Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Matt Cubis
Posty: 571
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 17 wrz 2023, 23:28

Paweł D. pisze:
17 wrz 2023, 22:45
[..] I czy dobrze widzę, że będzie tylko jeden pas do jazdy prosto Stawki/Pokorna? A co robi D-17 na przystanku 157?
Stawki będą miały po przebudowie 1 pas ogólny i TTA. Są rysunki koncepcyjne, ale znalazłem jedynie te sprzed opinii jednostek miejskich, także to jeszcze wszystko może być wywrócone do góry nogami. Gdyby ktoś chciał to link niżej, ścieżka: Zalaczniki do Rozdzialu II_OPZ dla Cz. 1\Zalacznik 2 do OPZ - Koncepcja, rysunki 4-6.

https://tw.ezamawiajacy.pl/pn/tw/demand ... 20/details

D-17 to według mnie zwykła pomyłka projektanta.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 wrz 2023, 9:08

Ale dlaczego właściwie na Stawkach?

Jeśli to ma być zamiast tych stacji metra, to połowa takiej szesnastki powinna być jakoś połączona z szóstką, bo szóstka sobie skręci w jedną a szesnastka w drugą - albo chociaż końwinjent czendż.

Na zwykłej przelotce to 4 minut nie wyciągną, zwłaszcza przy obecności 35.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 18 wrz 2023, 9:13

Abstrahując od tego, że nie jestem przekonany czy na Marszałkowskiej na północ od Świętokrzyskiej potrzebne jest aż tyle tramwajow (przydałaby się pętla na Grzybowskim, nie? xd choć bardziej chyba łącznik przez Świętokrzyską do Ronda ONZ), to pomysł pętli przystanek przed węzłem jakim jest Dworzec Gdański jest tak głupi, jak tylko może być.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 wrz 2023, 10:58

1. Zawsze było dużo ludzi do Muranowa - tam potrzeba tramwajów, a nie tylko do Świętokrzyskiej.
2. Dojście do tramwajów na Gdańskim jest... jakie jest. Zapełnienie 15 pokazuje zapotrzebowanie, niestety (i obawiam się, że w tym przypadku lepsza oferta wcale nie przyciągnie pasażerów)

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 18 wrz 2023, 10:59

Prawdę mówiąc to każde miejsce będzie niezbyt trafione. Pl. Inwalidów? Też kiepski pomysł.

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 18 wrz 2023, 11:12

Czysto teoretycznie nie dałoby się wpuścić tramwajów w dół Dawidowskiego, pod wiadukt i powrót Bonifraterską do reszty sieci? Takie rozwiązanie wydawałoby się chyba najlepsze. Pod samym wiaduktem jest mnóstwo miejsca, przepustowość Dawidowskiego też by nie ucierpiała. Trzeba byłoby naprawić Bonifraterską, ale to w zasadzie i z korzyścią dla autobusów.
person pisze:
18 wrz 2023, 10:58
2. Dojście do tramwajów na Gdańskim jest... jakie jest. Zapełnienie 15 pokazuje zapotrzebowanie, niestety (i obawiam się, że w tym przypadku lepsza oferta wcale nie przyciągnie pasażerów)
Ale rola Gdańskiego w układzie komunikacyjnym chyba ma ogólnie rosnąć, czyż nie? Poza tym te rodosy z dykty przy samym dworcu chyba nie będą straszyć do końca świata.

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 18 wrz 2023, 11:49

Pod Bonifraterską są lochy starsze niż te ogródki i trzymają się mocno, więc raczej zapomnij.

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 18 wrz 2023, 11:53

To jest naprawdę niesamowite że m.st. Warszawa już prawie 20 lat bohatersko rozwiązuje problem jakichś lochów, podczas gdy wywrotki ze żwirem wynaleziono już dawno temu :P

tatra
Posty: 315
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 18 wrz 2023, 12:10

Na Dawidowskiego pojedyńczy tor spokojnie by się zmieścił. Ale dalej nie w Bonifraterską tylko w Międzyparkową , tam wystarczy jeden łuk więc koszt mniejszy.
tatra

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 wrz 2023, 12:45

Zmieściłby się łuk tramwajowy z Dawidowskiego w Słomińskiego?

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4119
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 18 wrz 2023, 15:44

Autobus Czerwon pisze:
18 wrz 2023, 11:53
To jest naprawdę niesamowite że m.st. Warszawa już prawie 20 lat bohatersko rozwiązuje problem jakichś lochów, podczas gdy wywrotki ze żwirem wynaleziono już dawno temu :P
Jeśli już by wzmacniać podłoże pod Bonifraterską, to raczej te lochy to trzeba by zalać betonem. Żwirek to bardziej nada się do kuwety dla kota; na Żoliborzu mieszka prezes, więc żwirek szybko powinien znaleźć nabywcę.

Hm, taka Bonifraterska między pętlą DWG a Międzyparkową jako TTA+jednośłady brzmi nie głupio (aczkolwiek przy egzekwowaniu przepisów jak do tej pory to może się skończyć słabo) brzmi niegłupio. Tylko pytanie, czy wtedy torowisko na Międzyparkowej ma sens ekonomiczny? :-k

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 18 wrz 2023, 16:42

To wszystko to na siłę szukanie miejsca na pętlę bo coś musi jechać z Sadyby do Centrum. I to coś będzie woziło powietrze pewnie już od Świętokrzyskiej.
Osobiście bym poczekał jakie będą potoki i dopiero potem dokładał kolejne linie. Bo Andersa zamieni się w starą Puławską. Już 15 i 18 wożą powietrze.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 18 wrz 2023, 18:23

Myślę, że skoro na Sadybie będzie normalna pętla, to stamtąd pojedzie jakaś normalna linia tramwajowa na inną pętlę. A bieda-krańców raczej nie będą obsługiwać linie jadące przez całe miasto (choć 11 Młociny - Sielce to moim zdaniem jakaś pomyłka - wiadomo, że będzie pracować odcinkowo, ale nadal mi nie leży - pewnie przez to, że będzie mi pod oknem jeździć, a dwukierunków nie trawię, bo nie mam gdzie tyłka posadzić).
Bywalec pisze:
17 wrz 2023, 22:17
Według artykułu ma to być zawrotka na wzór tej z Metro Wierzbno a pętla wokół Ibisu też ma powstać tylko po 2030 roku.
Czyli raczej nie powstanie nigdy ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 wrz 2023, 20:44

Ja tylko zauważę, że coś ze Stawek na pewno pojedzie do Branickiego (jeśli w jakiejś formie pojedzie). Dwukierunków ostatnio zrobiło się sporo, ale też bez przesady.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 paź 2023, 13:39

Natomiaat na Sadybie raczej bym zakladał cos do Centrala, jeśli zamach na 501 w ogóle ma się udać...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ