Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

Moderator: Wiliam

fraktal
Posty: 5487
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 01 kwie 2022, 10:12

MisiekK pisze:
01 kwie 2022, 0:38
Skrócenie 527 i wywalenie w diabły dziwoląga E-9 pozwoli wreszcie na przywrócenie pożądanej przez mieszkańców Tarchomina, Nowodworów i Winnicy linii 101 na trasie Winnica - Dzierzgońska - Odkryta - Nowodworska - Świderska - Porajów - Myśliborska - Most Północny - Metro Młociny. Ożyje też dzięki temu przystanek przy Farysa.
25 ma coraz większe szanse, zeby zostać, bo w sprawę w swoje ręce wzięli prascy radni i namawiają mieszkańców do słania protestów. A to w połączeniu z 1 na Żerań Wschodni każe postawić pytanie, czy plany dla 17 się zrealizują. A wtedy ciekawe, czy mieszkańcom Tarchomina będzie tak wesoło. :P

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27409
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 kwie 2022, 11:31

Wycięcie połączenia Wileniaka z ciągiem Jerozolimskich musiało być kontrowersyjne i protestogenne. ZTM albo nie domyślał, albo zakiwał się w szachy 5D jak Putin w Prypeci, to teraz niech zjada tę żabę, ja z satysfakcją popatrzę z boku.

Swoją drogą, pozostawienie 500 bez zmian jest srogie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8397
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 01 kwie 2022, 11:45

To 25 jest tak ważne w dojeździe z Wileniaka na Jerozolimskie, że aż w szczycie ledwo miejsca siedzące są zajęte :(

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 01 kwie 2022, 13:14

person pisze:
01 kwie 2022, 11:45
To 25 jest tak ważne w dojeździe z Wileniaka na Jerozolimskie, że aż w szczycie ledwo miejsca siedzące są zajęte :(
To świadczy o tym że tak dużo osób jest w tramwaju, że nikt prawie nie może na miejsce siedzące usiąść... :D

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25380
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 kwie 2022, 13:49

fik pisze:
01 kwie 2022, 11:31
Wycięcie połączenia Wileniaka z ciągiem Jerozolimskich musiało być kontrowersyjne i protestogenne. ZTM albo nie domyślał, albo zakiwał się w szachy 5D jak Putin w Prypeci, to teraz niech zjada tę żabę, ja z satysfakcją popatrzę z boku.
Przyjmując dość rozsądne założenie, że jedna z trzech linii z Bródna do Wileńskiego powinna wylecieć, masz do wyboru dwie żaby i jeden idiotyzm.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

wdibek
Posty: 8
Rejestracja: 08 wrz 2021, 22:55

Post autor: wdibek » 01 kwie 2022, 13:52

bentes pisze:
29 mar 2022, 9:06
Czy trzy przystanki na Szmulkach muszą mieć własny tramwaj w Jerozolimskie? Myślę, że niekoniecznie.
7 na Czynszową, silne 23 na Kawęczyńską, 13 i 25 out.
Bardzo podoba mi się ten pomysł! Pozwoliłem go sobie uzupełnić o pozostałe propozycje z mojej strony, jeśli chodzi o tramwaje.

1 ANNOPOL - P+R AL. KRAKOWSKA
Wydłużenie do Okęcia. Uważam, że Nowa Ochota (czyli wszystko na południe od Bitwy i Banacha) oraz Włochy zasługują na dobry dojazd do M2. Poza tym zagłębie biurowe na Woli wciąż się rozbudowuje i za jakiś czas remont średnicy, więc jeszcze więcej pociągów dalekobieżnych będzie jeździć z Gdańskiego.

7 CZYNSZOWA - BANACHA
Zachowanie połączenia Wileńskiego z ciągiem Jerozolimskich, Centralnym i Ochotą. Dla krzykaczy o zachowanie 25, będzie wygodna przesiadka z 3 i 4 na Inżynierskiej do nowej "siódemki". Myślę też, że połączenie z Nowej Pragi do Centralnego uciszy też tych, którzy chcieliby pozostawienia 160. Skrócenie do Banacha, ponieważ uważam, że należy wzmocnić 9, a "piętnastka" bardziej zasługuje na pozostanie na Okęciu.

9 - wszystkie kursy do pętli GOCŁAWEK. Wzmocnienie częstotliwości poza szczytem. Po wywaleniu 25 będą wolne sloty w Jerozolimskich.

11 PL. NARUTOWICZA - METRO MŁOCINY
Przywrócenie starej trasy do Młocin.

13 - likwidacja

17 - jak w projekcie ZTM-u: wzmocnienie częstotliwości i kursy skrócone do TARCHOMINA KOŚCIELNEGO

23 NOWE BEMOWO - KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA
Skierowanie od Wileniaka po trasie 13 do Kawęczyńskiej. Do ścisłego centrum SKM/KM albo przesiadka na Kijowskiej. Wzmocnienie częstotliwości z racji tego, że byłby to jedyny tramwaj na Szmulkach, a poza tym wielu ludzi z Bemowa narzeka na słabe częstotliwości linii tramwajowych w tamtych okolicach.

24 NOWE BEMOWO - WIATRACZNA
Skrócenie do WIATRACZNEJ, żeby wszystkie kursy 9 mogły pojechać do GOCŁAWKA. Jak ktoś z Żółkiewskiego chce pojechać np. na Młynarską, to na Wiatraku może się przesiąść na tym samym przystanku z 9 do 24. Wzmocnienie w godzinach szczytu do częstotliwości co 6 minut.

25 - likwidacja

26 NOWE BEMOWO - WIATRACZNA
Wzmocnienie częstotliwości z powodu uwalenia 13. Poza tym jest to bardzo popularna linia tramwajowa i kilka lat temu została błędnie zdegradowana. Zamienienie krańców z 11, ponieważ uważam, że taka wysoka częstotliwość nie jest potrzebna aż do Młocin.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 01 kwie 2022, 14:04

No no, dokładnie to tak powinno być, podoba mi się to. Tylko te Szmulki będą płakały.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27409
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 kwie 2022, 14:57

pawcio pisze:
01 kwie 2022, 13:49
fik pisze:
01 kwie 2022, 11:31
Wycięcie połączenia Wileniaka z ciągiem Jerozolimskich musiało być kontrowersyjne i protestogenne. ZTM albo nie domyślał, albo zakiwał się w szachy 5D jak Putin w Prypeci, to teraz niech zjada tę żabę, ja z satysfakcją popatrzę z boku.
Przyjmując dość rozsądne założenie, że jedna z trzech linii z Bródna do Wileńskiego powinna wylecieć, masz do wyboru dwie żaby i jeden idiotyzm.
Przyjąłem może dość odważne, ale moim zdaniem rozsądne założenie, że między Wileniakiem a Bródnem istnieją możliwości kończenia biegu linii tramwajowych :term:

Sprawa dla mnie siedzi w trzech aspektach:

a) połączenie Wileniaka z Jerozolimskimi nie musi być realizowane przez linię z Bródna;
b) z dysfunkcyjnej trójcy 7/22/25 na Zielenieckiej manewry zaczyna się od linii dalece nie najbardziej chorej;
c) 25 i 160 miały zatkać pysk Pradze Płn., żeby nie płakała po 517 i wycinanie ich obu w sytuacji, kiedy z punktu widzenia tejże Pragi w układzie zmienia się niewiele, musi rodzić konflikt.

Z punktu c) zresztą bierze się przekonanie (całkiem uzasadnione), że ZTM swoich knowań nie porzuca, tylko przesuwa w czasie i stąd coraz silniejsza mobilizacja przy kolejnych konsultacjach - i nawet, jeśli ZTM próbuje złagodzić swoje stanowisko i okroić projekty z elementów kontrowersyjnych (znów, pozostawienie 500!), to nawet te miałkie projekty nie mają szansy na przejście. Ni cnoty, ni rubelka.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 01 kwie 2022, 14:59

Te Szmulki tak niesamowicie potrzebują linii w Jerozolimskie, że z własnych obserwacji większość pasażerów wylewa się z "7" max. przy Kijowskiej, podobnie "25" pustoszeje przy Wileniaku od strony Bródna. Jedyna jakkolwiek sensowna relacja, która ucierpi przy wycięciu 25, to z Bródna na Rondo Waszyngtona. Silne 7 na trasie Czynszowa-Banacha i silne 23(może jednak 13?) z Kawęczyńskiej na Bemowo, jako jedyne linie na praskich końcówkach są świetnym pomysłem, ale nie wierzę we wprowadzenie czegoś takiego. Już prędzej spodziewam się pozostawienie 25 z Bródna przez Waszyngtona na Wiatraczną xD.

ITS A 218
Posty: 3163
Rejestracja: 30 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: stąd

Post autor: ITS A 218 » 01 kwie 2022, 15:00

Nie wyobrażam sobie żeby Kawęczyńska została z jednym tramwajem, i to na dodatek, tym na bazie 13 a nie 7.
RELOBUS A38 ESTRADY

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25380
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 kwie 2022, 15:02

Przekonanie, że ZTM swoich idei nie porzuca jest absolutnie uzasadnione i kilka razy znajdowało potwierdzenie w praktyce. Jednocześnie uważam, że 25 odcięte od Bródna, ale pozostawione w relacji Praga-Jerozolimskiej nadawałoby się na solówki, a więc nie miałoby żadnego sensu. No a z drugiej strony może być jeszcze tak, że to 25 to wabik, który skupi główne protesty, dzięki czemu ileś innych potencjalnie kontrowersyjnych pomysłów (np. 160) uda się przepchnąć/przemycić.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 590
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 01 kwie 2022, 15:05


Piotrek_2274 pisze: Już prędzej spodziewam się pozostawienie 25 z Bródna przez Waszyngtona na Wiatraczną xD.
Na prawie podobnej trasie to już masz 3-kę.

Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27409
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 01 kwie 2022, 15:20

Rozwiązaniem ewidentnie jest dwuskład dzielący się na Kijowskiej na Michałów i Czynszową ;)

Z założenia, że 7 i 22 są nie do ruszenia, a trzy sloty na ZIelenieckiej na most to za dużo, ewidentnie musi wyjść wycięcie 25, ale moim zdaniem to jest większy problem z założeniem (czyt. jego pierwszą częścią), a nie 25.

Swoją drogą, z innej beczki - te wszystkie 204 z przyległościami, kończące na :mewa: Bródno, to faktycznie mają kończyć na skrzyżowaniu Łabiszyńskiej z Kondratowicza, bez przesiadki na tramwaj, czy tylko komuś się tak głupio narysowało?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Bon Jovi
Posty: 753
Rejestracja: 25 maja 2010, 18:05
Lokalizacja: Warszawa - Srodmiescie

Post autor: Bon Jovi » 01 kwie 2022, 15:36

fik pisze:
01 kwie 2022, 15:20
Swoją drogą, z innej beczki - te wszystkie 204 z przyległościami, kończące na :mewa: Bródno, to faktycznie mają kończyć na skrzyżowaniu Łabiszyńskiej z Kondratowicza, bez przesiadki na tramwaj, czy tylko komuś się tak głupio narysowało?
Tak mają kończyć i zawracać przed torami. Przystanek dla wysiadających spory kawałek przed skrzyżowaniem. Coś podobnego do zmienionego przedłużonego przystanku Karolkowa, na r. Daszyńskiego.

patryk148
Posty: 537
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 01 kwie 2022, 15:45

Z tramwaju trzeba będzie aż na Łabiszyńską. 100 lat planowania.

ODPOWIEDZ