Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 cze 2018, 11:25

Tak, bo tylko tam będzie można zatankować te pojazdy. :) Czemu od razu kasacja? Podejrzewam, że jednocześnie, jeśli nawet nie pierwszeństwo w kasacji będą miały Jelcze Mastero. ;)

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 20 cze 2018, 11:32

zxcvbnm pisze:
20 cze 2018, 11:12
I to wszystko na Kleszczową? Czyli tuż tuż kasacja całej serii SU12 z 2007 r. :(
Spokojnie, mam nadzieję, że najpierw pójdzie pod palnik reszta U15, NG313 i M121I.

Awatar użytkownika
Vlady
Posty: 125
Rejestracja: 17 gru 2017, 22:56

Post autor: Vlady » 20 cze 2018, 11:39

MZA wykorzysta opcję na jeszcze 30 wozów. Kleszczowa wita 110 Lwów. :-D

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 cze 2018, 12:20

Vlady pisze:
20 cze 2018, 11:39
MZA wykorzysta opcję na jeszcze 30 wozów. Kleszczowa wita 110 Lwów. :-D
Już o tym napisałem. ;)

michael112
Posty: 2848
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 21 cze 2018, 9:25

Szkoda, że znów na Kleszczową. Ostatnio cały nowy tabor przegubowy tam trafia. Solarisy serii 52, Mercedesy serii 62. A na Woronicza i na Ostrobramskiej nic nowego w temacie przegubów.

Mariusz98
Posty: 136
Rejestracja: 05 lis 2017, 20:18

Post autor: Mariusz98 » 21 cze 2018, 9:46

Jednak tam 18 dobrze się trzymają, po mimo już lat, a 15 są starsze i się rozlatują. Mnie ciekawi tylko, czemu nowe Many z infrastukturą nie idą na Stalową, za swoich starych braci. Już powolne wygaszanie R4 , ze względu na planowaną likwidację?

wincenty
Posty: 1370
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 21 cze 2018, 10:46

Mariusz98 pisze:
21 cze 2018, 9:46
Mnie ciekawi tylko, czemu nowe Many z infrastukturą nie idą na Stalową, za swoich starych braci. Już powolne wygaszanie R4 , ze względu na planowaną likwidację?
Pewnie tak, nie opłaca się już tam stawiać stacji tankowania gazu CNG. A Kleszczowej zamknięcie póki co nie grozi...
Przetarg na infrastrukturę i autobusy został ogłoszony wcześniej, gdy nieznany był wynik przetargu na nowe wozy (startował też Solaris, który okazał się jednak droższy...)
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Turkus1990
Posty: 87
Rejestracja: 18 kwie 2018, 9:36

Post autor: Turkus1990 » 21 cze 2018, 11:21

Mariusz98 pisze:
21 cze 2018, 9:46
Jednak tam 18 dobrze się trzymają, po mimo już lat, a 15 są starsze i się rozlatują. Mnie ciekawi tylko, czemu nowe Many z infrastukturą nie idą na Stalową, za swoich starych braci. Już powolne wygaszanie R4 , ze względu na planowaną likwidację?
Jeżeli chodzi o likwidacje Stalowej i przeniesienie na nową która ma powstać na Spedycyjnej, to nie nastąpi w ciągu 2 lat nawet po wybudowaniu stacji metra przy Stalowej.Trzeba pozbyć się sypiących się wozów na kleszczowej SU15 moim zdaniem słuszna decyzja że właśnie tam trafią nowe wozy.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 21 cze 2018, 11:37

Mariusz98 pisze:
21 cze 2018, 9:46
Jednak tam 18 dobrze się trzymają
Tyle, że te z Woronicza nie mają klimy i mają tragiczne fotele, a te z Ostrej mają tragiczne fotele, nieczytelne w słońcu wyświetlacze czołowe, a klima zazwyczaj jest teoretyczna, bo niby coś pryka, ale efektu nie ma. Poza tym wszystkie mają złachane okna, których nagminnie nie daje się otworzyć. Z drugiej strony: dalej lepiej niż U15 czy stary MAN.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

mb112
Posty: 1005
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 21 cze 2018, 11:38

http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... obusy.html

Generalnie to ja popieram wymianę taboru, ale czy to się nie robi już trochę przesada w drugą stronę ? Czyli co, np. dopiero co kupione Mercedesy 62xx i 44xx mając 10 lat już by poszły na śmietnik ? Czy np. 22xx, 52xx, 20xx... też są niewiele starsze... Może trochę oszczędniej jednak ? Ikarusy niektóre jakoś po ponad 20 lat mogły jeździć.

Skoro są aż takie możliwości zakupów nowego taboru to może nie musi być wymiany 1:1, tylko powinno się dążyć stopniowo do zwiększania liczby taboru. W końcu globalnie w całym mieście to raczej nikt nie narzeka na pustki w pojazdach czy nadmiar połączeń, raczej ciągle jest za mało.

Inna sprawa, czy nie trzeba jednak poczekać aż tym wszystkim elektrykom najpierw miną 'choroby niemowlęce' i dopiero potem w nie inwestować masowo. Bo na razie to z tego co słyszę, to ciągle wyjeżdżają głównie na dodatki, linie bliżej zajezdni itp...

Trzecia rzecz, chyba warto najpierw pomyśleć na poważnie o jakiejś nowej zajezdni, może nie tylko o reaktywacji Redutowej, bo jak na razie to w ostatnich latach były same likwidacje, Chełmska, Inflancka, Redutowa, a teraz ma być jeszcze Stalowa. Gdzieś ten cały tabor trzeba trzymać i serwisować.

Mariusz98
Posty: 136
Rejestracja: 05 lis 2017, 20:18

Post autor: Mariusz98 » 21 cze 2018, 14:37

Ma powstać Redutowa, Spedycyjna jest w niedalekiej przyszłości planowana, więc coś się dzieje. A ze Stalową nie wiadomo na 100 % co będzie.
Wystarczy, zmiana władzy i...........

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 21 cze 2018, 15:15

Ma! Właśnie.. Ma.

MATik
Posty: 35
Rejestracja: 07 kwie 2018, 13:40

Post autor: MATik » 21 cze 2018, 16:18

mb112 pisze:
21 cze 2018, 11:38

Generalnie to ja popieram wymianę taboru, ale czy to się nie robi już trochę przesada w drugą stronę ? Czyli co, np. dopiero co kupione Mercedesy 62xx i 44xx mając 10 lat już by poszły na śmietnik ?
W europejskich stolicach autobusy są kasowane po około 10 latach więc czemu Warszawa ma być gorsza...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 21 cze 2018, 16:26

To, że autobusy przez dziesięciolecia utrzymywano ponad 10 lat nie znaczy, że nie pora tego zmienić.
Na koszt puszczenia autobusu czy też brygady ma wpływ wiele czynników. Amortyzacja to tylko nieduża część, więcej idzie na paliwo i płacę kierowcy, a to nie zależy od tego, czy autobus nowy, czy stary.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

lis93
Posty: 198
Rejestracja: 14 kwie 2014, 16:35
Kontakt:

Post autor: lis93 » 21 cze 2018, 23:35

MATik pisze:
21 cze 2018, 16:18
mb112 pisze:
21 cze 2018, 11:38

Generalnie to ja popieram wymianę taboru, ale czy to się nie robi już trochę przesada w drugą stronę ? Czyli co, np. dopiero co kupione Mercedesy 62xx i 44xx mając 10 lat już by poszły na śmietnik ?
W europejskich stolicach autobusy są kasowane po około 10 latach więc czemu Warszawa ma być gorsza...
Rzym jest tego idealnym przykładem Rzym. Spłonął dziewiąty w tym roku autobus

Dla mało cierpliwych:
Mercedes Citaro, który spłonął we wtorek, miał 15 lat i nie był wcale najstarszym autobusem w rzymskiej flocie.

ODPOWIEDZ