Zmiany od czerwca 2023
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
414 wyglada jak miejsce dla 208 na Szczęśliwicach! A ogólnie to znów dajemy linię wzdłuż tramwaju. Ma to związek z przesiadkami do pociągu przy Rakowcu, czy jakimiś planami dotyczącymi 154? I raczej przyspieszonego charakteru się nie należy spodziewać na tym odcinku, co nie?
Podobnie 517 na Powiślu - chyba musiało się tym skończyć. Zakładam, że ze Smykiem i Pl.Krzyży za skrzyżowaniem. Kto czerwonemu zabroni!
Podobnie 517 na Powiślu - chyba musiało się tym skończyć. Zakładam, że ze Smykiem i Pl.Krzyży za skrzyżowaniem. Kto czerwonemu zabroni!
ŁK
Nie rozumiem uporu, wożenia ludzi z Lazurowej do metra na Daszyńskiego gdy bliżej jest na Bemowie. Jak dzielnica będzie upierała się na pozostawieniu 105 to będą mieli co 30/30/30 na solówkach lub na krótkich Solarisach.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Szósta linia z Solca na dworzec Zachodni, na pewno się ucieszą.
414 na Instalatorów to zaś srogi trolling, biorąc pod uwagę ofertę kolejową z Rakowca na obwodową. Acz należy docenić, że nie 521
414 na Instalatorów to zaś srogi trolling, biorąc pod uwagę ofertę kolejową z Rakowca na obwodową. Acz należy docenić, że nie 521
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
W ogóle to 517 jeździ o wiele rzadziej niż 109. Powiśle zostanie z 10-15/20/20 zamiast 10/15/15. Pięknie.
ŁK
Ale Daszyński to też często cel w sam sobie, a nie tylko przesiadka do metra. I jechanie do Daszyńskiego np. z ZP Sternicza przez Metro Bemowo jest porównywalne czasowo z jazdą bezpośrednim 105. Wiadomo, że w takiej sytuacji wybierze się bezpośredni dojazd, a nie jazdę z przesiadką.
Pozdrawiam
Na wakacje Arriva bierze w obsługę 525 z tego co mi wiadomo. W zamian oddaje dodatki na 140 i całe 210
Dodatki na 187? Tego jeszcze nie ćwiczyliśmy. To chyba oznacza zdjęcie kilku całek i ograniczenie częstotliwości w międzyszczycie do 20 minut.Molo pisze: ↑13 cze 2023, 10:57Wracając do tematu prawdopodobnie(sic!) z ciekawostek wakacyjnych:
414 na instalatorów
109 zawieszone w zamian 517 do Torwaru
Z-4 piach w zamian 118 (tak jak mówiliście)
192, 196, 233, 249, 320, 328, 332, 339, 340, 356, 379, 809, 815 zawieszone
Bwl 124 z 721 i 728
Dodatki z R-1 na 187
Tyle wiem, pewnie będzie tego więcej.
Jak dobrze ocenić po MSI to siódma. I to czteroma różnymi ciągami
- 158
- 127, 517
- 159
- 187, 182, 523
Zawsze się trochę dubluje. A że przyspieszony i SKM/R8/R90 na odcinku 13 km....
Co pol godziny w miedzyszczycie…man1956 pisze: ↑13 cze 2023, 16:38Dodatki na 187? Tego jeszcze nie ćwiczyliśmy. To chyba oznacza zdjęcie kilku całek i ograniczenie częstotliwości w międzyszczycie do 20 minut.Molo pisze: ↑13 cze 2023, 10:57Wracając do tematu prawdopodobnie(sic!) z ciekawostek wakacyjnych:
414 na instalatorów
109 zawieszone w zamian 517 do Torwaru
Z-4 piach w zamian 118 (tak jak mówiliście)
192, 196, 233, 249, 320, 328, 332, 339, 340, 356, 379, 809, 815 zawieszone
Bwl 124 z 721 i 728
Dodatki z R-1 na 187
Tyle wiem, pewnie będzie tego więcej.
I jeszcze 439 Kabaty-Ogród Botaniczny tylko w weekendy.
Tym bardziej nie należy odtwarzać Bonifraterskiej między pętlą a Miedzyparkową. Samochody jadące od strony mostu Gdańskiego mają możliwość dojechania do Andersa przez lewoskręt ze Słomińskiego w Dawidowskiego lub korzystając z zawrotki pomiędzy Bonifraterską a Międzyparkową i przez Międzyparkową do Bonifraterskiej. Od strony ronda Babka też lepiej jest dojechać przez Dawidowskiego, ewentualnie przez JPII i Stawki.
Zamknięte Krakowskie Przedmieście z kolei powoduje, że i tak trzeba z Miodowej zjechać najpóźniej w Senatorską, a patrząc dalej na południe jest jeszcze plac Pięciu Rogów zamknięty dla aut, więc i tak ląduje koniec końców na Marszałkowskiej, więc dalej nie widzę tych rzekomych korzyści w przywróceniu ruchu na północ od Polonii. A nawet może być gorzej, bo wzbudzony dodatkowy ruch nowo otwartą ulicą i większe korki na takich ulicach jak np.: Andersa, Marszałkowska, Wierzbowa, Moliera, Mazowiecka czy Jasna może spowodować, że jest ryzyko wzrostu nielegalnego ruchu samochodowego na Trakcie Królewskim.
Wskazywanie patologicznego węzła ZP Centrum z wielkim rondem i podziemnymi przejściami dla pieszych wydłużającym odległość dojścia do przystanków, pasami na końcach przystanków tramwajowych (chociaż dobre i to), które było zaprojektowane w latach 70' z myślą o triumfie samochodozy nad pozostałymi użytkownikami ruchu i kompletnym brakiem uwzględnienia potrzeb innych niż kierowcy samochodów jako wzorzec węzła przesiadkowego jest co najmniej niesmaczne, niestosowne i prymitywne.Paweł D. pisze:I już naprawdę, dojście do metra nie jest aż takie dalekie od Bonifraterskiej. Podobne "kuriozalne" odległości do "popierdalania" są przy patelni choćby.
Odpuszczono, bo tam pod ulicą są jakieś lochy carskie czy coś takiego i remont ulicy byłby horrendalnie drogiPaweł D. pisze:Na tej pętli nie ma nawet co zakrańcować na dobrą sprawę i stąd temat odpuszczono.
Bez przesady, wydłużenie M2 na Bemowo i rozkopanie Kasprzaka spowodowało znaczny odpływ pasażerów ze 105. Skrócenie czasu przejazdu tramwajom spowoduje dodatkowy odpływ kolejnej grupy pasazerów, jak też jest argumentem, żeby nie utrzymywać dubla autobusowego wzdłuż wysokowydajnej szyny.mb112 pisze: ↑13 cze 2023, 9:10Nie no, bez przesady, tutaj budowa tramwaju oznacza w zasadzie przyspieszenie przejazdu obecnych linii i nie spodziewałbym się jakiegokolwiek ruszania 105, to nie to samo co budowa metra, gdzie można było zamiast autobusów wrzucić tych ludzi pod ziemię, tutaj nie upchnie się wszystkich pasażerów 105 do tramwajów, bo nie będzie nagle magicznie więcej tramwajów, tylko ich czas przejazdu się poprawi. I właśnie, na Lazurowej nie ma tramwajów, a pasażerów tam jest pełno.
Nikt nie podważa roli roli dowozu tramwajów ze Szmulek do pociągu, co nie oznacza tego, że jest to przesiadka skandalicznie zła i niewygodna. Pokazuje to też istnienie 7 w obecnym kształcie, które de facto jest dublem kolei w relacji Szmulki - centrum, ale jazda tram+kolej nie powoduje żadnych korzyści czasowych, a nawet wydłuża czas przejazdu ze względu na czas stracony w wyniku ganiania 400 m od tramwaju do pociągu, jak też wysiadki na Dworcu Śródmieście, który jest absolutnym fenomenem komunikacyjno-lokalizacyjno-architektonicznym: jest z niego daleko do każdego ciągu komunikacyjnego i środka transportu (M1, Marszałkowska, JPII, Aleje Jerozolimskie) oprócz ZP Centrum 06, co powoduje, że ten dworzec jest jednocześnie w centrum miasta i zarazem nigdzie. Do tego jest nieprzystosowany dla osób z niepełnosprawnościami, siermiężny z wyglądu i obrzydliwie brzydki, co powoduje, że nie dość, że jest wrzodem na dupie transportu aglomeracji warszawskiej, to jest też wrzodem na dupie układu przestrzennego Warszawy.Autobus Czerwon pisze: ↑13 cze 2023, 9:11Dlatego chwilę temu zbudowano stację Warszawa Targówek w celu umożliwienia przesiadek do M2 gdzie odległość peron-peron wynosi jakieś 550-600 metrów? Z tramwaju 7 do peronu 7 na Wschodnim też jest chyba z 400 metrów jeśli dobrze patrzę, a mimo to nikt nie podważa roli tramwajów w dowozie na pociągi w tym przypadku.
Ja bym się tak nie cieszył, bo obecne 109 jest przewidywalne z racji krótkiej trasy, czego może nie być przy połączeniu go z 517. Z drugiej strony obecna frekwencja w 109 daje powód do tego, żeby połączyć go z czymś, bo jak zauważył kiedyś @fik, potok centrum - Powiśle potrzebuje synergii z innym potokiem.Autobus Czerwon pisze: ↑13 cze 2023, 11:12W ogóle to, tak samo jak połączenie 517 ze 109 wygląda raczej na stałą zmianę. Samo połączenie myślę że też na plus, bo obecnie obie linie tracą sporo czasu i kilometrów na zawrotkach w centrum, choć szkoda że z dużą szkodą dla podaży miejsc na Powiślu.
Inną sprawą jest, że ZTM już przy zmianach po otwarciu M2C miał ochotę na przekierowanie 517 na Torwar i widać, że przy Grochowskiej ten pomysł nie umarł.
Może i śmieszna, ale jak już zapewniono zbiorkom na Kepie Tarchomińskiej, przydałoby się w zamian wydłużyć chociażby 211
To jest więcej niż pewne, że terroryści z Bemowa na czele z burmistrzem D. zrobią wszystko, żeby pojawiła się kolejna autobusowa soclinia wzdłuż szyny.
Akurat 500 to jest ten sam przypadek co 105, czyli po wydłużeniu M2 nastąpił odpływ pasażerów na rzecz metra, więc też należałoby z nim zrobić jakieś ruchy. 158 broni się zachodnią końcówką słabo powiązaną z ciężką szyną, więc w odróżnieniu od 105 występuje synergia potoków.mb112 pisze:To tak jakby skrócić 158 do Kinowej albo 500 do Żaby, bo dalej są tramwaje.
A za dwa lata padnie argument, że ta linia jeździła od zawsze i to jej likwidacja/skórcenie to wykluczenie komunikacyjne pani Pelagii (93 l.), która w każdą sobotę jeździ na obiadki do córki, zięcia i ich pieska na Kasprzaka.mb112 pisze:Zresztą nie warto tego robić teraz, jak za 2 lata będzie metro na Chrzanowie i wtedy będzie można zrobić większe porządki.
Albo coś podbić. Dosyć już w tym mieście mnożenia niepotrzebnych bytów poprzez mnożenie tarczek na słupkach.mb112 pisze:To spokojnie mogłoby być na stałe. Chociaż może po wakacjach trzeba by jeszcze coś dodać na ten Torwar.
Nie można tego 171 wysterować do krainy wiecznych odjazdów?
Tak się kończy opieranie komunikacji na milionie tarczek na słupkach. Najbardziej szkoda, że Powiśle dostaje po dupie przez działalność terrorystów z Bemowa.fraktal pisze:Nie chciałbym być mieszkańcem Powiśla.
A pomyśleć, że mogło być krótkie i przewidywalne 109 EP/DWC 7,5/10/10 bez soclinii 171.Autobus Czerwon pisze: ↑13 cze 2023, 13:07I pomyśleć że jeszcze niedawno jeździło tam 171 co 7,5/10/10:>
Zamiana lewoskrętu w EP i przejazd Świętokrzyską na Książęcą i Rozbrat wydaje się takie sobie
Nie cieszyłbym się z tego, bo wygląda to jak chęć wcielenia w życie przez ZTM pomysłu sprzed uruchomienia 208, tak jak skierowanie autobusu z Włodarzewskiej od BW1920 przez Szczęśliwicką i Dickensa, co spowodowałoby odcięcie osiedli wzdłuż tejże Włodarzewskiej od dosyć istotnego węzła BW1920, który daje więcej możliwości przesiadki niż ZP Dickensa i jest mniej upokarzający niż RZS. A przynajmniej prawo do takich podejrzeń daje chęć wcielenia w życie odkopanego pomysłu z 517 i Torwarem.
Jeszcze lepiej to wygląda na takim ZP Berestecka: trzy linie na Legię, z czego tylko jedna najprostszą i najkrótszą trasą, która to na dodatek w drodze powrotnej omija przystanki najbliżej stadionu
ACz pisze:414 na Instalatorów - w sumie rozsądnie, w końcu będą mieli jakąś linię dokądś i to nawet z nienajgorszą częstotliwością. Szkoda że tylko szczytową.
To jest doprawdy fascynujące: likwiduje/ścina się rozkłady autobusowym dublom szynowym, po czym do nowych, rozbudowujących się osiedli kieruje się linię autobusową, która będzie dublowała się relacyjnie z koleją i przez to ją kanibalizowała. Zamiast podejmować działania na rzecz promocji transportu kolejowego na terenie aglomeracji, a Warszawy szczególnie, to robi się coś odwrotnego i naucza pasażerów, żeby podróżowali autobusem, a nie koleją miejską w ramach wspólnego biletu. A zdaje się, że wzkm dla przewoźników kolejowych jest najwyższy ze wszystkich przewoźników kursujących pod banderą ZTM.fik pisze:414 na Instalatorów to zaś srogi trolling, biorąc pod uwagę ofertę kolejową z Rakowca na obwodową. Acz należy docenić, że nie 521
Na Instalatorów potrzeba wzmocnienia komunikacji autobusowej poprzez skierowanie lub uruchomienie linii, która najlepiej, żeby nie dublowała się z szyną. Dobrym pomysł padł tutaj na forum, żeby przekierować tamże 188 lub 143, które zastąpiłoby 188 na Ochocie. Wtedy byłby zapewniony dowóz zarówno do komunikacji szynowej, jak i nie pokrywało się z nią (Trasa Łazienkowska). Tymczasem to wyciągnięcie 414 to wygląda, jakby ZTM chciał jak najmniejszym kosztem społecznym, brygadowym i wizerunkowym wzmocnić komunikację na Instalatorów, aby tylko dodać kolejną linię bez jakiegokolwiek większego planu.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Wydłużyć, owszem, ale 900, i piszę to śmiertelnie poważnie.
Czasami mam wrażenie, że piszesz z wnętrza mojego mózguTo jest doprawdy fascynujące: likwiduje/ścina się rozkłady autobusowym dublom szynowym, po czym do nowych, rozbudowujących się osiedli kieruje się linię autobusową, która będzie dublowała się relacyjnie z koleją i przez to ją kanibalizowała. Zamiast podejmować działania na rzecz promocji transportu kolejowego na terenie aglomeracji, a Warszawy szczególnie, to robi się coś odwrotnego i naucza pasażerów, żeby podróżowali autobusem, a nie koleją miejską w ramach wspólnego biletu. A zdaje się, że wzkm dla przewoźników kolejowych jest najwyższy ze wszystkich przewoźników kursujących pod banderą ZTM.
I oczywiście, że to 414 będzie w miarę nieźle wykorzystane, a oferta kolejowa jest nieidealna i do przystanku na Rakowcu też jest kawałek, ale przywołane już 143 dawałoby te same plusy w postaci otwarcia na cywilizację i dostępu do węzła przesiadkowego i centrum lokalnego w rejonie BW20, ale też trochę więcej (przede wszystkim M1).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Może jest między nami jakieś połączenie metafizyczne?
Najlepszy dziennikarz sportowy, świętej pamięci Paweł Zarzeczny pisał w swoich felietonach na Weszło, że 97% to idioci i on pisze tylko dla tych górnych 3%. Ja swoje posty tutaj też piszę głównie dla tych górnych 3% użytkowników Wawkomu
Nie wiem, co ma wydłużenie 517 na Torwar do linii 171 i czemu nie mogłoby 109 nie być zawieszone i 517 nie być wydłużone. W Stołecznej mignął mi kiedyś artykuł, że kasy na transport publiczny jest sporo, bo wróciła część pasażerów sprzed pandemii, a mimo to wydatki są racjonalizowane jak widać z tym, że niekoniecznie tak jak potrzeba.
Na 171 mogłyby zagościć solówki tak nawiasem mówiąc, ale najwyraźniej uznano, że nie o takie oszczędności chodzi.
Chyba jestem zatem w tych 97 procentach.
Na 171 mogłyby zagościć solówki tak nawiasem mówiąc, ale najwyraźniej uznano, że nie o takie oszczędności chodzi.
Chyba jestem zatem w tych 97 procentach.
Kompletna głupota z tym 187. Wyraźnie widać, że w związku z utrudnianiami z budową tramwaju jest wzrost pasażerów na Wisłostradzie. A w wakacje najpewniej rozkopią skrzyżowanie Sikorskiego/Sobieskiego.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36658
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
I nazwać 233. Tylko w takim razie po co to zawieszenie?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow