![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Po tylu przegranych o włos Michalczewskiemu należało się zwycięstwo i to podwójne - oby to była tylko formalność. Arriva raczej nie powinna robić problemów, Mobilis podobnie, natomiast EEC może mieć powód w opóźnianiu rozstrzygnięcia przetargu, ale tylko w midikach i raczej tylko po to, żeby trochę dłużej pojeździć swoimi Autosanami. Straty punktowe raczej będą nie do odrobienia. Gratulacje dla Michalczewskiego! ![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
1. Solarisów nie widać.
2. W przetargu ma 12m (tak długo, jak się nie okaże, że ktoś coś nachrzanił w ofercie) sytuacja raczej jasna - Michalczewski, pytanie tylko czym, ale i MANy, i Scanie to niezła opcja.
3. W przetargu na midi - tu się robi ciekawie, bo za cenę wychodzi 45,5 pkt dla EEC, 56,3 dla Arrivy, 60 dla Michalczewskiego i 49,6 dla Mobilisu, ale EEC odrabia od razu 10 pkt na autobusach całkowicie niskopodłogowych (jako jedyna takie oferuje) i, sądząc po konstrukcji pojazdu (http://phototrans.eu/14,905914,0,BMC_Ne ... F_900.html), zdobędzie sporo punktów na miejscach dostępnych bezpośrednio z poziomu podłogi. Problem w tym, że nie mieści się (i to znacznie) w budżecie - ja tylko nie jestem pewien, czy autor artykułu czegoś nie pomieszał, bo średnio mi się wydaje, żeby EEC miało tę samą cenę w obydwu częściach - tu trzeba poczekać na oficjalne potwierdzenie z otwarcia ofert. Dodatkowo, 10 pkt za system zliczania pasażerów to też jest coś, a w tej kwestii póki co nie wiadomo nic...
2. W przetargu ma 12m (tak długo, jak się nie okaże, że ktoś coś nachrzanił w ofercie) sytuacja raczej jasna - Michalczewski, pytanie tylko czym, ale i MANy, i Scanie to niezła opcja.
3. W przetargu na midi - tu się robi ciekawie, bo za cenę wychodzi 45,5 pkt dla EEC, 56,3 dla Arrivy, 60 dla Michalczewskiego i 49,6 dla Mobilisu, ale EEC odrabia od razu 10 pkt na autobusach całkowicie niskopodłogowych (jako jedyna takie oferuje) i, sądząc po konstrukcji pojazdu (http://phototrans.eu/14,905914,0,BMC_Ne ... F_900.html), zdobędzie sporo punktów na miejscach dostępnych bezpośrednio z poziomu podłogi. Problem w tym, że nie mieści się (i to znacznie) w budżecie - ja tylko nie jestem pewien, czy autor artykułu czegoś nie pomieszał, bo średnio mi się wydaje, żeby EEC miało tę samą cenę w obydwu częściach - tu trzeba poczekać na oficjalne potwierdzenie z otwarcia ofert. Dodatkowo, 10 pkt za system zliczania pasażerów to też jest coś, a w tej kwestii póki co nie wiadomo nic...
Solaris jest tak obłożony zamówieniami, że pewnie dla nikogo nie chciał się zgodzić na wyprodukowanie wozów w terminie poniżej 25 tygodni. Czyli realistycznie patrząc kontrakt z gazowymi solówkami może wystartować o czasie, jeśli z Michalczewskim zostanie podpisana umowa w ciągu najbliższych 6 tygodni. ![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pytanie pomocnicze - Ile miejsc dostępnych z poziomu podłogi ma Sancity 9LE? 4 czy 5? (ja jechałem tym wynalazkiem chyba tylko raz...)
Z poziomu podłogi są 4 miejsca, w tym półtorak. ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Przeważnie są 4 miejsca chociaż dla MPK Kraśnik zamontowano tych miejsc aż 7 http://www.mpk-krasnik.pl/gts_files/ima ... bus412.jpg
Grodzio też ma taką kombinację do połączeń na liniach lokalnych, jednak chyba wymagana jest też odpowiednio duża rzeźnia? Krakowskie Sancity 8,9LE również mają taki sam układ siedzeń jak w EEC, zresztą w Liberach było identycznie. ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
To podsumowując midiki po trzech kryteriach:
- EEC - 75,5 (BMC wg mnie ma 6 miejsc "punktowanych")
- Arriva - 73,0 (Otokar - 5 miejsc)
- Michalczewski - 73,3 (Autosan - 4 miejsca, ale gdyby było więcej to to zmienia nieco sytuację)
- Mobilis - 66,3 (Otokar - 5 miejsc).
Zostaje 10 pkt za system zliczania pasażerów...
- EEC - 75,5 (BMC wg mnie ma 6 miejsc "punktowanych")
- Arriva - 73,0 (Otokar - 5 miejsc)
- Michalczewski - 73,3 (Autosan - 4 miejsca, ale gdyby było więcej to to zmienia nieco sytuację)
- Mobilis - 66,3 (Otokar - 5 miejsc).
Zostaje 10 pkt za system zliczania pasażerów...
-
- Posty: 5095
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
A to EEC i Mobilis nie będą wykluczeni bo przedstawili ofertę cenową powyżej kalkulacji ZTM ?.
Jeśli zamawiający znajdzie dodatkowe środki na zrealizowanie zamówienia to nie. ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Posty: 5095
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Gorzej - jeśli będą najlepsi wg punktów, a zamawiający środków nie znajdzie, to będzie musiał unieważnić tę część postępowania. Na wybieranie z ofert mieszczących się w budżecie nie pozwala PZP.
Albo jak będzie chciał unieważnić postępowanie to ma pretekst.
Całe szczęście zamówienie jest podzielone na dwie części i w drugiej raczej nikt Michalczewskiemu nie stanie na drodze do zwycięstwa. Tylko pytanie czy po Manach na B100 w PKS Grodzisk Mazowiecki i hybrydowych w Mobilisie pojawią się w Warszawie Many CNG czy jednak ajent postawi na nową markę i ich model Scania Citywide 12LF CNG? ![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ale też myśl strategicznie, lepsze EEC z 25 midi niż później z 50 mega. Może jakby to zgarnęli to by się zapchali i w następnym przetargu nie sprawiali problemów (albo nie złożyli oferty albo mało atrakcyjną). Przykład Grodzia czy Mobilisu daje taką nadzieję. ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)