Z gazowych MIDI'ków jeszcze przez chwilę ma go Scania. A tak to w sumie zostanie tylko BMC... Szał ciał normalnie.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
-
- Posty: 3018
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
BTW. a nie da się na razie podpisać umowy tylko na rok? Wtedy zdaje się odpada problem z waloryzacją.pawcio pisze: ↑02 lis 2023, 13:49Raczej ma kaganiec założony. Przyszłoroczny budżet w części wydatków bieżących (budżet inwestycyjny to trochę inny temat nie do końca będący wspólnym workiem) szykuje się jakiś dramatyczny. Chyba że nowy rząd szybko dosypie samorządom kasę, którą straciły na różnych obniżkach PIT-u za czasów PiS-u.
To nie jest normalne, że z jednej strony brakuje funduszy na przedłużenie kontraktu z ośmioletnimi autobusami, a z drugiej każe się kupować nowe autobusy wyłącznie na alternatywne źródła zasilania zamiast diesli...
Rozumiem, że myślą, że MZA będzie jeździło za darmo? Z tego co piszesz jedynym ratunkiem są cięcia.pawcio pisze: ↑02 lis 2023, 13:49Raczej ma kaganiec założony. Przyszłoroczny budżet w części wydatków bieżących (budżet inwestycyjny to trochę inny temat nie do końca będący wspólnym workiem) szykuje się jakiś dramatyczny. Chyba że nowy rząd szybko dosypie samorządom kasę, którą straciły na różnych obniżkach PIT-u za czasów PiS-u.
Fundusze są, tylko Mobilis krzyknął sobie dużo więcej niż ma obecnie.
Od kwietnia stawka na midiki to 9,08 zł/km netto i tyle założył ZTM w przetargu. Mobilis zażyczył sobie (bazowo) 12,38 czyli aż 36% więcej.
Na przeguby odpowiednio 11,12 oraz 13,94 zł/km, czyli 25% więcej.
W przetargu podawało się stawkę bazową "na dziś". Stawka na 2024 byłaby już zwaloryzowana.
Od kwietnia stawka na midiki to 9,08 zł/km netto i tyle założył ZTM w przetargu. Mobilis zażyczył sobie (bazowo) 12,38 czyli aż 36% więcej.
Na przeguby odpowiednio 11,12 oraz 13,94 zł/km, czyli 25% więcej.
W przetargu podawało się stawkę bazową "na dziś". Stawka na 2024 byłaby już zwaloryzowana.
- ZielonyJamnik
- Posty: 971
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Aż ciśnie się na usta wywiad Prezesa Załuski, który mówił że te złe miejskie spółki monopolizują rynek i m.in. przez to jest DROGO.alojz pisze: ↑02 lis 2023, 19:35Fundusze są, tylko Mobilis krzyknął sobie dużo więcej niż ma obecnie.
Od kwietnia stawka na midiki to 9,08 zł/km netto i tyle założył ZTM w przetargu. Mobilis zażyczył sobie (bazowo) 12,38 czyli aż 36% więcej.
Na przeguby odpowiednio 11,12 oraz 13,94 zł/km, czyli 25% więcej.
W przetargu podawało się stawkę bazową "na dziś". Stawka na 2024 byłaby już zwaloryzowana.
https://serwisy.gazetaprawna.pl/transpo ... zysci.html
Z perspektywy czasu to Pan Załuska okazał się hipokrytą
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Waloryzacja ceny od razu w pierwszym roku umowy to jakaś nowość. Chyba w przetargu na Mercedesy wychodziło że pierwsza waloryzacja będzie po prawie dwóch latach od złożenia oferty i nawet w odwołaniu się to utrzymało.alojz pisze: ↑02 lis 2023, 19:35Fundusze są, tylko Mobilis krzyknął sobie dużo więcej niż ma obecnie.
Od kwietnia stawka na midiki to 9,08 zł/km netto i tyle założył ZTM w przetargu. Mobilis zażyczył sobie (bazowo) 12,38 czyli aż 36% więcej.
Na przeguby odpowiednio 11,12 oraz 13,94 zł/km, czyli 25% więcej.
W przetargu podawało się stawkę bazową "na dziś". Stawka na 2024 byłaby już zwaloryzowana.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Efekt zeszłorocznych zmian cen.
To kwintesencja biznesu i/lub polityki. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
Ja też już obawiam się co będzie z przedłuzeniem kontraktów Arrivy i PKS GM. Myślę, że będzie podobny problem...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
- ZielonyJamnik
- Posty: 971
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Niech lepiej szybko Redutową odświezają
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Mam wrażenie, że na cały transport brakuje bardzo dużo środków. A nie przeszkadza to realizować kontrowersyjnych decyzji... Łezka w oku się kręci trochę za HGW.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
-
- Posty: 3018
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
No przecież nie można tak realizować polityki transportowej. 1 stycznia cięcia związane z poświęceniem midików Mobilisu, potem kolejne cięcią po pożegnaniu Arrivy i PKS? I jak długo tak można ciąć?
Fun fact - Grochowska jest/była TAŃSZA od Żelaznej, mimo duuużo lepszych warunków.
BTW - to są ZUPEŁNIE inne kieszenie. Przywoływanie kosztów wynajmu (nota bene zobaczcie gdzie miasto wynajmuje, to się zdziwicie) i porównywanie ich do kosztów pracy przewozowej to populizm w czystej postaci.
MZA ogłasza przetarg na zakup 30 elektryków 12 metrowych. 12 z nich ma być ładowana poprzez pantograf (szacowana wartość nieco ponad 2,8 mln zł/sztukę), a 18 wyłącznie poprzez plug-in (nieco ponad 2,6 mln zł za sztukę).
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... HTML&src=0
Tu SWZ: https://mza.eb2b.com.pl/open-preview-au ... y-maxi-12m
https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... HTML&src=0
Tu SWZ: https://mza.eb2b.com.pl/open-preview-au ... y-maxi-12m
Pewnie R1?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2