Linie nocne po reformie

Moderator: Wiliam

man1956
Posty: 1554
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 09 maja 2024, 12:03

Społeczeństwa w masie nigdy nie kierują się racjonalnością.

primoż
Posty: 3764
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 09 maja 2024, 13:02

I zawsze równają w dół do najgłupszej jednostki.
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8372
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 maja 2024, 14:01

Nocnego metra nie dało się uwalić nawet w trakcie pandemii, gdy naprawdę jeździły nim pojedyncze osoby.
Potrzeba było dużo pracy i zaparcia wielu osób, by skończyć z paleniem pieniędzy w piecu byłego wiceprezydenta.

Ergo: porzućcie nadzieję, że ktokolwiek cokolwiek zrobi z nocnym metrem. Pogódźmy się z tym, nie walczmy, tylko dostosujmy się do tego stanu rzeczy.
P.S. A poza tym uważam, że jeśli N44 ma kursować, to powinno nie tylko Krakowskim Przedmieściem, ale i Nowym Światem od palmy ;-)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36646
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 09 maja 2024, 15:50

Też tak uważam. A to oznacza, że układ nocek można rysować praktycznie od nowa.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Jelcz4755
Posty: 136
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 09 maja 2024, 18:04

person pisze:
09 maja 2024, 14:01
Nocnego metra nie dało się uwalić nawet w trakcie pandemii, gdy naprawdę jeździły nim pojedyncze osoby.
Potrzeba było dużo pracy i zaparcia wielu osób, by skończyć z paleniem pieniędzy w piecu byłego wiceprezydenta.
No dobra, ale czy próbowano w zastępstwie za nocne metro dać linię autobusową jeżdżącą dokładnie śladem M1/M2? Metro jest bardziej intuicyjne dla przeciętnego pasażera niż sieć linii autobusowych, jednak oszczędności byłby znaczne, nie mówiąc o łatwiejszym dopasowaniu siatki połączeń nocnych do takiego zametra.

ITS A 218
Posty: 3162
Rejestracja: 30 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: stąd

Post autor: ITS A 218 » 09 maja 2024, 21:07

N44 można by wydłużyć też z Zajezdni Żoliborz do Młocin UKSW, co by załatwiło może sprawę N41 tam.
RELOBUS A38 ESTRADY

Georg
Posty: 5991
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 09 maja 2024, 22:06

Dlaczego N44 już nie jeździ Pstrowskiego tylko staje "na górze"?

Piottr
Posty: 1294
Rejestracja: 27 kwie 2010, 9:36
Lokalizacja: Wilanów
Kontakt:

Post autor: Piottr » 09 maja 2024, 22:09

ConecteM pisze:
06 maja 2024, 11:45
karmat pisze:
06 maja 2024, 11:26
Przecież przy Dw. Gdańskim jeszcze górą jeździ N44 co pół godziny, więc w każdym kierunku świata można stamtąd wrócić.
Tak jeżdżą, że w każdym kierunku mamy odjazdy w tej samej minucie; w kierunku Centralnego mamy rozkładowo N44 .17 i .47, oraz N12/N62 .18 i .48, w pozostałych obydwie linie odjeżdżają w jednej minucie - 28 i 58, cudowna oferta,
Dlatego napisałem, że nocna obsługa Dworca Gdańskiego powinna zostać poprawiona. Co z tego że są dwie linie na dwóch różnych ciągach, skoro ich kursy są jednocześnie.
Jelcz4755 pisze:
07 maja 2024, 10:24
przydałaby się również autobusowe NM1 i NM2 jeżdżące nad odpowiednio M1 i M2 co 15 min. z zawijasem przez Centralny/Emilii Plater.
Pomysł jest mega no i jeszcze dodatkowo zmniejszyłby koszty bo jednak pociągokilometr metrem kosztuje więcej niż autobus przegubowy. To, że dotychczas nie ma takich linii to nieporozumienie.
Dodałbym że zawijas przez DC/Emilkę bez postoju. Tylko kursy przyjeżdzające przed "sabatem" bym oznaczył literką w rozkładzie.

Ponadto - NM1 rozwiązałaby sygnalizowany przeze mnie problem obsługi Dworca Gdańskiego.
mb112 pisze:
07 maja 2024, 11:49
Tylko czy koniecznie trzeba kombinować z nazewnictwem NM1/NM2, tym bardziej że linia wzdłuż M2 co do zasady faktycznie byłaby ok, ale teoretycznie to mogą być przecież 2 linie kończące jak obecnie na centralnym i końcówki nie muszą być idealnie po trasie metra, tylko lepiej żeby np. linia na Jelonki robiła jeszcze rundkę przez Człuchowską (wcześniej faktycznie jadąc nad metrem a nie klucząc jak obecne N42 i N43), a np. linia na Bródno jakąś rundkę po Bródnie.
Ale wtedy przestałyby to być linie nocne, nazwijmy to "szkieletowe". A mają zastępować metro jak najlepiej, kojarzyć się z niezawodnością i częstotliwością metra (latem w piątki i soboty to bym się nawet zastanowił czy nie dać ich co 10 minut)
Doszliśmy w Polsce do stanu, że rozkład jazdy pociągów to jest coś,
co w istocie działania przypomina kalejdoskop, obracający się nie rzadziej niż cztery razy do roku,
w tym raz, w grudniu, z solidnym potrząśnięciem....

Jelcz4755
Posty: 136
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 09 maja 2024, 22:16

Piottr pisze:
09 maja 2024, 22:09
Pomysł jest mega no i jeszcze dodatkowo zmniejszyłby koszty bo jednak pociągokilometr metrem kosztuje więcej niż autobus przegubowy. To, że dotychczas nie ma takich linii to nieporozumienie.
Dodałbym że zawijas przez DC/Emilkę bez postoju. Tylko kursy przyjeżdzające przed "sabatem" bym oznaczył literką w rozkładzie.

Ponadto - NM1 rozwiązałaby sygnalizowany przeze mnie problem obsługi Dworca Gdańskiego.
Głównie właśnie o koszta mi chodzi. Nocą, przy mniejszej liczbie pasażerów i szybszym czasie przejazdu przez miasto, metro ma relatywnie mniejsze zalety nad autobusami.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8372
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 maja 2024, 10:49

Jelcz4755 pisze:
09 maja 2024, 18:04
No dobra, ale czy próbowano w zastępstwie za nocne metro dać linię autobusową jeżdżącą dokładnie śladem M1/M2?
Czy Spółka Metro Warszawskie może uruchamiać i obsługiwać połączenia autobusowe, by nie stracić pieniędzy na tej zmianie?
Nie może? To nie ma co strzępić klawiatury. Serio. Pogódźmy się z tym i dostosujmy. Nie ma co walczyć z czymś, co jest nie do zwyciężenia.

Georg
Posty: 5991
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 10 maja 2024, 11:19

Przecież to już było kilka razy w nocy. Jedyne, co różniło te linie od innych nocek był fakt, że poza przystankami najbliżej stacji metra nie miały po drodze przystanków na żądanie.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8372
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 maja 2024, 11:26

Georg pisze:
10 maja 2024, 11:19
Przecież to już było kilka razy w nocy.
Przypomnisz z jakiego powodu?

Georg
Posty: 5991
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 10 maja 2024, 11:45

Niestety nie pamiętam już. Może Pawcio będzie wiedział - przy którejś okazji jako wsparcie dla nocnego metra uruchomiono też tramwaj z Metra Marymont z całkiem dobrą częstotliwością. Chyba do Wilanowskiej ale głowy za to nie dam.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8372
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 maja 2024, 12:04

Takie autobusy były przy okazji remontów/modernizacji/podłączeń, ergo: były to linie zastępcze, a nie stałe. Naprawdę Spółka MW nie odpuści tak pokaźnego przychodu, jakim są dla niej nocne kursy metra.

mb112
Posty: 968
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 10 maja 2024, 12:48

Czyli ogólnie po prostu układ nowych nocnych powinno się zacząć od narysowania NM1 i NM2, a w niektórych porach byłyby one zastępowane przez nocne metro (albo nie) i tyle. A pozostałe linie nie powinny w takim wypadku dublować metra na zbyt długich odcinkach, czyli np. N86 na Ursynowie albo N43 na Górczewskiej nie byłoby potrzebne.

ODPOWIEDZ