Te dwie tony w bezładności pojazdu robi dużą różnicę i fizyki nie oszukasz.ZielonyJamnik pisze: ↑14 gru 2023, 10:12Lepiej powiedz ile realnie ma mocy MAN, bo raczej tu pies pogrzebany, a nie tam 2tony różnicy
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
https://transinfo.pl/infobus/elektryczn ... najtanszy/
W cenie wygrywają:
- 12 elektryków "krótko zasięgowych" - Solaris
- 18 elektryków "długo zasięgowych" - Yutong
Budżet przekroczony i tak. Ale to jakaś norma wszędzie ostatnio.
W cenie wygrywają:
- 12 elektryków "krótko zasięgowych" - Solaris
- 18 elektryków "długo zasięgowych" - Yutong
Budżet przekroczony i tak. Ale to jakaś norma wszędzie ostatnio.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Tutaj artykuł ogólnodostępny:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 81571.html
A tutaj dokumentacja przetargowa:
https://mza.eb2b.com.pl/open-preview-au ... y-maxi-12m
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 81571.html
A tutaj dokumentacja przetargowa:
https://mza.eb2b.com.pl/open-preview-au ... y-maxi-12m
- ZielonyJamnik
- Posty: 967
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Jak przekroczony?zxcvbnm pisze: ↑12 sty 2024, 14:14https://transinfo.pl/infobus/elektryczn ... najtanszy/
W cenie wygrywają:
- 12 elektryków "krótko zasięgowych" - Solaris
- 18 elektryków "długo zasięgowych" - Yutong
Budżet przekroczony i tak. Ale to jakaś norma wszędzie ostatnio.
I część Solaris 38,081mlnZ kolei łączną wartość jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 81.690.000 PLN brutto, w rozbiciu: zadanie nr 1 - 42.139.000 PLN brutto i zadanie nr 2 - 58.338.000 PLN brutto
Tekst pochodzi z portalu Transinfo przeczytaj więcej: https://transinfo.pl/infobus/elektryczn ... najtanszy/
II część Yutong 58,273mln
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Mam nadzieję, że uda się odwalić pierwszą ofertę w II części i że wygra Solaris w obu częściach...
Potrafisz to jakoś uzasadnić? Bo ja mam odmienne zdanie. A jeżdżę nimi codziennie.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"
Obstawiam „czaskoski” lub coś w tym stylu.
ŁK
Co jak co, MZA jest zadowolony z testowego Yutonga. Jednak z czysto gospodarczych motywów, wolałbym aby nie zgarnęli tego zamówienia, przed rynkiem chińskim powinniśmy się bronić.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Też tak słyszałem... I obawiam się że wygra w części autobusów bez pantografów i że to dopiero początek ich ekspansji w Warszawie... Wkrótce ma być ogłoszony przetarg na następne elektryki, 50 przegubów i 30 krotkich... Przegub miał już prezentację na Wloscianskiej.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Poza motywem gospodarczym, jest jeszcze inny - moim zdaniem dość istotny. Szczegóły tutaj:
https://www-bussmagasinet-se.translate. ... r_pto=wapp
https://www-bussmagasinet-se.translate. ... r_pto=wapp
Dokładnie, jest wiele powodów, żeby nie uzależniać się jeszcze bardziej od chińskich produktów, nawet jeżeli są tańsze i przyzwoitej jakości.
Tak w ogóle, szerzej patrząc, skoro w Unii dotujemy rolnictwo, żeby nie sprowadzać żywności z zewnątrz, nawet gdyby była tańsza, to podobnie należałoby się zastanowić nad jakimiś innymi mechanizmami wspierania europejskich produktów (nie jest to proste, wiadomo).
Tak w ogóle, szerzej patrząc, skoro w Unii dotujemy rolnictwo, żeby nie sprowadzać żywności z zewnątrz, nawet gdyby była tańsza, to podobnie należałoby się zastanowić nad jakimiś innymi mechanizmami wspierania europejskich produktów (nie jest to proste, wiadomo).
No niestety. I to jest przerażające w jakich "warunkach" one powstają.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
- ZielonyJamnik
- Posty: 967
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Pomijając wszelkie inne kwestie, to siedziałem w wielu markach w kabinie kierowcy i jak dla mnie Yutong bije na głowy wszelkie Solarisy, Mercedesy, MANy. Osobiście dla mnie on tylko Volvo ustępuje
Mkną po koleinach zielone jamniki...