Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości
Jak nagle?
Nic takiego nie miało miejsca.
http://infobus.pl/warszawa-po-czeka-na- ... 02532.htmlTrzy zarzuty Mobilisu
Drugie odwołanie złożył Mobilis. Nie da się ukryć, że to przewoźnik, który ma na chwilę obecną największe doświadczenie w kwestii nowych wymogów ZTM. Stąd jego zarzuty można w pewien sposób potraktować jako sumę dotychczasowych zdarzeń. W pierwszej kolejności spółka chce dokonania korekty algorytmu waloryzacji. W obecnym brzmieniu projektu umowy jednym z jego elementów jest wskaźnik zmiany ceny oleju napędowego. Mobilis domaga się aby dokonano korekty na zmianę wskaźnika ceny paliwa, którym będzie tankował operator autobusy. To "techniczny" zarzut, więc nie będzie zaskoczenia jeśli ZTM jeszcze przed rozprawą go uzna. [...]
Najciekawsze są jedna zarzuty dotyczące zasad waloryzacji. Po pierwsze za niezgodne z prawem Mobilis uznaje dokonanie pierwszej korekty stawki po I kwartale 2020 roku, a więc de facto po 2 latach od złożenia oferty. Wskazuje, że zasadą przy kontraktach wieloletnich są waloryzacje dokonywane w ostępach rocznych. Kolejny zarzut dotyczy tego, ze ZTM założył wzrost stawki o maksymalnie 4% przy każdej waloryzacji. Zdaniem Mobilisu to również bezprawne działanie, gdyż zbyt duża cześć ryzyka zostaje przerzucona na wykonawcę usługi, co w konsekwencji może doprowadzić do tego, że np. przy zmianie świadczeń publicznych, których operator nie mógł przewidzieć następuje niezależne od niego obniżenie rentowności kontraktu. Oba zarzuty się w jakiś sposób zazębiają i można pozwolić sobie na ich łączne traktowanie. A kto jak kto, ale Mobilis może najwięcej powiedzieć o warszawskich kontraktach według nowej formuły oraz sam może się pochwalić najdłuższym stażem w stolicy spośród wszystkich prywatnych przewoźników.
Tyle w temacie.
Oczywiście, że nie jest patrząc ze strony takiej choćby, że MZA dostaje od miasta lekka ręką aż dziesięć PLN. Co skądinąd stawia MZA na pozycji najgorszego pracodawcy wśród warszawskich przewoźników.
Zapraszam na pokład!
Zawisza Czarny, Tawerna Korsarz - 3 wachta najlepsza!
Rzeszowiak, Grenlandia 2012 - etap 11
Bez korków, NR, CR, TSB i tym podobnych ZTM-ów : )
Zawisza Czarny, Tawerna Korsarz - 3 wachta najlepsza!
Rzeszowiak, Grenlandia 2012 - etap 11
Bez korków, NR, CR, TSB i tym podobnych ZTM-ów : )
Kwestia podnoszona przez wykonawców niemal w każdym przetargu na etapie składania ofert (pytania do zamawiającego). Ostatnio w formie odwołania, przez Mob właśnie.
Zapraszam na pokład!
Zawisza Czarny, Tawerna Korsarz - 3 wachta najlepsza!
Rzeszowiak, Grenlandia 2012 - etap 11
Bez korków, NR, CR, TSB i tym podobnych ZTM-ów : )
Zawisza Czarny, Tawerna Korsarz - 3 wachta najlepsza!
Rzeszowiak, Grenlandia 2012 - etap 11
Bez korków, NR, CR, TSB i tym podobnych ZTM-ów : )
Waloryzacja to nie to samo co rozliczenie wykonanej pracy eksploatacyjnej.
Mobilis sprzeda 7 lub 8 SU12 z Warszawy (w przypadku wykorzystania opcji) dla MZK Toruń. W przetargu wziął również udział Michalczewski ze swoimi SU12 z Radomia i nawet złożył tańszą ofertę, choć niestety niezgodną z SIWZ. Ze względu na krytyczną sytuację taborową przewoźnik zdecydował się wybrać ofertę Mobilisu, pomimo tego, że nieznacznie przekroczyła budżet.
ZTM podpisał z wolnej ręki umowę z EEC za jakąś skandalicznie wysoką stawkę.
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... XT:PL:HTML
Zna ktoś tegoroczne stawki ajentów we wszystkich kontraktach?
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... XT:PL:HTML
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... XT:PL:HTMLInformacje na temat wartości zamówienia/części (bez VAT) (Zgoda na publikację? tak)
Całkowita końcowa wartość umowy/części: 9 209 376.00 PLN
To daje sporo ponad 7 zł brutto, czyli więcej niż początkowe stawki PKS i Arrivy za brygady 12m i więcej niż za nowe Otokary.Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przewozu regularnego w ilości 1 254 000,00 (jeden milion dwieście pięćdziesiąt cztery tysiące) +/-10 % (plus / minus 10 %)
Zna ktoś tegoroczne stawki ajentów we wszystkich kontraktach?
-
- Posty: 2844
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
No i to by był powód do prześwietlenia urzędników z ZTM (zakładając że się nie pomyliłeś)!
A co tu prześwietlać? EEC wykorzystało okazję, żeby jak najwięcej zarobić. Alternatywą mogło być, żeby 30 brygad przejęło MZA albo nikt by nie jeździł, to chcesz badać? Serio myślisz, że ZTM chce korzystać z usług EEC?michael112 pisze: ↑21 lip 2018, 14:17No i to by był powód do prześwietlenia urzędników z ZTM (zakładając że się nie pomyliłeś)!
Ja tak myślę. Gdyby było inaczej, zostałby ogłoszony przetarg.
I nie zapominaj o powiązaniach personalnych EEC i ZTM. A jeśli zapomniałeś, to wujek Google pamięta.
Pierwszy wynik - http://www.krs-online.com.pl/msig-3439-56118.html
Wystarczy dać odpowiednie do aktualnej sytuacji warunki. Dostępny jest Mobilis z Solarisami, Grodzio ze Scaniami, MIchalczewski z Solarisami z Radomia...
W wersji midi?
Nie, chętni może by i byli. Tylko wyobraźmy to sobie: ZTM ogłasza przetarg z terminem składania ofert za miesiąc. Chętni nawet są, jeden nawet składa odwołanie do KIO na warunki. KIO uwzględnia odwołanie, potem mamy jeszcze ze 100 pytań do zamawiającego i trzykrotnie zmieniany termin składania ofert. Już po trzech miesiącach udaje się otworzyć oferty, po wyborze najkorzystniejszej znów odwołanie do KIO, ponowną ocena ofert i już po pół roku można podpisać umowę.