Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7016
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 15 kwie 2019, 19:57

Mnie się zdaje, że 517 nie powinno realizować jednocześnie połączenia wewnątrzursusowego (niech robi to jakaś linia bardziej lokalna) i wywozić całą dzielnicę do miasta. Jeśli Niedźwiadek poza koleją potrzebuje autobusu do Śródmieścia, to niech będzie to 187 (albo cokolwiek innego na TŁ), ale z kompletnym pominięciem Starego Ursusa. A 517 połączyć ze 191 w siekierę o sile 105 i skierować do Daszyńskiego.

Yelonker
Posty: 811
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 15 kwie 2019, 22:26

Jak miałoby to kompletne pominięcie Starego Ursusa wyglądać? Moim zdaniem trasa 187 jest optymalna dla wszystkich terenów nieobjętych w bliższym zasięgu pociągiem i raczej szukałbym takich środków, które poprawią komunikację na dalszych od stacji częściach Czechowic i Skoroszy, bo Niedźwiadek akurat jest osiedlem dosyć zwartym, które do kolei trzeba dowozić w znacznie mniejszym stopniu i stąd środek ten jest bardziej zachęcający.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 kwie 2019, 8:31

Jeżeli mówimy o zmianach to dobrze byłoby może jakąś linię w końcu skierować z tej części miasta do M2 (a konkretnie na Rondo Daszyńskiego, i nie naokoło jak 178). Czy byłoby to 191 czy 517, po otwarciu nowych stacji na pewno byłby to atrakcyjny kierunek przesiadek.
Nie żebym był fanem 178, ale od Beresteckiej do M R Daszyńskiego wcale nie jedzie naokoło. Rozkładowo 13 min. 517 (przyspieszone) do Zawiszy jedzie 11 min, od Zawiszy do Daszyńskiego kolejne 2 to nie ekstrawagancja. W drugą stronę 178 ma wpisane 9 min, a 517 też 9 od Zawiszy. W sumie wychodzi to samo albo lepiej dla trasy przez Kasprzaka. Oczywiście w praktyce bardziej liczą się korki - chociaż jakoś nie sądzę, żeby al. Prymasa miałaby być wyraźnie gorsza od Towarowej i Kasprzaka (Targeo na jutro 7:30 pokazuje minutę mniej przez Kasprzaka).
Argumentem za trasą przez Niemcewicza jest zaliczanie DwZ, ale nie trasa na około.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36880
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 kwie 2019, 10:00

adner pisze:
15 kwie 2019, 19:44
Jeżeli mówimy o zmianach to dobrze byłoby może jakąś linię w końcu skierować z tej części miasta do M2 (a konkretnie na Rondo Daszyńskiego, i nie naokoło jak 178). Czy byłoby to 191 czy 517, po otwarciu nowych stacji na pewno byłby to atrakcyjny kierunek przesiadek.
Ale co tu zmienia otwarcie nowych stacji? Na podróż w kierunku Pragi przecież nie rzutuje, a na Koło z Ursusa na pewno nie jechałbym przez Rondo Daszyńskiego. To nawet pociągiem nie musiałoby się opłacać, a cóż dopiero autobusem.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 kwie 2019, 10:08

KwZ pisze:
16 kwie 2019, 8:31
Jeżeli mówimy o zmianach to dobrze byłoby może jakąś linię w końcu skierować z tej części miasta do M2 (a konkretnie na Rondo Daszyńskiego, i nie naokoło jak 178). Czy byłoby to 191 czy 517, po otwarciu nowych stacji na pewno byłby to atrakcyjny kierunek przesiadek.
Nie żebym był fanem 178, ale od Beresteckiej do M R Daszyńskiego wcale nie jedzie naokoło. Rozkładowo 13 min. 517 (przyspieszone) do Zawiszy jedzie 11 min, od Zawiszy do Daszyńskiego kolejne 2 to nie ekstrawagancja.
Nieśmiało zauważam, że porównywanie jazdy przez Niemcewicza z jazdą przez Kasprzaka za pomocą linii, która nie jedzie przez żadną z tych ulic, jest dopiero ekstrawaganckie. 158 od Beresteckiej do Zawiszy ma 9 minut.
Bastian pisze:
16 kwie 2019, 10:00
Na podróż w kierunku Pragi przecież nie rzutuje
No jednak trochę rzutuje, bo jednak zwiększa się liczba celów, które będą łatwo osiągalne za pomocą metra, to raz. Dwa, praktycznie całkowity brak połączeń z Ochoty, Włoch i Ursusa do M2 był i jest skandalem już uprzednio, więc generalnie faktycznie, niewiele się zmienia - ZTM cały czas nie ogarnia.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36880
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 kwie 2019, 13:54

fik pisze:
16 kwie 2019, 10:08
Bastian pisze:
16 kwie 2019, 10:00
Na podróż w kierunku Pragi przecież nie rzutuje
No jednak trochę rzutuje, bo jednak zwiększa się liczba celów, które będą łatwo osiągalne za pomocą metra, to raz. Dwa, praktycznie całkowity brak połączeń z Ochoty, Włoch i Ursusa do M2 był i jest skandalem już uprzednio, więc generalnie faktycznie, niewiele się zmienia - ZTM cały czas nie ogarnia.
Ja nie widzę związku. To znaczy wszystko racja, co piszesz, zwłaszcza z kierunku Ochoty, ale w jaki sposób na połączenie rejonu Reduty oraz położonych jeszcze dalej Włoch i Ursusa z M2 ma wpływać otwarcie stacji na Woli? Dlaczego akurat TO ma być argumentem dla połączenia z Rondem Daszyńskiego? Dlaczego w ogóle jechać z Ursusa na Wolę przez Redutę (o Zawiszy nie wspominając)? :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 kwie 2019, 14:15

Bastian pisze:
16 kwie 2019, 13:54
Ja nie widzę związku. To znaczy wszystko racja, co piszesz, zwłaszcza z kierunku Ochoty, ale w jaki sposób na połączenie rejonu Reduty oraz położonych jeszcze dalej Włoch i Ursusa z M2 ma wpływać otwarcie stacji na Woli?
Jesteśmy w temacie "komunikacja po otwarciu M2 na Targówek". Jak z tego faktu i posta @adnera wywnioskowałeś, że przesłanką do zmiany układu ma być otwarcie stacji na Woli, to ja nie wiem, ale ja interpretuję to zupełnie inaczej.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 kwie 2019, 19:58

Nieśmiało zauważam, że porównywanie jazdy przez Niemcewicza z jazdą przez Kasprzaka za pomocą linii, która nie jedzie przez żadną z tych ulic, jest dopiero ekstrawaganckie. 158 od Beresteckiej do Zawiszy ma 9 minut.
Akurat czasy przejazdu są dla 178 przez Kasprzaka i 517 do Zawiszy, tak jak napisałem. Potem faktycznie niesłusznie wspominam o korkach na Niemcewicza - ale przez Grzymały nie może być wiele szybciej, bo ludzie zaczęliby tamtędy jeździć, nieprawdaż?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Yelonker
Posty: 811
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 16 kwie 2019, 20:14

Grzymały właśnie wolniej wychodzi w porównaniu do Niemcewicza, przynajmniej tak to zrozumiałem. A mniej ludzi tamtędy jeździ chyba przez to, że to jednokierunkowa.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 kwie 2019, 23:14

A gdzie komentarze do chatu?

Ogólnie to odpowiedzi na poziomie pytań chyba.
ŁK

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7016
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 16 kwie 2019, 23:43

Chyba taki jest cel tego... ekhm, eventu.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 kwie 2019, 23:54

KwZ pisze:
16 kwie 2019, 19:58
Nieśmiało zauważam, że porównywanie jazdy przez Niemcewicza z jazdą przez Kasprzaka za pomocą linii, która nie jedzie przez żadną z tych ulic, jest dopiero ekstrawaganckie. 158 od Beresteckiej do Zawiszy ma 9 minut.
Akurat czasy przejazdu są dla 178 przez Kasprzaka i 517 do Zawiszy, tak jak napisałem. Potem faktycznie niesłusznie wspominam o korkach na Niemcewicza - ale przez Grzymały nie może być wiele szybciej, bo ludzie zaczęliby tamtędy jeździć, nieprawdaż?
Wiem, co napisałeś. Cały czas twierdzę, że teza "178 nie jedzie naokoło, bo 517 na trasie przez Kopińską ma porównywalny czas przejazdu" jest do dupy, bo nie bierzesz do porównań najprostszej trasy.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7016
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 11 lip 2019, 11:24

Co to za dziwaczny układ przystanków na Gorzykowskiej? Dopiero zauważyłem na mapkach. Tam się coś pozmieniało odkąd się wyprowadziłem? XD

ashir
Posty: 28032
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 lip 2019, 12:55

Tak, są tymczasowo przesunięte przystanki...

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7016
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 11 lip 2019, 15:01

Ah, no to rozumiem.

ODPOWIEDZ