Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Mateusz950
Posty: 738
Rejestracja: 12 cze 2012, 18:59
Lokalizacja: Pionki/Warszawa

Post autor: Mateusz950 » 09 mar 2018, 13:24

wincenty pisze:
09 mar 2018, 13:22
Walas pisze:
09 mar 2018, 12:11
1911 jest na R-1.
Wow, już z numerem?
Zgadza się.
https://uetbdu.webwave.dev/
NOWY ADRES OD 9.03.2023.

Zapraszam. :)

Awatar użytkownika
Matej
(mateuszsolaris)
Posty: 321
Rejestracja: 27 lip 2010, 20:44
Lokalizacja: Warszawa Nowodwory

Post autor: Matej » 09 mar 2018, 16:15

Moje zdjęcia: Phototrans - WGKM

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 09 mar 2018, 19:32

Matt Cubis pisze:No i nadal nie rozumiem tych negatywnych komentarzy nt. Otokara. W Warszawie ich jeszcze nie było, miał ktoś z was okazję nimi się przyjechać, żeby stwierdzić, że te autobusy są tragiczne?
Ja piszę na podstawie doświadczeń z tymi pojazdami w środowisku dla nich naturalnym, tj. w Stambule, gdzie miałem okazję trochę nimi pojeździć. To jest poziom Ursusa/Autosana niestety.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Matt Cubis
Posty: 461
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 09 mar 2018, 19:45

Poc Vocem pisze:
09 mar 2018, 19:32
Matt Cubis pisze:No i nadal nie rozumiem tych negatywnych komentarzy nt. Otokara. W Warszawie ich jeszcze nie było, miał ktoś z was okazję nimi się przyjechać, żeby stwierdzić, że te autobusy są tragiczne?
Ja piszę na podstawie doświadczeń z tymi pojazdami w środowisku dla nich naturalnym, tj. w Stambule, gdzie miałem okazję trochę nimi pojeździć. To jest poziom Ursusa/Autosana niestety.
No tak, tak. Masz własne doświadczenia i u Ciebie jakieś uzasadnienie się jednak pojawiło.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2232
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 09 mar 2018, 19:54

Nie ma żadnych porządnych pojazdów MIDI spełniających SIWZ dostępnych na rynku?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

grzegorz
Posty: 1364
Rejestracja: 03 mar 2011, 21:16
Lokalizacja: Mokotów/Grochów

Post autor: grzegorz » 10 mar 2018, 8:32

tatra pisze:
07 mar 2018, 11:35
Nie może być monopolu kilku dużych marek
Bo, ponieważ? Po pierwsze monopol i kilka to dwa słowa, które nijak nie powinny stać obok siebie. :-) Po drugie to monopol występuje, gdy jest szkodliwy brak wyboru. Dotyczy to kupującego. Dla pasażera jest jeden ZTM, czy jak go tam nazwą + przewoźnicy podmiejscy. I już. Ja wiem, że niektórzy mogą chcieć codziennie zaliczać inna markę autobusów, ale spełnianie takich zachcianek nie ma nic wspólnego z organizowaniem sprawnej komunikacji miejskiej.

Matt Cubis
Posty: 461
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 10 mar 2018, 12:33

zxcvbnm pisze:
09 mar 2018, 19:54
Nie ma żadnych porządnych pojazdów MIDI spełniających SIWZ dostępnych na rynku?
Nie jestem pewien co uważasz za porządny pojazd, ale:
  • MAN - najmniejszy pojazd 10,5m
  • Mercedes - również 10,5m
  • Solaris - prawdopodobnie odmówił wyprodukowania pojazdów
  • Scania - 10,9m
Inne marki jakoś nie przychodzą mi do głowy. Także odpowiedź na twoje pytanie jest chyba twierdząca.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2232
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 10 mar 2018, 15:24

Z drugiej strony nie rozumiem idei pojazdów 9 metrowych. Powinna być standaryzacja do l = 10.5 m, 12 m, 18 m. Koszt 10-metrowca jest nie wiele większy niż 9-metrowca, a inne rozplanowanie wnętrza, możliwość dostosowania...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 10 mar 2018, 15:35

Większym pojazdem nie wszędzie wjedziesz, zwłaszcza przy standardach ZTM.

piorunus
Posty: 253
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 10 mar 2018, 17:19

Matt Cubis pisze:
10 mar 2018, 12:33
[*] Solaris - prawdopodobnie odmówił wyprodukowania pojazdów
Już nawet nie chodzi o terminy dostaw, ale wymagania wobec knypków nie były zbyt życzliwe dla U8,9LE. Do tego cena takie autka dalej jest bardzo mało atrakcyjna...

michael112
Posty: 2843
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 10 mar 2018, 22:47

O co w ogóle chodzi z tym Solarisem, do kiedy jest tak zajęty zamówieniami że nie przyjmuje niczego nowego? Czy ktoś wie, ile oni mają zleceń że nie mogą już niczego produkować?

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 10 mar 2018, 23:03

Ależ Solaris cały czas przyjmuje zamówienia, tylko nie wszyscy akceptują termin wyprodukowania autobusów. Spora część Solarisów idzie na eksport. ;)

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 mar 2018, 18:03

Karsan Atak ma 10 foteli (+ 4 rozkładane) z poziomu podłogi, a wnętrze wygląda przyjemnie i jest miejsce na wózek (choć tylko jedno), to może w Otokarze z 7 miejscami z poziomu podłogi nie będzie tak źle, choć patrząc na te jeżdżące po Przemyślu ciężko mi być optymistą. :( Natomiast bym nie płakał, że będą to egzotyczne pojazdy, bo i tak już trochę cudactw mamy na sieci ZTM, za sprawą linii lokalnych: Mazy, Zazy, Karsany (na razie tylko wersja Atak, ale może i kiedyś wersja Jest również się pojawi), VDL (ProCity/Ambassador/Citea) czy różnego rodzaju Sprintery z "gwiazdą" z nietypową zabudową. Kwestia tylko tego, że Otokary będą głównie po Warszawie jeździły. :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 mar 2018, 20:43

Ten atak to na sensowny autobus wygląda jeśli chodzi o układ wnętrza.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

alojz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 12 mar 2018, 21:00

BMC zaproponowany przez EEC jest do niego bardzo zbliżony.

ODPOWIEDZ