Otóż to
Komunikacja miejska we Włochach
Moderator: Wiliam
Ja pisałem o 3xx. Pisałem też, że siekiera 175 nie ma sensu. Nie ma sensu zwłaszcza w centrum.KwZ pisze:.
Jeśli celem jest zastąpienie 188 inną linią na tej samej trasie, to najbliżej do tego ma 143. Może niech jeździ na lotnisko.
Robienie ze 175 siekiery dlatego, że kasuje się 188, jest sztuką dla sztuki. W DS nie widziałem nigdy w 188 żadnego tłumu. Wystarczy podbić 175 do 15 minut.
ŁK
W tym cały sekret. 175 po wycięciu 188 nie trzeba podbijać do ich obecnej sumarycznej częstotliwości.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
175: 15/20/20
188: 10/20/20
504: 10/15/20 (na Żwirkach)
Jeśli podbite 175 miałoby mieć częstotliwość 15/15/15, to pozostaje problem szczytów. Nie jestem wciąż przekonany do wycięcia północnej 504 według pomysłu @Łukasz. Prędzej bym to uzwyklił i skierował wszystkie kursy poranne po Żwirkach do Centralnego (Daszyńskiego?): 5/15/15. Tyko to już tyka Ursynowa...
188: 10/20/20
504: 10/15/20 (na Żwirkach)
Jeśli podbite 175 miałoby mieć częstotliwość 15/15/15, to pozostaje problem szczytów. Nie jestem wciąż przekonany do wycięcia północnej 504 według pomysłu @Łukasz. Prędzej bym to uzwyklił i skierował wszystkie kursy poranne po Żwirkach do Centralnego (Daszyńskiego?): 5/15/15. Tyko to już tyka Ursynowa...
Towarowa strasznie stoi, a przesiadka w tramwaj na Zawiszy jest (w miarę) wygodna. Tylko czy po zabraniu 128, nie potrzeba wzmocnić 175 (504?) w relacji ŻiW - Plac Piłsudskiego (szczególnie UW)?
Tak, Basia jest mężczyzną, Stary Pingwin nie jest ptakiem a Flash nie jest lampą
Tam jest poziom subtelności więcej. Za 188 przy Lotniku skręcać będzie 151 wg pomysłów Fika, do których się powoli przekonuję. Natomiast wzmocnienie (mój pomysł) 175 jest za 128 w relacji skrętnej Jerozolimskie - UW, które pojedzie na Solec zamiast 127 i dalej na Kamionek, przejmując 202. Wzmocnienie 175 byłoby też kosztem podzielonego 504, którego druga część, Sasanki - Kabaty, zostałaby połączona z 401 do Ursusa. 127 skracamy do DwC.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Tylko 143 zastąpiłoby „prawie całe” 188, poza skrajnymi odcinkami. 151 to jednak tylko na core TŁ, co jeszcze ma wady w postaci osobnych przystanków przy Politechnice.
128 ma pojechać na Solec zamiast 127, a 175 ma zastąpić nieskasowane 128 w relacji Al.J-Banacha? Chyba się zgubiłem
128 ma pojechać na Solec zamiast 127, a 175 ma zastąpić nieskasowane 128 w relacji Al.J-Banacha? Chyba się zgubiłem
ŁK
W tej relacji to 504. 128 to Al.J. - pl. Piłsudskiego
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Basia jest trollem, a to stworzenia aseksualne.
No OK, mając dwa lokalne głosy nie czuję już się na siłach mocno protestować. Swoją drogą, to warte zapamiętania: strefa dojścia w rejonie 600m jak najbardziej jest akceptowalna przez pasażerów, pod warunkiem że oferta jest naprawdę dobra. Podkreślić, wężykiem.floyd pisze: ↑18 sty 2019, 23:53Wystarczy sobie porównać zapełnienie 151 rano (kiedy jeździ o czasie) i potoki popołudniu. Nikt nie czeka w szczycie B na 151, tylko jedzie do CH Promenada. Obecnie największe nowe osiedla masz w okolicach ZP Rechniewskiego, a dla tej okolicy popołudniu idelaną alternatywą na rzadkie 151 są 5xx na Ostrobramskiej. Co do punktualności, to tu z Pawciem się nie zgodzę, bo popołudniami normą jest jeżdżenie 151 w parach.fik pisze: ↑17 sty 2019, 23:59
No ale co Promenada? Gdybym miał cokolwiek w tej Promenadzie załatwić, to nawet bym o 151 nie pomyślał, bo nie mam zielonego pojęcia, czy w ogóle można do niej dotrzeć od Nowaka-Jeziorańskiego Cały czas patrzę na ten rejon i wydaje mi się, że przesadzasz w ocenie substytucji tych linii, jakkolwiek nie chciałbym podważać Twoich lokalnych wieloletnich doświadczeń.
To jest oczywiście kluczem. Acz nawet ja bym się wahał przed jednoczesnym wycięciem 188 i 504 ze Żwirek.
Nie mogę zrozumieć tego oporu przeciwko prowadzeniu linii z Ochoty do MRD. Zupełnie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
To jest nie tylko wycięcie dwóch linii. To jest też wycięcie relacji Żwirki-Marynarska-Ursynów, która imho musi zostać. 136 to jednak inne relacje na tą część Mokotowa (która swoją drogą już dziś jest wolniejsza w dojeździe do Ronda UE), a po zakończeniu grzebania przy Marynarskiej będzie to już wyraźnie mniej atrakcyjna opcja. A patrząc na zapełnienie obu linii nie tędy droga.
Jeśli łączymy 401 z 504 (swoją drogą, brzmi śmiesznie w kontekście argumentów padających przy podziale 401 na 401 i 402), to trzeba utworzyć jakąś linie zwykłą w relacji Rakowiec-GalMok: DwC-ŻiW-Marynarska-Ursynów Płn/Metro Wilanowska/cokolwiek. Rozwiąże to problem luki po 188 na południe od ZP Rakowiec.
Czytając w sieci o konieczności obsługi czymś całodziennym Cybernetyki, luźno pomyślałem o relacji DwC-Żwirki-Cybernetyki-Rondo Unii-Metro Wilanowska.
By zrozumieć polecam (może w cieplejszy dzień*) stanąć na Towarowej, w dowolnym miejscu między Daszyńskiego, a Placem Zawiszy**, między 16, a 19.
* o ile wiadukt jeszcze będzie stał
** o ile nikt przy okazji nagle nie wydzieli tam buspasa
Linia z Cybernetyki nie potrzebuje jeździć do Centralnego. Marynarska zabija wciąż cały sens tranzytu. Za chwilę będzie Woronicza do Żwirki, którą pewnie pojedzie 136.
Ale ja ogólnie widziałbym coś bardziej lokalnego typu HYNKA Żwirki i Wigury - 17 stycznia - Cybernetyki - (Postępu) - Rondo UE - Konstruktorska - Racjonalizacji - Woronicza - Żwirki i Wigury - Pruszkowska - Pawińskiego - Dickensa - SZCZĘŚLIWICE
Wtedy 218 mogłoby jeździć prosto Domaniewską, jak to jest postulowane.
Ale ja ogólnie widziałbym coś bardziej lokalnego typu HYNKA Żwirki i Wigury - 17 stycznia - Cybernetyki - (Postępu) - Rondo UE - Konstruktorska - Racjonalizacji - Woronicza - Żwirki i Wigury - Pruszkowska - Pawińskiego - Dickensa - SZCZĘŚLIWICE
Wtedy 218 mogłoby jeździć prosto Domaniewską, jak to jest postulowane.
ŁK
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Nie do końca uważam, że potrzebne jest połączenie całego ciągu ŻiW z Ursynowem (co nie znaczy, że jego istnieje opiniuję jakoś zauważalnie negatywnie). Za czasów, gdy poruszałem się po tym ciągu regularnie, 136 przewoziło jakieś 3 razy więcej ludzi od pustawego 504, odwrócenie tego trendu co najwyżej wskazuje na to, że trzeba podjąć działania zmierzające do poprawy regularności 136, a niekoniecznie utrzymywać tę relację.Gdynianin pisze: ↑20 sty 2019, 22:04To jest nie tylko wycięcie dwóch linii. To jest też wycięcie relacji Żwirki-Marynarska-Ursynów, która imho musi zostać. 136 to jednak inne relacje, a patrząc na zapełnienie obu linii nie tędy droga.
Jeśli łączymy 401 z 504 (swoją drogą, brzmi śmiesznie w kontekście argumentów padających przy podziale 401 na 401 i 402), to trzeba utworzyć jakąś linie zwykłą w relacji Rakowiec-GalMok: DwC-ŻiW-Marynarska-Ursynów Płn/Metro Wilanowska/cokolwiek. Rozwiąże to problem luki po 188 na południe od ZP Rakowiec.
Mam POTĘŻNE wątpliwości co do potrzeby obsługi całotygodniowej Cybernetyki; przy czym to znowu jest przykład nowego połączenia, które daje to samo, co stare - tak do metra, jak i na Centralny rejony Cybernetyki mogą obecnie dojechać z wykorzystaniem całej feerii linii z Marynarskiej, więc pojedyncza linia, jeżdżąca nieodmiennie co 20' w DS, nie będzie miała nad nimi żadnej wartości dodanej (poza połączeniem z Rakowcem, które będzie 1:1 przeniesieniem istniejącego 504). W mojej opinii, gdy wprowadzamy linię na ciąg bliski i równoległy do silnego, powinna ona dawać unikalne połączenia, dzięki czemu zyska swoich unikalnych pasażerów i nie rozbije podaży w zbliżone miejsca na równoległe ciągi (casus 255).Czytając w sieci o konieczności obsługi czymś całodziennym Cybernetyki, luźno pomyślałem o relacji DwC-Żwirki-Cybernetyki-Rondo Unii-Metro Wilanowska.
No właśnie. Technologia kubła z farbą znana jest w tym mieście od pewnego czasu, więc nadal nie rozumiem.By zrozumieć polecam (może w cieplejszy dzień*) stanąć na Towarowej, w dowolnym miejscu między Daszyńskiego, a Placem Zawiszy**, między 16, a 19.
* o ile wiadukt jeszcze będzie stał
** o ile nikt przy okazji nagle nie wydzieli tam buspasa
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Tylko my tu próbujemy rozwiązać problem "co po podmianie 188 na 143/151?".
A od tego w kilka dni postowania udało się:
- zaproponować wycięcie połowy kursów na całej długości Żwirek (dla okolic Rakowca 188 i 504, w zamian tylko jedna linia na TŁ* i wzmocnione lekko 175 więc tylko trochę mniej, jednak między Rakowcem a Sasanki zamiast 188 i 504 proponuje się tu tylko niewielkie wzmocnienie 175)
* - choć i tu pojawił się pomysł odcięcia tego od Rakowca przez obsługę Banacha, ot by dublować 15
- zaproponować likwidację relacji kampus UW/Rakowiec-Służewiec przez Marynarską
- zaproponować jeszcze bardziej podatne na opóźnienia linie (128 przez pół miasta)
Po co lokalna linia ze Szczęśliwic, skoro po ewentualnym wyrzuceniu 504 zmniejsza nam się podaż w relacji Centrum-Rakowiec? Już dziś między ZP Szczęśliwice, a ZP Rakowiec mamy mocne 128.Łukasz pisze: ↑20 sty 2019, 22:24Ale ja ogólnie widziałbym coś bardziej lokalnego typu HYNKA Żwirki i Wigury - 17 stycznia - Cybernetyki - (Postępu) - Rondo UE - Konstruktorska - Racjonalizacji - Woronicza - Żwirki i Wigury - Pruszkowska - Pawińskiego - Dickensa - SZCZĘŚLIWICE
Wtedy 218 mogłoby jeździć prosto Domaniewską, jak to jest postulowane.
Dla jednej linii? Jeśli już tworzyć buspas w tym miejscu to nawet obecne 128+175+504 to mało. Poza tym ze zmianami w Towarowej wstrzymałbym się do remontu bo i tak się wszystko rozgrzebie tam (oby przy przebudowie średnicy), po nim można przesuwać wszystko do RD
Ten pomysł z uzwyklonym 504 po Cybernetyki (padało tu na forum, pada w innych miejscach sieci) to trochę nawiązanie do tego co się planuje na Woronicza. Jednak zgadzam się, że też nie podoba mi się jak rozwiązuje się problem "co po otwarciu Woronicza?" wyłącznie przerzuceniem 136. To dalsze rozbijanie potoków w osi wschód-zachód między Wołoską, Żwirkami a Grójecką - tam nie będzie niedługo mocnego ciągu poza Marynarską, a potrzeba jest.
-
- Posty: 5834
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Na razie wykonawca przedłużenia Woronicza zszedł z robót, bo na trasie planowanej ulicy wyrosła budowa bloku mieszkalnego.
miłośnik 13N