(!) Tramwajem na Tarchomin

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4776
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 30 cze 2013, 0:12

A kolejny etap na Tarchominie to już pętla czy rozjazd będzie przesuwany w miarę postępu prac?
Obrazek

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1644
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 30 cze 2013, 0:57

SławekM pisze:A gdy nie będą wspomagać to będą stały pod płotem w zajezdni?...
Jazzy będą kontynuować wymianę tabory, tym razem serię 11xx. Będą się pojawiać zapewne na wszystkich możliwych liniach, w szczególności, ale nie tylko, na zastępczych liniach, gdzie nie będzie pętli.
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 30 cze 2013, 1:25

Os0 pisze:Jazzy [..] Będą się pojawiać zapewne na wszystkich możliwych liniach.
Żebyś się nie zdziwił....
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Os0
Posty: 1644
Rejestracja: 01 sie 2011, 18:11
Lokalizacja: Nowodwory

Post autor: Os0 » 30 cze 2013, 10:09

Zdziwiłbym się, jeżeli podczepiliby to pod jakiś projekt związany z obsługą trasy :P
:mewa: 2 17 186 211 233 509 516 518 N01 N03 N13

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 30 cze 2013, 10:33

One, przynajmniej w części miały chyba iść do obsługi przyszłej trasy Służewiec - Wierzbno wraz z nową pętlą (jeśli można ją tak nazwać).
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 30 cze 2013, 18:36

patryk148 pisze:Ostatnio w jednej z gazet ukazał się artykuł, z którego wynika, że ZTM rozważa wydłużenie 33.
Źródło?
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

pietia
Posty: 827
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 30 cze 2013, 19:14

Czy taka trasa przez Broniewskiego i M. Młociny nie byłaby czasem dłuższa, niż przez Marymoncką?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 cze 2013, 19:18

33 na Tarchomin to pomysł beznadziejny. Skoro nawet żałosne 510 miało jakichśtam pasażerów (do Arkadii), to porządne 17 miałoby ich dużo, dużo więcej. Potencjał JPII w pełni ukazuje każde zamknięcie metra (choć kwestią dyskusji pozostaje, jak duży jest tranzytowy, a jak duży - docelowy wzrost ruchu wówczas), to najważniejszy ciąg tramwajowy na osi północ - południe w końcu.

33 zaś byłoby jedynie papierkiem lakmusowym "pro forma" - że "przecież macie bezpośrednia linię do Centrala" - coś, jak 518. Nie sądzę, by ktoś chociaż do Arkadii tym z Tarchomina jeździł, bo to przez lewe ucho zupełnie...

Zresztą proponuję sobie to narysować na mapie, wtedy widać, jak niedorzeczny jest to pomysł.

A dzięki pasażerom z Tarchomina lepiej zapełni się 17 (i, miejmy nadzieję, wróci do normalnej częstotliwości grzebiąc bękarta, którego największą zaletą jest numer ze zbioru liczb pierwszych), a i 6 zyska własny sens jako połączenie Metra Młociny z Marymoncką adekwatne do potrzeb. Same plusy, to po prostu się trzyma kupy - po co przy tym grzebać?

No, ale mogło być gorzej - można było zaproponować do Winnicy 10 via Powstańców Śląskich - w końcu też bezpośrednio do Centrum i też jak najdłuższą drogą :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Matej
(mateuszsolaris)
Posty: 321
Rejestracja: 27 lip 2010, 20:44
Lokalizacja: Warszawa Nowodwory

Post autor: Matej » 30 cze 2013, 19:46

Ale czy przy Twojej koncepcji ciągle dwójka by jeździła? Bo wielu pasażerom chodzi głównie o to, żeby szybko dojechać do metra :-) Jeżeli tak, to ja również jestem ZA.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 cze 2013, 20:00

Oczywiście, że by jeździła. Tarchomin spokojnie zapełni dwie linie co 5 - przy tej częstotliwości nie będzie problemem brak wspólnego przystanku linii "z miasta" i z Metra Młociny. A sądzę, że docelowo (tj. z Winnicy) będzie jeszcze dodatkowo 42 z Mehoffera jeździło w szczytach (i ono na Koło albo Górczewską mogłoby być ciekawą propozycją).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 30 cze 2013, 22:39

17 to absolutnie najlepszy pomysł na Tarchomin, a 33 wg mnie podzieliłoby los dwójki na Świdry...
Ale czy przy Twojej koncepcji ciągle dwójka by jeździła?
No pewnie - spójrz na zapełnienie 101 i wszelkich E ;)
Glonojad pisze:A sądzę, że docelowo (tj. z Winnicy) będzie jeszcze dodatkowo 42 z Mehoffera jeździło w szczytach
42? Jaką trasę miałbyś na myśli?
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2233
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 06 lip 2013, 20:27

winnux8 pisze:
Ale czy przy Twojej koncepcji ciągle dwójka by jeździła?
No pewnie - spójrz na zapełnienie 101 i wszelkich E ;)
ZTM zachęcając do korzystania z komunikacji szynowej zetnie lub zlikwiduje 101, a o ekspresach nie wspomnę.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26853
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 lip 2013, 20:29

Co by było zupełnie naturalne i całkowicie logiczne. Choć 101 mogłaby zostać jako linia lokalna, zaliczająca krzaki i dowożąca do tramwaju, to jednak pamiętajmy, że przez wiele lat na Tarchominie pozostaną autobusy w kierunku Pragi - te ludziom podróżującym gdzie indziej, niż jedzie tramwaj (oraz chorym na fobię przed stalowymi kołami) wystarczą.

[ Dodano: Sob 06 Lip, 2013 20:32 ]
winnux8 pisze:
Glonojad pisze:A sądzę, że docelowo (tj. z Winnicy) będzie jeszcze dodatkowo 42 z Mehoffera jeździło w szczytach
42? Jaką trasę miałbyś na myśli?
Ja bym to widział tak:
2 Winnica - Metro Młociny. Częstotliwość 5/7,5/10
17 Winnica - Kielecka lub ew. plac Narutowicza po oddaniu tramwaju przez Pole Mokotowskie. Częstotliwość 5/7,5/10
42 Mehoffera - Metro Młociny lub ewentualnie (jeśli wystarczy co 10') na Bemowo (pętla Górczewska lub Koło, nie dalej). Tylko szczyty.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
winnux8
Posty: 932
Rejestracja: 07 mar 2013, 16:50
Lokalizacja: Tarchodwory

Post autor: winnux8 » 06 lip 2013, 23:51

ZTM zachęcając do korzystania z komunikacji szynowej zetnie lub zlikwiduje 101, a o ekspresach nie wspomnę.
Nie mówię, że nie zlikwiduje, przecież likwidacja po doprowadzeniu do Winnicy jest pewna - w tamtym poście mówiłem, że gdyby koncepcja Glonojada została wprowadzona, to 2 wciąż by jeździła patrząc na wzięcie dowozówek do metra ;-)
2 Winnica - Metro Młociny. Częstotliwość 5/7,5/10
42 Mehoffera - Metro Młociny lub ewentualnie (jeśli wystarczy co 10') na Bemowo (pętla Górczewska lub Koło, nie dalej). Tylko szczyty.
Aaa, jeśli tak to całkiem niezły pomysł (czyli wersja jak E-4 i E-8), choć nie wiem czy byłoby zapełnienie.
126: Nowodwory - Mehoffera - Modlińska - Klasyków - Czołowa - Marywilska!

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 17 lip 2013, 16:00

I 12 kursów na godzinę "2" oraz 6 kursów na godzinę "42", czyli 3600 miejsc na godzinę wystarczy, aby wozić pasażerów z E-8 (15 kursów na godzinę), 101 (przynajmniej 6 kursów na godzinę) i E-4 (6 kursów na godzinę), tj. co najmniej 4600 miejsc (27 * 170) na godzinę?
Ale chyba nie w standardzie 4 pas./m2
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

ODPOWIEDZ