Tworzę wektorowy reprint mapki. Czy jest może ktoś, kto posiada cześć podmiejską tej mapy? Albo w ogóle całość?AdamKlocusky pisze: ↑31 mar 2021, 14:01A stąd: https://www.ztm.waw.pl/wp-content/uploa ... _mapki.pdf. Kiedyś na WTP szukałem hasła "Gruntowa" i mi się nawinęłaCo prawda trochę przedawniona (powiedziałbym, że stan na 2003-2004 rok), ale pomaga.
Przystanki [historia]
Moderator: Wiliam
- AdamKlocusky
- Posty: 718
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
- AdamKlocusky
- Posty: 718
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Od 1 lipca uruchamiany jest ponownie zespół przystankowy KRZEWNA, ale z numerem 1689. Czy na prawdę nie można było mu nadać numeru ewid. 1201, tak jak poprzednio, skoro i tak ten numer jest wolny?
Śmiem twierdzić, że dla zwykłego śmiertelnika jest zupełnie bez różnicy, jaki numer ewidencyjny posiada przystanek.
- AdamKlocusky
- Posty: 718
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Być może. A ja z kolei śmiem twierdzić, że jak przystanek jest w identycznej lokalizacji co przedtem a numer jest wolny to chyba lepiej nadać stary.primoż pisze:Śmiem twierdzić, że dla zwykłego śmiertelnika jest zupełnie bez różnicy, jaki numer ewidencyjny posiada przystanek.
EDIT: Rozumiem, że szperanie w archiwach nie idzie za szybko w ZTMie, ale to tylko 9 lat. Tak trudno przeszukać w starych zleceniach?
Ale ten nowy numer wpłynie jakoś gorzej na funkcjonowanie przystanku? Brygada przystankowa widząc w zleceniu nowy numer ZP nie będzie w stanie wymienić tarczek i rozkładów na słupku czy jak?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27734
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Teoretycznie w jakimś zaawansowanym systemie geoinformatycznym może być łatwiej przystanek odwiesić niż utworzyć, i baaaardzo teoretycznie można byłoby łatwiej tworzyć zestawienia porównawcze uwzględniające przystanek stary i nowy, ale litości.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Ale to i tak w dalszym ciągu jest kwestia, czy pracownicy odpowiedniego sektora w ZTM i firm zewnętrznych odpowiedzialni za utrzymanie przystanku poradzą sobie z tym. Dla standardowego pasażera dopiero to może być odczuwalne, jeśli przez taką błahą sprawę na przystanku będzie zdezaktualizowana informacja pasażerska.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27734
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Wiadomo. Ja generalnie jestem zwolennikiem porządku w numerkach i systemach i do szału mnie doprowadzała PLK, która rok w rok nadawała nowe numery tym samym pociągom, ale jest pewna granica czepialstwa.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
- AdamKlocusky
- Posty: 718
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Nie mówię o tym. Mówię o logice. Mamy tą samą nazwę, tą samą dzielnicę, tą samą lokalizację, wolny ten sam numer, no to co stoi na przeszkodzie? Chyba tylko niewiedza ZTMprimoż pisze:Ale ten nowy numer wpłynie jakoś gorzej na funkcjonowanie przystanku? Brygada przystankowa widząc w zleceniu nowy numer ZP nie będzie w stanie wymienić tarczek i rozkładów na słupku czy jak?

Swoją drogą równocześnie uruchamiany jest ZP PARK BRÓDNOWSKI... i ze swoim numerem

A jak już mówimy o brygadach przystankowych to jakoś zbytnio sobie nie radzą. Linie zawieszone (np. 340) nadal nie mają czarnego paska

To jest akurat inny przypadek. Numery pociągów są jednak umieszczanie na wyświetlaczach i biletach wraz z nazwą handlową pociągu (w odróżnieniu od numeru ewidencyjnego ZP), a w przypadku składów EIP nieposiadających nazw są też niekiedy ułatwieniem dla pasażera w odnalezieniu właściwego składu i nadanie nowego numeru może wiązać się z niepotrzebnym mieszaniem w głowach. Tym bardziej, jeśli za zmianą numeru nie idą żadne wartości dla pasażerów. To co jak ze zmianą numerka 137

Aha, czyli jak w przyszłości skorzystam z Krzewnej to i tak nie ma większej różnicy, jaki cały ZP ma numer ewidencyjny.AdamKlocusky pisze: ↑29 cze 2023, 20:11Nie mówię o tym. Mówię o logice. Mamy tą samą nazwę, tą samą dzielnicę, tą samą lokalizację, wolny ten sam numer, no to co stoi na przeszkodzie? Chyba tylko niewiedza ZTMDobrym przykładem jest tu likwidacja przystanku TARGÓWEK-RATUSZ 04 dawno po komasacji tego zespołu i ŚW.WINCENTEGO.
Swoją drogą równocześnie uruchamiany jest ZP PARK BRÓDNOWSKI... i ze swoim numeremOczywiście to trochę inny przypadek, bo minęło 8 miesięcy, ale jednak.
Ja będę traktował reaktywację Parku Bródnowskiego ze starym numerem ewidencyjnym i wskrzeszenie Krzewnej z nowym numerem ewidencyjnym jako ciekawostkę miłośniczą i tyle.
- AdamKlocusky
- Posty: 718
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Na marginesie od tego, można zauważyć, że ZTM uruchamiając zespoły w RRK1 wypełnia zakres 16xx od góry (1699 do 1609). Uruchamiając Krzewną z nr-em 1689, pozostaje wolny numer 1690, więc wygląda na to, że planowane jest uruchomienie jakiegoś (tymczasowego/stałego — niepotrzebne skreślić) przystanku za jakiś czas.AdamKlocusky pisze: ↑29 cze 2023, 19:26Od 1 lipca uruchamiany jest ponownie zespół przystankowy KRZEWNA, ale z numerem 1689. Czy na prawdę nie można było mu nadać numeru ewid. 1201, tak jak poprzednio, skoro i tak ten numer jest wolny?
- AdamKlocusky
- Posty: 718
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Poszukuję numeru ewidencyjnego dla ZP WARSZAWA ODOLANY, obowiazującego dla linii SKM ZS2 w okresie wrzesień-październik 2010. Może ktoś ma zapisane.
Druga rzecz, kiedy dokonano przenumerowania stacji kolejowych SKM z zakresu x5yy na x9yy?
Druga rzecz, kiedy dokonano przenumerowania stacji kolejowych SKM z zakresu x5yy na x9yy?
-
- Posty: 3084
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
O numer przystanku ja bym się tak bardzo nie aferował, chociaż pewnie że lepiej gdyby przywrócili historyczny. Ogólnie ludzie z ZTM może nawet nie zdawali sobie z tego sprawy. Te numery generalnie widać tylko na stronach internetowych z rozkładami w adresach URL.primoż pisze: ↑29 cze 2023, 20:40To jest akurat inny przypadek. Numery pociągów są jednak umieszczanie na wyświetlaczach i biletach wraz z nazwą handlową pociągu (w odróżnieniu od numeru ewidencyjnego ZP), a w przypadku składów EIP nieposiadających nazw są też niekiedy ułatwieniem dla pasażera w odnalezieniu właściwego składu i nadanie nowego numeru może wiązać się z niepotrzebnym mieszaniem w głowach. Tym bardziej, jeśli za zmianą numeru nie idą żadne wartości dla pasażerów. To co jak ze zmianą numerka 137245 kilka lat temu: dla pasażera żadna wartość dodana, bo nic się nie zmieniło, a na dodatek było to mąceniem w głowach dla postronnych pasażerów, bo pojawił się jakiś nowy nieznany numer. Zwykła zmiana dla zmiany, z której się cieszyła się tylko wąska grupa pasażerów - maniacy historycznych numerków[...]
Natomiast jeśli chodzi o historyczne numery linii, to już co innego. Być może już wiecie że dla mnie nadanie innego numerka na trasie podobnej do historycznej wręcz burzy moje poczucie estetyki. Nadal bym chyba był w stanie przenumerować tak jakąś "nowszą" linię aby dzięki temu "zwolnić" numerek dla linii na trasie historycznej. No chociażby - jeśli po otwarciu tramwaju na Wilanów nastapią pewne przetasowania w palecie linii Powsina związane np. z ewentualną likwidacją 519 czy omawianym nie tak dawno przekierowaniem linii obsługującej ogród i/lub park w Powsinie do metra Kabaty
- to ja bym poważnie rozważył "uwolnienie" numerka 151 czy 239 poprzez zmianę numeru obecnych linii tak oznaczonych na jakiś inny bez zmiany ich trasy, tak aby w Powsinie powstały rodziny linii 139/239 i/lub 151/251.
Np.:
139: OS.KABATY - OGRÓD BOTANICZNY i 239: OS.KABATY - POWSIN-PARK KULTURY,
151: <M> WILANOWSKA - WAFLOWA i 251: <M> WILANOWSKA - OS.GRAPA
229: URSYNÓW PŁD - KRASNOWOLA (zamiast 239)
235(nr roboczy): RECHNIEWSKIEGO - <M> POLITECHNIKA (zamiast 151)
Które to działanie nie byłoby niczym innym jak niepotrzebnym zamieszaniem i pasażerowie nie odnoszą jakiejkolwiek realnej wartości dodanej. Nie widzę w tym nic więcej, jak przypodobanie się wąskiej grupie pasażerów jaką miłośnicy historycznych numerków kosztem usrywania życia reszcie pasażerów. Jednak zbiorkom powinien być tworzony z myślą o standardowych jego użytkownikach i bilansie plusów i minusów. Jestem jeszcze w stanie zrozumieć nadanie historycznego numeru nowo uruchamianej linii, jeśli nie jest ona już zajęta.michael112 pisze: ↑01 lip 2023, 21:03Być może już wiecie że dla mnie nadanie innego numerka na trasie podobnej do historycznej wręcz burzy moje poczucie estetyki. Nadal bym chyba był w stanie przenumerować tak jakąś "nowszą" linię aby dzięki temu "zwolnić" numerek dla linii na trasie historycznej. No chociażby - jeśli po otwarciu tramwaju na Wilanów nastapią pewne przetasowania w palecie linii Powsina związane np. z ewentualną likwidacją 519 czy omawianym nie tak dawno przekierowaniem linii obsługującej ogród i/lub park w Powsinie do metra Kabaty
- to ja bym poważnie rozważył "uwolnienie" numerka 151 czy 239 poprzez zmianę numeru obecnych linii tak oznaczonych na jakiś inny bez zmiany ich trasy, tak aby w Powsinie powstały rodziny linii 139/239 i/lub 151/251.
Np.:
139: OS.KABATY - OGRÓD BOTANICZNY i 239: OS.KABATY - POWSIN-PARK KULTURY,
151: <M> WILANOWSKA - WAFLOWA i 251: <M> WILANOWSKA - OS.GRAPA
229: URSYNÓW PŁD - KRASNOWOLA (zamiast 239)
235(nr roboczy): RECHNIEWSKIEGO - <M> POLITECHNIKA (zamiast 151)