Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8814
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 30 paź 2024, 14:08

primoż pisze:
29 paź 2024, 9:56
Mnie to najbardziej rozwala, że w tenkraju nie ma analogicznego ograniczenia wobec kupna samochodów na ON/benzynę przez firmy. Przez co największy ciężar ekotransformacji przerzuca się na transport publiczny.

Samochodoza wśród polityków ma się świetnie.
Bo samochody to ŻYWOTNA POTRZEBA i w ogóle łapy pęcz od prywatnych czterech kółek!!!

Leitner98
Posty: 119
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 06 lis 2024, 11:56

Kiedy pojawi się pierwszy elektryk z zamówionych 12 przez ZTM? Miał się pojawić na jesieni, pozostałe do końca lutego 2025. Zwykle przed przyjazdem pojawiały się w mediach (lub przez zamawiającego) zdjęcia z produkcji a tu cisza.

wincenty
Posty: 1526
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 07 lis 2024, 12:39

Leitner98 pisze:
06 lis 2024, 11:56
Kiedy pojawi się pierwszy elektryk z zamówionych 12 przez ZTM? Miał się pojawić na jesieni, pozostałe do końca lutego 2025. Zwykle przed przyjazdem pojawiały się w mediach (lub przez zamawiającego) zdjęcia z produkcji a tu cisza.
Podobno już jakieś warszawskie Solarisy są na jazdach próbnych w Bolechowie.
A z innej beczki, MPK Wrocław ofertę Irizara na elektryki odrzucił i nie była ona w ogóle oceniana... ciekawe dlaczego?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

chudy5d
Posty: 309
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy5d » 07 lis 2024, 13:14

Być może w przyszłym tygodniu będzie pierwsze auto wysyłane.

piorunus
Posty: 274
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 07 lis 2024, 13:28

wincenty pisze:
07 lis 2024, 12:39
A z innej beczki, MPK Wrocław ofertę Irizara na elektryki odrzucił i nie była ona w ogóle oceniana... ciekawe dlaczego?
Niezgodność z SWZ. Tak torze wskazany przepis.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 966
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » wczoraj, 7:44

Irizar wygrał w obu częściach na 50+30 elektryków

https://www.mza.waw.pl/o-nas/przetargi- ... -nt-ab-23/
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

wincenty
Posty: 1526
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » wczoraj, 8:57

ZielonyJamnik pisze:
wczoraj, 7:44
Irizar wygrał w obu częściach na 50+30 elektryków

https://www.mza.waw.pl/o-nas/przetargi- ... -nt-ab-23/
No to witamy kolejną markę w Warszawie, nikt by nie przypuszczał, ze hiszpańskie autobusy będę jeździć po Warszawie...
Gdzieś czytałem , ze mają specjalnie dla nas zmodyfikować długość przegubów, by odpowiadały SIWZ...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

mb112
Posty: 1140
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » wczoraj, 9:17

No i bardzo dobrze, całe szczęście że nie chińskie.
A ktoś w końcu napisze jak się jeździło tym jednym testowym ?

mb112
Posty: 1140
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » wczoraj, 9:24

Tak w ogóle to czy prawo zamówień publicznych wyklucza przyznawanie punktów w przetargu za produkcję danego produktu w UE ?

Flash8222
Posty: 7803
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » wczoraj, 10:11

mb112 pisze:
wczoraj, 9:17
No i bardzo dobrze, całe szczęście że nie chińskie.
A ktoś w końcu napisze jak się jeździło tym jednym testowym ?
Nie, bo nikt z obecnych tutaj nie miał okazji jeździć nim na linii. Miałem szkolenie na niego, ale jakoś średnio zabiegałem by nim jeździć. Ja bym się tak nie cieszył, wolałbym jednak Yutonga patrząc na zasięg w okresie 10 lat.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 966
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » wczoraj, 10:16

Z tego co mówił kierowca, który nim jeździł na stałe to chwalił prowadzenie pojazdu i baterię. Narzekał na elektryczne lusterka i sterowanie drzwi (Chodziło o to, że nie było CG i trzeba było ręcznie otwierać. A gdy próbował otwierać drzwi to raz się otwierały raz nie. Podejrzewam osobiście, że symulator tachografu wariował).

Co do drugiego pytania. To jak obserwuję przetargi to wiem, że są czasem zapisy, że pojazd musi być w 60% wyprodukowany w UE lub krajach z którymi UE ma umowę handlową.

Ale odczucia mam podobne do Flasha, Yutong obecnie jest po prostu najlepszym autobusem.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

mb112
Posty: 1140
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » wczoraj, 10:43

ZielonyJamnik pisze:
wczoraj, 10:16
Yutong obecnie jest po prostu najlepszym autobusem.
Cały czas jestem zdania, że w takim razie trzeba popracować nad jakością europejskich produktów, a nie kupować chińskie. To w ogóle jest szerszy temat, ale uważam, że np. nie jest dobry moment na skupianie się teraz nad skracaniem tygodnia pracy, czego większość pracowników z pewnością by chciała, ale co jeszcze bardziej obniży konkurencyjność gospodarki i podniesie ceny.
ZielonyJamnik pisze:
wczoraj, 10:16
Narzekał na elektryczne lusterka
O właśnie, a w tych nowych też mają być ? To może być fajne do momentu jak zamiast aktualnego widoku będzie 'no data' albo widok sprzed 2 sekund. Jakoś nie mam zaufania, że to może bezawaryjnie działać. A tu przecież potrzeba 100% niezawodności, a nie 99,9%. Po co zastępować coś co dobrze działa i jest proste (lusterko 'analogowe') czymś co może być zawodne ?
ZielonyJamnik pisze:
wczoraj, 10:16
To jak obserwuję przetargi to wiem, że są czasem zapisy, że pojazd musi być w 60% wyprodukowany w UE lub krajach z którymi UE ma umowę handlową.
No to powinny zdecydowanie być takie zapisy w przetargach.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 966
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » wczoraj, 11:08

Lusterka zewnętrzne – pojazd wyposażony w system lusterek cyfrowych/wirtualnych
odwzorowujący działanie klasycznych luster zewnętrznych wymaganych przepisami prawa
dla pojazdów klasy M3, oparty o kamery (zewnętrzne) i monitory (wewnętrzne) z prawej i
lewej strony pojazdu, umożliwiające obserwację pośrednią w czasie rzeczywistym strefy
znajdującej się z lewej i prawej strony kamery skierowane w kierunku tylnym, bocznym
pojazdu, mocowanie kamer zapewniające ich trwałość i bezawaryjność, na wspornikach
umożliwiających mycie autobusu na myjni mechanicznej szczotkowej bez ich zdejmowania i
zapewniające nie uszkodzenie infrastruktury Zamawiającego, dopuszcza się wsporniki
składane przy czym wymagana jest łatwość składania bez użycia narzędzi (w takim
przypadku zalecane zastosowanie wsporników kamer zewnętrznych z elektrycznym
mechanizmem składania).
Dlatego ja tego nie biorę jeśli to przyjdzie do nas. W razie kolizji w życiu nie udowodnisz, że kamera się przywiesiła na dwie sekundy lub było opóźnienie
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

px33
Posty: 1650
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » wczoraj, 16:04

Przypadkiem te elektroniczne lusterka nie są realizowane na kamerach analogowych (bez cyfrowego przetwarzania a na pewno bez żadnego komputera po drodze) tak żeby zminimalizować opóźnienia? W takim przypadku to nie ma prawa się przywiesić, najwyżej może znikać sygnał, np. przy luźnym kablu.

SU89
Posty: 456
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » wczoraj, 17:11

Ostatnio w systemie analogowym byłem naocznym świadkiem, jak zawiesił się pogląd na monitorku. Akurat to była kamera cofania. Mało brakowało, bym nie doprowadził do kolizji. To, że sygnał leci po analogu, nie oznacza, że nie jest przetwarzany cyfrowo.

ODPOWIEDZ