Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 paź 2024, 11:06

fraktal pisze:
08 paź 2024, 10:43
a jak się jeszcze trafi wózek czy to dziecięcy czy inwalidzki, zajmuje więcej miejsca, a przez to tłok jest jeszcze gorszy.
Podobnie jest w metrze w godzinach szczytu. No i?

Skoro napisałeś (dla siebie) rzecz oczywistą, to faktycznie nie ma już o czym (zieeeeew) dyskutować.
EOT.

fraktal
Posty: 5690
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 08 paź 2024, 14:41

person pisze:
08 paź 2024, 11:06
fraktal pisze:
08 paź 2024, 10:43
a jak się jeszcze trafi wózek czy to dziecięcy czy inwalidzki, zajmuje więcej miejsca, a przez to tłok jest jeszcze gorszy.
Podobnie jest w metrze w godzinach szczytu. No i?

Skoro napisałeś (dla siebie) rzecz oczywistą, to faktycznie nie ma już o czym (zieeeeew) dyskutować.
EOT.
Zapomniałeś dodać, że w metrze nie ma wysokopodłogowych kursów, więc nie trzeba przepuszczać kursów z konieczności taborowych. Wyjątkami są osoby na wózkach elektrycznych, które muszą poczekać na skład z platformą, ale widziałem jak dziewczyna na małym wózku akumulatorowym wjechała do Alstoma. I tak, w metrze zdarza mi się przepuszczać te bardziej zatłoczone pociągi. Tramwaje jeszcze długo metra pod względem taborowym nie dościgną z racji 105tek, co sam przyznałeś.

ashir
Posty: 28030
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 08 paź 2024, 15:55

Ale to wolałbyś rozrzedzenie częstotliwości, byle tylko było 100% niskiej podłogi czy może kolejne opóźnienie w uruchomieniu tramwaju do Wilanowa? :roll:

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 08 paź 2024, 16:07

Przecież na przyszły rok chyba się żadnych zakupów taboru nie przewiduje. Oczywiście na siłę można powiązać przyszłoroczne wybory z tegorocznym świętem zmarłych, ale to już naprawdę jakaś futurystyka. I raczej Wilanów musi pociągnąć spadek niskich praktycznie w całym mieście. Ale to już pytanie do speców będących na bieżąco w wykorzystaniem taboru.

adamrozbicki
Posty: 103
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 08 paź 2024, 16:16

TGM pisze:
07 paź 2024, 22:13
adamrozbicki pisze:
07 paź 2024, 22:05

Kompletnie nie rozumiem tego komentarza a starannie przeczytałem dwa razy.
No że trasa linii autobusowych zmieni się po kilkunastu dniach od uruchomienia tramwaju. Co innego częstotliwość...
Po pierwsze: sprawa tramwajów wcale nie jest oczywista, bo nie wiadomo jaka będzie reakcja na postulaty linii z Miasteczka na Centralny, czyli roszady 14/19. Po drugie: naprawdę ktoś wymyślił, że ruszą tramwaje a autobusy będą jeszcze dwa tygodnie jeździć po staremu? To chyba jakiś absurd a nawet idiotyzm? Ludzie sobie policzą, że 522 jedzie o minutę szybciej niż tramwaj i nie odpuszczą, a jak patrzę na tramwajowe okolice Placu Unii (sygnalizacja) to wcale tego nie wykluczam.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36879
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 08 paź 2024, 16:22

A ja wciąż czytam, że autobusy na Mokotowie grzęzną w korkach.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 paź 2024, 18:04

Paweł D. pisze:
08 paź 2024, 16:07
Przecież na przyszły rok chyba się żadnych zakupów taboru nie przewiduje. Oczywiście na siłę można powiązać przyszłoroczne wybory z tegorocznym świętem zmarłych, ale to już naprawdę jakaś futurystyka. I raczej Wilanów musi pociągnąć spadek niskich praktycznie w całym mieście. Ale to już pytanie do speców będących na bieżąco w wykorzystaniem taboru.
Jakieś 25-30 wysokich składów wyjedzie na miasto w miejsce hultajów, które zjadą na Wilanów. To było oczywiste, to się wydarzy i będzie przez to kwik.
A z wysokimi na 01.11. to się jeszcze zobaczy, ile ich wyjedzie. Mogą to być ilości wręcz śladowe. Przy czym rozumiem, że wokół cmentarzy tego dnia wysokie brygady są szczególnie niepożądane.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 paź 2024, 10:27

25-30 składów to - jak na warszawskie warunki - wielkości wręcz homeopatyczne...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 paź 2024, 11:32

7% to nie są wartości homeopatyczne.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 paź 2024, 11:52

If you say so.

IMHO potrzeba szczerej komunikacji tego kroku. Tylko i aż - że stopiątki nie spadły nagle z nieba i nie są na złość, ale za to już myślimy o zakupach blablabla. Niestety - jestem pewny - będzie to przemilczane i niektóre środowiska będą kręcić imby...

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 09 paź 2024, 15:22

No i jeszcze jedna rzecz:
Jak już powstanie linia na Stegny, to niech na tej konkretnej linii będzie w miarę dużo stopiątek (tam jest normalna pętla). Wtedy będzie jakiś argument dla mieszkańców innych tras tramwajowych że te stopiątki są nie tylko u nich, a na trasę do Branickiego i Sielc po prostu nie mogą wjechać.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 paź 2024, 15:25

michael112 pisze:No i jeszcze jedna rzecz:
Jak już powstanie linia na Stegny, to niech na tej konkretnej linii będzie w miarę dużo stopiątek (tam jest normalna pętla). Wtedy będzie jakiś argument dla mieszkańców innych tras tramwajowych że te stopiątki są nie tylko u nich, a na trasę do Branickiego i Sielc po prostu nie mogą wjechać.
A łunia nie każe Hiundajow?
ŁK

ashir
Posty: 28030
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 09 paź 2024, 15:33

michael112 pisze:
09 paź 2024, 15:22
No i jeszcze jedna rzecz:
Jak już powstanie linia na Stegny, to niech na tej konkretnej linii będzie w miarę dużo stopiątek (tam jest normalna pętla). Wtedy będzie jakiś argument dla mieszkańców innych tras tramwajowych że te stopiątki są nie tylko u nich, a na trasę do Branickiego i Sielc po prostu nie mogą wjechać.
Nachylenie Spacerowej im nie będzie przeszkadzało? Poza tym niczego nie trzeba udowadniać, bo na Winnicę i po Kasprzaka jeżdżą. Tabor na nowe trasy wcale nie jest lepszy.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 5122
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 09 paź 2024, 16:52

michael112 pisze:
09 paź 2024, 15:22
No i jeszcze jedna rzecz:
Jak już powstanie linia na Stegny, to niech na tej konkretnej linii będzie w miarę dużo stopiątek (tam jest normalna pętla). Wtedy będzie jakiś argument dla mieszkańców innych tras tramwajowych że te stopiątki są nie tylko u nich, a na trasę do Branickiego i Sielc po prostu nie mogą wjechać.
Przy dogmacie połowy brygad niskopodłogowych i drugiej połowie wysokopodłogowych to byłoby pewnie 6-7 brygad calociedziennych i z 2 dodatki. Szaleństwo, nie ma co #-o
Pamiętaj, że ta sama linia (według wstępnych założeń) ma jechać w większości po trasie 33 i odbijać na Nowe Bemowo. Tak więc na Broniewskiego byłaby istna rupieciarnia - 19, 22, 28, 35 i może 33 jeśli wrócą na tą linię stopiątki.
ashir pisze:
09 paź 2024, 15:33
michael112 pisze:
09 paź 2024, 15:22
No i jeszcze jedna rzecz:
Jak już powstanie linia na Stegny, to niech na tej konkretnej linii będzie w miarę dużo stopiątek (tam jest normalna pętla). Wtedy będzie jakiś argument dla mieszkańców innych tras tramwajowych że te stopiątki są nie tylko u nich, a na trasę do Branickiego i Sielc po prostu nie mogą wjechać.
Nachylenie Spacerowej im nie będzie przeszkadzało?
Skoro staruszek, wagon N dał radę, skoro 13N dało radę to dlaczego 105N miałoby nie dać rady?
Obrazek

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 09 paź 2024, 16:56

Raz bez pasażerów to co innego niż regularne jazdy, zwłaszcza po mokrym.
ŁK

ODPOWIEDZ