Absurdy rozkładowe
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
I tak jakoś się żyje.
194 ostatnio miałem przez dwa dni. O żadnej porze w czasie zmiany nie dało się jechać o czasie. Wieczorem o 21:00 jechałem na -7. A było pusto. Niech żyją rozkłady ZTM.
194 ostatnio miałem przez dwa dni. O żadnej porze w czasie zmiany nie dało się jechać o czasie. Wieczorem o 21:00 jechałem na -7. A było pusto. Niech żyją rozkłady ZTM.
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Z pętlą na Niedźwiadku to w ogóle jest śmiesznie. Wybudowano, zapewne niemałym nakładem sił i środków, całkiem sporą pętlę, z całkiem fajnym zapleczem socjalnym i...często stoi na niej 1 autobus, czasem 2, w szczycie często żaden. Weźmy np. takie 401. W międzyszczycie na Niedźwiadku jest 12 minut postoju (w praktyce oczywiście mniej niż 10), zaś na Ursynowie Południowym gdzie nie ma żadnego zaplecza socjalnego czy nawet głupiej dedykowanej toalety a drugi przegub blokuje niemal wyjazd z przystanku 209+239+809+815 - 23 minuty. Po szczycie - na Niedźwiadku 14 lub 6 minut, za to na "krańcu" Bacha gdzie nic nie ma - 20 minut. Gdzie tu sens, gdzie tu logika?ZielonyJamnik pisze: ↑02 cze 2023, 10:25Ostatnio coś znowu grzebano w rozkładzie 517, niestety zastosowano manerw z 184 robiąc dłuższe postoje na krańcu, gdzie są duże opóźnienia, nie dając nawet 15min na drugim. A więc w centrum zrobiono 19min, a na Ursusie 12min i nie ma szans (nie łamiąc przepisów) wyrobić się na jakąś 15min przerwę. Róbcie tak dalej
Mam wrażenie że w niektórych miejscach to przeloty nie były ruszane od początku lat 90., może 194 to właśnie ten sam przypadek:> Ja już nawet nie piszę o tym, że jakoś na 263 da się zrobić na Sytej rozkładowe 4-5 minut postoju, którego w praktyce oczywiście nigdy nie ma, ale za to trochę redukuje lub nawet zeruje opóźnienie, za to na 194 dać 3 minutki na Gołąbkach to już jest zupełnie niewykonalne.
Metro Młociny 04 jest przystankiem dla wysiadających dla Flixbusa i innych prywaciarzy (bagaże). Gdyby puścić tam więcej linii miejskich, też byłby niezły pierdzielnik z wysiadaniem, choć manewrować autobusem byłoby być może łatwiej.Autobus Czerwon pisze: ↑20 kwie 2023, 13:40Nie rozumiem czemu autobusy jadące na pętlę, nie mogą skręcać z Kasprowicza w lewo i wjeżdżać na nią od stronę lasu. Nie dość że na Kasprowicza zazwyczaj jest kolejka do skrętu w prawo (a w lewo nie), to jeszcze to patologiczne przebijanie się do lewoskrętu, blokowanie się nawzajem autobusów w niezbyt długiej zatoczce i bałagan pod galerią Młociny. Ale widać komuś się tak wpisało do excela ileś lat temu, jakoś to działa i problemu właściwie nie ma, prawda?
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Ale ile jest tam tych Flixbusów na dzień? 5? 10?
W wakacje na pewno więcej będzie. Zresztą nawet jeden może zablokować możliwość swobodnego wysiadania niestety, jak się ma pecha. Dlatego najlepiej, żeby autobusy międzymiastowe nie dzieliły przystanków z liniami miejskimi.
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Można by wymóc na nich wypuszczanie ludzi przy tym samym peronie, na którym wsiadają pasażerowie, przy poczekalni
- ZielonyJamnik
- Posty: 1023
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
No, ale dla kogo się buduje takie przystanki? To że masz kasę, nie oznacza, że coś jest dostępne do wynajęcia
Mkną po koleinach zielone jamniki...
W zeszłym roku bodajże tak było przez kilka dni, bo był jakiś remont przystanku i było trochę zamieszania, bo niektórzy nie wiedzieli, czy ten autobus jedzie w kierunku Warszawy, czy wyjeżdża z Warszawy.Autobus Czerwon pisze: ↑02 cze 2023, 11:05Można by wymóc na nich wypuszczanie ludzi przy tym samym peronie, na którym wsiadają pasażerowie, przy poczekalni
Pójdę o krok dalej, manewr który wykonujemy na 103, 156, 184, 203, 210, 250, 850 jest niezgodny z prawem. Pasy ma się zmieniać po kolei, a nie stawać w poprzek całej jezdni wyjeżdżając z zatoki by dostać się na pas do skrętu w lewo. ZTM powinien już dawno temu zmienić trasę na Młocinach tym liniom albo dodać czas na zawrotkę na Marymonckiej.Autobus Czerwon pisze: ↑20 kwie 2023, 13:40Nie rozumiem czemu autobusy jadące na pętlę, nie mogą skręcać z Kasprowicza w lewo i wjeżdżać na nią od stronę lasu. Nie dość że na Kasprowicza zazwyczaj jest kolejka do skrętu w prawo (a w lewo nie), to jeszcze to patologiczne przebijanie się do lewoskrętu, blokowanie się nawzajem autobusów w niezbyt długiej zatoczce i bałagan pod galerią Młociny. Ale widać komuś się tak wpisało do excela ileś lat temu, jakoś to działa i problemu właściwie nie ma, prawda?
Na Ursynowie jest toaleta na P+R.Autobus Czerwon pisze: ↑02 cze 2023, 10:38Z pętlą na Niedźwiadku to w ogóle jest śmiesznie. Wybudowano, zapewne niemałym nakładem sił i środków, całkiem sporą pętlę, z całkiem fajnym zapleczem socjalnym i...często stoi na niej 1 autobus, czasem 2, w szczycie często żaden. Weźmy np. takie 401. W międzyszczycie na Niedźwiadku jest 12 minut postoju (w praktyce oczywiście mniej niż 10), zaś na Ursynowie Południowym gdzie nie ma żadnego zaplecza socjalnego czy nawet głupiej dedykowanej toalety a drugi przegub blokuje niemal wyjazd z przystanku 209+239+809+815 - 23 minuty. Po szczycie - na Niedźwiadku 14 lub 6 minut, za to na "krańcu" Bacha gdzie nic nie ma - 20 minut. Gdzie tu sens, gdzie tu logika?
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Tak, ta sama co dla pasażerów, czyli niezgodna z wymogami rozporządzenia. W dodatku trzeba iść do niej mocno na około, bo wiadomo że wygodnie ma być kierowcom autek, a nie jakimś tam pasażerom czy pracownikom.
W rozporządzeniu jest paragraf, że można podpisać porozumienie o dostępie do toalety obcej. Siłą rzeczy wówczas nie musi być na wyłączność.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Według ZTM zmiana nie jest możliwa, bo wejście do metra przy peronach jest zbyt obiciążone pasażerami tramwajów:Flash8222 pisze: ↑02 cze 2023, 12:51Pójdę o krok dalej, manewr który wykonujemy na 103, 156, 184, 203, 210, 250, 850 jest niezgodny z prawem. Pasy ma się zmieniać po kolei, a nie stawać w poprzek całej jezdni wyjeżdżając z zatoki by dostać się na pas do skrętu w lewo. ZTM powinien już dawno temu zmienić trasę na Młocinach tym liniom albo dodać czas na zawrotkę na Marymonckiej.
https://bip.warszawa.pl/Menu_podmiotowe ... ja=3&srh=1
Na pl Wilsona toaleta dla kierowców jest na stacji metra...Autobus Czerwon pisze: ↑02 cze 2023, 13:46Tak, ta sama co dla pasażerów, czyli niezgodna z wymogami rozporządzenia. W dodatku trzeba iść do niej mocno na około, bo wiadomo że wygodnie ma być kierowcom autek, a nie jakimś tam pasażerom czy pracownikom.