Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Ok, to podsumowując - ile wozów/brygad spadnie z rowerka z końcem 2023 i w 2024 r. (i kiedy)?
Przprszm, ale nie ogarniam już tych przetargów, dat, odwołań...
Przprszm, ale nie ogarniam już tych przetargów, dat, odwołań...
Będą wszyscy pracowali na 1/3 etatu.
Przy tak dużej różnicy na pewno, ale nie byłbym zdziwiony gdyby np. redukcja o 10-15% nie spowodowała zwalniania kierowców tylko po prostu zmniejszone zapotrzebowanie na nadgodziny. A już zupełnie osobną i indywidualną kwestią jest to, że niektórzy kierowcy chcieliby jeździć nominał a inni jak najwięcej żeby jak najwięcej zarobić
- ZielonyJamnik
- Posty: 718
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Dodatkowo Mobilis ma sporo emerytów i zleceniobiorców, którym zapewne w pierwszej kolejności by podziękowano
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Taki jesteś otrzaskany i nie wiesz, że takie przypadki się zdarzają? A jeśli w Mobilisie nadal pracuje sporo Ukraińców, to pewnie nie ma dla nich aż tak dużej różnicy, czy pracują w Warszawie, Krakowie czy Wrocławiu, skoro i tak najczęściej wynajmują mieszkanie.
Jeśli wejdzie (moim zdaniem absurdalny jeśli nie przewidzi się wyjątków dla jakiegoś niedużego procenta) obowiązek zatrudniania absolutnie każdego na umowę o pracę, to siłą rzeczy osoby na umowach zlecenie będą musiały albo przenieść się na etat albo sobie pójść. A przy wszystkich wadach umowy zlecenia, najgorszego możliwego kontraktu dla pracownika, elastyczna umowa o pracę to ciężkie zagadnienie.
Generalnie jak rozmawiam z kierowcami Mobilisu to oni się dzielą na młodszych, którzy albo już złożyli wypowiedzenia i idą do MZA albo jeszcze tego nie zrobili ale o tym myślą oraz na starszych, którym niewiele zostało do emerytury i wolą już w tym Mobilisie zostać cokolwiek się wydarzy zamiast robić u siebie w CV rewolucję (oni z reguły nie mają też dużych potrzeb finansowych a cenią sobie spokój i możliwość dogadania się z planistami).
A ty reservedzie którą opcję wybrałeś?
Powrotu do MZA.
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
No i ciekawe, co miasto zdecyduje w sprawie Mobilisu. Tydzień mija, a na razie cisza...
Podobno dogadali się z przedłużeniem na przeguby, a maluchy to wielka niewiadoma, bliżej im do Krk
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
A maluchy to mogą jeździć po Krakowie? W ogłoszeniu prasowym pisali że tam mają być nowe autobusy...
W Krakowie docelowo będą wyłącznie nówki, ale przejściowo mogą być używki.
-
- Posty: 2846
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
To wcale się nie ma z czego cieszyć. W takim razie obawiam się że szans na zachowanie midików w pełnym składzie już nie ma, nawet gdyby ZTM zgodził się płacić Mobilisowi stawkę jeszcze wyższą niż ta która była w ofercie z pierwszego przetargu. Mobilis już ma zobowiązania w Krakowie i najwidoczniej nie zdążą z nowymi autobusami na start tamtego kontraktu. Brak oferty w drugim przetargu jest wymownym znakiem nowej sytuacji. Warszawski ZTM ewidentnie przedobrzył.