Linie nocne po reformie

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4104
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 19 wrz 2023, 13:59

reserved pisze:
18 wrz 2023, 20:54
Kolega np. narzeka, że od jakiegoś czasu N85 się zrobiło bardzo niepunktualne (zwłaszcza w weekendowe noce) i już na Włochy przyjeżdża ze sporym opóźnieniem. Nie wiem jak duża jest skala problemu ale zanim zagęścimy autobusy najpierw pomyślmy o tych co są, czy mają odpowiedni czas na przelot.
Jeździłem N85 jeszcze przed wielką korektą rozkładów w czerwcu i nie kojarzę żeby tam były jakieś tragiczne przeloty. Choć to może zależy od sabatu, bo miałem kurs 2:43 z Centrum.
Maybach pisze:
18 wrz 2023, 20:57
Nocki dziś a nocki nawet kilka lat temu to zupełnie inna bajka. Ze swojej strony mogę powiedzieć że została może jedna-dwie linie na których trzeba gonić jak do pożaru a i tak jesteś w plecy. Wcześniej to była większość, ale był też inny ruch w nocy na drogach. No i sygnalizacji mniej.
No i generalnie zgadzam się z tym. Dużo też zależy od ruchu, najgorszą pod względem przelotów nocką jaką jeździłem to było N33, gdzie czas przejazdu ze Św.Bonifacego do Goraszewskiej z Klarysewską po drodze wynosi rozkładowo minutę. Chyba ani razu nie udało mi się też przyjechać na kraniec pod zajezdnią o czasie, choć być może to dlatego że dostałem wyjątkowo planowo solówkę w piątek xd Za to N83 z/do Piaseczna ma tak rozwleczone przeloty że można przysnąć odstając przyspieszenie.

Gdynianin
Posty: 641
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 19 wrz 2023, 14:45

Maybach pisze:
18 wrz 2023, 16:11
Mieszanie łyżką w herbacie bez cukru.
Czemu? Można to rozwiązać w prosty sposób. Można obsłużyć i centralny i Świętokrzyską (która jest nie tylko punktem przesiadkowym z metra, ale jest i bliżej celów nocnych podróży).

Obsługa linii typu N32, N35/85, N38/88, N43 do Świętokrzyskiej w sumie nie robiłoba różnicy względem stanu obecnego. Tak samo wydłużenie N34, N36/86 - zostałaby i obsługa Centralnego i ZP Świętokrzyska.
Większa kombinacja byłaby dla linii z Jerozolimskich (N33/83, N22/72, N24), Marszałkowskiej (N25, N31/81, N37) czy tych od strony Ronda ONZ (N45/95, N46 itd.). Je trzeba byłoby wyciągnąć przez Świętokrzyską i możnaby zachować postoje na Dworcu Centralnym.

Pytanie jednak czy siatka linii nocnych nie wymaga większej reformy. Kursowanie linii dziennych jest wydłużane (i słusznie) i nachodzi na linie nocne. W przypadku 507 i N22/72 czy 517 i N35/85 jeszcze działa to rozkładowo dobrze. Ale już N24 i 9 nie są to zgrania.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6932
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 19 wrz 2023, 14:48

N24 i N25 przez JPII na Gdański, postój na Bonifraterska 01 i zawrotka przy Międzyparkowej :)

Gdynianin
Posty: 641
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 19 wrz 2023, 14:56

Swoją drogą o N24 - czy dobrze widzę, że ostatni kurs 153 w kierunku Mokrego Ługu dubluje w Rembertowie pierwsze N24 dokładnie w tej samej minucie?

michael112
Posty: 2838
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 19 wrz 2023, 14:59

Gdynianin pisze:
19 wrz 2023, 14:45
Pytanie jednak czy siatka linii nocnych nie wymaga większej reformy.
A ja bym się zastanowił czy nie należałoby rozszerzyć oferty linii nocnych szczególnie w dzielnicach peryferyjnych?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8372
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 19 wrz 2023, 15:05

michael112 pisze:
19 wrz 2023, 14:59
Gdynianin pisze:
19 wrz 2023, 14:45
Pytanie jednak czy siatka linii nocnych nie wymaga większej reformy.
A ja bym się zastanowił czy nie należałoby rozszerzyć oferty linii nocnych szczególnie w dzielnicach peryferyjnych?
A ja bym się zastanowił, czy tzw. obszary peryferyjne naprawdę powinny być obsługiwane standardowymi liniami z punktem początkowym/końcowym na Centralnym.

michael112
Posty: 2838
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 19 wrz 2023, 15:26

person pisze:
19 wrz 2023, 15:05
A ja bym się zastanowił, czy tzw. obszary peryferyjne naprawdę powinny być obsługiwane standardowymi liniami z punktem początkowym/końcowym na Centralnym.
Gdyby to się miało zmienić, to byś musiał zapewnić sensowne przesiadki do linii podstawowych, tak aby pasażer nie utknął w środku nocy w jakiejś głuszy na pół godziny. A dodatkowo jeszcze czekanie autobusów na siebie żeby uniknąć sytuacji że autobus się spóźnił i jak wyżej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 19 wrz 2023, 17:55

^^ Raczej godzinę, jak to peryferia.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8372
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 20 wrz 2023, 12:43

michael112 pisze:
19 wrz 2023, 15:26
person pisze:
19 wrz 2023, 15:05
A ja bym się zastanowił, czy tzw. obszary peryferyjne naprawdę powinny być obsługiwane standardowymi liniami z punktem początkowym/końcowym na Centralnym.
Gdyby to się miało zmienić, to byś musiał zapewnić sensowne przesiadki do linii podstawowych, tak aby pasażer nie utknął w środku nocy w jakiejś głuszy na pół godziny. A dodatkowo jeszcze czekanie autobusów na siebie żeby uniknąć sytuacji że autobus się spóźnił i jak wyżej.
Oczywiście, że to wymaga przebudowy, a wręcz budowy nowego systemu - nie tylko kresek na mapie, ale też systemu komunikacji i zarządzania (taborem/personelem). Czyż nie dyskutujemy tu własnie o tym? Czy może jedynie o kreskach?

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 06 paź 2023, 12:59

reserved pisze:
17 wrz 2023, 17:04
Ja mam takie pytanie - czy są jeszcze ludzie, którzy w nocy podróżują przez Warszawę z przesiadką na Centralnym? Może sabat już nie jest taki ważny jak kiedyś?
Ja jestem ;-) Nie mam bezpośredniego nocnego z Progresji na Wilanów ;-)
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Jelcz4755
Posty: 136
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 11 paź 2023, 21:01

BrdzJkb pisze:
18 wrz 2023, 9:25
Mając na uwadze istnienie nocnych kursów metra naturalnym punktem przesiadkowym jednak chyba powinna być Świętokrzyska. Co wymagałoby infrastrukturalnego dostosowania.
Zamiast myśleć nad zmianami w infrastrukturze zacznijmy od tego, co najprostsze - wydłużeniu kursowania dowozówek do i z metra do ostatniego kursu metra. Według mnie nawet kosztem późniejszego startu N-ek. W dalszej kolejności, albo lepiej w tym samym czasie, wydłużenie kursowania najważniejszych linii dziennych, w tym tramwajowych, przynajmniej w weekendy.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 paź 2023, 21:27

Swego czasu weekendowa 9 jeździła do bodaj 1:00 i bywała tłoczna. Akurat ta linia dobrze nadaje się do wydłużenia czasu jeżdżenia, bo N-35 ma pokrywającą się trasę.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ashir
Posty: 27731
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 11 paź 2023, 21:35

Raczej N38. ;-)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 paź 2023, 21:59

#-o Owszem
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10621
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 31 gru 2023, 9:59

Tymczasem… Na nocnych w Sylwestra zero wzmocnień, metro do 2:30. Serio?
ŁK

ODPOWIEDZ