A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 02 gru 2020, 17:25

Tam od Daszyńskiego do Browarnej to nie jeździ 106 w zamian za to 105?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 02 gru 2020, 19:59

Ale chodzi o odcinek Jelonki - Daszyński, na którym jest o połowę kursów mniej w DS, jak rozumiem.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

ashir
Posty: 28032
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 gru 2020, 20:20

Owszem.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 gru 2020, 10:20

Salamiipolitik.

Obiektywnie też byłem wsciekły na 191 co kwadrans w DS, ale jak ostatnio w szczycie pustym prawie przegubem jechałem...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 12 mar 2021, 12:10

Zastanawiał się ktoś z Was nad tym że w aktualnych warunkach nawet niektóre linie ekspresowe pasują do uzwyklenia? Na przykład E-1 :arrow: 301, E-2 :arrow: 316? Przecież te dwie linie to na swej trasie pomijają dwa, trzy przystanki na krzyż - śmiech na sali!
Na dzień dzisiejszy to tylko E-9 w miarę spełnia kryterium linii ekspresowej. Ale na upartego równie dobrze można je zamienić na jakieś 4xx i pożegnać zakres ekspresówek na dobre. Już raz w swojej historii ZTM skomasował dwa zakresy linii, wcielając literowe pospieszne do zakresu przyspieszonych.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 12 mar 2021, 12:24

michael112 pisze:
12 mar 2021, 12:10
Zastanawiał się ktoś z Was nad tym że w aktualnych warunkach nawet niektóre linie ekspresowe pasują do uzwyklenia? Na przykład E-1 :arrow: 301, E-2 :arrow: 316? Przecież te dwie linie to na swej trasie pomijają dwa, trzy przystanki na krzyż - śmiech na sali!
Na dzień dzisiejszy to tylko E-9 w miarę spełnia kryterium linii ekspresowej. Ale na upartego równie dobrze można je zamienić na jakieś 4xx i pożegnać zakres ekspresówek na dobre. Już raz w swojej historii ZTM skomasował dwa zakresy linii, wcielając literowe pospieszne do zakresu przyspieszonych.
Próba zmiany E-2 na 3xx lub 4xx jakiś czas temu spotkała się bodajże z oporem jakiś radnych.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 mar 2021, 12:51

michael112 pisze:
12 mar 2021, 12:10
kryterium linii ekspresowej.
Zdefiniuj.

Wrzask przy próbie kasacji Edwarda to przede wszystkim nie radni, tylko media.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 mar 2021, 13:04

Zostało to fatalnie zakomunikowane, większość myślała, że chodzi o likwidację linii w ogóle. Poza tym ówczesny Edward, to nie to samo co obecne, 20-minutowe truchło...

bartoni722
Posty: 12178
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 12 mar 2021, 13:06

Domas pisze:
12 mar 2021, 12:24
michael112 pisze:
12 mar 2021, 12:10
Zastanawiał się ktoś z Was nad tym że w aktualnych warunkach nawet niektóre linie ekspresowe pasują do uzwyklenia? Na przykład E-1 :arrow: 301, E-2 :arrow: 316? Przecież te dwie linie to na swej trasie pomijają dwa, trzy przystanki na krzyż - śmiech na sali!
Na dzień dzisiejszy to tylko E-9 w miarę spełnia kryterium linii ekspresowej. Ale na upartego równie dobrze można je zamienić na jakieś 4xx i pożegnać zakres ekspresówek na dobre. Już raz w swojej historii ZTM skomasował dwa zakresy linii, wcielając literowe pospieszne do zakresu przyspieszonych.
Próba zmiany E-2 na 3xx lub 4xx jakiś czas temu spotkała się bodajże z oporem jakiś radnych.
Zgadza się - 9 lat temu. Możemy nawet cofnąć się w czasie i zobaczyć co się stanie, bo stanie się dokładnie to samo co wtedy. Będziemy się przez to męczyć z nadmiarem linii na górnym Pl. Na Rozdrożu jeszcze kilkanaście lat...
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 12 mar 2021, 13:11

KwZ pisze:
12 mar 2021, 12:51
michael112 pisze:
12 mar 2021, 12:10
kryterium linii ekspresowej.
Zdefiniuj.
O ile dobrze pamiętam, linia ekspresowa w założeniu miała łączyć oddalone osiedla Warszawy z Centrum bądź węzłem przesiadkowym, zatrzymując się często właśnie na tych oddalonych osiedlach (niemal jak linia zwykła), potem w ogóle przez dłuższy odcinek pośredni i w centrum jak linia przyspieszona. Np. E-1 na samym początku zatrzymywało się na każdym przystanku od Stegien do Mangalii, a potem dopiero na placu Trzech Krzyży, Foksalu, Pl.Zamkowym, Muranowskiej, a potem znowu dopiero przy al.Reymonta i do Chomiczówki znowu zatrzymywała się na każdym przystanku.

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 12 mar 2021, 13:26

E-2 jeździło na Bemowo, do Chomiczówki to było E-1 i ze Stegien, a nie z Wilanowa.
Wrzask o zmianę był tak, 9 lat temu. To wystarczająco długi czas żeby spróbować jeszcze raz. Po drugie, wtedy E-2 jeździło na Bemowo, teraz ma trasę o połowę krótszą, więc będzie mniej pasażerów i radnych skłonnych bronić numerka (bo to de facto chodzi).
A co do "nadmiaru linii na górnym pl. Na Rozdrożu" @bartoni722, to o co Ci chodziło?

P.S. Nutka historii: Jak już piszemy o starym E-1 i o E-2, to z tego co widzę to E-1 początkowo było przyspieszoną wersją 116 (w tamtych czasach 116 ruszało jeszcze ze Stegien), a E-2 było przyspieszoną wersją 122, tylko z nieco innym przebiegiem pośrodku, przez Górczewską a nie przez Powązki (w tamtych czasach 122 ruszało z Wilanowa). Tymczasem dopiero co wcześniej skasowano 416 i 422 w związku z zatraceniem właściwości linii przyspieszonej, tak więc to parodia była najpierw likwidować 4xx a potem uruchamiać E. :D

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 12 mar 2021, 13:31

michael112 pisze:
12 mar 2021, 13:26
E-2 jeździło na Bemowo, do Chomiczówki to było E-1 i ze Stegien, a nie z Wilanowa.
Już poprawiłem to rażące przeklawiaturzenie :)

bartoni722
Posty: 12178
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 12 mar 2021, 13:42

Z nadmiarem linii chodziło mi o porządki i komasację, na pewno do wywalenia są dwie. E-2 wcielone w 116, 195 i 503 połączone w jedno czarne (kombinowania ze 166 się nie podejmuję, choć nie ono jest znaczącym problemem). Obecnie mimo że na Sobieskiego jadą 116, 166, 195, 503 i E-2 potrafią być w szczycie dziury po 8-10 minut, w miarę napełniony autobus a chwilę za nim kolejne trzy-cztery w których hula wiatr. Naprawdę to jak tam jest nieefektywnie wykorzystywany tabor to jest poezja.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 mar 2021, 13:55

Tak, to jest strasznie żenujące, że tak ważny ciąg opiera się na dwóch liniach co 10 minut w szczycie i paru relacyjnych śmietkach. Przy czym o ile 222 i 166 swoją klientelę mają i generalnie problematyczne nie są, o tyle ewidentnie brakuje silnej linii zwykłej po całym ciągu.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 12 mar 2021, 14:14

Rozumiem że masz na myśli relację ursynowską, bo relacja wilanowska ma 116, które jak najbardziej można uznać za silne...

ODPOWIEDZ