Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

kajo
Posty: 2794
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 18 lut 2024, 12:17

To jest właśnie problem z Ajentem. Jak tylko będzie mógł wykorzystać drugi podmiot to go wykorzysta. Czy to pracownicy którzy zawsze gorzej zarabiają niż w miejskiej spółce, czy to miasto. Póki jest niedobór pracy na rynku to to działa. Kosztem pracowników ale działa. Jak jest problem to chowają głowę w piasek i ty się martw.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Flash8222
Posty: 7601
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 18 lut 2024, 12:30

W obecnych czasach gdy wymagania wobec ajentów rosną tak jak kary za byle co, to logiczne że przewoźnicy będą uwzględniali potencjalne kary właśnie w stawce. Powtórzę jeszcze raz, tanio już było.

michael112
Posty: 2833
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 18 lut 2024, 14:34

A na końcu tracą pasażerowie...
ZTM podnosi wymagania. Ajenci podnoszą stawki. ZTM rezygnuje z kontraktów. ZTM obcina brygady.

Łukasz
Posty: 10578
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 lut 2024, 14:56

Na dziś ten model z ajentami wydaje się nieodpowiedni. Dobry był przez 20 lat, ale teraz potrzeba czegoś innego, bo zmienił się świat i jego dynamika.
ŁK

kajo
Posty: 2794
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 18 lut 2024, 18:09

Łukasz pisze:
18 lut 2024, 14:56
Na dziś ten model z ajentami wydaje się nieodpowiedni. Dobry był przez 20 lat, ale teraz potrzeba czegoś innego, bo zmienił się świat i jego dynamika.
Nie był dobry. ZTM oszczędzał kosztem pensji kierowców i stanu wozów. Może był konieczny gdy brakowało kasy. A i to niekoniecznie.
Dobrze że to się nie zakorzeniło na razie na kolei. Bo skończyliśmy jak Wielka Brytania. A przykład powinniśmy brać raczej ze Szwajcarii niż z Anglii.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

px33
Posty: 1587
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 18 lut 2024, 20:44

Nie no, pewnie że dobrze, Przewozy Regionalne to złoty standard kolei regionalnej i monopol należy im się jak psu zupa. Dobrze też że urząd robi wszystko żeby jacyś wstrętni prywaciorze na własny koszt i ryzyko nie wjechali na polskie tory.
W obecnych czasach gdy wymagania wobec ajentów rosną tak jak kary za byle co, to logiczne że przewoźnicy będą uwzględniali potencjalne kary właśnie w stawce. Powtórzę jeszcze raz, tanio już było.
To może trzeba się zastanowić, które z parametrów jakościowych są warte karania i jak dużo uwagi należy do tego karania przywiązywać. Może kolor butów i długość spodni (zasłoniętych kabiną) jednak nie są aż takie istotne? Może certyfikację pojazdów należałoby uprościć do certyfikacji pierwszego egzemplarza i certyfikacji negatywnej, tj. konieczności ponownego sprawdzenia autobusu wycofanego z jakiegoś powodu? Może kary za sprawność systemów należałoby ustalić tak żeby były dotkliwe dopiero przy szerokiej skali usterek?
I dość ciekawą rzeczą jest moim zdaniem dość łagodne traktowanie przez ZTM utrat km, mimo że to tak naprawdę jest najbardziej dotkliwy problem. Przewoźnik może niemalże bezkarnie zgubić jakieś 1-2% kursów, a nawet jeśli zgubi więcej to ma szansę nadrobić innymi parametrami. A jeśli zgubi bardzo dużo (>10%) to ma ryczałtową karę obniżenia stawki.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25335
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 lut 2024, 0:16

kajo pisze:
18 lut 2024, 18:09
Łukasz pisze:
18 lut 2024, 14:56
Na dziś ten model z ajentami wydaje się nieodpowiedni. Dobry był przez 20 lat, ale teraz potrzeba czegoś innego, bo zmienił się świat i jego dynamika.
Nie był dobry. ZTM oszczędzał kosztem pensji kierowców i stanu wozów. Może był konieczny gdy brakowało kasy. A i to niekoniecznie.
Dobrze że to się nie zakorzeniło na razie na kolei. Bo skończyliśmy jak Wielka Brytania. A przykład powinniśmy brać raczej ze Szwajcarii niż z Anglii.
Byli bardzo potrzebni, by zmusić MZA do zwiększenia efektywności kosztowej i poziomu utrzymania taboru.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

kajo
Posty: 2794
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 19 lut 2024, 9:11

Kosztem Zusów i pensji. Fajnie.
A co do utrzymania to jedynie ZTM trzyma ich za mordy. Gdyby nie certyfikaty to byśmy dalej trupami jeździli. No i okazuje się, że jak trzeba wóz porządnie utrzymywać i pensje normalne płacić to się biznes nie spina.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

piorunus
Posty: 252
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 04 mar 2024, 8:56

Czyli można powiedzieć, że Skakanki z Płochocińskiej już "zabook'owane". klik
Tylko ciekawe ocb z tym jednym przegubem na wachę...

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2228
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 04 mar 2024, 9:46

A jednak to prawda.
Pozostaje czekać na info jeszcze jaka zajezdnia :D
Jeżeli R2, to 10 wozów SUIVCNG musi wrócić na R3 żeby wozy pomieścić.
Inna opcja R3. Więcej opcji tu nie ma.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2213
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 04 mar 2024, 9:58

Ciekawe jest to, że dodali jednego przeguba w dieslu do zamówienia. Czy ktoś wie na jaki wóz się przymierzają?

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2228
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 04 mar 2024, 10:03

Może jakiś wóz szkoleniowy.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

wincenty
Posty: 1321
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 04 mar 2024, 10:04

zxcvbnm pisze:
04 mar 2024, 9:46
A jednak to prawda.
Pozostaje czekać na info jeszcze jaka zajezdnia :D
Jeżeli R2, to 10 wozów SUIVCNG musi wrócić na R3 żeby wozy pomieścić.
Inna opcja R3. Więcej opcji tu nie ma.
Pewnie przyjdą na Ostrobramską... a ta zwróci 1411-1430 na Stalową, a ta z kolei wykasuje szarpaki plus poleci kilka 18xx na R-10.
A generalnie to ewenement, bo jeszcze nigdy MZA nie kupowało używanych autobusów od ajentów.
I witamy w MZA nową markę :)
A przegub to pewnie dla OSK. Tylko zarzekali się że autobusów na ON już kupować nie będą, a tu jednak niespodzianka...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2228
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 04 mar 2024, 10:07

wincenty pisze:
04 mar 2024, 10:04
zxcvbnm pisze:
04 mar 2024, 9:46
A jednak to prawda.
Pozostaje czekać na info jeszcze jaka zajezdnia :D
Jeżeli R2, to 10 wozów SUIVCNG musi wrócić na R3 żeby wozy pomieścić.
Inna opcja R3. Więcej opcji tu nie ma.
Pewnie przyjdą na Ostrobramską... a ta zwróci 1411-1430 na Stalową, a ta z kolei wykasuje szarpaki plus poleci kilka 18xx na R-10.
A generalnie to ewenement, bo jeszcze nigdy MZA nie kupowało używanych autobusów od ajentów.
I witamy w MZA nową markę :)
A przegub to pewnie dla OSK. Tylko zarzekali się że autobusów na ON już kupować nie będą, a tu jednak niespodzianka...
Właśnie nieoficjalne informacje mówią o R2, choć ja oczywiście wolałbym R3 :)
Kasacji raczej nie będzie, dopiero przy dostawach elektryków. Dobry ruch tak czy inaczej.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 690
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 04 mar 2024, 11:18

Przegub to może za 5235
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

ODPOWIEDZ