Moderatorzy: Wiliam, Szeregowy_Równoległy
-
Wolfchen
- (Busmann)
- Posty: 14825
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Wolfchen » 22 sty 2021, 17:17
vernalisadonis pisze: ↑21 sty 2021, 19:45
No bo ja tutaj zwyczajnie mieszkam i mi się zawodowe prawo jazdy kończy, a nie chce mi się jechać do Piaseczna.
To we Wrocławiu wymień, tylko złóż kwity odpowiednio wcześniej, żeby zdążyli akta przesłać. No i zmieni Ci się nr prawa jazdy, więc jeśli masz kartę kierowcy, to będzie do wymiany ZTCP, bo jest tam numer prawka.
vernalisadonis pisze: ↑21 sty 2021, 19:45
Trochę mnie drażni, że jak firma Michalczewski wysyła na badania do jednego lekarza, to ten wydaje orzeczenia zawsze na trzy lata i z psychotechniką to się "rozjeżdża", a przez to trzeba częściej wymieniać prawo jazdy.
Kwestia tego, co wpisują na skierowaniu, jakie czynniki szkodliwe. Jeśli masz np. tankowanie czy prace na wysokości, to się komplikuje sprawa i stąd może wynikać krótszy termin. Albo po prostu ten lekarz ma takie
widzimisię.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
-
vernalisadonis
- Posty: 3196
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Post
autor: vernalisadonis » 22 sty 2021, 22:48
Karty kierowcy na szczęście teraz nie mam, bo wcześniejsza mi się skończyła w 2019 roku i ani razu przez 5 lat w tachografie nie była. Dobrze wiedzieć, że się i numer prawa jazdy zmienia. Tylko po co?
Na skierowaniu z Mobilisu masz m.in: stres, monotonia pracy, praca zmianowa, praca nocą, praca w wymuszonej pozycji.
Od Michalczewskiego to już nie pamiętam, bo nie przyglądałem mu się dokładnie ale niewiele tam tego było.
Ogólnie we Wrocku porównując jednego i drugiego podwykonawcę, to Mobilisie całkowicie inaczej te badania wyglądają niż u Michała.
Co do lekarza to wg mnie jest to jego widzimisię, bo już drugi raz u niego byłem i kolejny raz dostałem orzeczenie na 3 lata. Wiesz, on da na trzy, to za trzy znów wrócisz, bo to pracodawca jemu płaci i więcej kasy lekarz ma. A to, że tobie psychotechnika się "rozjeżdża" to już go nie obchodzi.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
-
Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1601
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
Post
autor: Daniel_FCB » 25 sty 2021, 15:17
Sebastian pisze: ↑22 sty 2021, 1:43
Ktoś się z p. Jachirą na rozum zamienił.
No tak, prawdziwi patrioci chronią życie od poczęcia do naturalnej śmierci na przejściu dla pieszych.
@zmiana przepisów - Ruch na plus, to na pewni. Ale skuteczność nowych przepisów zweryfikuje orzecznictwo sądów. Obstawiam, że popularną linią obrony będzie, że pieszy w momencie wypadku trzymał w ręku telefon.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
-
kajo
- Posty: 2811
- Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
- Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec
Post
autor: kajo » 25 sty 2021, 20:23
Daniel_FCB pisze: ↑25 sty 2021, 15:17
Sebastian pisze: ↑22 sty 2021, 1:43
Ktoś się z p. Jachirą na rozum zamienił.
No tak, prawdziwi patrioci chronią życie od poczęcia do naturalnej śmierci na przejściu dla pieszych.
@zmiana przepisów - Ruch na plus, to na pewni. Ale skuteczność nowych przepisów zweryfikuje orzecznictwo sądów. Obstawiam, że popularną linią obrony będzie, że pieszy w momencie wypadku trzymał w ręku telefon.
To nie będzie zwalniało kierowcy z winy, co najwyżej może oznaczać współwinę w tym przypadku.
-
Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1601
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
Post
autor: Daniel_FCB » 25 sty 2021, 20:57
kajo pisze: ↑25 sty 2021, 20:23
Daniel_FCB pisze: ↑25 sty 2021, 15:17
No tak, prawdziwi patrioci chronią życie od poczęcia do naturalnej śmierci na przejściu dla pieszych.
@zmiana przepisów - Ruch na plus, to na pewni. Ale skuteczność nowych przepisów zweryfikuje orzecznictwo sądów. Obstawiam, że popularną linią obrony będzie, że pieszy w momencie wypadku trzymał w ręku telefon.
To nie będzie zwalniało kierowcy z winy, co najwyżej może oznaczać współwinę w tym przypadku.
Nie o takich wyrokach się słyszało.
Z winy zrobi się współwina, ze współwiny zrobią się zawiasy i wszyscy szczęśliwi.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
-
kajo
- Posty: 2811
- Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
- Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec
Post
autor: kajo » 25 sty 2021, 21:29
Daniel_FCB pisze: ↑25 sty 2021, 20:57
kajo pisze: ↑25 sty 2021, 20:23
To nie będzie zwalniało kierowcy z winy, co najwyżej może oznaczać współwinę w tym przypadku.
Nie o takich wyrokach się słyszało.
Z winy zrobi się współwina, ze współwiny zrobią się zawiasy i wszyscy szczęśliwi.
Chyba jest za duża presja na zmianę. Ale podstawową zaletą będzie sam ferment wokół tego i to już powinno zmienić postawę wśród kierowców. No powinni się zacząć bać pieszych po prostu
-
MZ
- Słońce Radomia
- Posty: 8633
- Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
- Lokalizacja: Radom
-
Kontakt:
Post
autor: MZ » 25 sty 2021, 22:55
Nigdy nie będzie dobrze, jeżeli populiści tacy jak niejaki Janusz Korwin-Mikke (ten sam, który domagał się likwidacji tramwajów, bo to przeżytek, który tylko zajmuje miejsce samochodom) będą wypisywać w gazetach takie "mądrości":
"Ludzie nie rozumieją podstawowej prawdy: samochód nie został wynaleziony po to, by było bezpiecznie - tylko po to, by szybko przewozić ludzi i towary".
-
karmat
- Posty: 393
- Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
- Lokalizacja: Nowodwory
-
Kontakt:
Post
autor: karmat » 26 sty 2021, 9:23
MZ pisze: ↑25 sty 2021, 22:55
"Ludzie nie rozumieją podstawowej prawdy: samochód nie został wynaleziony po to, by było bezpiecznie - tylko po to, by szybko przewozić ludzi i towary".
To jest akurat prawda. Zresztą ostatnio nikt mu tego nie wypomina, chyba że jakaś Gazeta Wyborcza...
-
px33
- Posty: 1650
- Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43
Post
autor: px33 » 26 sty 2021, 10:40
Co nie zmienia faktu, że ta szybkość i wygoda podróży nie są jedynymi czynnikami, które powinny być uwzględniane. Bo hałas, zanieczyszczenia, zajętość miejsca (na szerokie drogi i parkingi), ostatecznie zdrowie i życie też mają określony koszt.
A nawet jeśli mówimy o szybkości, to jeśli 20 osób w autach straci 5 minut a w zamian 100 w autobusach zyska nawet 3, to to chyba całkiem opłacalne, nie?
-
Wolfchen
- (Busmann)
- Posty: 14825
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Wolfchen » 26 sty 2021, 17:26
vernalisadonis pisze: ↑22 sty 2021, 22:48
Dobrze wiedzieć, że się i numer prawa jazdy zmienia. Tylko po co?
Bo zmienia się organ wydający, a numer prawka to na ogół 12345/XX/ABC (numer kolejny akt w danym roku / rok / kod GUS organu wydającego) - przy czym jeżeli nie zmienia się organ, to przy każdej kolejnej wymianie masz numer ten sam.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
-
fraktal
- Posty: 5653
- Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03
Post
autor: fraktal » 26 sty 2021, 20:52
kajo pisze: ↑25 sty 2021, 21:29
Daniel_FCB pisze: ↑25 sty 2021, 20:57
Nie o takich wyrokach się słyszało.
Z winy zrobi się współwina, ze współwiny zrobią się zawiasy i wszyscy szczęśliwi.
Chyba jest za duża presja na zmianę. Ale podstawową zaletą będzie sam ferment wokół tego i to już powinno zmienić postawę wśród kierowców. No powinni się zacząć bać pieszych po prostu
Opór wciąż jest silny - zwłaszcza wśród starszych kierowców. Natomiast z tego co wiem, przepisy są nieostre, rozwodnione, wciąż nie wyeliminowano słynnego 'wtargnięcia', a nowelizacja idzie jeszcze do senatu.
A jeszcze a propos mentalności kierowców - ostatnio pewien kierowca, był bardzo zdziwiony, że nie zszedłem z chodnika na śnieg i lód, po to, by mógł przejechać kawałek chodnikiem i się zatrzymać pod samym blokiem i załadować coś tam na przyczepkę. Także z tą mentalnością kierowców jest słabo. Ale musiał w końcu z tą przyczepką wycofać.
-
Nordyk110
- Posty: 1640
- Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32
Post
autor: Nordyk110 » 26 sty 2021, 21:25
A może jeszcze trochę zwolnią, ostatnio to się udało przy karach na 50+.
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
-
Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1601
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
Post
autor: Daniel_FCB » 26 sty 2021, 22:33
fraktal pisze: ↑26 sty 2021, 20:52
kajo pisze: ↑25 sty 2021, 21:29
Chyba jest za duża presja na zmianę. Ale podstawową zaletą będzie sam ferment wokół tego i to już powinno zmienić postawę wśród kierowców. No powinni się zacząć bać pieszych po prostu
wciąż nie wyeliminowano słynnego 'wtargnięcia', a nowelizacja idzie jeszcze do senatu.
No nie no, zjawisko wtargnięcia istnieje; dużo rzadziej niż wszystkim się wydaje, ale istnieje. Typowym przykładem są osoby wbiegające na przejście celem dogonienia uciekającego autobusu/tramwaju. Czasami faktycznie dzieje się to w sposób nie pozostawiający odpowiedniego czasu na reakcję kierowcy. Wbicie się na przejście na czerwonym świetle też się liczy?
A z innych pozytywów - uruchomiono pomiar odcinkowy na DK1/przyszłej A1. To co się tam odstawiało to była gańba. Z uwagi na szerokość pasów wyprzedzało się tam tiry na gazetę, a co lepsi gracze zręcznościowi jeździli i po 140 kmh. Wreszcie ktoś to ukrócił.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
-
fraktal
- Posty: 5653
- Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03
Post
autor: fraktal » 26 sty 2021, 22:56
Daniel_FCB pisze: ↑26 sty 2021, 22:33
fraktal pisze: ↑26 sty 2021, 20:52
wciąż nie wyeliminowano słynnego 'wtargnięcia', a nowelizacja idzie jeszcze do senatu.
No nie no, zjawisko wtargnięcia istnieje; dużo rzadziej niż wszystkim się wydaje, ale istnieje.
Ale to w takim razie niewiele się zmieni. Kierowcy nadal będą się tłumaczyć tak jak do tej pory. Chyba że sądy domyślnie przyjmowałyby w takich przypadkach, że to kierowca musi udowodnić na przykład za pomocą kamerki, że pieszy mu wtargnął. A nie tak jak jest teraz, że (często martwy) pieszy powinien udowodnić, że nie wbiegał. Ale musi się zmienić "linia orzecznicza".
-
kajo
- Posty: 2811
- Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
- Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec
Post
autor: kajo » 26 sty 2021, 23:24
Daniel_FCB pisze: ↑26 sty 2021, 22:33
A z innych pozytywów - uruchomiono pomiar odcinkowy na DK1/przyszłej A1. To co się tam odstawiało to była gańba. Z uwagi na szerokość pasów wyprzedzało się tam tiry na gazetę, a co lepsi gracze zręcznościowi jeździli i po 140 kmh. Wreszcie ktoś to ukrócił.
A ja się dziwie że nie zrobią takich odcinkowych w całej sieci,, mamy 4000km one muszą być na długości 20 km to akurat 200 potrzeba jak będą ciągłe.