Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 15 gru 2023, 0:15

ZielonyJamnik pisze:
14 gru 2023, 10:12
Lepiej powiedz ile realnie ma mocy MAN, bo raczej tu pies pogrzebany, a nie tam 2tony różnicy
Te dwie tony w bezładności pojazdu robi dużą różnicę i fizyki nie oszukasz.

piorunus
Posty: 253
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 15 gru 2023, 7:24

karmat pisze:
14 gru 2023, 8:29
Nie ma już PKS Przasnysz :P
Otóż nie. A powiem nawet więcej. Ta firma jest istotnym elementem stołecznej KM.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2232
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 12 sty 2024, 14:14

https://transinfo.pl/infobus/elektryczn ... najtanszy/

W cenie wygrywają:
- 12 elektryków "krótko zasięgowych" - Solaris
- 18 elektryków "długo zasięgowych" - Yutong

Budżet przekroczony i tak. Ale to jakaś norma wszędzie ostatnio.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

alojz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 12 sty 2024, 14:35


Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 700
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 12 sty 2024, 15:39

zxcvbnm pisze:
12 sty 2024, 14:14
https://transinfo.pl/infobus/elektryczn ... najtanszy/

W cenie wygrywają:
- 12 elektryków "krótko zasięgowych" - Solaris
- 18 elektryków "długo zasięgowych" - Yutong

Budżet przekroczony i tak. Ale to jakaś norma wszędzie ostatnio.
Jak przekroczony?
Z kolei łączną wartość jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 81.690.000 PLN brutto, w rozbiciu: zadanie nr 1 - 42.139.000 PLN brutto i zadanie nr 2 - 58.338.000 PLN brutto

Tekst pochodzi z portalu Transinfo przeczytaj więcej: https://transinfo.pl/infobus/elektryczn ... najtanszy/
I część Solaris 38,081mln
II część Yutong 58,273mln
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

mb112
Posty: 968
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 12 sty 2024, 16:34

Mam nadzieję, że uda się odwalić pierwszą ofertę w II części i że wygra Solaris w obu częściach...

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2057
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 12 sty 2024, 16:45

mb112 pisze:
12 sty 2024, 16:34
Mam nadzieję, że uda się odwalić pierwszą ofertę w II części i że wygra Solaris w obu częściach...
Mam nadzieję, że uda się odwalić Solarisa w obu częściach po tym co zaprezentował w postaci 130 SU18e. To najgorszy autobus w Warszawie od czasów Jelcza PR110U.

Awatar użytkownika
kocur
Posty: 1319
Rejestracja: 09 mar 2006, 10:43
Lokalizacja: Ursynów Północny

Post autor: kocur » 12 sty 2024, 16:57

konri pisze:
12 sty 2024, 16:45
To najgorszy autobus w Warszawie od czasów Jelcza PR110U.
Potrafisz to jakoś uzasadnić? Bo ja mam odmienne zdanie. A jeżdżę nimi codziennie.
"Ale ty jesteś mądry, Bonifacy!"

Łukasz
Posty: 10621
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 12 sty 2024, 18:12

kocur pisze:
konri pisze:
12 sty 2024, 16:45
To najgorszy autobus w Warszawie od czasów Jelcza PR110U.
Potrafisz to jakoś uzasadnić? Bo ja mam odmienne zdanie. A jeżdżę nimi codziennie.
Obstawiam „czaskoski” lub coś w tym stylu.
ŁK

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2232
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 12 sty 2024, 18:15

Co jak co, MZA jest zadowolony z testowego Yutonga. Jednak z czysto gospodarczych motywów, wolałbym aby nie zgarnęli tego zamówienia, przed rynkiem chińskim powinniśmy się bronić.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

wincenty
Posty: 1335
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 12 sty 2024, 18:33

zxcvbnm pisze:
12 sty 2024, 18:15
Co jak co, MZA jest zadowolony z testowego Yutonga. Jednak z czysto gospodarczych motywów, wolałbym aby nie zgarnęli tego zamówienia, przed rynkiem chińskim powinniśmy się bronić.
Też tak słyszałem... I obawiam się że wygra w części autobusów bez pantografów i że to dopiero początek ich ekspansji w Warszawie... Wkrótce ma być ogłoszony przetarg na następne elektryki, 50 przegubów i 30 krotkich... Przegub miał już prezentację na Wloscianskiej.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

chudy5d
Posty: 305
Rejestracja: 10 sty 2011, 20:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chudy5d » 12 sty 2024, 18:43

Poza motywem gospodarczym, jest jeszcze inny - moim zdaniem dość istotny. Szczegóły tutaj:
https://www-bussmagasinet-se.translate. ... r_pto=wapp

mb112
Posty: 968
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 12 sty 2024, 18:51

Dokładnie, jest wiele powodów, żeby nie uzależniać się jeszcze bardziej od chińskich produktów, nawet jeżeli są tańsze i przyzwoitej jakości.
Tak w ogóle, szerzej patrząc, skoro w Unii dotujemy rolnictwo, żeby nie sprowadzać żywności z zewnątrz, nawet gdyby była tańsza, to podobnie należałoby się zastanowić nad jakimiś innymi mechanizmami wspierania europejskich produktów (nie jest to proste, wiadomo).

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2232
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 12 sty 2024, 18:51

No niestety. I to jest przerażające w jakich "warunkach" one powstają.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 700
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 12 sty 2024, 20:33

Pomijając wszelkie inne kwestie, to siedziałem w wielu markach w kabinie kierowcy i jak dla mnie Yutong bije na głowy wszelkie Solarisy, Mercedesy, MANy. Osobiście dla mnie on tylko Volvo ustępuje
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

ODPOWIEDZ