Poprawa komunikacji na Ochocie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 sie 2019, 11:03

Wydaje mi się, że do ścisłego centrum więcej osób wybierze 800m spaceru do tramwaju niż 400m spaceru do autobusu tylko po to, aby za chwilę się przesiąść na pociąg. Ba, w sporej części przypadków 800m spaceru do bardzo częstego tramwaju wygra z 400m spaceru do średnio częstego autobusu. Jednym z problemów osiedli przy Instalatorów jest też to, że wcale nie są przy Instalatorów.

(co finalnie prowadzi do konkluzji, że zbiorkom powinien jeździć ciągiem Instalatorów - Rakowska - Fajansowa - Bakalarska - Lechicka - Radarowa - 1 Sierpnia, przy okazji poprawiając znacznie penetrację Jadwisina i dodatkowo likwidując problem z zawrotką przy Harfowej, ale to już mrzonki, bo na tym nowym Rakowie oczywiście nikt normalnych ulic nie zaprojektował)
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

wojtor
Posty: 673
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 19 sie 2019, 11:41

fik pisze:
19 sie 2019, 10:35
Przypominam również, że 228 kursowało już na Ursynów, tylko nazywało się nieco inaczej, i zostało z niego wycofane, bo ta trasa nie poprawiała ani frekwencji, ani regularności.
Linia była nieregularna przez brak przepustowości skrzyżowania Puławska/poleczki. Po skróceniu skrzyżowanie zostało przebudowane.

fik pisze:
19 sie 2019, 11:03
Jednym z problemów osiedli przy Instalatorów jest też to, że wcale nie są przy Instalatorów.
Teraz już wykańczane są budynki przy samej Istalatorów. Osiedle rozrosło się ku północy.
fik pisze:
19 sie 2019, 11:03

...co finalnie prowadzi do konkluzji, że zbiorkom powinien jeździć ciągiem Instalatorów - Rakowska - Fajansowa - Bakalarska - Lechicka - Radarowa - 1 Sierpnia.
Mieszkańcy Fajansowej i Hejnałowej wywalczyli sobie trwałe przegrodzenie połączenia z Rakowską. Połączenie Instalatorów i Bakalarskiej możliwe jest tylko Borsuczą.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 sie 2019, 12:33

wojtor pisze:
19 sie 2019, 11:41
fik pisze:
19 sie 2019, 10:35
Przypominam również, że 228 kursowało już na Ursynów, tylko nazywało się nieco inaczej, i zostało z niego wycofane, bo ta trasa nie poprawiała ani frekwencji, ani regularności.
Linia była nieregularna przez brak przepustowości skrzyżowania Puławska/poleczki. Po skróceniu skrzyżowanie zostało przebudowane.
Still - Ursynów z lotniskiem łączy 148 i miejsca na drugą linię tu nie widzę specjalnie.
Mieszkańcy Fajansowej i Hejnałowej wywalczyli sobie trwałe przegrodzenie połączenia z Rakowską. Połączenie Instalatorów i Bakalarskiej możliwe jest tylko Borsuczą.
Dlatego też piszę, że to mrzonka.
Borsucza to ma szansę kiedyś się połączyć z Instalatorów bezpośrednio, czy postawi się blok i na zawsze będzie ten zawijas do rondka przy Rakowskiej?

Jeszcze można mysleć o Bakalarskiej-Szybkiej, tego chyba jeszcze nie zabudowano?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

wojtor
Posty: 673
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 19 sie 2019, 14:13

fik pisze:
19 sie 2019, 12:33
wojtor pisze:
19 sie 2019, 11:41


Linia była nieregularna przez brak przepustowości skrzyżowania Puławska/poleczki. Po skróceniu skrzyżowanie zostało przebudowane.
Still - Ursynów z lotniskiem łączy 148 i miejsca na drugą linię tu nie widzę specjalnie.
228 nie miałoby służyć łączeniu Ursynowa z Lotniskiem tylko Włoch z całym zagłębiem biurowym przy Poleczki i z Puławska z pominięciem Mordoru.
fik pisze:
19 sie 2019, 12:33

Borsucza to ma szansę kiedyś się połączyć z Instalatorów bezpośrednio, czy postawi się blok i na zawsze będzie ten zawijas do rondka przy Rakowskiej?

Jeszcze można mysleć o Bakalarskiej-Szybkiej, tego chyba jeszcze nie zabudowano?
Borsuczej nie przebiją do Instalatorów.

Na przebicie Bakalarskiej do Szybkiej nie zgodzi się GLS, który tam ma bazę. Za to Szybka ma połączenie z Łopuszańską. Teraz to wertepy, ale nie zostaną zabudowane. To wąska działka wydzielona na potrzeby PKP kiedy tamtędy biegła linia kolejowa do Radomia. Po otwarciu linii radomskiej w wykopie przedłużenie Szybkiej pełniło rolę bocznicy dla cystern dowożących paliwo do bazy CPN przy Łopuszańskiej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 sie 2019, 14:22

fik pisze:
19 sie 2019, 12:33
wojtor pisze:
19 sie 2019, 11:41


Linia była nieregularna przez brak przepustowości skrzyżowania Puławska/poleczki. Po skróceniu skrzyżowanie zostało przebudowane.
Still - Ursynów z lotniskiem łączy 148 i miejsca na drugą linię tu nie widzę specjalnie.
Połączenie Ursynów-Lotnisko niespecjalnie potrzebuje przegubów wymaganych na 148 na innych odcinkach trasy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7016
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 19 sie 2019, 14:49

Bo 148 to chyba powinny być dwie linie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 sie 2019, 14:55

wojtor pisze:
19 sie 2019, 14:13
228 nie miałoby służyć łączeniu Ursynowa z Lotniskiem tylko Włoch z całym zagłębiem biurowym przy Poleczki i z Puławska z pominięciem Mordoru.
Myślę, że obecna częstotliwość i frekwencja 228 odpowiada na pytanie o potrzebę takiego połączenia, nawet biorąc pod uwagę, że do części tego "zagłębia" (szumna nieco nazwa jednak) jest od niego nieblisko.
Na przebicie Bakalarskiej do Szybkiej nie zgodzi się GLS, który tam ma bazę.
Prędzej czy później przestanie ją tam mieć. Co mówią dokumenty planistyczne?
pawcio pisze:
19 sie 2019, 14:22
Połączenie Ursynów-Lotnisko niespecjalnie potrzebuje przegubów wymaganych na 148 na innych odcinkach trasy.
Pewnie tak jest, ale wydaje mi się, że 148 na Lotnisku jest mniej szkodliwe, niż szukanie na siłę końcówki dla 148 na Ursynowie i potencjalne zastępowanie go 228 z dużo gorszą częstotliwością.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

kajo
Posty: 2831
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 19 sie 2019, 15:21

pawcio pisze:
19 sie 2019, 14:22
fik pisze:
19 sie 2019, 12:33


Still - Ursynów z lotniskiem łączy 148 i miejsca na drugą linię tu nie widzę specjalnie.
Połączenie Ursynów-Lotnisko niespecjalnie potrzebuje przegubów wymaganych na 148 na innych odcinkach trasy.
Tam by się przydało przesunąć PKP OKĘCIE pod Poleczki i zrobić przystanek na wiadukcie by ułatwić przesiadki i od razu by 148 lepiej pracowało.
Pamiętam, że jak mieszkałem w Nowej Iwicznej to wszyscy jeździli 709 i 148 na SGGW właśnie ze względu na przesiadkę.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Georg
Posty: 6365
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 19 sie 2019, 18:10

fik pisze:
19 sie 2019, 8:50
Na podstawie powyższych założeń:

188 GOCŁAWEK WSCH. - Żwirki - 1 Sierpnia - INSTALATORÓW
228 :rip:
328 (...) - Instalatorów - 1 Sierpnia - Nowoworonicza - Mordor - Kłobucka - OSMAŃSKA
154 (...) - BW20 - Pawińskiego - Żwirki - LOTNISKO
141 na 17 Stycznia.
Nie wiem czy przy skręcie z 1 Sierpnia w lewo w Żwirki udałoby się uruchomić dla 188 przystanek Novotel. Jaką częstotliwość ma mieć to 328?

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 19 sie 2019, 21:07

Georg pisze:
fik pisze:
19 sie 2019, 8:50
Na podstawie powyższych założeń:

188 GOCŁAWEK WSCH. - Żwirki - 1 Sierpnia - INSTALATORÓW
228 :rip:
328 (...) - Instalatorów - 1 Sierpnia - Nowoworonicza - Mordor - Kłobucka - OSMAŃSKA
154 (...) - BW20 - Pawińskiego - Żwirki - LOTNISKO
141 na 17 Stycznia.
Nie wiem czy przy skręcie z 1 Sierpnia w lewo w Żwirki udałoby się uruchomić dla 188 przystanek Novotel. Jaką częstotliwość ma mieć to 328?
Ja bym tu się cudów nie spodziewał, co 15 to i tak będzie często. Pewnie skrócone 218 zje 308, skoro już naklejki wydrukowali (co da plus minus 2 brygady, bo pewnie też wyleci 218/06). Brygada na 328 i gdzieś coś może się wykroi, ale do co 15 to jeszcze będzie potrzeba piątej albo i szóstej brygady.

Naprawdę bym się nie spodziewał żadnej większej rewolucji w układzie.
ŁK

Yelonker
Posty: 811
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 15 lip 2020, 23:24

Czy w związku z tym, że trwa zarówno przebudowa wraz z uzupełnieniem o przystanki Włodarzewskiej, jak i przebudowa skrzyżowania Grójeckiej z Harfową, zrodził się gdzieś już może jakiś konkretny pomysł na trasę dwukierunkowej linii 208, czy też na zmiany trzeba będzie jeszcze poczekać mimo gotowej infrastruktury?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 lip 2020, 0:12

A to Włodarzewska zrobi się szersza?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Yelonker
Posty: 811
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 16 lip 2020, 1:19

KwZ pisze:
16 lip 2020, 0:12
A to Włodarzewska zrobi się szersza?
Szersza się nie zrobi, najprawdopodobniej dalej będą tam jeździć mikrobusy, natomiast od dawna wiadomo, i zagadnienie to było poruszane już przy poprzednich hipotetycznych dyskusjach nad trasą dwukierunkowego 208, że od poprzedniego remontu tej ulicy parę lat temu głównym problemem jest nie szerokość jezdni (zresztą OIDP to przy 6m muszą być mikrobusy, ale raczej nie wymusza to jednokierunkowości, vide Osmańczyka). Są nimi natomiast bardzo ograniczone możliwości wyjazdu na Grójecką jadąc od Jerozolimskich (nawet uwzględniając starą zawrotkę, która zniknie, problemem jest ostry łuk w prawo), co rozwiąże trwająca i mająca się skończyć jeszcze przed końcem wakacji przebudowa skrzyżowania Grójeckiej z Harfową, oraz brak przystanków w przeciwnym kierunku, co również rozwiąże przeprowadzany teraz remont. Ciekawi mnie więc, czy są już jakieś konkretne plany ZTM-u albo urzędu dzielnicy na wykorzystanie korzyści płynących z realizowanych inwestycji, czy też korzystać będą samochody, a przystanki autobusowe sobie postoją.

Konied Makevski
Posty: 166
Rejestracja: 24 mar 2013, 15:06

Post autor: Konied Makevski » 16 lip 2020, 6:48

Yelonker pisze:
KwZ pisze:
16 lip 2020, 0:12
A to Włodarzewska zrobi się szersza?
Szersza się nie zrobi, najprawdopodobniej dalej będą tam jeździć mikrobusy, natomiast od dawna wiadomo, i zagadnienie to było poruszane już przy poprzednich hipotetycznych dyskusjach nad trasą dwukierunkowego 208, że od poprzedniego remontu tej ulicy parę lat temu głównym problemem jest nie szerokość jezdni (zresztą OIDP to przy 6m muszą być mikrobusy, ale raczej nie wymusza to jednokierunkowości, vide Osmańczyka). Są nimi natomiast bardzo ograniczone możliwości wyjazdu na Grójecką jadąc od Jerozolimskich (nawet uwzględniając starą zawrotkę, która zniknie, problemem jest ostry łuk w prawo), co rozwiąże trwająca i mająca się skończyć jeszcze przed końcem wakacji przebudowa skrzyżowania Grójeckiej z Harfową, oraz brak przystanków w przeciwnym kierunku, co również rozwiąże przeprowadzany teraz remont. Ciekawi mnie więc, czy są już jakieś konkretne plany ZTM-u albo urzędu dzielnicy na wykorzystanie korzyści płynących z realizowanych inwestycji, czy też korzystać będą samochody, a przystanki autobusowe sobie postoją.
Przy 6m może i muszą być mikrobusy, co nie przeszkadza w prowadzeniu 2kierunkowego ruchu autobusowego np. na Prystora, mamy 4 linie i częste mijanki w gratisie. :)

Yelonker
Posty: 811
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 16 lip 2020, 10:41

Konied Makevski pisze:
16 lip 2020, 6:48
Yelonker pisze: Szersza się nie zrobi, najprawdopodobniej dalej będą tam jeździć mikrobusy, natomiast od dawna wiadomo, i zagadnienie to było poruszane już przy poprzednich hipotetycznych dyskusjach nad trasą dwukierunkowego 208, że od poprzedniego remontu tej ulicy parę lat temu głównym problemem jest nie szerokość jezdni (zresztą OIDP to przy 6m muszą być mikrobusy, ale raczej nie wymusza to jednokierunkowości, vide Osmańczyka). Są nimi natomiast bardzo ograniczone możliwości wyjazdu na Grójecką jadąc od Jerozolimskich (nawet uwzględniając starą zawrotkę, która zniknie, problemem jest ostry łuk w prawo), co rozwiąże trwająca i mająca się skończyć jeszcze przed końcem wakacji przebudowa skrzyżowania Grójeckiej z Harfową, oraz brak przystanków w przeciwnym kierunku, co również rozwiąże przeprowadzany teraz remont. Ciekawi mnie więc, czy są już jakieś konkretne plany ZTM-u albo urzędu dzielnicy na wykorzystanie korzyści płynących z realizowanych inwestycji, czy też korzystać będą samochody, a przystanki autobusowe sobie postoją.
Przy 6m może i muszą być mikrobusy, co nie przeszkadza w prowadzeniu 2kierunkowego ruchu autobusowego np. na Prystora, mamy 4 linie i częste mijanki w gratisie. :)
Po Prystora to jeżdżą też pełnowymiarowe autobusy na 178 i 220. Myślę, że na Osmańczyka i Pieniążka też by się zmieściły gdyby nie bardzo ciasny skręt z jednej ulicy w drugą. Natomiast ruch dwukierunkowy autobusów na sześciu metrach szerokości da się prowadzić nie tylko w teorii "bo by się zmieścił", ale i właśnie na Prystora i Osmańczyka odbywa się on liniowo.

ODPOWIEDZ