Linie nocne po reformie

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10621
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 sty 2024, 10:48

Matt Cubis pisze:
Glonojad pisze:
02 sty 2024, 6:33
No to jak Cię stać, to jeździj Uberem. Nocki to nie jest ten czas, gdy zbiorkom musi walczyć o pasażera, a już zwłaszcza okazjonalnego.
Ale jak ktoś nie jest okazjonalnym pasażerem to ta komunikacja też jest do kitu. Zresztą nie rozumiem, jak kogoś nie stać na Ubera to ma w nocy zasuwać na Posag 7 Panien na piechotę?
Jak ci ludzie kiedyś żyli, jak musieli godzinę iść do PKSu… Tak, ma zasuwać na piechotę albo siedzieć w domu.
ŁK

Matt Cubis
Posty: 461
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 02 sty 2024, 11:16

Ktoś miał mocnego sylwestra.

Gdynianin
Posty: 641
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 02 sty 2024, 11:19

Komunikacja nocna jest dla dojazdu do Stalowej/Ostrobramskiej. Panie Areczku, dla Pana jest drałowanie w nocy pieszo z Jagiełły/Nowych Włoch na Posag 7 Panien*

*wstaw dowolne: Siekierki-Czerniakowska, Raków-Aleje/Krakowska, Włodarzewska-Aleje/Grójecka itp. itd.

Autobus Czerwon
Posty: 4104
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 sty 2024, 11:30

Ktoś ma pomysł czemu na schemacie komunikacji nocnej zaznaczone są linie SKM, KM i WKD, mimo że te co do zasady w nocy nie jeżdżą? Po liniach metra też mogłoby być na pierwszy rzut oka widoczne że jednak ich kursowanie w nocy jest mocno ograniczone - godzinowo i tylko w niektóre dni tygodnia. Na mapie są też naniesione wszystkie parkingi P+R, także te które wcale całodobowe nie są.

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 02 sty 2024, 11:36

Pytanie czy jakiekolwiek miasto stać na dobra komunikację 24h, wszędzie. Myślę że nigdy nie dojdziemy do poziomu gdy będzie nas stać na nocny po Włodarzewskiej. Szczególnie, że nie jest ona częścią większego ciągu tylko musiałaby mieć dedykowaną linię.

Choć ja dla mnie do zrobienia na już jest zwiększenie częstotliwości w piątkowe i sobotnie noce do 20 minut. Dodatkowo pewnie więcej linii obwodowych, bo chociażby ciąg Łopuszańska/Hyna/Sasanki/Marynarska jest goły. Jednak nie wierzę byśmy doszli w dającej się przewidzieć przyszłości do autobusu na każdej ulicy w nocy.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6932
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 02 sty 2024, 11:51

Niech w weekendy 208 jeździ do pierwszej, to już będzie istotna poprawa.

Gdynianin
Posty: 641
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 02 sty 2024, 12:28

kajo pisze:
02 sty 2024, 11:36
Pytanie czy jakiekolwiek miasto stać na dobra komunikację 24h, wszędzie. Myślę że nigdy nie dojdziemy do poziomu gdy będzie nas stać na nocny po Włodarzewskiej. Szczególnie, że nie jest ona częścią większego ciągu tylko musiałaby mieć dedykowaną linię.

Choć ja dla mnie do zrobienia na już jest zwiększenie częstotliwości w piątkowe i sobotnie noce do 20 minut. Dodatkowo pewnie więcej linii obwodowych, bo chociażby ciąg Łopuszańska/Hyna/Sasanki/Marynarska jest goły. Jednak nie wierzę byśmy doszli w dającej się przewidzieć przyszłości do autobusu na każdej ulicy w nocy.
Nie chodzi o każdą ulicę we wszystkie dni tygodnia przez całą noc, ale ofertę weekendową w pierwszej części nocy. Ta jednak nie zachęca. A wysyłanie solówek w sylwestra tylko jest wisienką na torcie podejścia do komunikacji.

Wymienione to jednak osiedla zabudowy wielorodzinnej, gdzie dojście do najbliższych przystanków wynosi ponad 1 km. Układ linii nocnych wymaga reformy - co widać na przykładzie Ursusa: Posag 7 Panien - ostatni kurs 177 z Bemowa 00:16 (ostatnie metro wpada na Bemowo o 00:40). W tygodniu nie razi. Ale już w piątki czy soboty - tak. Szczególnie że metro przepala prąd i środki do 2:30 w nocy.

Obwody też już zauważono:
I te małe: przejazd między Śródmieściem Południowym (które wieczorami żyje), a Ochotą wymaga przejazdu przez Dw. Centralny. Bo na Trasie Łazienkowskiej niezależnie czy to poniedziałek/wtorek czy piątek/sobota to jeszcze o 22-23 mamy 10 kursów/godzinę; od 23 do 23:30 mamy kursy co 8 minut, a następnie całe nic. N25/M1 + 517/N35/N85
I te duże: jak Łopuszańska od wycofania N01 opiera się na ostatnich kursach WKD* i 189 do ok. 23:30-00:00. Dobrze że jest zajezdnia Kleszczowa - dzięki niej N01 nie zniknie z tej ulicy ;)

* od 09.2023 do 06.2023 nie. Plus warto zauważyć, że rola przystanku WKD Raków będzie rosła w kolejnych latach w dojazdach wewnątrzmiejskich i kursy do 00:50 ze Śródmieścia będą pewną lukę wypełniały po 2024

Edit: 208 dłużej? Ok, ale dopasowane do nocek. Bo obecnie mamy sytuację na ZP Bitwy:
23:49 - przyjazd ostatniej 9
23:56 - przyjazd N88
23:55 - odjazd ostatniego 208
Na synchronizację z ostatnią 9 nie ma co narzekać. Ale to 208 mogłoby jednak czekać na nocny.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 sty 2024, 12:38

Matt Cubis pisze:
02 sty 2024, 10:35
Glonojad pisze:
02 sty 2024, 6:33
No to jak Cię stać, to jeździj Uberem. Nocki to nie jest ten czas, gdy zbiorkom musi walczyć o pasażera, a już zwłaszcza okazjonalnego.
Ale jak ktoś nie jest okazjonalnym pasażerem to ta komunikacja też jest do kitu. Zresztą nie rozumiem, jak kogoś nie stać na Ubera to ma w nocy zasuwać na Posag 7 Panien na piechotę?
Ale to nie ten kejs, to był kejs "nie chce mi się jechać 35 minut z przesiadką, jak Uber jedzie 20 minut".

Więc nie, to nie ten moment, kiedy każdy musi mieć bezpośredni nocny dla połączenia 2x w miesiącu. Ale tak, do dyskusji jest, jaka jest akceptowalna strefa dojscia do nocnego dla zabudowy intensywnej (i jak tę intensywność w liczbie złożonych PIT na km2 oceniać).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 02 sty 2024, 13:12

Gdynianin pisze:
02 sty 2024, 12:28
Nie chodzi o każdą ulicę we wszystkie dni tygodnia przez całą noc, ale ofertę weekendową w pierwszej części nocy. Ta jednak nie zachęca. A wysyłanie solówek w sylwestra tylko jest wisienką na torcie podejścia do komunikacji.
Obecna sytuacja na pewno nie jest optymalna, ale ona niestety jest odbiciem sytuacji całego miasta. Uwierz mi że w edukacji, kulturze czy w kwestii dróg jest podobnie. Widać to po dużo mniejszej ilości frezowań ulic. Dziwnym trafem tylko wielkie inwestycje idą pełną parą. Na przykład wielka hala budowana na Skrze poza stadionem lekkoatletycznym. No ale nasz prezydent chce się promować ogólnopolsko i takie są skutki.
Gdynianin pisze:
02 sty 2024, 12:28
W tygodniu nie razi. Ale już w piątki czy soboty - tak. Szczególnie że metro przepala prąd i środki do 2:30 w nocy.
Szczególnie, że za tą kasę po tej trasie można by było puścić busa całą noc. Jednak znów mamy polityka ogólnopolskiego i dlatego ważniejsze są fajerwerki.
Gdynianin pisze:
02 sty 2024, 12:28
Obwody też już zauważono:
I te małe: przejazd między Śródmieściem Południowym (które wieczorami żyje), a Ochotą wymaga przejazdu przez Dw. Centralny. Bo na Trasie Łazienkowskiej niezależnie czy to poniedziałek/wtorek czy piątek/sobota to jeszcze o 22-23 mamy 10 kursów/godzinę; od 23 do 23:30 mamy kursy co 8 minut, a następnie całe nic. N25/M1 + 517/N35/N85
Akurat relacje blisko centrum wg mnie by bardziej skorzystały na zagęszczeniu kursów. Na takiej linii zyskaliby tylko jadący po trasie, a z przesiadką będzie tak samo źle. A tak wszyscy zyskają na lepszej częstotliwości i przesiadki będą mniej problematyczne.
Gdynianin pisze:
02 sty 2024, 12:28
Edit: 208 dłużej? Ok, ale dopasowane do nocek. Bo obecnie mamy sytuację na ZP Bitwy:
23:49 - przyjazd ostatniej 9
23:56 - przyjazd N88
23:55 - odjazd ostatniego 208
Na synchronizację z ostatnią 9 nie ma co narzekać. Ale to 208 mogłoby jednak czekać na nocny.

O dołożenie 3-4 kursów nie byłoby złym pomysłem. Choć nadal uważam, że nawet takie osiedla zyskałyby bardziej na zagęszczeniu.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25357
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 sty 2024, 14:28

To nie jest kwestia promowania się w polityce ogólnopolskiej, tylko w efekcie socjologicznym, że otwarcie hali na Skrze daje lepszy efekt polityczno-marketingowy niż otwarcie 15 hal przyszkolnych, a jedna fontanna multimedialna na Podzamczu lepszy niż 20 fontann rozsianych po małych parkach w każdej dzielnicy. Mimo że użyteczność społeczna jest dokładnie odwrotna. Z metrem i autobusami w noce weekendowe jest dokładnie tak samo.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 sty 2024, 14:49

Budowa mostu pieszego udającego pieszo-rowerowy za 160 mln zł niż budowy 160 km DDR po 1 mln zł za km itd.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25357
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 sty 2024, 14:58

I 6 stacji metra na Gocław niż 60km tramwajów na Gocław Białołękę i Bóg wie gdzie jeszcze.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 10621
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 sty 2024, 15:35

Glonojad pisze:Budowa mostu pieszego udającego pieszo-rowerowy za 160 mln zł niż budowy 160 km DDR po 1 mln zł za km itd.
Ten most, choćby jedynie pieszy, jest potrzebny ze względu na patologiczne położenie Świętokrzyskiego i kompletny brak infrastruktury na Śląsko-Dąbrowskim, co powoduje, że Praga z parkiem i ogólnie coraz ładniejszą przestrzenią jest odcięta spacerowo od głównego centrum spacerów. Chodzenie po wąskich chodniczkach Śląsko-Dąbrowskiego przy dudniących tramwajach jest odrażające.
ŁK

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26836
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 sty 2024, 15:47

Most śląski powinien być autobusowo-tramwajowo-pieszo-rowerowy na wczoraj, ale kosztowałoby to dużo mniej niż 160 mln zł.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10621
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 sty 2024, 16:00

Glonojad pisze:Most śląski powinien być autobusowo-tramwajowo-pieszo-rowerowy na wczoraj, ale kosztowałoby to dużo mniej niż 160 mln zł.
W sensie żeby w ogóle wyrzucić samochody? Może trzeba to było zrobić przy okazji robienia PATa albo nie otwierać po metrze.
ŁK

ODPOWIEDZ