A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
-
- Posty: 12178
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Przecież 116 i 503 mają niemal identyczne rozkłady, więc jeśli 116 uznajemy za silne to 503 też. Ale jednak dysproporcja w wykorzystaniu obu końcówek jest znaczna. Ale tak to się kończy gdy:michael112 pisze: ↑12 mar 2021, 14:14Rozumiem że masz na myśli relację ursynowską, bo relacja wilanowska ma 116, które jak najbardziej można uznać za silne...
a) linia dla zapewnienia podaży dla Warneńskiej jeździ z Natolina
b) nie zauważa się, że Ursynów na Trakt ma metro
c) nie można ruszyć świętego E-2
Końcówka bielańska zresztą też się nie pogniewa za wzmocnienie, dramatu może tam nie ma, ale na pewno podbicie nie wygeneruje gigantycznej nadpodaży.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
-
- Posty: 3046
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Gdzieś czytałem że chyba nie ma już linii autobusowej w Warszawie, która by kursowała w DS częściej niż co 15 minut. Tak więc trudno żeby 116 i 503 były pod tym kątem wyróżnione...
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Jedyną linią kursującą w DS częściej niż co 15 minut jest 189, która jeździ co 10 minut.michael112 pisze: ↑12 mar 2021, 17:11Gdzieś czytałem że chyba nie ma już linii autobusowej w Warszawie, która by kursowała w DS częściej niż co 15 minut. Tak więc trudno żeby 116 i 503 były pod tym kątem wyróżnione...
A wystarczy zajrzeć na stronę z rozkładami (np. WTP)...
Dopiero teraz znalazłem na stronie ZTM dział "petycje" (dlaczego nie na WTP? I dlaczego są dwie strony: WTP i ZTM? I dlaczego petycje są ukryte w dziale "O nas"?). Jest tam odpowiedź na jedna petycję (dej przystanek Niwa pińćset), że docelowo linii czerwonych ma być mniej i że sukcesywnie ZTM działa w tym kierunku ( ), a te co zostaną będą oferowały znacznie krótszy czas przejazdu niż linie zwykłe.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
-
- Posty: 3046
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Słabo widzę to działanie, bo obecnie większość linii przyspieszonych (a, o zgrozo! także ekspresowych) niewiele różni się od zwykłych.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Idea szczytna, ale kompletnie nie wierzę w jej wdrożenie. Jeden przeciek z komisji do mediów i po reformie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
500 - pewnie poleci po przedłużeniu metra.
501, 519, 522 - po wybudowaniu tramwaju.
502, 514, 520, 523, 525 - hurtowo dostają dodatkowe przystanki, nie widać aby choć jedną linię chcieli zostawić ze znacznie skróconym czasem przejazdu
503 - zdziadziało, przegrywa z metrem, cień dawnej popularności to nie dziwne, że przystankami dogęszczają.
504 - nie znam ale wygląda na połączenie służące raczej krótkim przejazdom Ursynów - Służew, Centrum - Ochota więc trochę nie tego..
507, 509 - kpina. Dodatkowe przystanki na Saskiej Kępie czy Golędzinowie
511 - chcieli już uzwyklić.
512 - najkrótsza linia z Radzymińskiej ma charakter przyspieszony, linia przez całe miasto, a nawet i po za - zwykła. Kpina.
516 - linia lokalna
517 - dodatkowe przystanki
518 - nikt nie lubi, a szkoda
521 - nic prawie nie omija
527 - coraz krótsza, jak metro będzie na Bródnie to chyba nic nie ominie.
401 - coś tam pewnie omija, ale nie za dużo
402 - przy PKP powinno mieć przystanek, nowe budynki podchodzą pod TS więc w sumie zwykła
409 - trasa to kpina do kwadratu.
411 - też jakieś dziwadło
412 - przystanków sporo omija, ale częstotliwość to kpina.
414 - nie znam
E-1 - kpina do sześcianu
E-2 - pokrywa się w 95% ze 116 ale przystanków coraz więcej a żałosna częstotliwość już pewnie zostanie.
E-9 - jedyna dobra linia czerwona.
Więc nie wiem gdzie oni widzą możliwość istnienia nawet małej liczby linii czerwonych.
501, 519, 522 - po wybudowaniu tramwaju.
502, 514, 520, 523, 525 - hurtowo dostają dodatkowe przystanki, nie widać aby choć jedną linię chcieli zostawić ze znacznie skróconym czasem przejazdu
503 - zdziadziało, przegrywa z metrem, cień dawnej popularności to nie dziwne, że przystankami dogęszczają.
504 - nie znam ale wygląda na połączenie służące raczej krótkim przejazdom Ursynów - Służew, Centrum - Ochota więc trochę nie tego..
507, 509 - kpina. Dodatkowe przystanki na Saskiej Kępie czy Golędzinowie
511 - chcieli już uzwyklić.
512 - najkrótsza linia z Radzymińskiej ma charakter przyspieszony, linia przez całe miasto, a nawet i po za - zwykła. Kpina.
516 - linia lokalna
517 - dodatkowe przystanki
518 - nikt nie lubi, a szkoda
521 - nic prawie nie omija
527 - coraz krótsza, jak metro będzie na Bródnie to chyba nic nie ominie.
401 - coś tam pewnie omija, ale nie za dużo
402 - przy PKP powinno mieć przystanek, nowe budynki podchodzą pod TS więc w sumie zwykła
409 - trasa to kpina do kwadratu.
411 - też jakieś dziwadło
412 - przystanków sporo omija, ale częstotliwość to kpina.
414 - nie znam
E-1 - kpina do sześcianu
E-2 - pokrywa się w 95% ze 116 ale przystanków coraz więcej a żałosna częstotliwość już pewnie zostanie.
E-9 - jedyna dobra linia czerwona.
Więc nie wiem gdzie oni widzą możliwość istnienia nawet małej liczby linii czerwonych.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
Skończy się tak, że numerki zostaną a jedynie zakres 5xx zmieni nazwę na "linie zwykłe (100-299,500-599)".
To 525 jak zdarzało mi się jeździć... to jest mistrzowskie. Linia przyspieszona, a nie dość że ominąłem może ze dwa przystanki, to w dodatku przez czas przejazdu się całą trasę wlokłem 20-30 km/h i wyprzedzały mnie linie zwykłe.
-
- Posty: 12178
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Generalnie wychodzi na to że tylko okresowe przyśpieszone mają sens w godzinach gdy jest spory potok punktowy. Czyli: 401, 402, 412, 414. Bo te linie faktycznie dają zysk, wiem to z doświadczenia, nawet nie liczę ile procentowo pomijają przystanków.
W uzupełnieniu jeszcze: 507, 509 - po wybudowaniu tramwaju. Czyli zostaje ewentualnie 502/525 z TŁ no i to 511 żeby nie zaliczało Zajezdni Żoliborz czy Prozy.
W uzupełnieniu jeszcze: 507, 509 - po wybudowaniu tramwaju. Czyli zostaje ewentualnie 502/525 z TŁ no i to 511 żeby nie zaliczało Zajezdni Żoliborz czy Prozy.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
502 jest co pół godziny i już to kwalifikuje ją do fundamentalnej reformy.
502+525 (+520) powinny być skrócone do węzła P+R Marsa / Mościckiego, ale tego nie ma w planach miejskich, a szkoda.
521 jest do uzwyklenia i skrócenia do wiatraka na wczoraj 10 lat temu, czy kiedy tam uruchomili SKMkę. Na Patriotów to kolej jest przyspieszona, a autobusy powinny być zwykłe.
Zmiana formatu bez zmiany numerków? Może by i nawet przeszło, interesting.
502+525 (+520) powinny być skrócone do węzła P+R Marsa / Mościckiego, ale tego nie ma w planach miejskich, a szkoda.
521 jest do uzwyklenia i skrócenia do wiatraka na wczoraj 10 lat temu, czy kiedy tam uruchomili SKMkę. Na Patriotów to kolej jest przyspieszona, a autobusy powinny być zwykłe.
Zmiana formatu bez zmiany numerków? Może by i nawet przeszło, interesting.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No ale co dalej za tym węzłem Marsa? Jakieś nowy metrobus przyspieszony i silna osłonówka zwykła?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Kiedyś 521 byłoby blokowane, ale teraz myślę, że by przeszło bez problemu. Zwłaszcza, gdyby zachęcić pasażerów przerzuceniem brygad na inne linie Wawerskie które tego bardziej potrzebują, a i pamiętajmy w kolejce też jest nowa linia przez Most Południowy.KwZ pisze: ↑15 cze 2021, 11:55502 jest co pół godziny i już to kwalifikuje ją do fundamentalnej reformy.
502+525 (+520) powinny być skrócone do węzła P+R Marsa / Mościckiego, ale tego nie ma w planach miejskich, a szkoda.
521 jest do uzwyklenia i skrócenia do wiatraka na wczoraj 10 lat temu, czy kiedy tam uruchomili SKMkę. Na Patriotów to kolej jest przyspieszona, a autobusy powinny być zwykłe.
Zmiana formatu bez zmiany numerków? Może by i nawet przeszło, interesting.
520 - czy na pewno wymaga skrócenia? Warto się zastanowić.
502 - to na pewno. Niestety, w Warszawie w dalszym ciągu linie półgodzinówki są popularne.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2