[M2] Otwarcie i eksploatacja

Moderator: JacekM

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 12 lip 2023, 23:54

mb112 pisze:
12 lip 2023, 21:45
Nie wiem czy już było takie pytanie, ale po co na stacji Młynów jest jedna winda prowadząca na pas zieleni Górczewskiej ? Między jezdniami znaczy się. Nie ma tam przejścia dla pieszych.
ashir pisze:
12 lip 2023, 22:00
Do ewakuacji i nie tylko na tej stacji.
Nie byłoby głupio jednak zbudować w tym miejscu przejście. Czy nie wygodniej jeździć windą bezpośrednio między powierzchnią a peronem? Tak jak m.in. na Daszyńskiego.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 lip 2023, 0:06

Do ewakuacji nie wolno używać wind przecież?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Krokiet
Posty: 45
Rejestracja: 13 lis 2018, 17:38

Post autor: Krokiet » 13 lip 2023, 0:33

Ale na przykład nosze z pasażerem, który zasłabł mogą trafić prosto na poziom 0, od razu do karetki itp. itd.

ashir
Posty: 28032
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 13 lip 2023, 0:55

KwZ pisze:
13 lip 2023, 0:06
Do ewakuacji nie wolno używać wind przecież?
Zwykłych nie, przeciwpożarowych owszem.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 48210.html

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 13 lip 2023, 9:40

ashir pisze:
12 lip 2023, 22:00
Do ewakuacji i nie tylko na tej stacji.
OK, ale jeszcze jest gdzieś tak że prowadzi 'donikąd' ? Na wielu stacjach są na środku ale wtedy zwykle prowadzą na przystanek tramwajowy albo przejście.
Krokiet pisze:
13 lip 2023, 0:33
Ale na przykład nosze z pasażerem, który zasłabł mogą trafić prosto na poziom 0, od razu do karetki itp. itd.
Tylko tam jest właśnie płotek + żywopłoty, więc nawet do karetki ciężko się stamtąd dostać. Chyba faktycznie tam powinno być przejście w poziomie terenu albo dojście od tego istniejącego.

ashir
Posty: 28032
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 13 lip 2023, 15:07

Artykuł przejrzałeś? Nawet masz zdjęcie z Dw. Wileńskiego...

Flash8222
Posty: 7836
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 25 paź 2024, 23:26

Na stacji Chrzanów doszło do wystąpienia wody gruntowej, która zalała stację oraz podmyła drogę (wypłukuje ziemię). Na budowie doszło do obsunięcia ziemi w pobliżu ulicy Szeligowskiej.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 18 lis 2024, 21:16

Obecnie w kilku mediach jest prowadzona "nagonka", że stacja Zacisze cieszy się bardzo niewielką popularnością i niepotrzebnie ją budowali. Teren otoczony niską zabudową i nie ma szans na zmianę sytuacji (chyba nie doceniają patodeweloperki, która potrafi upchnąć w willi kilka mieszkań na kilkanaście Hindusów każde). Ja sam trochę się dziwiłem, że nie skierowali tam linii z Ząbek, ale w sumie na Targówku pętla jest, no i przesiadki na Radzymińskiej w 190 lepsze.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 lis 2024, 21:21

Po drugiej stronie jest las, więc teren potencjalnie do zasiedlenia.
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 lis 2024, 21:42

Ciekawe, co te same media by pisały, jakby stacji Zacisze nie wybudowano.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25808
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 lis 2024, 22:18

A tak technicznie to jej można było nie wybudować? Nie byłoby za daleko z Trockiej do Malborskiej?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 lis 2024, 11:22

pawcio pisze:
18 lis 2024, 22:18
A tak technicznie to jej można było nie wybudować? Nie byłoby za daleko z Trockiej do Malborskiej?
Co mają względy techniczne do długości odcinka między stacjami?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25808
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 lis 2024, 11:31

Na M1 było ograniczenie, że tylko jeden pociąg w tunelu, przez co odcinek Politechnika-Centrum blokował podbijanie częstotliwości w szczycie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 lis 2024, 12:20

-> Na M1
-> było

Na M1 były też pociągi, które musiały być codziennie serwisowane/przeglądane.
Na M2 nie ma przy okazji innego systemu sterowania ruchem niż kiedyś na M1?

Ergo: potrzebna opinia kogoś, kto się zna.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25808
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 lis 2024, 12:30

Dlatego zadałem pytanie, licząc na to, ze ktoś mądrzejszy się wypowie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ