Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 sie 2023, 13:52

Łukasz pisze:
30 sie 2023, 11:02
Na Ratuszową zoo nie jest daleko, ale niepolityczne jest
a) budowanie relacji „równoległej” do metra (sam Pl.Bankowy nie jest jakimś wielkim miejscem docelowym, w końcu kto i po co jeździ do ratusza)
Równoległa do której linii metra, bo się zgubiłem
b) Skręt na Pl.Bankowym chyba nie jest zbyt wygodny dla częstej linii, choć to zależy od punktu widzenia.
Otwarcie 2x w cyklu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10621
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 sie 2023, 15:17

Glonojad pisze:
30 sie 2023, 13:52
Łukasz pisze:
30 sie 2023, 11:02
Na Ratuszową zoo nie jest daleko, ale niepolityczne jest
a) budowanie relacji „równoległej” do metra (sam Pl.Bankowy nie jest jakimś wielkim miejscem docelowym, w końcu kto i po co jeździ do ratusza)
Równoległa do której linii metra, bo się zgubiłem
b) Skręt na Pl.Bankowym chyba nie jest zbyt wygodny dla częstej linii, choć to zależy od punktu widzenia.
Otwarcie 2x w cyklu.
Czwórka z Bródna to równoległa do M2, przynajmniej do Świętokrzyskiej. Potem do M1 :) Akurat do M2 nie tak idealnie równoległa jak do M1, ale punkty docelowe (Wileński, Świętokrzyska) ma wspólne, o wiele bardziej niż 25.

Otwarcie jest podwójne, ale przez otwarcie traci cały układ. Dla tramwajów jest OK.
ŁK

Łukasz
Posty: 10621
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 sie 2023, 15:22

Autobus Czerwon pisze:
30 sie 2023, 11:06
A co w takim razie na Obozowej? Samo 20 to chyba trochę mało?
Trzynastce tam było nieźle. Jeśli ma nie jechać Kasprzaka, to Cm.Wolski jest krańcem znikąd. Choć od tamtej pory to 26 stało się słabą linią. Kasprzaka pewnie zredefiniuje potoki i Wolska stanie się bardziej marginalna, bo jest dalej od centrum. Będą 26 plus 27 (od cmentarza z przesiadką przy pedecie) oraz 11 plus 10. Silne 11 mogłoby być częściowo skrócone do Daszyńskiego, tylko przy 2 liniach to będzie ciężko wykonać.
ŁK

primoż
Posty: 3764
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 30 sie 2023, 15:50

Glonojad pisze:
30 sie 2023, 8:42
Pomyślano wcześniej, dlatego jest DŚU dla pętli ulicznej Andersa - Bonifraterska - Stawki.
Łukasz pisze:
30 sie 2023, 11:02
Andersa - Bonifraterska - Stawki wydaje mi się o kilka rzędów większym projektem, niemniej w istocie mógłby pełnić też jakąś rolę, nie tylko zawracania.
Muranowska, Mości Panowie, Muranowska! :wink:
Glonojad pisze:(ale ktoś ma fobię pod tytułem "rżnąć tramwaje z mostu śląskiego" ).
ZTM? Za duża konkurencja dla św. metra?
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8372
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 30 sie 2023, 16:20

primoż pisze:
30 sie 2023, 15:50
Glonojad pisze:(ale ktoś ma fobię pod tytułem "rżnąć tramwaje z mostu śląskiego" ).
ZTM? Za duża konkurencja dla św. metra?
A co jeśli to wszystko przez linię 160? ;-) #lol

Łukasz
Posty: 10621
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 sie 2023, 16:49

160 jest trochę jednak alibizugiem. Skręcanie przy Feminie byłoby dobre z przystankami za skrzyżowaniem, ale wtedy pewnie kawałek 160 musiałby jeździć przynajmniej do Żaby.
ŁK

primoż
Posty: 3764
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 30 sie 2023, 17:56

person pisze:
30 sie 2023, 16:20
A co jeśli to wszystko przez linię 160? ;-) #lol
Aż mi się przypomniało.

To już raczej smutny standard, że jak nie udaje się pociąć w konsultacjach linii dublujących metro/tramwaje, to tnie się bez konsultacji w rejonach, w których zbudowanie nowego odcinka metra/tramwaju w niewielkim stopniu wpływa na dotychczasowe kursowanie linii autobusowych/tramwajowych.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6932
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 17 wrz 2023, 19:58

Osa donosi, że na Stawkach ma powstać tor odstawczy, przetarg na projekt w Q3 2024. Czyli do Miasteczka Wilanów pojedzie 14, dwukierunkowa (pewnie) 16 z Muranowskiej, na Stegny 35, a Sielce 11. To są razem 4 sloty w układzie co 8', chociaż wydawać by się mogło, że 16 powinna być co 4' - czy PUL wytrzyma 5 slotów z dołu i 3 z Puławskiej?

Paweł D.
Posty: 5284
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 17 wrz 2023, 20:16

Dodatkowa silna linia nad metrem? Na bogato.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6932
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 17 wrz 2023, 20:24

To w zamian za stacje Muranów i Plac Konstytucji. Będzie o jakieś 400 milionów i dwa lata armagedonu taniej.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 17 wrz 2023, 22:11

Emyl pisze:
17 wrz 2023, 19:58
Osa donosi, że na Stawkach ma powstać tor odstawczy, przetarg na projekt w Q3 2024.
Oby tylko ten tor odstawczy nie okazał się tylko przelotką międzytorową w stylu Ronda Daszyńskiego. Czyli możemy zapomnieć o pętli wokół Ibisa, skoro wykonuje się takie ruchy?

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4890
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 17 wrz 2023, 22:17

Według artykułu ma to być zawrotka na wzór tej z Metro Wierzbno a pętla wokół Ibisu też ma powstać tylko po 2030 roku.
Maciej Dutkiewicz, rzecznik TW dla Stołecznej pisze:Dodatkowy tor na Stawkach dla tramwajów dwukierunkowych z Wilanowa będzie kolejnym takim rozwiązaniem w mieście. Wykonamy go własnymi sułami w przyszłym roku.
ObrazekObrazek

Matt Cubis
Posty: 461
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 17 wrz 2023, 22:34

Piotrek_2274 pisze:
17 wrz 2023, 22:11
Oby tylko ten tor odstawczy nie okazał się tylko przelotką międzytorową w stylu Ronda Daszyńskiego.
https://tw.ezamawiajacy.pl/pn/tw/demand ... 02/details

Nie przeglądałem wszystkich plików, ale w koncepcji wygląda to jak zwykła przelotka:

Obrazek

Paweł D.
Posty: 5284
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 17 wrz 2023, 22:45

Czyli obrót składu i jazda w drugą stronę bez postoju. Wszystko fajnie jak się opóźnienia nie przywlecze. A miejsc gdzie światła mogą przytrzymać nie brakuje....
I czy dobrze widzę, że będzie tylko jeden pas do jazdy prosto Stawki/Pokorna? A co robi D-17 na przystanku 157?

primoż
Posty: 3764
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 17 wrz 2023, 23:14

Emyl pisze:
17 wrz 2023, 19:58
Czyli do Miasteczka Wilanów pojedzie 14, dwukierunkowa (pewnie) 16 z Muranowskiej, na Stegny 35, a Sielce 11. To są razem 4 sloty w układzie co 8', chociaż wydawać by się mogło, że 16 powinna być co 4' - czy PUL wytrzyma 5 slotów z dołu i 3 z Puławskiej?
Z tego co pisał wcześniej @pawcio, to 16 ma być wyodrębnione z 33, więc chyba nie Muranowska i nie Miasteczko. W takim razie klaruje się taki docelowy(?) podział:
11 Nowe Bemowo/Młociny(?) - Sielce
14 Ochota - Branickiego
16 Młociny/Piaski - JPII - Stegny
35 Nowe Bemowo - Marszałkowska - Branickiego, pewnie z kursami skróconymi Branickiego - Muranowska, bo jeden slot to może być faktycznie za mało z Wilanowa na Marszałkowską :-k
Nie zawsze poważne opinie :wink:

ODPOWIEDZ