Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

piorunus
Posty: 256
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 05 mar 2018, 19:25

ZTM rozstrzygnął drugą część przetargu na 2 x 25 brygad. Na chwilę obecną Michałek wraca do Warszawy. klik

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 mar 2018, 19:35

Super! :) Przypomnisz ile czasu ma teraz konkurencja na możliwość odwołania się od tej decyzji? ;)

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 05 mar 2018, 19:53

Miejmy nadzieję, módlmy się, by i 2 część wygrał Michalczewski. No ewentualnie EEC. No chyba, że ktoś pragnie Otokary.
Trzeba wierzyć do ostatniej chwili :D W tym przypadku powinny to być Urbino 8,9LE bezapelacyjnie. Ewentualnie Autosany Sancity.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

piorunus
Posty: 256
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 05 mar 2018, 20:13

ashir pisze:
05 mar 2018, 19:35
Super! :) Przypomnisz ile czasu ma teraz konkurencja na możliwość odwołania się od tej decyzji? ;)
W tym wypadku czas na wniesienie odwołań jest do 15-go. KIO ok. 2 tygodnie później od tej daty wyznaczy termin rozprawy, także w hurraoptymistycznym wariancie (KIO podtrzymuje wygraną Michałków; brak skarg do SO) umowa na ten pakiet mogłaby zostać podpisana ok. połowy, drugiej połowy kwietnia. A to by oznaczało start krótkich gazowców z Płochocińskiej tylko miesiąc, może półtora później od przewidywanego terminu.
zxcvbnm pisze:
05 mar 2018, 19:53
Miejmy nadzieję, módlmy się, by i 2 część wygrał Michalczewski. No ewentualnie EEC. No chyba, że ktoś pragnie Otokary.
Trzeba wierzyć do ostatniej chwili :D W tym przypadku powinny to być Urbino 8,9LE bezapelacyjnie. Ewentualnie Autosany Sancity.
Pakiet na knypki na razie "wygrywa" Arriva. Tam wszystko rozeszło się o te 20% za fotele z niskiej podłogi. Nikt w sumie nie przypuszczał, że ono może tak wiele namieszać.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 mar 2018, 20:15

zxcvbnm pisze:
05 mar 2018, 19:53
Miejmy nadzieję, módlmy się, by i 2 część wygrał Michalczewski. No ewentualnie EEC. No chyba, że ktoś pragnie Otokary.
Trzeba wierzyć do ostatniej chwili :D W tym przypadku powinny to być Urbino 8,9LE bezapelacyjnie. Ewentualnie Autosany Sancity.
Jak już to części I, a punktacja jest bezlitosna. O Solarisie też zapomnij. ;)
piorunus pisze:
05 mar 2018, 20:13
W tym wypadku czas na wniesienie odwołań jest do 15-go. KIO ok. 2 tygodnie później od tej daty wyznaczy termin rozprawy, także w hurraoptymistycznym wariancie (KIO podtrzymuje wygraną Michałków; brak skarg do SO) umowa na ten pakiet mogłaby zostać podpisana ok. połowy, drugiej połowy kwietnia. A to by oznaczało start krótkich gazowców z Płochocińskiej tylko miesiąc, może półtora później od przewidywanego terminu.
A w hurapotymistycznym wariancie bez żadnych odwołań? Przykład Arrivy pokazuje, że cuda się zdarzają. ;)
piorunus pisze:
05 mar 2018, 20:13
Pakiet na knypki na razie "wygrywa" Arriva. Tam wszystko rozeszło się o te 20% za fotele z niskiej podłogi. Nikt w sumie nie przypuszczał, że ono może tak wiele namieszać.
Jeżeli to będą podobne wozy do tych jeżdżących w Przemyślu to te 7 miejsc z poziomu podłogi będzie wsadzone na chama, bo w tamtych Otokarach są tylko 4 miejsca z poziomu podłogi. :-?

piorunus
Posty: 256
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 05 mar 2018, 20:56

Hurra optymistycznym, czyli odwołania nieuwzględnione przez KIO i szybkie dopełnienie przez Michałka wszystkich formalności koniecznych do podpisania umowy.
A co do Otkarów- a jak wyobrażasz sobie 7 foteli z niskiej w autobusie ok. 9 m? Musi być ścisk. W Autosanie byłoby jeszcze gorzej.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 mar 2018, 21:00

A jakby nikt się nie odwoływał?

piorunus
Posty: 256
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 05 mar 2018, 21:51

To gdyby nie wymogi ZTM to już 15 marca można by podpisać umowę i uruchomić pakiet 1 września.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 mar 2018, 21:53

Zobaczymy jak będzie, sam jestem ciekaw. :)

piorunus
Posty: 256
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 05 mar 2018, 21:57

A czego to być ciekawym? EEC i / albo Mobilis się odwoła/ją do KIO zarzuci/ą Michałkom pewnie dumping oraz niespełnienie któregoś z wymogów formalnych. Ale i tak ciekawszy bój będzie o pakiet na knypki.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 mar 2018, 22:00

Co dałoby potencjalne uwalenie Michalczewskiego? Kiedy następna w kolejce jest Arriva, a EEC i Mobilis nie mieszczą się w budżecie? I jaki wpływ na to może mieć piątkowe otwarcie ofert na przeguby, które są bardziej łakomym kąskiem?

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 05 mar 2018, 22:01

Mobilis się raczej nie odwoła. Wątpię, aby to mu się opłacało.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 mar 2018, 22:10

fraktal pisze:
05 mar 2018, 22:01
Mobilis się raczej nie odwoła. Wątpię, aby to mu się opłacało.
W dodatku jego oferta, tak jak w przypadku EEC nie mieści się w budżecie. Nie wiem czy gra jest warta świeczki, zważywszy na to że czeka bardziej łakomy kąsek na 50 brygad przegubowych. ;)

piorunus
Posty: 256
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 05 mar 2018, 22:37

fraktal pisze:
05 mar 2018, 22:01
Mobilis się raczej nie odwoła. Wątpię, aby to mu się opłacało.
W przetargu na 50 s + 50 s też się nie zmieścili w kosztorysie. Ktoś przypomni dlaczego się odwoływali? EEC też próbowało wtedy sypnąć do pieca zarzucając Arrivie lewą gwarancję.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 mar 2018, 23:13

Mobilis to akurat by musiał uwalić zarówno Michalczewskiego, Arrivę, jak i nawet EEC, bo choć złożył tańszą ofertę od EEC to z hybrydami, a nie gazowcami. Co do tamtego przetargu to przecież oferta Mobilisu jak najbardziej mieściła się w kosztorysie, EEC tym bardziej walczyła, bo była następna w kolejce po zwycięstwo po Arrivie. W tym przetargu sama próba uwalenia Michalczewskiego nic nie daje, bo jeszcze jest Arriva. Czy realne jest uwalenie obydwu ofert i czy Mobilis oraz EEC będą próbować? Czas pokaże. Moim zdaniem piątkowe otwarcie ofert na przeguby może mieć na to wpływ.

ODPOWIEDZ