Absurdy rozkładowe

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

reserved
Posty: 14771
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 02 cze 2023, 10:28

I tak jakoś się żyje.
194 ostatnio miałem przez dwa dni. O żadnej porze w czasie zmiany nie dało się jechać o czasie. Wieczorem o 21:00 jechałem na -7. A było pusto. Niech żyją rozkłady ZTM. :-)

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 cze 2023, 10:38

ZielonyJamnik pisze:
02 cze 2023, 10:25
Ostatnio coś znowu grzebano w rozkładzie 517, niestety zastosowano manerw z 184 robiąc dłuższe postoje na krańcu, gdzie są duże opóźnienia, nie dając nawet 15min na drugim. A więc w centrum zrobiono 19min, a na Ursusie 12min i nie ma szans (nie łamiąc przepisów) wyrobić się na jakąś 15min przerwę. Róbcie tak dalej 👍
Z pętlą na Niedźwiadku to w ogóle jest śmiesznie. Wybudowano, zapewne niemałym nakładem sił i środków, całkiem sporą pętlę, z całkiem fajnym zapleczem socjalnym i...często stoi na niej 1 autobus, czasem 2, w szczycie często żaden. Weźmy np. takie 401. W międzyszczycie na Niedźwiadku jest 12 minut postoju (w praktyce oczywiście mniej niż 10), zaś na Ursynowie Południowym gdzie nie ma żadnego zaplecza socjalnego czy nawet głupiej dedykowanej toalety a drugi przegub blokuje niemal wyjazd z przystanku 209+239+809+815 - 23 minuty. Po szczycie - na Niedźwiadku 14 lub 6 minut, za to na "krańcu" Bacha gdzie nic nie ma - 20 minut. Gdzie tu sens, gdzie tu logika?
reserved pisze:
02 cze 2023, 10:28
I tak jakoś się żyje.
194 ostatnio miałem przez dwa dni. O żadnej porze w czasie zmiany nie dało się jechać o czasie. Wieczorem o 21:00 jechałem na -7. A było pusto. Niech żyją rozkłady ZTM. :-)
Mam wrażenie że w niektórych miejscach to przeloty nie były ruszane od początku lat 90., może 194 to właśnie ten sam przypadek:> Ja już nawet nie piszę o tym, że jakoś na 263 da się zrobić na Sytej rozkładowe 4-5 minut postoju, którego w praktyce oczywiście nigdy nie ma, ale za to trochę redukuje lub nawet zeruje opóźnienie, za to na 194 dać 3 minutki na Gołąbkach to już jest zupełnie niewykonalne.

fraktal
Posty: 5690
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 cze 2023, 10:48

Autobus Czerwon pisze:
20 kwie 2023, 13:40
Nie rozumiem czemu autobusy jadące na pętlę, nie mogą skręcać z Kasprowicza w lewo i wjeżdżać na nią od stronę lasu. Nie dość że na Kasprowicza zazwyczaj jest kolejka do skrętu w prawo (a w lewo nie), to jeszcze to patologiczne przebijanie się do lewoskrętu, blokowanie się nawzajem autobusów w niezbyt długiej zatoczce i bałagan pod galerią Młociny. Ale widać komuś się tak wpisało do excela ileś lat temu, jakoś to działa i problemu właściwie nie ma, prawda?
Metro Młociny 04 jest przystankiem dla wysiadających dla Flixbusa i innych prywaciarzy (bagaże). Gdyby puścić tam więcej linii miejskich, też byłby niezły pierdzielnik z wysiadaniem, choć manewrować autobusem byłoby być może łatwiej.

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 cze 2023, 10:54

Ale ile jest tam tych Flixbusów na dzień? 5? 10?

fraktal
Posty: 5690
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 cze 2023, 11:03

Autobus Czerwon pisze:
02 cze 2023, 10:54
Ale ile jest tam tych Flixbusów na dzień? 5? 10?
W wakacje na pewno więcej będzie. Zresztą nawet jeden może zablokować możliwość swobodnego wysiadania niestety, jak się ma pecha. Dlatego najlepiej, żeby autobusy międzymiastowe nie dzieliły przystanków z liniami miejskimi.

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 cze 2023, 11:05

Można by wymóc na nich wypuszczanie ludzi przy tym samym peronie, na którym wsiadają pasażerowie, przy poczekalni ;)

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 cze 2023, 11:05

A oni nie płacą za to? Bo jeślibym płacił, to chciałbym mieć swobodę.
ŁK

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 1023
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 02 cze 2023, 11:12

No, ale dla kogo się buduje takie przystanki? To że masz kasę, nie oznacza, że coś jest dostępne do wynajęcia
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

fraktal
Posty: 5690
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 cze 2023, 11:41

Autobus Czerwon pisze:
02 cze 2023, 11:05
Można by wymóc na nich wypuszczanie ludzi przy tym samym peronie, na którym wsiadają pasażerowie, przy poczekalni ;)
W zeszłym roku bodajże tak było przez kilka dni, bo był jakiś remont przystanku i było trochę zamieszania, bo niektórzy nie wiedzieli, czy ten autobus jedzie w kierunku Warszawy, czy wyjeżdża z Warszawy.

Flash8222
Posty: 7834
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 02 cze 2023, 12:51

Autobus Czerwon pisze:
20 kwie 2023, 13:40
Nie rozumiem czemu autobusy jadące na pętlę, nie mogą skręcać z Kasprowicza w lewo i wjeżdżać na nią od stronę lasu. Nie dość że na Kasprowicza zazwyczaj jest kolejka do skrętu w prawo (a w lewo nie), to jeszcze to patologiczne przebijanie się do lewoskrętu, blokowanie się nawzajem autobusów w niezbyt długiej zatoczce i bałagan pod galerią Młociny. Ale widać komuś się tak wpisało do excela ileś lat temu, jakoś to działa i problemu właściwie nie ma, prawda?
Pójdę o krok dalej, manewr który wykonujemy na 103, 156, 184, 203, 210, 250, 850 jest niezgodny z prawem. Pasy ma się zmieniać po kolei, a nie stawać w poprzek całej jezdni wyjeżdżając z zatoki by dostać się na pas do skrętu w lewo. ZTM powinien już dawno temu zmienić trasę na Młocinach tym liniom albo dodać czas na zawrotkę na Marymonckiej.

Walas
Posty: 17256
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 02 cze 2023, 13:33

Autobus Czerwon pisze:
02 cze 2023, 10:38
Z pętlą na Niedźwiadku to w ogóle jest śmiesznie. Wybudowano, zapewne niemałym nakładem sił i środków, całkiem sporą pętlę, z całkiem fajnym zapleczem socjalnym i...często stoi na niej 1 autobus, czasem 2, w szczycie często żaden. Weźmy np. takie 401. W międzyszczycie na Niedźwiadku jest 12 minut postoju (w praktyce oczywiście mniej niż 10), zaś na Ursynowie Południowym gdzie nie ma żadnego zaplecza socjalnego czy nawet głupiej dedykowanej toalety a drugi przegub blokuje niemal wyjazd z przystanku 209+239+809+815 - 23 minuty. Po szczycie - na Niedźwiadku 14 lub 6 minut, za to na "krańcu" Bacha gdzie nic nie ma - 20 minut. Gdzie tu sens, gdzie tu logika?
Na Ursynowie jest toaleta na P+R.
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 cze 2023, 13:46

Tak, ta sama co dla pasażerów, czyli niezgodna z wymogami rozporządzenia. W dodatku trzeba iść do niej mocno na około, bo wiadomo że wygodnie ma być kierowcom autek, a nie jakimś tam pasażerom czy pracownikom.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 cze 2023, 14:09

W rozporządzeniu jest paragraf, że można podpisać porozumienie o dostępie do toalety obcej. Siłą rzeczy wówczas nie musi być na wyłączność.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

BrdzJkb
Posty: 291
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 02 cze 2023, 14:25

Flash8222 pisze:
02 cze 2023, 12:51
Pójdę o krok dalej, manewr który wykonujemy na 103, 156, 184, 203, 210, 250, 850 jest niezgodny z prawem. Pasy ma się zmieniać po kolei, a nie stawać w poprzek całej jezdni wyjeżdżając z zatoki by dostać się na pas do skrętu w lewo. ZTM powinien już dawno temu zmienić trasę na Młocinach tym liniom albo dodać czas na zawrotkę na Marymonckiej.
Według ZTM zmiana nie jest możliwa, bo wejście do metra przy peronach jest zbyt obiciążone pasażerami tramwajów:
https://bip.warszawa.pl/Menu_podmiotowe ... ja=3&srh=1

fraktal
Posty: 5690
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 cze 2023, 14:56

Autobus Czerwon pisze:
02 cze 2023, 13:46
Tak, ta sama co dla pasażerów, czyli niezgodna z wymogami rozporządzenia. W dodatku trzeba iść do niej mocno na około, bo wiadomo że wygodnie ma być kierowcom autek, a nie jakimś tam pasażerom czy pracownikom.
Na pl Wilsona toaleta dla kierowców jest na stacji metra...

ODPOWIEDZ