Moderatorzy: JacekM, Dantte
-
Wolfchen
- (Busmann)
- Posty: 14790
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Wolfchen » 11 sty 2008, 19:08
blinski pisze:jedną z marek mza jest man, a man robi swojego glx-a.
Owszem, ale podajcie choć jeden powód, który uzasadniałby wydawanie sporej ilości pieniędzy na pojazd zaledwie dwa metry dłuższy? Przy większej ilości można kupić za te same pieniądze jeszcze więcej wozów 18 metrowych...
![8-(](./images/smilies/eusa_shifty.gif)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
-
Premo
- Posty: 5448
- Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58
Post
autor: Premo » 11 sty 2008, 19:10
Wolfchen pisze:A czy opłaca się płacić sporo więcej za pojazd nienormatywny, czy lepiej kupić standardowe przegubowce sprawdzonej marki?
Mercedesy jeżdżą w całej Europie i się sprawdzają.
blinski pisze:czemu uważasz drzwi odskokowe za beznadziejne? przecież przy dużym tłoku są o wiele bardziej praktyczne od tradycyjnych
A autobus ma jeździć na liniach zatłoczonych.
-
Tyrystor
- Posty: 1833
- Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
- Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
-
Kontakt:
Post
autor: Tyrystor » 11 sty 2008, 19:14
Premo pisze:Wolfchen pisze:A czy opłaca się płacić sporo więcej za pojazd nienormatywny, czy lepiej kupić standardowe przegubowce sprawdzonej marki?
Mercedesy jeżdżą w całej Europie i się sprawdzają.
I co z tego, że się sprawdzają? Nie rozumiesz, że jest ZA DŁUGI O 1,5 metra i trzeba byłoby płacić dodatkowo za możliwość wyjazdu na linię (jak w przypadku piętrusa)?
W tym wypadku lepsze są standardowe 18m lub 18,75m.
Premo pisze:blinski pisze:czemu uważasz drzwi odskokowe za beznadziejne? przecież przy dużym tłoku są o wiele bardziej praktyczne od tradycyjnych
A autobus ma jeździć na liniach zatłoczonych.
I?
Więcej ludzi się zmieści przy drzwiach odskokowych, niż przy tradycyjnych.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11
-
Wolfchen
- (Busmann)
- Posty: 14790
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Wolfchen » 11 sty 2008, 19:20
Premo pisze:Mercedesy jeżdżą w całej Europie i się sprawdzają.
Solarisy tak samo. Ale co to ma do długości autobusu?
![:-s :-s](./images/smilies/eusa_eh.gif)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
-
Piotrek
- Posty: 6104
- Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
- Lokalizacja: Radiowo/Bemowo
Post
autor: Piotrek » 11 sty 2008, 21:44
Faktycznie 2 metry to chyba nie jest jakieś strasznie duże zbawienie
![8-(](./images/smilies/eusa_shifty.gif)
Wolę więcej normalnych przegubów, szczególnie, że za te 2 metry jednorazowo trzeba byłoby mieć osobne pozwolenie na jazdę
Tak po za tym to design Merca jest miodny.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.
-
R-9 Chełmska
- Posty: 7770
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec
Post
autor: R-9 Chełmska » 11 sty 2008, 21:50
Mi się jakoś bardziej podobał MAN wystawiony na Transexpo... Ciekawe, jak wypadną testy, czy rzeczywiście ta ostatnia skrętna oś taka wspaniała jest i nie czuć różnicy z krótszymi wozami...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32
-
Premo
- Posty: 5448
- Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58
Post
autor: Premo » 11 sty 2008, 21:51
Piotrek pisze:szczególnie, że za te 2 metry jednorazowo trzeba byłoby mieć osobne pozwolenie na jazdę
A kto wystawia te pozwolenia?
-
MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Post
autor: MeWa » 12 sty 2008, 2:38
Według Rzepy te 2 metry różnicy długości to w przypadku tego autobusu różnica 40 pasażerów
Producenci taboru ostrzą zęby na stolicę
Konrad Majszyk 11-01-2008, ostatnia aktualizacja 11-01-2008 23:21
Od wtorku na Tarchomin będzie kursował rekordowo długi autobus. Za trzy tygodnie na tory wyjedzie nowy niskopodłogowy tramwaj z Poznania.
Producenci na wyścigi udostępniają Warszawie pojazdy do bezpłatnych testów. Dlaczego? Stolica to największy rynek w Polsce i właśnie szykuje się do zakupów. Testy to sposób na zareklamowanie produktu, zanim ruszy machina przetargowa.
Od wtorku po Warszawie będzie jeździł niskopodłogowy autobus Mercedes CapaCity o długości 19,5 metra. Taki gigant nie kursował jeszcze na żadnej miejskiej linii w Polsce. Najdłuższe autobusy używane w stolicy mają 18 metrów (to przegubowce Ikarusa, MAN i Solarisa).
– Pojazd będzie testowany przez dwa tygodni na linii E-4 jeżdżącej z pl. Wilsona na Tarchomin – zapowiada rzecznik Miejskich Zakładów Autobusowych Adam Stawicki.
MZA słynie z muzealnego wręcz taboru – w spółce jeździ prawie 500 ikarusów, głównie z lat 80. Przed końcem stycznia miejski przewoźnik ogłosi przetarg na wymianę pojazdów. W tym roku chce kupić 150 autobusów – 12- i 18-metrowych – ale zastanawia się też nad zamówieniem pojazdów powyżej 19 metrów.
Zakup takich gigantów może być dla miasta niezbędny, ale nie będzie powodem do dumy. Autobusy o takiej pojemności są bowiem charakterystyczne dla słabo rozwiniętych miast – np. w Ameryce Południowej – w których trzeba przewieźć tłumy pasażerów, a brakuje linii metra i tramwajów.
W przypadku Warszawy będzie stanowił dowód bezradności władz miasta w rozwiązywaniu problemów komunikacyjnych Białołęki. Dopiero w 2011 roku dotrze tam linia tramwajowa z mostu Północnego, a na tę z Żerania poczekamy do 2016 roku albo dłużej.
CapaCity zmieści 194 pasażerów (autobusy 18-metrowe zabierają z reguły do 150 osób). Według producenta pod względem pojemności może z powodzeniem konkurować z tramwajem.
(...)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
-
Mihau
- Posty: 98
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:10
- Lokalizacja: Warszawa Ursynów Płn.
Post
autor: Mihau » 12 sty 2008, 12:41
Wszystko pięknie, tylko od kiedy Ikarus ma 18 metrów i jakim cudem większość Ikarusów w Warszawie jest z lat 80?
A z tymi 40 pasażerami to chyba bullshit. Dwa dodatkowe metry pomieszczą 40 pasażerów więcej? Do tego widać kolejne "wygodne" zaokrąglenie, bo przegubowe np. Solarisy mogą zabrać chyba ok. 170 pasażerów, a nie 150
-
Proboszcz
- Posty: 2271
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:04
- Lokalizacja: WWA - TGK
Post
autor: Proboszcz » 12 sty 2008, 13:22
Na oficjalnej stronie Mercedesa jest mowa o 193 miejscach w CapaCity. Za to na Przegubowcu podano, że MANy mieszczą 150 osób, SU15 158, a SU18 155
![:-" :-"](./images/smilies/eusa_whistle.gif)
-
Mihau
- Posty: 98
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:10
- Lokalizacja: Warszawa Ursynów Płn.
Post
autor: Mihau » 12 sty 2008, 13:27
A to interesujące, bo ciekawe jak na tych dodatkowych dwóch metrach ma wejść tyle ludzi
![:-? :-?](./images/smilies/icon_confused.gif)
-
Proboszcz
- Posty: 2271
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:04
- Lokalizacja: WWA - TGK
Post
autor: Proboszcz » 12 sty 2008, 13:30
Mihau pisze:A to interesujące, bo ciekawe jak na tych dodatkowych dwóch metrach ma wejść tyle ludzi
![:-? :-?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Mnie też to ciekawi
![:D](./images/smilies/mg.gif)
-
pawcio
- Posty: 25408
- Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
- Lokalizacja: Os. Wilga
Post
autor: pawcio » 12 sty 2008, 13:37
Proboszcz pisze:SU15 158, a SU18 155
I tak to jest najlepszy kwiatek.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
Siecool
- Posty: 4958
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
- Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo
Post
autor: Siecool » 12 sty 2008, 13:52
A wyliczano to wg tej samej normy pasażerów/m2?
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]
-
pawcio
- Posty: 25408
- Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
- Lokalizacja: Os. Wilga
Post
autor: pawcio » 12 sty 2008, 14:10
Na pewno nie. Pytanie, jakie przyjęto.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem