128N PESA Jazz Duo (Ten długi, z dwiema wielkimi głowami)

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3107
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 24 sie 2015, 18:56

Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 24 sie 2015, 23:29

Widziałem dziś w ruchu pierwszego Jazza-"repatrianta" z odciętej od świata linii nr 79 - był to 3615, jeżdżący wieczorem na linii nr 2. Pewnie należał się tej dziesiątce jakiś mały przegląd w warunkach warsztatowych po dwóch tygodniach poza R-1 i R-4?

Tak się poskrobałem nawet przez moment w łysinę, że jeśli od niedzieli większość Duo ma jeździć na skróconej nr 1, to może już teraz dokonają inwazji na tę linię - ale to pewnie nie tak, rozkłady brygadowe i podziały brygad między zajezdnie na razie są jeszcze inne... Ciekawie będzie :)

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 24 sie 2015, 23:43

Przede wszystkim to aktualnie nie ma Żoliborza na linii 1. :wink:

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 24 sie 2015, 23:51

ashir pisze:Przede wszystkim to aktualnie nie ma Żoliborza na linii 1. :wink:
A ja ciemnotka z Bemowa, bez dostępu do takich danych :cry:, to nie wiem. Czyli pewnie są szanse, na większy "kontyngent" dwukierunkowych tramwajów i motorowych z Woli na jedynce, niż to było w przypadku Okęcia...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 sie 2015, 12:52

3625 i 3608 na łuku przy Teatrze na Woli: ciche jak trolejbus.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 30 sie 2015, 23:55

Daniel_FCB pisze:A na co Pradze tyle krótkich Jazzów, jak ma już krótkie U-booty?
A tu jest właśnie zagwozdka, na którą sam się też złapałem - bo chociaż ilość członów mały Jazz ma taką jak 116N, ilość miejsc ma zbliżoną raczej do solowego 105N lub 123N :-k

px33
Posty: 1594
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 30 sie 2015, 23:56

To czasem nie wynika z nowego przelicznika liczby ludzi na m2?

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 31 sie 2015, 0:12

px33 pisze:To czasem nie wynika z nowego przelicznika liczby ludzi na m2?
Być może, choć dla mnie upchnąć 5 czy 7 osób na 1 m2 wydaje się być w praktyce równie trudne (wchodzą w to specyficzne pozy przyjmowane przez niektórych pasażerów, plecaki, torby z wałówą i torebki damskie w które wchodzi pół worka kartofli :P ). Może też to wynikać z wysoko-/niskopodłogowości w rejonie wózków - w Swingach i Jazzach kształt podłóg i ścian zabiera od choroby miejsca.

Strony ZTM i KMKM ("we współpracy z TW") podają zgodnie, że pojemność 116N to 215 miejsc. W przypadku 120Na jest niewielka rozbieżność - ZTM: 201 miejsc, KMKM: 204 miejsca. Dla 134N Wikipedia podaje 132 miejsca.

Pablo-waw
Posty: 240
Rejestracja: 25 sie 2013, 13:28

Post autor: Pablo-waw » 31 sie 2015, 0:49

123N wg normy 5 osob/m2 ma 90 miejsc (20 + 77), 128N ma 215 (28 + 187) czyli ponad 2x tyle. Szczeniak ma 132, a jest o 10 metrow krotszy - wszystko sie zgadza!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 wrz 2015, 19:17

215 stoszesnastki to jest liczone na 6, jeśli nie nawet na 6,7 osoby na metr - decydują przepisy w momencie uzyskania homologacji. Dlatego 30-metrowa Skoda 15T ma pojemność 300 osób - przy normie 10 osób na metr :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 01 wrz 2015, 23:58

A jak to jest z licznikami pasażerów (doskonałe narzędzie do sprawdzenia, czy na danej linii/brygadzie tabor ma wystarczającą pojemność)? Informator Statystyczny ZTM podaje, że z całego taboru TW ma je tylko 40 szt. 120 Na. W Jazzach Duo ich nie ma (wydawało mi się, że widzę czujniki nad drzwiami)? :shock: Może chociaż w ramach przeprosin za przekroczenie terminów dostaw Pesa je w części dołoży?...

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 02 wrz 2015, 0:17

Ja dalej nie wiem jak te czujniki miałyby działać. Przyjmijmy optymistycznie, że policzą ile osób przeszło przez drzwi. Nie policzą ile wsiadało, a ile wysiadało, nie rozróżnią dwóch babć od jednej babci z karawanem... Pozwolą dotrzeć do zaskakujących wniosków, że np. przy Metrze Ratusz dużo osób się w drzwiach kręci. Ale ani kierunku tego kręcenia, ani wartości bezwzględnych nie podadzą.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

px33
Posty: 1594
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 02 wrz 2015, 0:57

Policzą. Podobno z dokładnością do 10% (więc zdarza się, że z pojazdu wyszło więcej osób niż do niego weszło :P )

gfedorynski
Posty: 718
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 02 wrz 2015, 9:45

Przyjechał kolejny.

mkm101
Posty: 997
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 02 wrz 2015, 18:22

gfedorynski pisze:Przyjechał kolejny.
Nowy-stary. Wrócił po przeróbkach 3601 (wysłany do Pesy pod koniec maja).

ODPOWIEDZ