Strona 61 z 67

Ścieżki i pasy rowerowe

: 19 lis 2019, 10:18
autor: Emyl
Swoją drogą, mam wrażenie że stan torowiska się regularnie pogarsza i zastanawiam się, czy to nie wynika z problemów z samą konstrukcją mostu (swoje lata ma).

Ścieżki i pasy rowerowe

: 19 lis 2019, 13:03
autor: Stary Pingwin
Są torowiska na nowiutkich wiaduktach(i nikt obok nie mieszka) z ograniczeniem do 20.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 19 lis 2019, 14:24
autor: Emyl
Ale jakie torowiska?

Ścieżki i pasy rowerowe

: 19 lis 2019, 17:54
autor: drobert
Jedyna 20 na wiadukcie jaka mi przychodzi do głowy, oprócz Poniatowskiego, to Park Kaskada.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 19 lis 2019, 18:04
autor: KwZ
Na wiadukcie Towarowej nie ma 20? Chyba nie, nie zauważyłem, choć samochody mają 30 (którego na trzypasmówce nikt nie widzi).

Ścieżki i pasy rowerowe

: 19 lis 2019, 19:22
autor: Stary Pingwin
drobert pisze:
19 lis 2019, 17:54
Jedyna 20 na wiadukcie jaka mi przychodzi do głowy, oprócz Poniatowskiego, to Park Kaskada.
Po prostu masz z nią do czynienia tak często jak ja.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 19 lis 2019, 20:02
autor: pawcio
Dywizjonu 303?

Ścieżki i pasy rowerowe

: 19 lis 2019, 20:33
autor: Stary Pingwin
Przecież potwierdziłem, że Park Kaskada. Tam chyba przed remontem jeździło się szybciej.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 20 lis 2019, 14:19
autor: drobert
Na Dywizjonu 303 już od kilku lat jest 40. A na Kaskadzie przed remontem też była 20.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 20 lis 2019, 17:48
autor: Sebastian
KwZ pisze:
18 lis 2019, 20:25
Otóż twierdzę, że nie. 50 km/h, a nawet 40 km/h, jest na moście potrzebne, głównie ze względów bezpieczeństwa. Ok, wypadek rowerzystki to wypadek, ale serio to nie jest argument za podniesieniem prędkości. Most jest na to za wąski. Poza tym hałas. Tramwaje mają się toczyć 20 km/h a samochody zap... dowolnie szybko?
Serio, 50 km/h akurat w tamtym miejscu nie wynika tylko z martwego przepisu o terenie zabudowanym.
Argument o hałasie OK, ale chyba bardziej dbitnie dla kierowców by wyglądało gdyby za każdym skrzyżowaniem był znak 50 czy 40 niż domaganie się respektowania obszaru zabudowanego, którego nie ma. Swoja drogą ZP Most Poniatowskiego jest naturlnym środkiem spowolnienia ruchu - ograniczenie do 40km/h i realnie lepiej więcej jak 60 tam nie jechać.
Sebastian pisze:
14 lis 2019, 21:37
W którym miejscu nie napisałem źródła?
W tym:
Sebastian pisze:
12 lis 2019, 22:24
[/quote]
A tak przepraszam. Już wyedytowałem tamten post. Oczywiście chodziło o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 21 lis 2019, 8:59
autor: Stary Pingwin
drobert pisze:
20 lis 2019, 14:19
Na Dywizjonu 303 już od kilku lat jest 40. A na Kaskadzie przed remontem też była 20.
Czyli wydano dużo kasy w celu niepolepszenia sytuacji.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 21 lis 2019, 13:28
autor: KwZ
Sebastian pisze:
20 lis 2019, 17:48
KwZ pisze:
18 lis 2019, 20:25
Otóż twierdzę, że nie. 50 km/h, a nawet 40 km/h, jest na moście potrzebne, głównie ze względów bezpieczeństwa. Ok, wypadek rowerzystki to wypadek, ale serio to nie jest argument za podniesieniem prędkości. Most jest na to za wąski. Poza tym hałas. Tramwaje mają się toczyć 20 km/h a samochody zap... dowolnie szybko?
Serio, 50 km/h akurat w tamtym miejscu nie wynika tylko z martwego przepisu o terenie zabudowanym.
Argument o hałasie OK, ale chyba bardziej dbitnie dla kierowców by wyglądało gdyby za każdym skrzyżowaniem był znak 50 czy 40 niż domaganie się respektowania obszaru zabudowanego, którego nie ma. Swoja drogą ZP Most Poniatowskiego jest naturlnym środkiem spowolnienia ruchu - ograniczenie do 40km/h i realnie lepiej więcej jak 60 tam nie jechać.
Takim naturalnym środkiem spowolnienia ruchu, że kilka osób miesięcznie traci prawo jazdy za przekroczenie prędkości o ponad 50 km/h. No nie jest.

I skoro chcesz się tak literalnie trzymać przepisów, to most jest na terenie zabudowanym, skoro znaki tak twierdzą. To tylko ty się upierasz, żeby stosować jakieś rozporządzenie, mimo że ustawa twierdzi, że od tego są znaki i mają pierwszeństwo.

Znak za każdym skrzyżowaniem z przypomnieniem o dopuszczalnej prędkości to byłoby za dużo znaków do ogarnięcia dla kierowców. I tak jest bez tego. To by miało sens dopiero po wprowadzeniu tego śmiesznego systemu kamerek sterujących tempomatem.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 21 lis 2019, 13:39
autor: Emyl
A ja uparcie twierdzę, że rozwiązaniem problemu jest wywalenie z mostu ruchu indywidualnego i wytyczenie normalnych DDR wraz z poszerzeniem ciągów pieszych. XXI wiek.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 21 lis 2019, 13:45
autor: Szeregowy_Równoległy
Ty twierdzisz, że rozwiązaniem większości problemów jest eliminacja ruchu indywidualnego ze Śródmieścia. Moim zdaniem nie ma potrzeby wytyczania czegokolwiek. Rowery precz na jezdnię, ograniczenie do 40km/h, odcinkowy pomiar i wystarczy.

Ścieżki i pasy rowerowe

: 21 lis 2019, 14:32
autor: kajo
Szeregowy_Równoległy pisze:
21 lis 2019, 13:45
Ty twierdzisz, że rozwiązaniem większości problemów jest eliminacja ruchu indywidualnego ze Śródmieścia. Moim zdaniem nie ma potrzeby wytyczania czegokolwiek. Rowery precz na jezdnię, ograniczenie do 40km/h, odcinkowy pomiar i wystarczy.
Generalnie uważa się że przyjazne ulice dla rowerów mają 30 km/h, także jak już tak chcecie zrobić to by się przydała 30. Tym bardziej że w polskiej rzeczywistości 30 oznacza zwykle 50-60 km/h.