Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 lut 2018, 14:45

Po tylu przegranych o włos Michalczewskiemu należało się zwycięstwo i to podwójne - oby to była tylko formalność. Arriva raczej nie powinna robić problemów, Mobilis podobnie, natomiast EEC może mieć powód w opóźnianiu rozstrzygnięcia przetargu, ale tylko w midikach i raczej tylko po to, żeby trochę dłużej pojeździć swoimi Autosanami. Straty punktowe raczej będą nie do odrobienia. Gratulacje dla Michalczewskiego! :)

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 02 lut 2018, 14:54

1. Solarisów nie widać.
2. W przetargu ma 12m (tak długo, jak się nie okaże, że ktoś coś nachrzanił w ofercie) sytuacja raczej jasna - Michalczewski, pytanie tylko czym, ale i MANy, i Scanie to niezła opcja.
3. W przetargu na midi - tu się robi ciekawie, bo za cenę wychodzi 45,5 pkt dla EEC, 56,3 dla Arrivy, 60 dla Michalczewskiego i 49,6 dla Mobilisu, ale EEC odrabia od razu 10 pkt na autobusach całkowicie niskopodłogowych (jako jedyna takie oferuje) i, sądząc po konstrukcji pojazdu (http://phototrans.eu/14,905914,0,BMC_Ne ... F_900.html), zdobędzie sporo punktów na miejscach dostępnych bezpośrednio z poziomu podłogi. Problem w tym, że nie mieści się (i to znacznie) w budżecie - ja tylko nie jestem pewien, czy autor artykułu czegoś nie pomieszał, bo średnio mi się wydaje, żeby EEC miało tę samą cenę w obydwu częściach - tu trzeba poczekać na oficjalne potwierdzenie z otwarcia ofert. Dodatkowo, 10 pkt za system zliczania pasażerów to też jest coś, a w tej kwestii póki co nie wiadomo nic...

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 lut 2018, 15:07

Solaris jest tak obłożony zamówieniami, że pewnie dla nikogo nie chciał się zgodzić na wyprodukowanie wozów w terminie poniżej 25 tygodni. Czyli realistycznie patrząc kontrakt z gazowymi solówkami może wystartować o czasie, jeśli z Michalczewskim zostanie podpisana umowa w ciągu najbliższych 6 tygodni. :)

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 02 lut 2018, 15:09

Pytanie pomocnicze - Ile miejsc dostępnych z poziomu podłogi ma Sancity 9LE? 4 czy 5? (ja jechałem tym wynalazkiem chyba tylko raz...)

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 lut 2018, 15:13

Z poziomu podłogi są 4 miejsca, w tym półtorak. ;)

mickam
Posty: 14
Rejestracja: 23 mar 2015, 13:02

Post autor: mickam » 02 lut 2018, 15:15

Przeważnie są 4 miejsca chociaż dla MPK Kraśnik zamontowano tych miejsc aż 7 http://www.mpk-krasnik.pl/gts_files/ima ... bus412.jpg

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 lut 2018, 15:20

Grodzio też ma taką kombinację do połączeń na liniach lokalnych, jednak chyba wymagana jest też odpowiednio duża rzeźnia? Krakowskie Sancity 8,9LE również mają taki sam układ siedzeń jak w EEC, zresztą w Liberach było identycznie. ;)

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 02 lut 2018, 15:24

To podsumowując midiki po trzech kryteriach:
- EEC - 75,5 (BMC wg mnie ma 6 miejsc "punktowanych")
- Arriva - 73,0 (Otokar - 5 miejsc)
- Michalczewski - 73,3 (Autosan - 4 miejsca, ale gdyby było więcej to to zmienia nieco sytuację)
- Mobilis - 66,3 (Otokar - 5 miejsc).
Zostaje 10 pkt za system zliczania pasażerów...

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 02 lut 2018, 15:29

A to EEC i Mobilis nie będą wykluczeni bo przedstawili ofertę cenową powyżej kalkulacji ZTM ?.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 lut 2018, 15:30

Jeśli zamawiający znajdzie dodatkowe środki na zrealizowanie zamówienia to nie. ;)

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 02 lut 2018, 15:33

ashir pisze:
02 lut 2018, 15:30
Jeśli zamawiający znajdzie dodatkowe środki na zrealizowanie zamówienia to nie. ;)
Ale są oferty które spełniają wymagania cenowe więc raczej miasto nie podniesie stawek. Będzie wybierał z dwóch ofert.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 02 lut 2018, 15:33

Gorzej - jeśli będą najlepsi wg punktów, a zamawiający środków nie znajdzie, to będzie musiał unieważnić tę część postępowania. Na wybieranie z ofert mieszczących się w budżecie nie pozwala PZP.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 lut 2018, 15:40

Albo jak będzie chciał unieważnić postępowanie to ma pretekst. ;) Całe szczęście zamówienie jest podzielone na dwie części i w drugiej raczej nikt Michalczewskiemu nie stanie na drodze do zwycięstwa. Tylko pytanie czy po Manach na B100 w PKS Grodzisk Mazowiecki i hybrydowych w Mobilisie pojawią się w Warszawie Many CNG czy jednak ajent postawi na nową markę i ich model Scania Citywide 12LF CNG? :)

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 02 lut 2018, 15:48

ashir pisze:
02 lut 2018, 15:40
Albo jak będzie chciał unieważnić postępowanie to ma pretekst. ;)
Otóż to. Ja mam klasyczne "mieszane uczucia" - z jednej strony BMC wygląda na ciekawy autobus, którego wnętrze wygląda lepiej pod względem ergonomii niż typowych midi LE, ale z drugiej... EEC...

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 lut 2018, 15:55

Ale też myśl strategicznie, lepsze EEC z 25 midi niż później z 50 mega. Może jakby to zgarnęli to by się zapchali i w następnym przetargu nie sprawiali problemów (albo nie złożyli oferty albo mało atrakcyjną). Przykład Grodzia czy Mobilisu daje taką nadzieję. ;)

ODPOWIEDZ