Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 paź 2023, 13:51

Ok, to podsumowując - ile wozów/brygad spadnie z rowerka z końcem 2023 i w 2024 r. (i kiedy)?
Przprszm, ale nie ogarniam już tych przetargów, dat, odwołań... :(

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 25 paź 2023, 13:53

Flash8222 pisze:
25 paź 2023, 13:46
Nie, zakładam że znaczna część zostanie w Mobilisie.
Masz rację. Przecież tyle samo kierowców potrzeba do obsłużenia zarówno 50 jak i 150 brygad

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 paź 2023, 14:07

Będą wszyscy pracowali na 1/3 etatu. :term:

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 25 paź 2023, 14:11

Przy tak dużej różnicy na pewno, ale nie byłbym zdziwiony gdyby np. redukcja o 10-15% nie spowodowała zwalniania kierowców tylko po prostu zmniejszone zapotrzebowanie na nadgodziny. A już zupełnie osobną i indywidualną kwestią jest to, że niektórzy kierowcy chcieliby jeździć nominał a inni jak najwięcej żeby jak najwięcej zarobić

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 718
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 25 paź 2023, 14:24

Dodatkowo Mobilis ma sporo emerytów i zleceniobiorców, którym zapewne w pierwszej kolejności by podziękowano
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 25 paź 2023, 14:33

Flash8222 pisze:
25 paź 2023, 13:44
fraktal pisze:
25 paź 2023, 13:22

Cześć nadal zostanie w Mobilisie, przechodząc do innych miast bądź jeżdżąc w Warszawie tylko MANami zamiast także Mercedesami.
Tak, oczywiście, przeprowadzą się do innych miast... Jak Ciebie czytam to się załamuje. Gdyby oba kontrakty spadły z rowerka to sporo kierowców zostanie w Mobilisie by ten nie miał problemów kadrowych.
Taki jesteś otrzaskany i nie wiesz, że takie przypadki się zdarzają? A jeśli w Mobilisie nadal pracuje sporo Ukraińców, to pewnie nie ma dla nich aż tak dużej różnicy, czy pracują w Warszawie, Krakowie czy Wrocławiu, skoro i tak najczęściej wynajmują mieszkanie.

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 25 paź 2023, 14:35

Jeśli wejdzie (moim zdaniem absurdalny jeśli nie przewidzi się wyjątków dla jakiegoś niedużego procenta) obowiązek zatrudniania absolutnie każdego na umowę o pracę, to siłą rzeczy osoby na umowach zlecenie będą musiały albo przenieść się na etat albo sobie pójść. A przy wszystkich wadach umowy zlecenia, najgorszego możliwego kontraktu dla pracownika, elastyczna umowa o pracę to ciężkie zagadnienie.

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 25 paź 2023, 16:26

Generalnie jak rozmawiam z kierowcami Mobilisu to oni się dzielą na młodszych, którzy albo już złożyli wypowiedzenia i idą do MZA albo jeszcze tego nie zrobili ale o tym myślą oraz na starszych, którym niewiele zostało do emerytury i wolą już w tym Mobilisie zostać cokolwiek się wydarzy zamiast robić u siebie w CV rewolucję (oni z reguły nie mają też dużych potrzeb finansowych a cenią sobie spokój i możliwość dogadania się z planistami).

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 25 paź 2023, 18:03

A ty reservedzie którą opcję wybrałeś?

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 25 paź 2023, 23:29

Powrotu do MZA.

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 31 paź 2023, 11:38

No i ciekawe, co miasto zdecyduje w sprawie Mobilisu. Tydzień mija, a na razie cisza...

KR88
Posty: 181
Rejestracja: 28 mar 2020, 10:21

Post autor: KR88 » 31 paź 2023, 16:03

Podobno dogadali się z przedłużeniem na przeguby, a maluchy to wielka niewiadoma, bliżej im do Krk

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 31 paź 2023, 17:14

A maluchy to mogą jeździć po Krakowie? W ogłoszeniu prasowym pisali że tam mają być nowe autobusy...

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 31 paź 2023, 17:17

W Krakowie docelowo będą wyłącznie nówki, ale przejściowo mogą być używki. ;)

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 01 lis 2023, 3:09

To wcale się nie ma z czego cieszyć. W takim razie obawiam się że szans na zachowanie midików w pełnym składzie już nie ma, nawet gdyby ZTM zgodził się płacić Mobilisowi stawkę jeszcze wyższą niż ta która była w ofercie z pierwszego przetargu. Mobilis już ma zobowiązania w Krakowie i najwidoczniej nie zdążą z nowymi autobusami na start tamtego kontraktu. Brak oferty w drugim przetargu jest wymownym znakiem nowej sytuacji. Warszawski ZTM ewidentnie przedobrzył.

ODPOWIEDZ