A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 mar 2021, 14:19

Silna linia 116 kursująca co 10 minut w szczycie. Fajne mamy standardy, takie metropolitalne.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

bartoni722
Posty: 12178
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 12 mar 2021, 14:25

michael112 pisze:
12 mar 2021, 14:14
Rozumiem że masz na myśli relację ursynowską, bo relacja wilanowska ma 116, które jak najbardziej można uznać za silne...
Przecież 116 i 503 mają niemal identyczne rozkłady, więc jeśli 116 uznajemy za silne to 503 też. Ale jednak dysproporcja w wykorzystaniu obu końcówek jest znaczna. Ale tak to się kończy gdy:
a) linia dla zapewnienia podaży dla Warneńskiej jeździ z Natolina
b) nie zauważa się, że Ursynów na Trakt ma metro
c) nie można ruszyć świętego E-2

Końcówka bielańska zresztą też się nie pogniewa za wzmocnienie, dramatu może tam nie ma, ale na pewno podbicie nie wygeneruje gigantycznej nadpodaży.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 mar 2021, 14:30

fik pisze:
12 mar 2021, 14:19
Silna linia 116 kursująca co 10 minut w szczycie. Fajne mamy standardy, takie metropolitalne.
Nie zapomnijmy, że ta silna linia kursuje obecnie co 15' w DS (zresztą podobnie jak metrolinia heheh 190).

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 12 mar 2021, 17:11

Gdzieś czytałem że chyba nie ma już linii autobusowej w Warszawie, która by kursowała w DS częściej niż co 15 minut. Tak więc trudno żeby 116 i 503 były pod tym kątem wyróżnione...

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 12 mar 2021, 17:22

michael112 pisze:
12 mar 2021, 17:11
Gdzieś czytałem że chyba nie ma już linii autobusowej w Warszawie, która by kursowała w DS częściej niż co 15 minut. Tak więc trudno żeby 116 i 503 były pod tym kątem wyróżnione...
Jedyną linią kursującą w DS częściej niż co 15 minut jest 189, która jeździ co 10 minut.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 mar 2021, 14:43

michael112 pisze:
12 mar 2021, 17:11
Gdzieś czytałem (...)
A wystarczy zajrzeć na stronę z rozkładami (np. WTP)...

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 10 cze 2021, 19:40

Dopiero teraz znalazłem na stronie ZTM dział "petycje" (dlaczego nie na WTP? I dlaczego są dwie strony: WTP i ZTM? I dlaczego petycje są ukryte w dziale "O nas"?). Jest tam odpowiedź na jedna petycję (dej przystanek Niwa pińćset), że docelowo linii czerwonych ma być mniej i że sukcesywnie ZTM działa w tym kierunku ( :-k ), a te co zostaną będą oferowały znacznie krótszy czas przejazdu niż linie zwykłe.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 10 cze 2021, 22:08

Słabo widzę to działanie, bo obecnie większość linii przyspieszonych (a, o zgrozo! także ekspresowych) niewiele różni się od zwykłych.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 cze 2021, 20:43

Idea szczytna, ale kompletnie nie wierzę w jej wdrożenie. Jeden przeciek z komisji do mediów i po reformie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 14 cze 2021, 22:57

500 - pewnie poleci po przedłużeniu metra.
501, 519, 522 - po wybudowaniu tramwaju.
502, 514, 520, 523, 525 - hurtowo dostają dodatkowe przystanki, nie widać aby choć jedną linię chcieli zostawić ze znacznie skróconym czasem przejazdu
503 - zdziadziało, przegrywa z metrem, cień dawnej popularności to nie dziwne, że przystankami dogęszczają.
504 - nie znam ale wygląda na połączenie służące raczej krótkim przejazdom Ursynów - Służew, Centrum - Ochota więc trochę nie tego..
507, 509 - kpina. Dodatkowe przystanki na Saskiej Kępie czy Golędzinowie #-o
511 - chcieli już uzwyklić.
512 - najkrótsza linia z Radzymińskiej ma charakter przyspieszony, linia przez całe miasto, a nawet i po za - zwykła. Kpina.
516 - linia lokalna
517 - dodatkowe przystanki
518 - nikt nie lubi, a szkoda
521 - nic prawie nie omija
527 - coraz krótsza, jak metro będzie na Bródnie to chyba nic nie ominie.
401 - coś tam pewnie omija, ale nie za dużo
402 - przy PKP powinno mieć przystanek, nowe budynki podchodzą pod TS więc w sumie zwykła
409 - trasa to kpina do kwadratu.
411 - też jakieś dziwadło :P
412 - przystanków sporo omija, ale częstotliwość to kpina.
414 - nie znam :P
E-1 - kpina do sześcianu #-o
E-2 - pokrywa się w 95% ze 116 ale przystanków coraz więcej a żałosna częstotliwość już pewnie zostanie.
E-9 - jedyna dobra linia czerwona.

Więc nie wiem gdzie oni widzą możliwość istnienia nawet małej liczby linii czerwonych.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

reserved
Posty: 14771
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 14 cze 2021, 23:59

Skończy się tak, że numerki zostaną a jedynie zakres 5xx zmieni nazwę na "linie zwykłe (100-299,500-599)". ;)
TGM pisze:
14 cze 2021, 22:57
525
To 525 jak zdarzało mi się jeździć... to jest mistrzowskie. Linia przyspieszona, a nie dość że ominąłem może ze dwa przystanki, to w dodatku przez czas przejazdu się całą trasę wlokłem 20-30 km/h i wyprzedzały mnie linie zwykłe. :D

bartoni722
Posty: 12178
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 15 cze 2021, 8:36

Generalnie wychodzi na to że tylko okresowe przyśpieszone mają sens w godzinach gdy jest spory potok punktowy. Czyli: 401, 402, 412, 414. Bo te linie faktycznie dają zysk, wiem to z doświadczenia, nawet nie liczę ile procentowo pomijają przystanków.
W uzupełnieniu jeszcze: 507, 509 - po wybudowaniu tramwaju. Czyli zostaje ewentualnie 502/525 z TŁ no i to 511 żeby nie zaliczało Zajezdni Żoliborz czy Prozy.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 cze 2021, 11:55

502 jest co pół godziny i już to kwalifikuje ją do fundamentalnej reformy.
502+525 (+520) powinny być skrócone do węzła P+R Marsa / Mościckiego, ale tego nie ma w planach miejskich, a szkoda.
521 jest do uzwyklenia i skrócenia do wiatraka na wczoraj 10 lat temu, czy kiedy tam uruchomili SKMkę. Na Patriotów to kolej jest przyspieszona, a autobusy powinny być zwykłe.

Zmiana formatu bez zmiany numerków? Może by i nawet przeszło, interesting.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 15 cze 2021, 12:37

No ale co dalej za tym węzłem Marsa? Jakieś nowy metrobus przyspieszony i silna osłonówka zwykła?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2374
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 15 cze 2021, 14:11

KwZ pisze:
15 cze 2021, 11:55
502 jest co pół godziny i już to kwalifikuje ją do fundamentalnej reformy.
502+525 (+520) powinny być skrócone do węzła P+R Marsa / Mościckiego, ale tego nie ma w planach miejskich, a szkoda.
521 jest do uzwyklenia i skrócenia do wiatraka na wczoraj 10 lat temu, czy kiedy tam uruchomili SKMkę. Na Patriotów to kolej jest przyspieszona, a autobusy powinny być zwykłe.

Zmiana formatu bez zmiany numerków? Może by i nawet przeszło, interesting.
Kiedyś 521 byłoby blokowane, ale teraz myślę, że by przeszło bez problemu. Zwłaszcza, gdyby zachęcić pasażerów przerzuceniem brygad na inne linie Wawerskie które tego bardziej potrzebują, a i pamiętajmy w kolejce też jest nowa linia przez Most Południowy.

520 - czy na pewno wymaga skrócenia? Warto się zastanowić.
502 - to na pewno. Niestety, w Warszawie w dalszym ciągu linie półgodzinówki są popularne.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ