Metro - wÄ tek typu QnA
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26840
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Hej,
W tym wątku chciałbym omówić sprawy, uznawane czasem za przejawy polityki "niedasie" ze strony Metra. Termin "niedase" pochodzi z grup dyskusyjnych miłośników kolejnictwa, i obejmuje tak naprawdę "niechcemisię", "niebonie" oraz "comitakądrobnostkęgłowęzawracać" .
Oczywiście, część z poruszonych w tym wątków tematów ma głębsze uzasadnienie techniczne, czy też eksploatacyjne. Dobrze byłoby, aby takie kwestie także wyjaśniano i umieszczono w formie swoistego "FAQa", aby nowi użytkownicy mieli na tego typu pytania gotowe odpowiedzi.
Jak jednak w każdej dużej firmie publicznej, zwłaszcza z branży kolejowej, tak i w MW na pewno znajdzie się kilka spraw, które moznaby rozwiązać, gdyby komuś się chciało. No cóż, najlepsza kadra przeszła z PKP do MW - widać część nawyków ze starej firmy niektórzy pracownicy przenieśli .
Może zatem zacznę - struktura jest następując:
Q-n. Treść pytania nr. n
Ad. n: Dyskusja na temat pytania nr. n
A-n. Odpowiedź na pytanie nr n (przez osobę, która ma wiedzę "w temacie" wystaczającą, by udzielić - w swoim mniemaniu pewnej -odpowiedzi).
Q-1. Dlaczego w halach odpraw metra nie można umieścić stojaków na rowery?
Ad.1: Podobno jest za mało miejsca .
Q-2. Dlaczego nawet w internecie nie ma rozkładów rozpisanych na minuty mimo, ze wieczorami i w dni wolne metro jeździ nawet co 10 minut?
Ad.2: Nie wiem. Dla mnie to przykład niedasizmu, oznaczający, że przy dłuzszej podróży trzeba ją wydłużyć o te 10 minut, by mieć pewność złapania następnego połączenia. Ale może te rozkłady po prostu nie istnieją i dyspozytor puszcza składy w/g własnego widzimisię?j
W tym wątku chciałbym omówić sprawy, uznawane czasem za przejawy polityki "niedasie" ze strony Metra. Termin "niedase" pochodzi z grup dyskusyjnych miłośników kolejnictwa, i obejmuje tak naprawdę "niechcemisię", "niebonie" oraz "comitakądrobnostkęgłowęzawracać" .
Oczywiście, część z poruszonych w tym wątków tematów ma głębsze uzasadnienie techniczne, czy też eksploatacyjne. Dobrze byłoby, aby takie kwestie także wyjaśniano i umieszczono w formie swoistego "FAQa", aby nowi użytkownicy mieli na tego typu pytania gotowe odpowiedzi.
Jak jednak w każdej dużej firmie publicznej, zwłaszcza z branży kolejowej, tak i w MW na pewno znajdzie się kilka spraw, które moznaby rozwiązać, gdyby komuś się chciało. No cóż, najlepsza kadra przeszła z PKP do MW - widać część nawyków ze starej firmy niektórzy pracownicy przenieśli .
Może zatem zacznę - struktura jest następując:
Q-n. Treść pytania nr. n
Ad. n: Dyskusja na temat pytania nr. n
A-n. Odpowiedź na pytanie nr n (przez osobę, która ma wiedzę "w temacie" wystaczającą, by udzielić - w swoim mniemaniu pewnej -odpowiedzi).
Q-1. Dlaczego w halach odpraw metra nie można umieścić stojaków na rowery?
Ad.1: Podobno jest za mało miejsca .
Q-2. Dlaczego nawet w internecie nie ma rozkładów rozpisanych na minuty mimo, ze wieczorami i w dni wolne metro jeździ nawet co 10 minut?
Ad.2: Nie wiem. Dla mnie to przykład niedasizmu, oznaczający, że przy dłuzszej podróży trzeba ją wydłużyć o te 10 minut, by mieć pewność złapania następnego połączenia. Ale może te rozkłady po prostu nie istnieją i dyspozytor puszcza składy w/g własnego widzimisię?j
a to ja sie przyłącze z pytaniami w gruncie rzeczy retorycznymi, bo odpowiedzi pojawiały sie kilka razy jednak ograniczały się do tytułowej kwestii
Q3/P3. (abo ja po polskiemu) Czemu nie można wyświetlac czasu do przyjazdu pociągu
P4. czemu nie da sie zainstalowac takich wyświeltaczy również na końcu peronu
Q3/P3. (abo ja po polskiemu) Czemu nie można wyświetlac czasu do przyjazdu pociągu
P4. czemu nie da sie zainstalowac takich wyświeltaczy również na końcu peronu
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27409
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Q-0: dlaczego Glonojad pisze Ad z kropką?
A-0: zapewne nie wie, że się pisze bez kropki
Q-5: kto wymyślił [nie mający AFAIK żadnej mocy prawnej] zakaz fotografowania w metrze, jak go motywuje, jaka jest jego podstawa prawna i jak wiele trzeba, aby Metro Warszawskie dotarło do standardów chińskich, o europejskich nie mówiąc?
A-0: zapewne nie wie, że się pisze bez kropki
Q-5: kto wymyślił [nie mający AFAIK żadnej mocy prawnej] zakaz fotografowania w metrze, jak go motywuje, jaka jest jego podstawa prawna i jak wiele trzeba, aby Metro Warszawskie dotarło do standardów chińskich, o europejskich nie mówiąc?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
A-5: Tu odpowiedz jest prosta. Były prezes MW. Pytanie powinno być postawione innaczej.Q-5: kto wymyślił [nie mający AFAIK żadnej mocy prawnej] zakaz fotografowania w metrze, jak go motywuje, jaka jest jego podstawa prawna i jak wiele trzeba, aby Metro Warszawskie dotarło do standardów chińskich, o europejskich nie mówiąc?
W jakim celu wymylono ten zakaz?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27409
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ad 5 o tym jest dalsza część pytania, o umotywowanie tego zakazu. Jeszcze jedna część pytania: czy zakaz nie jest tylko mitem, to jest czy KIEDYKOLWIEK zaistniał w formie pisemnej? Gdzie?
[ Dodano: 2006-01-03, 21:02 ]
Ad 0 z kim miałeś polski? nasza się czepiała, że hohohoho.
[ Dodano: 2006-01-03, 21:02 ]
Ad 0 z kim miałeś polski? nasza się czepiała, że hohohoho.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Ad 5 Jeśli chodzi o zakaz fotografowania to zapewne przyczyną jest Osama Bin Laden, Szamil Basajew, Salman Radujew, Al-Zarkawi (nie pamiętam imienia), na siłę Jasef Arafat (w młodości też się bawił w bomby),
Dodany nr pytania
f.
Dodany nr pytania
f.
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
- hafilip84
- Jego Gryząca Albumowość
- Posty: 7641
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
- Lokalizacja: Legionowo
A-2 (O-2) takie rozklady sa... wystarczy, ze skorzystasz z wyszukiwarki polaczen adres: http://kirika.ztm.waw.pl/szukajwstep.ztm
a tu przyklad rozkladu dla stacji Centrum w kierunku Kabat: http://kirika.ztm.waw.pl/rozklad.ztm?p=701398&l=MET&w=A
a tu przyklad rozkladu dla stacji Centrum w kierunku Kabat: http://kirika.ztm.waw.pl/rozklad.ztm?p=701398&l=MET&w=A
Q-1 Stojaki na rowery na antresolach.
Najgłupszy pomysł o jakim słyszałem. Już teraz na niektórych robi się ciasno, a gdy zostaną ustawione stojaki będzie jeszcze ciasniej. W przypadku ewakuacji tłum ludzi o te stojaki się pozabija.
Q-2 Rozkład minutowy. Też idiotyczny pomysł. Przy takiej ilosci pasażerów i krótkim czasie następstwa zawsze są jakieś odchyłki. Nie wiem po co komu potrzebna jest wiedza czy jedzie pociągiem odjeżdzającym 8 05 czy też 8 08.
Q-3 Czas do przyjazdu. Oba te rozwiązania są stosowane w swiecie. U nas wybrano akurat takie jakie jest. Nie wiem jak trudno jest pomysleć że skoro na stoperze jest czas po ojedzie pociągu 1 minuta to przyu czasie następstwa 3 minuty następny będzie za 2 minuty. Z jednym się zgadzam. Stopery na poczatku peronu bardzo by sie przydały.
Q-5 Zakaz fotografowania. Metro jest obiektem strategicznym. W zwiazku z atakami terrorystycznymi podjęto takie działania i trudno. Miejscie pretensje do rządzących że mieszają nas w jakieś bezsensowne konflikty zbrojne.
wstawione znaki przestankowe
boh
Najgłupszy pomysł o jakim słyszałem. Już teraz na niektórych robi się ciasno, a gdy zostaną ustawione stojaki będzie jeszcze ciasniej. W przypadku ewakuacji tłum ludzi o te stojaki się pozabija.
Q-2 Rozkład minutowy. Też idiotyczny pomysł. Przy takiej ilosci pasażerów i krótkim czasie następstwa zawsze są jakieś odchyłki. Nie wiem po co komu potrzebna jest wiedza czy jedzie pociągiem odjeżdzającym 8 05 czy też 8 08.
Q-3 Czas do przyjazdu. Oba te rozwiązania są stosowane w swiecie. U nas wybrano akurat takie jakie jest. Nie wiem jak trudno jest pomysleć że skoro na stoperze jest czas po ojedzie pociągu 1 minuta to przyu czasie następstwa 3 minuty następny będzie za 2 minuty. Z jednym się zgadzam. Stopery na poczatku peronu bardzo by sie przydały.
Q-5 Zakaz fotografowania. Metro jest obiektem strategicznym. W zwiazku z atakami terrorystycznymi podjęto takie działania i trudno. Miejscie pretensje do rządzących że mieszają nas w jakieś bezsensowne konflikty zbrojne.
wstawione znaki przestankowe
boh
a skąd wiadomo jaki jest czas następstwa?U nas wybrano akurat takie jakie jest Nie wiem jak trudno jest pomysleć że skoro na stoperze jest czas po ojedzie pociągu 1 minuta to przyu czasie następstwa 3 minuty następny będzie za 2
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
Tyle że czas następstwa jest czasem 2 czasem 3 a czasem 10 min.xxl pisze: Q-3 Czas do przyjazdu Oba te rozwiązania są stosowane w swiecie U nas wybrano akurat takie jakie jest Nie wiem jak trudno jest pomysleć że skoro na stoperze jest czas po ojedzie pociągu 1 minuta to przyu czasie następstwa 3 minuty następny będzie za 2 minuty Z jednym się zgadzam Stopery na poczatku peronu bardzo by sie przydały
Po co komplikowac życie jak dla pasażera ZNACZNIE wygodniejszym rozwiazaniem jest czas DO przyjazdu następnego pociagu.
Zamiast złościc się że minutę temu odjechał mi sklad móglbym się cieszyć na myśl że za 3 min bede mial czym jechać
No tak zapomniałem, że są pasażerowie którzy pytają się jak dojechać w stronę Kabat. Skoro ktoś nie widzi olbrzymich tablic kierunkowych z napisem Kabaty to jak dojrzy rozkład jazdy czas następstwa na tablicy informacyjnej na peronie.
Według badan 70% naszych rodaków to analfabeci funkcjonalni którzy zatracili zdolnosć logicznego myslenia. I to się niestety sprawdza. Nawet najprostsza rezcz jak przeczytanie instrukcji od telewizora czy rozkładu jazdy przekracza ich zdolnosci intelektualne. Smutne to ale prawdziwe.
wstawione znaki przestankowe
boh
Według badan 70% naszych rodaków to analfabeci funkcjonalni którzy zatracili zdolnosć logicznego myslenia. I to się niestety sprawdza. Nawet najprostsza rezcz jak przeczytanie instrukcji od telewizora czy rozkładu jazdy przekracza ich zdolnosci intelektualne. Smutne to ale prawdziwe.
wstawione znaki przestankowe
boh
a czy rozkłady sa wilekości tablic kierunkowych czy też trzeba do nich podchodzic w celu przczytania jaki aktulanie interwał obowiązuje?xxl pisze:No tak zapomniałem że są pasażerowie którzy pytają się jak dojechać w stronę Kabat Skoro ktoś nie widzi olbrzymich tablic kierunkowych z napisem Kabaty to jak dojrzy rozkład jazdy czas następstwa na tablicy informacyjnej na peronie
Według badan 70% naszych rodaków to analfabeci funkcjonalni którzy zatracili zdolnosć logicznego myslenia I to się niestety sprawdza Nawet najprostsza rezcz jak przeczytanie instrukcji od telewizora czy rozkładu jazdy przekracza ich zdolnosci intelektualne Smutne to ale prawdziwe
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
No tak. Zapamiętanie kilku czasów następstwa na dobę też jest poza możliwosciami intelektualnymi Polaków. Wszystko musi byc podane gotowe na tacy. Niedługo będzie tak jak w USA zaczną się procesy że na kubku z kawą nie było ostrzeżenia że może być gorąca.Tm pisze:a czy rozkłady sa wilekości tablic kierunkowych czy też trzeba do nich podchodzic w celu przczytania jaki aktulanie interwał obowiązuje?xxl pisze:No tak zapomniałem że są pasażerowie którzy pytają się jak dojechać w stronę Kabat Skoro ktoś nie widzi olbrzymich tablic kierunkowych z napisem Kabaty to jak dojrzy rozkład jazdy czas następstwa na tablicy informacyjnej na peronie
Według badan 70% naszych rodaków to analfabeci funkcjonalni którzy zatracili zdolnosć logicznego myslenia I to się niestety sprawdza Nawet najprostsza rezcz jak przeczytanie instrukcji od telewizora czy rozkładu jazdy przekracza ich zdolnosci intelektualne Smutne to ale prawdziwe
wstawione znaki przestankowe
boh
zapamiętanie? no dobrze- to powiedz czy lezy w Twoich możliwościach intelektualnych podanie z pamięci jaki interwał obowiązuje na stacji Racławicka o 17:59 i 20:15 oraz Politechnika o 9:30.xxl pisze:
No tak Zapamiętanie kilku czasów następstwa na dobę też jest poza możliwosciami intelektualnymi Polaków Wszystko musi byc podane gotowe na tacy Niedługo będzie tak jak w USA zaczną się procesy że na kubku z kawą nie było ostrzeżenia że może być gorąca
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
Tam gdzie jest ciasno nie będzie stojaków, chyba proste. Po ścianami tłumów nie widać.xxl pisze:Już teraz na niektórych robi się ciasno a gdy zostaną ustawione stojaki będzie jeszcze ciasniej
[ Dodano: 2006-01-04, 14:55 ]
Nadal nie widzę odpowiedzi na pytanie kto podjął, kiedy, jakim aktem został wprowadzony. Ale chyba rozumiem, to dlatego żeby twórca tak utrudniających terrorystom działania zakazów sam nie znalazł się na ich celowniku. Godne pochwały.xxl pisze:Zakaz fotografowania metro jest obiektem strategicznym W zwiazku z atakami terrorystycznymi podjęto takie działania i trudno Miejscie pretensje do rządzących że mieszają nas w jakieś bezsensowne konflikty zbrojne
[ Dodano: 2006-01-04, 14:56 ]
Coś mi się zdaje, że na peronie ich już nie ma... Przynajmniej nie wszędzie. Zresztą rzeczywistość a rozkład odbiegają od siebie.xxl pisze:rozkład jazdy czas następstwa na tablicy informacyjnej na peronie