Ajenci - dyskusje, komentarze, nowości

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Flash8222
Posty: 7604
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 16 lut 2024, 18:53

Ale PKS nie ma swojego przetargu

piorunus
Posty: 253
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 16 lut 2024, 21:39

Jurand pisze:
16 lut 2024, 18:50
No dobrze, to jeśli PKS ma swój przetarg do końca grudnia, to w takim razie jak miałby jezdzić za Arrive od początku grudnia?
To akurat proste- po prostu przez miesiąc Grodzio będzie miał 93xx wykorzystywane w ramach dwóch kontraktów.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2232
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 16 lut 2024, 21:43

To już prędzej uwierzę w dzierżawę 94xx przez miesiąc.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2232
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 16 lut 2024, 21:44

Flash8222 pisze:
16 lut 2024, 17:58
zxcvbnm pisze:
16 lut 2024, 15:02
Czekajcie, bo przeciez kontrakt Grodzia był po Arrivie?
Czym on zamierza obsługiwać te 50 brygad w okresie zejście Arrivy - koniec pierwotnego kontraktu Grodzia? :D

+ muszą mieć autobusy pod ręką, bo przecież ten kontrakt moze być rozszerzony o 25 brygad na zlecenie ZTM. Czyli Grodzio kupi gazowce Scanie? Dobrze by było.
Boże, nikt nie kupi dodatkowych wozów... W przetargu na przedłużenie Mobilisu też był zapis o dodatkowych 25 brygadach i nikt nie dokupił wozów. ZTM zapisał coś takiego bo ma takie prawo i tyle.
Ale w tym przypadku nieskorzystanie prosi się o kłopoty. Wam się naprawdę nie zapala czerwona lampka z tytułu utraty brygad?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Flash8222
Posty: 7604
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 16 lut 2024, 21:47

Nie, mam na to wywalone.

piorunus
Posty: 253
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 16 lut 2024, 21:57

zxcvbnm pisze:
16 lut 2024, 21:43
To już prędzej uwierzę w dzierżawę 94xx przez miesiąc.
Poczytaj SWZ.

primoż
Posty: 3769
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 16 lut 2024, 22:37

Flash8222 pisze:
16 lut 2024, 21:47
Nie, mam na to wywalone.
Miej ****, a będzie Ci dane😄

Proszę nie przeklinać
Vernalisadonis
Ostatnio zmieniony 17 lut 2024, 12:00 przez vernalisadonis, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Wulgarny język.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

michael112
Posty: 2841
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 16 lut 2024, 23:24

zxcvbnm pisze:
16 lut 2024, 21:44
Ale w tym przypadku nieskorzystanie prosi się o kłopoty. Wam się naprawdę nie zapala czerwona lampka z tytułu utraty brygad?
Mi się wydawało oczywiste że powinien być kontrakt i za Arrivę i za Grodzia. A te opcjonalne 25 to myślałem że ewentualnie za Michalczewskiego jak się uda kupić autobusy. I tak już przez lekkomyślność (skąpstwo) ZTM stracono 25 knypków a możliwe że za rok i kolejne 25.

Flash8222
Posty: 7604
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 16 lut 2024, 23:58

Chwila, jeszcze niedawno pisaliście, że to Mobilis chce za dużo pieniędzy za krótkie Solarisy, a teraz piszesz że to skąpstwo ZTMu?

michael112
Posty: 2841
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 17 lut 2024, 0:00

Flash8222 pisze:
16 lut 2024, 23:58
Chwila, jeszcze niedawno pisaliście, że to Mobilis chce za dużo pieniędzy za krótkie Solarisy
Ale to nie ja. :P

Jurand
Posty: 1081
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 17 lut 2024, 6:11

michael112 pisze:
16 lut 2024, 23:24
zxcvbnm pisze:
16 lut 2024, 21:44
Ale w tym przypadku nieskorzystanie prosi się o kłopoty. Wam się naprawdę nie zapala czerwona lampka z tytułu utraty brygad?
Mi się wydawało oczywiste że powinien być kontrakt i za Arrivę i za Grodzia. A te opcjonalne 25 to myślałem że ewentualnie za Michalczewskiego jak się uda kupić autobusy. I tak już przez lekkomyślność (skąpstwo) ZTM stracono 25 knypków a możliwe że za rok i kolejne 25.
Dosyć ciekawie zapowiada się w warszawskiej KM koniec tego roku i początek przyszłego.
Polityka miasta potrafi zaskakiwać (-(

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2232
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 17 lut 2024, 6:30

Flash8222 pisze:
16 lut 2024, 23:58
Chwila, jeszcze niedawno pisaliście, że to Mobilis chce za dużo pieniędzy za krótkie Solarisy, a teraz piszesz że to skąpstwo ZTMu?
Nigdy nie pisałem, że za Mobilis chce za dużo czy coś. Stop.
Wiadomo było, że koszty mocno wzrosły. Więc ekipa Trzaskowskiego powinna zoptymalizować wydatki i np. nie pchać się w budowę kładki która jest "bajerem", pomyśleć o dołożeniu pieniędzy do KM.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 701
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 17 lut 2024, 6:56

Ja pisałem i dalej tak uważam, bo skoro Grodzio może jechać 12m za 10,78zł, to nie wierzę, że Mobilis musiał jechać 8,9m za 9,66zł (oferta z 1 przetargu).

Różnica w paliwie jest znaczna między tymi typami, a silniki są te same. Po za tym w midi mniej ma się co psuć.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Jurand
Posty: 1081
Rejestracja: 06 lis 2018, 13:42

Post autor: Jurand » 17 lut 2024, 7:22

ZielonyJamnik pisze:
17 lut 2024, 6:56
Ja pisałem i dalej tak uważam, bo skoro Grodzio może jechać 12m za 10,78zł, to nie wierzę, że Mobilis musiał jechać 8,9m za 9,66zł (oferta z 1 przetargu).

Różnica w paliwie jest znaczna między tymi typami, a silniki są te same. Po za tym w midi mniej ma się co psuć.
Co nie znaczy że się nie psuje.
Wozy z przebiegami około 800tys km potrzebują częstszego serwisu niż nówki i to Mobilis wziął pod uwagę w swoich wyliczeniach.
Zasadniczo ZTM wstępnie to zaakceptował, ale ..., więcej nie wypada tu pisać.

Czyli skoro PKS chce jeżdzić za 10,78, Mobilis chciał za 9,66, to wynika z tego że Arriva z deka przesadziła ze stawką 12,28 i sama jest sobie winna, że prawdopodobnie od grudnia wozy 12m już nie wyjadą (-(

Chyba ZTM delikatnie poszedł Arrivie na rękę wpisując 50+3 wozy, bo chyba na Płochocińskiej stoi od jakiegoś czasu jedna wydmuszka jako dawca i raczej tego wozu już nie ujrzymy w tym przetargu, 9401 na niego wołali.
Chyba że PKS GM też ma jakąś wydmuszkę, bo kiedyś to było u nich na porządku dziennym?

michael112
Posty: 2841
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 17 lut 2024, 8:26

zxcvbnm pisze:
17 lut 2024, 6:30
Więc ekipa Trzaskowskiego powinna zoptymalizować wydatki i np. nie pchać się w budowę kładki która jest "bajerem", pomyśleć o dołożeniu pieniędzy do KM.
Oprócz tego, powinni ograniczyć kupowanie elektryków na rzecz bardziej konwencjonalnych - i zatem tańszych napędów.

ODPOWIEDZ