Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 16 maja 2023, 16:12

Było kryterium przez Domaniewska i Modzelewskiego, w celu dowozu bąbelków do przedszkola.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 16 maja 2023, 17:34

Różnica między starym a nowym 159 jest taka, że dawniej aby ktoś tym jechał na Siekierki wystarczyło że wsiadł na dowolnym przystaku na trasie 159. Obecnie aby ktoś tym jechał musiałby wsiąść na przystanku Al. Witosa. Tak się niszczy komunikację.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Georg
Posty: 6365
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 16 maja 2023, 17:56

Autobus Czerwon pisze:
16 maja 2023, 16:12
Było kryterium przez Domaniewska i Modzelewskiego, w celu dowozu bąbelków do przedszkola.
To dlaczego skasowano te kursy? Zlikwidowano przedszkole?

michael112
Posty: 3046
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 16 maja 2023, 18:16

TGM pisze:
16 maja 2023, 17:34
Różnica między starym a nowym 159 jest taka, że dawniej aby ktoś tym jechał na Siekierki wystarczyło że wsiadł na dowolnym przystaku na trasie 159. Obecnie aby ktoś tym jechał musiałby wsiąść na przystanku Al. Witosa. Tak się niszczy komunikację.
Nie bardzo rozumiem, dlaczego takie przypuszczenie.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 16 maja 2023, 19:13

Nikt z Os. Bernardyńska nie będzie tracić czasu na zwiedzanie nowych osiedli i TS. Pojedzie czym sie da do Wisłostrady i pójdzie na piechotę albo podjedzie 162 dalej.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

reserved
Posty: 14772
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 16 maja 2023, 21:05

pawcio pisze:
16 maja 2023, 13:58
Zdecydowanie wsparcie dla niedającego rady 168 nie powinno być na wozach 10-metrowych.
Zwłaszcza że tam się sporo nowych bloków buduje. Wiem że to trochę potrwa ale wszyscy wiemy jak trudno zabrać jak się coś da.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 22 cze 2023, 22:09

Jeśli okazuje się, że 107 wcale nie musi obsługiwać Bobrowieckiej, to po cholerę było kombinować ze zmianą trasy 159 zamiast 107 puścić do nowych osiedli na Siekierkach?

A, i jeszcze jedno: skoro już 159 trafiło do nowych osiedli, a 107 na Os. Bernardyńska, to mogli je dać bezpośrednio Czerniakowską a nie przez Bobrowiecką. Wtedy nie było by płaczu po 159, nikt by co drugiego kursu nie wydłużał.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 06 paź 2023, 22:03

No więc 187 na trasie objazdowej przystanek Goraszewska w stronę centrum będzie miało przed Bonifacego, razem ze 131 i 180. Logika nakazywałaby, aby nadal przystanek był za skrzyżowaniem, razem ze 185 skoro trasa się pokrywa na większym odcinku niż ze 131 i 180. Albo niech się zatrzymuje na obydwu. A najlepiej gdyby ZTM na dobre zrobił porządek z tym zespołem przystankowym. Przystanki tylko za skrzyżowaniem. Przystanek przy cmentarzu jest wąski, ale bez przesady, tłumów na nim nie będzie. Kiedyś trudniej było do niego dotrzeć, ale przecież zrobili zebrę po północnej stronie skrzyżowania.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4121
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 06 paź 2023, 23:04

To nie jest takie najgłupsze, że 187 stawać będzie razem ze 131 i 180. Dzięki temu 3 linie autobusowe jadące razem przez dość spory odcinek razem będą z jednego słupka. Z drugiej strony przy cmentarzu staje 185, a to z nim 187 - nawet pomimo trasy objazdowej tego drugiego - ma najdłuższy wspólny odcinek🤔 Z tego wynika, że prędzej wszystkie autobusy powinny stawać pod cmentarzem. Tylko, że tam faktycznie jest wąsko.

Hm, przyszło mi do głowy coś takiego: na wysokości przystanku przy cmentarzu zwęzić jezdnię do dwóch pasów, żeby kosztem prawego skrajnego pasa ruchu poszerzyć chodnik. Wtedy ze skrajnego prawego pasa ruchu przed skrzyżowaniem ze Św. Bonifacego zrobić prawoskręt w tą drugą. Przystanek przed skrzyżowaniem out, bo i tak wszystkie linie byłyby spod cmentarza. Pozostałość po przystanku w postaci św. zatoki przeznaczyć na postój taxi. Tylko nie wiem, czy to nie jest zbyt rewolucyjny plan jak na Warszawę, skoro w imię zaspokajania lobby samochodowego miasto nie może się odważyć na zwężenie Grochowskiej (Wiatrak - Powszechny), Obozowej, Puławskiej (pl. Unii Lubelskiej - Dw. Południowy) czy al. Waszyngtona :twisted:

Walas
Posty: 17257
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 07 paź 2023, 5:20

Przecież do 185 można się przesiąść na następnych przystankach.
A po drugie czemu 187 miało w jedną stronę Goraszewską jako stały a w kierunku Ursusa NŻ?
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

Matt Cubis
Posty: 571
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 07 paź 2023, 7:24

Przecież nie chodzi o przesiadkę, a o pasażerów ZP Goraszewska, którzy muszą losować przystanek.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 27 paź 2023, 16:24

501 traci tymczasowo przystanek Bonifacego w stronę centrum. Zapełnienie jeszcze bardziej spadnie. W ogóle komunikacja na Sobieskiego teraz to tragedia. Linie tej samej linii trójkami jeżdżą. Na rozkład nie ma co liczyć więc 501 trochę przypadkowych pasażerów wozi. 187 powinni zostawić na Stegnach, 501 już w ogóle skaswoać, 519 skrócić w całości do Wialnowa, robiąc linię dla Przyczółkowej, rejon pętli na Stegnach, a może i Warneńską zasilić jakimiś kursami do M. Wilanowska, a to co odzyskane z 501 przerzuić na 522.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7016
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 16 lis 2023, 19:02

519 i 522 przez Idzikowskiego w związku z demoliszmentem kładki przy Kostrzewskiego. Szok ;)

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 16 lis 2023, 20:06

Całkowite odcinanie ZP Dolna od pięćsetek to jednak przegięcie.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 lis 2023, 20:07

TGM pisze:
16 lis 2023, 20:06
Całkowite odcinanie ZP Dolna od pięćsetek to jednak przegięcie.
503 będzie.
ŁK

ODPOWIEDZ