Elektrobusy
-
- Posty: 12177
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
O, a byłem pewien że skoro rozkład zakłada zjazdy na zakład to są one normalnie traktowane jako praca na linii. Czyli: na 111, 128 i 511 są płatne bo zakłada je rozkład, a na 169 i 269 gdzie rozkład ma obiegi wewnętrzne MZA już nie. Ale skoro jest tak jak mówisz, to nie ma kwestii, dzięki
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Oczywiście, że tak, i na tym powinen polegać ten cały ekoprojekt. No powiedzmy hybryda gazowa szeregowa, bo jeszcze rekuperację masz. I tyle.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Nie, ZTM twierdzi, że wszystkie kilometry są niepłatne, nawet jak układa rozkład z przerwami na ładowanie.bartoni722 pisze: ↑19 sty 2021, 21:54O, a byłem pewien że skoro rozkład zakłada zjazdy na zakład to są one normalnie traktowane jako praca na linii. Czyli: na 111, 128 i 511 są płatne bo zakłada je rozkład, a na 169 i 269 gdzie rozkład ma obiegi wewnętrzne MZA już nie. Ale skoro jest tak jak mówisz, to nie ma kwestii, dzięki
-
- Posty: 3040
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Rozumiem że utrudnienia "z przyczyn technicznych" to z powodu ładowania elektryków? 511 to też linia na te autobusy tak jak 705 i 735?
A jak do tego dodać że za cenę elektryków można bylo kupić dwa razy tyle gazowców? A jak dodać do tego koszt ładowarek? (fakt, trzeba by było stacje tankowania CNG zbudować na Woronicza i Stalowej, ale porównując kilkanaście ładowarek na pętlach pewnie i tak taniej by wyszło)
Moglibyśmy dużo więcej taboru wymienić. Albo podnieść plan brygad.
Początkowo byłem nieco sceptycznie nastawione do gazowców, bo myślałem że nie będą tak ciche jak elektryczne. Okazuje się jednak że gdyby kupić MANy, byłyby równie ciche. Z Solarisami - patrząc na te Arrivy - ciut gorzej.
A do CNG są w tej perspektywie dopłaty? A z kolei hybryda CNG to na tyle niszowy produkt, że chyba jednak lepiej tego nie ryzykować, bo może się skończyć źle.
Z tym, że w solbusach gazowych ogrzewanie jest całkiem dobre wydajne, więc i piec jest rzadziej załączany, w przeciwieństwie do elektryków, które temperaturę we wnętrzu słabo utrzymują - niezależnie od przyczyny. Przynajmniej tak mówią ci, którzy mieli okazję elektrykami nimi jechać w te mrozy.
Elektryki są na 1, 2, 3, 4, 05/511 w DP, pozostałe brygady w DP i wszystkie w DŚ są na diesle.michael112 pisze: ↑19 sty 2021, 22:26Rozumiem że utrudnienia "z przyczyn technicznych" to z powodu ładowania elektryków? 511 to też linia na te autobusy tak jak 705 i 735?
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Przy czym MZA i tak ma umowę wieloletnią, która gwarantuje im pokrycie kosztów.ashir pisze: ↑19 sty 2021, 22:03Nie, ZTM twierdzi, że wszystkie kilometry są niepłatne, nawet jak układa rozkład z przerwami na ładowanie.bartoni722 pisze: ↑19 sty 2021, 21:54O, a byłem pewien że skoro rozkład zakłada zjazdy na zakład to są one normalnie traktowane jako praca na linii. Czyli: na 111, 128 i 511 są płatne bo zakłada je rozkład, a na 169 i 269 gdzie rozkład ma obiegi wewnętrzne MZA już nie. Ale skoro jest tak jak mówisz, to nie ma kwestii, dzięki
@@px33 można było zgłaszać projekt gazowy, ale trzeba się było zdecydować na jakieś rozwiązanie (a nie że "niskoemisyjne").
@michael112 To jest decyzja kontrowersyjna na wielu poziomach, ale na tym też. I teraz nawet małe miasta, co chcą być "jak Warszawa" kupuą po 2 elektrobusiki bo na więcej ich nie stać, zamiast odnowić więcej floty; flota autobusowa w Polsce bardzo młoda nie jest i każda złotówka powinna być ogładana 2 razy; z flotą tramwajową zresztą lepiej nie jest a pieniądze wydane na elektryczne autobusy to pieniądze też niewydane na usunięcie stozłomek w miastach szynowych. Winien jest też rząd, bo zobowiązał miasta do budowania elektrotransportu, ale... tramwajów elektrycznych w to nie wlicza.
No i na koniec pytanie, czemu to ma służyć? Owszem, w śródmieściu transport jest głównym źródłem smogu, tyle, że... problemem są samochody, często kilkunastoletnie lub starsze, bez filtrów spalin lub z usuniętymi, z tłumikami sportowymi etc; tymczasem autobusy od lat spełniają rygorystyczne normy spalin i - zwłaszcza w przeliczeniu na jednego pasażera - naprawdę nie są problemem. No MOŻE poza "salonem" Traktu Królewskiego, ale tu by wystarczyły hybrydy i gazowce, serio, bo docelowo potrzebny jest po prostu tramwaj ze względu na liczbę pasażerów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
W tramwaj na KP to nie wierzę. Ale w trolejbus-metrobus na TK, taki z baterią, coby dał radę od degola do Krasińskich - to zdecydowanie już tak.
ŁK
A ja się jescze dopytam, skąd macie info, że tej ropy idzie tak dużo, ja znalazłem artykuł z Krakowa, który mówi, że średnio solo na ogrzewanie spala im 7L/100, a solówka Pali 35-40L/100.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Tak wyszło po przeliczeniu z służby na 169 i zatankowaniu pieca, że spalił 29l/100, czyli tyle ile norma na mastero była na niektórych liniach.
Jak rozumiem, pewnie jednego dnia, z mrozem -20?
No i pamiętajmy, że aktualnie zachowujemy się bardzo nieekonomicznie i machamy wszystkimi drzwiami co przystanek.
A o ile wzrosło spalanie przegubów w tym samym czasie jestem ciekaw?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
I dobrze. Winą MZA jest brak ładowarek na mieście, więc niech ponoszą koszty dojazdów. Co innego, że pewnie i tak sobie to odbiją gdzie indziej... (jak MW).ashir pisze: ↑19 sty 2021, 22:03Nie, ZTM twierdzi, że wszystkie kilometry są niepłatne, nawet jak układa rozkład z przerwami na ładowanie.bartoni722 pisze: ↑19 sty 2021, 21:54O, a byłem pewien że skoro rozkład zakłada zjazdy na zakład to są one normalnie traktowane jako praca na linii. Czyli: na 111, 128 i 511 są płatne bo zakłada je rozkład, a na 169 i 269 gdzie rozkład ma obiegi wewnętrzne MZA już nie. Ale skoro jest tak jak mówisz, to nie ma kwestii, dzięki
Przecież ktoś na to pozwala.