Via Baltica

Moderator: JacekM

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 03 cze 2008, 11:28

Postanowiłem założyć odrębny temat (mam nadzieję, że takowego jeszcze nie ma 8-( ), bo sprawa jest ważna i trzeba nią w obecnej chwili zainteresować jak najwięcej osób (później będzie można przenieść temat do wątku "Infrastruktura drogowa w Polsce"). Prowadzone są obecnie konsultacje społeczne, w sprawie przebiegu trasy Via Baltica, od Warszawy do granicy polsko-litewskiej w Budzisq. Zachęcam do wypełnienia ankiety. IMHO najbardziej optymalny, ze względu na kształt i długość, jest wariant 42. Wygięcie do Ostrołęki (wariant 42a) jest zupełnie 'nie po drodze' i spowodowałoby niepotrzebne straty czasu w relacjach tranzytowych, a co gorsza sprawiłoby dłuższe kluczenie tych cholernych TIRów po Polsce. Poza tym do Ostrołęki najlepiej i w sumie całkiem dobrze jedzie się dk 61 (przy czym po wybudowaniu Via Baltica zejdzie stamtąd w zasadzie cały ruch za-ostrołęcki), no i pociągiem :P Wariant 1 też stanowi nadkładanie drogi, a ponadto i tak jest przecież w planach modernizacja dk 8 do samego Białegostoku oraz wschodniej cięciwy drogowej dk8/dk19 Suwałki - Rzeszów. Lepiej zatem skorzystać z okazji i zmodernizować alternatywny korytarz drogowy. W zasadzie przez wzgląd na powyższe powinno się wskazać, jako optymalny korytarz trasy Via Balitca, wariant 43. Ale jakoś nie bardzo sobie wyobrażam dołożenie całego ruchu międzynarodowego, w szczególności ciężkiego, na obecną (czy nawet po skończeniu trwającej modernizacji) dk 61 :shock: W szczególności ciężko mi wyobrazić sobie dodatkowe tysiące TIRów dziennie na Modlińskiej, w Legionowie, Zegrzu, czy Serocku. Zresztą kto wówczas jeździłby S8? Zatem zdecydowanie 42 (dalej 42a, 43, a na końcu 1, bo to jest przecież ten, który rozjeżdża Rospudę) :-$
[edit]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 cze 2008, 11:37

Też mi się wydaje, że ten jest najlepszy, chociaż zastanawiam się czy nie można było Grajewa ominąć od wschodu-południa, bardziej omijając pojezierza. No i zastanawiam się, czy nie warto byłoby podciągnąc go pod Zambrów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5299
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 03 cze 2008, 11:43

42 jakiś taki najprostszy się wydaje - pozostałe są ciut nienaturalnie powyginane ;)
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 03 cze 2008, 11:57

@Glon: A po co Zambrów? Z Warszawy będziesz mieć S8, a jadąc z Litwy pozostanie Ci do pokonania jedynie kawałek dk63 o niższych parametrach. Zresztą ta droga też jest sukcesywnie modernizowana przez GDDKiA.
Co do Grajewa, to chyba masz rację... :-?

@Paweł: I jak trafnie można sprawę przedstawić nie podpierając się wyszukanym, fachowym słownictwem ;)

Misiek997
Zbanowany
Posty: 989
Rejestracja: 11 lis 2007, 17:54
Lokalizacja: nie interesuj się

Post autor: Misiek997 » 03 cze 2008, 11:59

a ja mam pytanie:
A co z połączeniem Białegosotku z Warszawą? Bo póki co żadna modernizacja drogi nie jest prowadzona a władze czekają jak wyniknie sprawa Via Baltica. Obawiam się że może się skończyć tym że do Ostrowi Mazowieckiej (od strony Warszawy) będzie droga jak malina a potem do miasta i stolicy województwa podlaskiego taka jaka jest teraz czyli denna.... Obym się mylił...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 cze 2008, 12:04

Ależ ta droga jest obecnie bardzo dobra, z regularnie prowadzonymi remontami i niezbyt dużym ruchem. Jest też dużo mniej przejść przez miejscowości niż na odcinku mazowieckim. Zawsze lżej mi się jedzie odcinek od Ostrowi na wschód. Oczywiście, ciężarówki... ale te pojadą Wiją... odcinkowo można jedynie pasy do wyprzedzania zrobić i już.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Misiek997
Zbanowany
Posty: 989
Rejestracja: 11 lis 2007, 17:54
Lokalizacja: nie interesuj się

Post autor: Misiek997 » 03 cze 2008, 12:12

inż. Glonojad pisze:Ależ ta droga jest obecnie bardzo dobra, z regularnie prowadzonymi remontami i niezbyt dużym ruchem. Jest też dużo mniej przejść przez miejscowości niż na odcinku mazowieckim. Zawsze lżej mi się jedzie odcinek od Ostrowi na wschód. Oczywiście, ciężarówki... ale te pojadą Wiją... odcinkowo można jedynie pasy do wyprzedzania zrobić i już.
W którym miejscu jest ona dobra? JA tą drogę znam od podszewki jeżdżę nią praktycznie często:
Odcinek od Wyszkowa do Ostrowi to tragedia dziura na dziurze, koleiny, brak możliwości ucieczki na pobocze z powodu jego tragicznego stanu. Dalej od Ostrowi do Zambrowa jest nieźle ładny dywan który niestety już się sypie (skandal jak było to robione; ten odcinek ma niecałe 3 lata)

Ruch jest bardzo intensywny. A i o wypadkach. W zasadzie nie ma dnia by tam nie było jakiejś tragedii. To dlatego ta droga jest nazywana drogą śmierci i jest najgorszą (zaraz po 7) drogą w kraju. Co da wywalenie Tirów skoro aut, autokarów i ciężarówek podróżujących trasą Białystok - Stolica jest naprawdę sporo. Dodajemy jeszcze ruch lokalny. Brak obwodnicy Białegostoku (która jest regularnie oprotestywana przez ekologów :killer: ). O odcinku Białystok - Augustów już nic nie powiem bo tam to jest dopiero drama. Wąsko 0 szans ucieczki w razie jakiejś sytuacji bo jest droga i potem drzewa. Wogóle województwo podlaskie jest upośledzone o infrastrukturę drogową. A i będzie gorzej bo eko-terroryści ciągle protestują w sprawie budowy jakichkolwiek dróg a to nie wina podlasia że wszędzie są tu lasy, rezerwaty i puszcze. Tylko ekolodzy zapominają jedno: Tu też żyją ludzie, którzy też płacą podatki i wymagają bezpiecznych dróg.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 cze 2008, 12:23

Od Ostrowi na wschód, przecież pisałem. A jeżdżę nią dość często, co kilka miesięcy. Ruch na odcinku Ostrowia - Białystok jest nieporównywalnie mniejszy, niż na zachód od Ostrowi, o odcinku od Wyszkowa do Warszawy nawet nie wspominając.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Misiek997
Zbanowany
Posty: 989
Rejestracja: 11 lis 2007, 17:54
Lokalizacja: nie interesuj się

Post autor: Misiek997 » 03 cze 2008, 12:26

inż. Glonojad pisze:Od Ostrowi na wschód, przecież pisałem. A jeżdżę nią dość często, co kilka miesięcy.
Tak tylkoże ten odcinek zaczyna się sypać co jest skandalem bo droga byłe niedawno remontowana. A odcinek od Mężenina do Białegosotku to dopiero tragedia (może mniejsza od odcinka Wyszków Ostrów ) ale już mu mało brakuje.

BTW Ja tą drogą śmigam regularnie raz w miesiącu :P

A co mówi projekt o obwodnicy Augustowa?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 cze 2008, 12:42

Od jazdy raz w miesiącu droga nie staje się gorsza :p - nie wiem, czemu od Mężenina miałaby być "tragedia". A już na pewno nijak się nie da porównać z odcinkiem Wyszków - Ostrów. No, ale ja 140 nie jeżdżę, może dlatego nie narzekam :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 03 cze 2008, 13:51

Misiek997 pisze:W którym miejscu jest ona dobra? JA tą drogę znam od podszewki jeżdżę nią praktycznie często:
Odcinek od Wyszkowa do Ostrowi to tragedia dziura na dziurze, koleiny, brak możliwości ucieczki na pobocze z powodu jego tragicznego stanu. Dalej od Ostrowi do Zambrowa jest nieźle ładny dywan który niestety już się sypie (skandal jak było to robione; ten odcinek ma niecałe 3 lata)

Ruch jest bardzo intensywny. A i o wypadkach. W zasadzie nie ma dnia by tam nie było jakiejś tragedii. To dlatego ta droga jest nazywana drogą śmierci i jest najgorszą (zaraz po 7) drogą w kraju. Co da wywalenie Tirów skoro aut, autokarów i ciężarówek podróżujących trasą Białystok - Stolica jest naprawdę sporo. Dodajemy jeszcze ruch lokalny. Brak obwodnicy Białegostoku (która jest regularnie oprotestywana przez ekologów ). O odcinku Białystok - Augustów już nic nie powiem bo tam to jest dopiero drama. Wąsko 0 szans ucieczki w razie jakiejś sytuacji bo jest droga i potem drzewa. Wogóle województwo podlaskie jest upośledzone o infrastrukturę drogową. A i będzie gorzej bo eko-terroryści ciągle protestują w sprawie budowy jakichkolwiek dróg a to nie wina podlasia że wszędzie są tu lasy, rezerwaty i puszcze. Tylko ekolodzy zapominają jedno: Tu też żyją ludzie, którzy też płacą podatki i wymagają bezpiecznych dróg.
Toś naprodukował się słowotoku, naszpikowanego bardzo wzniosłymi sformułowaniami, niestety głównie jednak populistycznymi :-? Pochwal może burmistrza Augustowa, w którym ginie na drogach tyle ludzi rok rocznie, za to ile wybudował w ciągu ostatnich lat kładek dla pieszych w swoim mieście, o sygnalizacjach świetlnych nie wspominając #-o Najłatwiej jest wyciągnąć łapę do Warszawy =; Całej sprawie mnóstwo cynizmu dodaje fakt, że takim postępowaniem władze samorządowe niejako legitymizują kostuchę, bo przecież nawet gdyby już od pół roku budowano tę obwodnicę Augustowa przez Rospudę, to jej oddanie do ruchu i tak nastąpiłoby nie wcześniej, niż za kilkanaście miesięcy ](*,) Czyli kolejnych kilkanaście/dziesiąt trupów, pięknie =D> #-o
Ad rem: jak VB powstanie w wariancie 42, to cały ruch tranztowy, w tym ten najbardziej uciążliwy - ciężki, wyleci z dk8. A do samego Białegostoku naprawdę autostrady nie potrzeba =; Podlasian w tym głowa i ich "generalnej", aby obecną "ósemkę" w dobrym stanie utrzymywać (a może i do klasy GP, na całej długości - jeśli póki co jeszcze nie jest - podciągnąć). Poza tym mam nadzieję, że świetlane plany utworzenia S8/S19 będą już wkrótce realizowane (ostatnio ogłoszono przetarg na pełną dokumentację dla kolejnego fragmentu). W ogóle modernizowanie obecnych krajówek jest IMHO jednym z bardziej efektywnych sposobów tworzenia nowoczesnej sieci drogowej w Polsce - budowa dróg "po starym śladzie" jest zawsze mniej inwazyjna, a więc i wzbudza mniejszy opór społeczny. No i jest sporo tańsza, mimo konieczności realizowania "pod ruchem".
inż. Glonojad pisze:No, ale ja 140 nie jeżdżę, może dlatego nie narzekam
Przy 180 poprawia się komfort, bo koła przestają dotykać nawierzchni :?: ;-) :P

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 cze 2008, 13:54

Jeżdżę od 140 wolniej :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 03 cze 2008, 13:58

Zdecydowanie 42. Ten przebieg jest oczywiście najlepszy. Padło pytanie co z Białymstokiem - PO w kampanii optując za puszczeniem S8 przez Łomżę obiecywało w zamian od Via Baltica śladem obecnej "ósemki" trasę S60. Natomiast faktem jest, że Via Baltica powinna powstać jak najszybciej - nie tylko polski to interes. W końcu właśnie przez tą trasę prowadzi w zasadzie jedyny szlak na zachód UE z krajów nadbałtyckich (niby można przez Królewiec i dalej powstająca S22 i DK6 ale to już wymaga wiz i odpraw celnych)... Tak w ogóle to największym plusem wariantu 42 jest ominięcie Augustowa trasą, która będzie nie tylko omijać Rospudę ale i będzie kompatybilna z obejściem Suwałk.
Dennis pisze: Przy 180 poprawia się komfort, bo koła przestają dotykać nawierzchni :?: ;-) :P
Nie :*
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 03 cze 2008, 14:02

R-11 Kleszczowa pisze:Zdecydowanie 42. Ten przebieg jest oczywiście najlepszy. Padło pytanie co z Białymstokiem - PO w kampanii optując za puszczeniem S8 przez Łomżę obiecywało w zamian od Via Baltica śladem obecnej "ósemki" trasę S60. Natomiast faktem jest, że Via Baltica powinna powstać jak najszybciej - nie tylko polski to interes. W końcu właśnie przez tą trasę prowadzi w zasadzie jedyny szlak na zachód UE z krajów nadbałtyckich (niby można przez Królewiec i dalej powstająca S22 i DK6 ale to już wymaga wiz i odpraw celnych)... Tak w ogóle to największym plusem wariantu 42 jest ominięcie Augustowa trasą, która będzie nie tylko omijać Rospudę ale i będzie kompatybilna z obejściem Suwałk.
A co powiesz o Grajewie?

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 03 cze 2008, 14:13

O Grajewie :?: Bardzo sympatyczne miasto :p A na poważnie - tak patrzę na mapę i w zasadzie wydaje mi się, że S8 od SK16 mogłaby pobiec w dół między Jeziorem Selmet Wlk i Krzywym... Widzę, że wariant 42 wykorzystuje całkiem spory fragment DK16 w drodze do Ełku, a osobiście jestem przeciwny budowie dróg o najwyższych standardach śladem zwykłych krajówek. Do tego dochodzą kwestie przyrodnicze... Aczkolwiek gdybym miał moc twórczą to spróbowałbym doprowadzić do lepszego stanu DK65 Ełk - Grajewo (jako wygodną dojazdówkę do trasy ekspresowej), a S8 poprowadzić tak jak na mapce poniżej:
Załączniki
Grajewo.JPG
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

ODPOWIEDZ