Absurdy rozkładowe
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
A ile postoju ma 181? Kierowca zdąży skorzystać? 303 kiedyś miało chwilę na cmentarzu i całą resztę na pl. Wilsona, ale na 181 było odwrotnie. Pomijam fakt, że na stacjach metra WC jest czynne od 6 do 22.
- ZielonyJamnik
- Posty: 1023
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Zarówno Ursynów nie spełnia warunków punktu socjalnego jak i toalety w metrze wg rozporządzenia, gdyż nie ma miejsca na zjedzenie posiłku
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Przy tym rozkładzie to będzie mu ciężko. Ale gdy 181 jeździło częściej, to i postoje na pl Wilsona były dłuższe.
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Tak, ale to rozporządzenie jeszcze nie weszło w życie, bo ma 3-letni okres przejściowy:
http://www.wgkm.waw.pl/portal/index.php ... -miejskiej
http://www.wgkm.waw.pl/portal/index.php ... -miejskiej
To rozporządzenie jest napisane tak, że niech je i jego autora szlag trafi. Moim zdaniem duch przepisu jest taki, że porozumienie o udostępnienie zaplecza socjalnego przez inny podmiot nie musi nakładać wymogu wyłączności dostępu. Inaczej ten przepis nie miałby sensu.Autobus Czerwon pisze: ↑02 cze 2023, 15:16A nie jest tak, że nie może być to toaleta ogólnodostępna?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Ale toalety podstawowej już tak.ZielonyJamnik pisze: ↑02 cze 2023, 15:10Zarówno Ursynów nie spełnia warunków punktu socjalnego jak i toalety w metrze wg rozporządzenia, gdyż nie ma miejsca na zjedzenie posiłku
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
To ja wam powiem jak wyglądałoby to w, załóżmy, Szwajcarii. Cały prawy pas włącznie z zatoką aż do świateł byłby buspasem wraz ze śluzą wypuszczającą bezkolizyjnie autobus z prawego pasa w lewo w Zgrupowania Kampinos. Dałoby się to zrobić, ale niestety dla naszych to zbyt dużo roboty.BrdzJkb pisze: ↑02 cze 2023, 14:25Według ZTM zmiana nie jest możliwa, bo wejście do metra przy peronach jest zbyt obiciążone pasażerami tramwajów:Flash8222 pisze: ↑02 cze 2023, 12:51Pójdę o krok dalej, manewr który wykonujemy na 103, 156, 184, 203, 210, 250, 850 jest niezgodny z prawem. Pasy ma się zmieniać po kolei, a nie stawać w poprzek całej jezdni wyjeżdżając z zatoki by dostać się na pas do skrętu w lewo. ZTM powinien już dawno temu zmienić trasę na Młocinach tym liniom albo dodać czas na zawrotkę na Marymonckiej.
https://bip.warszawa.pl/Menu_podmiotowe ... ja=3&srh=1
To oczywiście tylko przykład, ale w Zurychu widziałem takie rozwiązania aby dwu przeguby mieściły się w zakrętach na wąskich ulicach i skrzyżowaniach że aż mi łeb parował.
6, 20, 23, 26, 160, 509, N03
Oj, niestety nie ma co porównywać. Mimo, że % udział podróży zbiorkomem jest podobny w Zurychu i Wawie, to przecież każdy metr buspasa to wielki skandal. No ale w PL samochód to symbol bogactwa i luksusu, może są z tym związane jakieś kompleksy... mi się tam dobrze kieruje flexity za 15mln PLN EOTMaybach pisze: ↑02 cze 2023, 18:40To ja wam powiem jak wyglądałoby to w, załóżmy, Szwajcarii. Cały prawy pas włącznie z zatoką aż do świateł byłby buspasem wraz ze śluzą wypuszczającą bezkolizyjnie autobus z prawego pasa w lewo w Zgrupowania Kampinos. Dałoby się to zrobić, ale niestety dla naszych to zbyt dużo roboty.BrdzJkb pisze: ↑02 cze 2023, 14:25
Według ZTM zmiana nie jest możliwa, bo wejście do metra przy peronach jest zbyt obiciążone pasażerami tramwajów:
https://bip.warszawa.pl/Menu_podmiotowe ... ja=3&srh=1
To oczywiście tylko przykład, ale w Zurychu widziałem takie rozwiązania aby dwu przeguby mieściły się w zakrętach na wąskich ulicach i skrzyżowaniach że aż mi łeb parował.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
W Mysiadle była śluza dla autobusów na przystanku która generowała korek aż do Dąbrówki.Maybach pisze: ↑02 cze 2023, 18:40To ja wam powiem jak wyglądałoby to w, załóżmy, Szwajcarii. Cały prawy pas włącznie z zatoką aż do świateł byłby buspasem wraz ze śluzą wypuszczającą bezkolizyjnie autobus z prawego pasa w lewo w Zgrupowania Kampinos. Dałoby się to zrobić, ale niestety dla naszych to zbyt dużo roboty.BrdzJkb pisze: ↑02 cze 2023, 14:25
Według ZTM zmiana nie jest możliwa, bo wejście do metra przy peronach jest zbyt obiciążone pasażerami tramwajów:
https://bip.warszawa.pl/Menu_podmiotowe ... ja=3&srh=1
To oczywiście tylko przykład, ale w Zurychu widziałem takie rozwiązania aby dwu przeguby mieściły się w zakrętach na wąskich ulicach i skrzyżowaniach że aż mi łeb parował.
Panowie, rozmawiacie akurat o liniach gdzie z toaletami problemu nie ma. Obecność stacji metra obok zapewnia dość dobre warunki zarówno jeśli chodzi o gastronomię jak i warunki socjalne (WC). Jedyne co to można właśnie pokombinować z przerwami. Ale jak miewałem 181 to w ciągu dnia korzystałem z toalety na Cmentarzu Północnym (nie mówię o toi-toiu tylko łazience zaraz za bramą cmentarza). Są gorsze linie gdzie poprawa jest konieczna na już. Żeby daleko nie szukać - 164. Na jednym krańcu kibla brak, na drugim toi-toi z którego korzystają wszyscy i w którym nawet deski nie ma.
A w temacie absurdów rozkładowych. Wczoraj pierwszy raz miałem 255. Musiałem opóźniać odjazdy na wieczór żeby piętnastkę zrobić. Poza tym jazda non stop. W godzinach szczytu łatwiej było utrzymać się w rozkładzie bo czas był nawet rozwleczony. Tyle że przerwy krótkie. Wieczorem przerwy długie ale czas tak napięty że przy obecnych utrudnieniach na Kasprzaka oraz przy sporej liczbie spacerowiczów (przejścia dla pieszych co kawałek itd.) praktycznie jeździłem na -10 czy -15. Wieczorem... po 21:00. Kto te rozkłady układa ja nie wiem...
A w temacie absurdów rozkładowych. Wczoraj pierwszy raz miałem 255. Musiałem opóźniać odjazdy na wieczór żeby piętnastkę zrobić. Poza tym jazda non stop. W godzinach szczytu łatwiej było utrzymać się w rozkładzie bo czas był nawet rozwleczony. Tyle że przerwy krótkie. Wieczorem przerwy długie ale czas tak napięty że przy obecnych utrudnieniach na Kasprzaka oraz przy sporej liczbie spacerowiczów (przejścia dla pieszych co kawałek itd.) praktycznie jeździłem na -10 czy -15. Wieczorem... po 21:00. Kto te rozkłady układa ja nie wiem...
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
No...niekoniecznie. Np. na N35 jest napisane w karcie drogowej że toaleta znajduje się na stacji metra Centrum, a to że jest tam 9 minut postoju, a toaleta jest czynna od 6 do 22? Widocznie nikogo to nie obchodzi. Więc właściwie na takim N35+N85 nie ma jakiejkolwiek toalety (nawet toi-toia) na żadnym krańcu. To jest dopiero patologia.
Ja miałem na myśli linie dzienne. Linie nocne to w ogóle osobny temat. Ale nocą to i łatwiej żeby przy pustach ulicach kierowca podjechał sobie do jakiegoś najbliższego kibla. Tylko żeby mu zapewnić czas na to...Autobus Czerwon pisze: ↑03 cze 2023, 10:38No...niekoniecznie. Np. na N35 jest napisane w karcie drogowej że toaleta znajduje się na stacji metra Centrum, a to że jest tam 9 minut postoju, a toaleta jest czynna od 6 do 22? Widocznie nikogo to nie obchodzi. Więc właściwie na takim N35+N85 nie ma jakiejkolwiek toalety (nawet toi-toia) na żadnym krańcu. To jest dopiero patologia.
-
- Posty: 4344
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Czas jak czas, ale jeśli chcesz to zrobić "legalnie" to jest to przede wszyskim trochę fatygi. I to wszystko żeby załatwić potrzebę fizjologiczną xd Chore jest to dla mnie.