Komunikacja miejska w Ursusie
Moderator: Wiliam
- ZielonyJamnik
- Posty: 718
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Dziś mają się odbyć przegubowe testy na 178. Wg moich informacji test ma być zrobiony tak, żeby był udany. Jak zwykle ztm pakuje kierowców na minę. Bo oczywiście na Prystora x Skoroszewska jedynie tylko cofnięto linię warunowego zatrzymania i to ma być sposób na minięcie się tam przegubów...
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Jeździłem przegubem dwa razy jak jeszcze 178 było na R1. Nic przyjemnego, ale się da. Prawda jest taka, że na wczoraj linia ta powinna być na 18m, bo tłok jest tam zawsze.
- ZielonyJamnik
- Posty: 718
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Uważasz, że dwa przeguby się zmieszczą?
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Jeśli trafi się dwóch niemyślących kierowców to się nie miną. Kierowca jadący Skoroszewska musi stanąć odpowiednio wcześniej, bo jak dojedzie do samego skrzyżowania, to już nikt nie skręci.
Takie coś mi wpadło w przeglądarkę:
No i chyba nie wszystkie przystanki na Herbu OKsza (istniejące) łapią się na obsługę.
Zastanawiam się, czy to będzie coś wygiętego, co obecnie jeździ, czy raczej przymiarki do nowej linii lokalnejWczoraj, 16 maja br., spotkaliśmy się z Zarządem Transportu Miejskiego oraz deweloperami (Ronson Development, Victoria Dom, Dantex, Partico, Udi, Robyg) w sprawie poprawy komunikacji autobusowej na osiedlu Szamoty i zapewnieniu dojazdu autobusowego do budowanej szkoły podstawowej i przedszkola przy ul. Hennela, róg Silnikowej 8.
Omawialiśmy wprowadzenie nowej trasy autobusowej prowadzącej ulicami od ul. Posagu 7 Panien, E. Habicha, Silnikową, T. Hennela, Dyrekcyjną do Placu Czerwca 1976 roku z dwoma parami przystanków autobusowych w ul. E. Habicha oraz bezpośrednio przy szkole i przedszkolu.
W tym celu konieczne jest wybudowanie ul. Habicha na odcinku od Giserskiej do Silnikowej oraz ul. Silnikowej na odcinku od ul. E. Habicha do ul. Herbu Oksza, jak również dokończenie budowy ul. T. Hennela przy ul. Silnikowej.
Większość dróg wybudują deweloperzy, na podstawie umów zawartych z Urzędem Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy z art. 16 ustawy o drogach publicznych. Natomiast prowadzona przez urząd budowa skrzyżowania ul. T. Hennela z ul. Silnikową zostanie zakończona jeszcze w tym roku.
Nowa trasa autobusowa ruszy 1 września 2025 r., czyli w dniu rozpoczęcia funkcjonowania nowej szkoły podstawowej.
Źródło: https://ursus.um.warszawa.pl/-/nowa-trasa-autobusowa
No i chyba nie wszystkie przystanki na Herbu OKsza (istniejące) łapią się na obsługę.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Obecnie chyba najprościej będzie skierować tam 177. Jak było z wypełnieniem tej linii na odcinku do Niedźwiadka? Docelowo, czyli po oddaniu metra na Karolin to pewnie 228 na Niedźwiadek i 177 na Karolin.
A nie rozaważano poprowadzenia linii prosto ul. Herbu Oksza do Dyrkecyjnej i dalej do Ursus-Ratusz? Nie wiem, czy przystanek na rogu Silnikowej i Hennela jest konieczny - można go przenieść na skrzyżowanie z Herbu Oksza, a przystanek przy dyrekcyjnej zapewniałby słabe, ale zawsze jakieś, przesiadki na PKP Ursus.
Sorry za post pod postem.
Sorry za post pod postem.
Z tego co pamiętam, to zawsze trochę ludzi tam jechało, ale mniej niż na odcinku P7P - M2, jakaś solówkowa linia w tej relacji by pewnie wystarczyła, nie musi to być przegubowe 177.
Tak czy inaczej, skoro jest mowa o wrześniu 2025 to pewnie już i tak w międzyczasie będą musiały zajść większe zmiany z powodu uruchomienia M2 na Karolin.
Ogólnie Giserska to chyba nie jest (jeszcze) oficjalna nazwa tylko nazwa dawnej drogi wewnętrznej fabryki. Rozumiem, że to ta pomiędzy P7P i Silnikową (równoległa do nich) ? To pewnie by się przydało ją nadać oficjalnie, podobnie jak wcześniej to zrobiono z Licencyjną, Dyrekcyjną i Silnikową (a Strażacką zmieniono w Ogniową, bo Strażacka już jest gdzie indziej).
Tych ZP na nowym odcinku to chyba ze 3 by się tam przydało (Habicha/Giserska, Silnikowa/Herbu Oksza, Hennela/Silnikowa).
Coś wiadomo jak wyszło ? Przeguby na 178 z pewnością by się przydały, tylko pytanie jeszcze czy się 2 zmieszczą na pętli na Skoroszach ? Wychodzi, że chyba jak jeden podjedzie na maksa do przodu, a drugi będzie stał częściowo zgięty (w praktyce często może wyjść tak, że tył drugiego i tak będzie wystawał na skrzyżowanie).ZielonyJamnik pisze: ↑15 maja 2024, 6:58Dziś mają się odbyć przegubowe testy na 178. Wg moich informacji test ma być zrobiony tak, żeby był udany. Jak zwykle ztm pakuje kierowców na minę. Bo oczywiście na Prystora x Skoroszewska jedynie tylko cofnięto linię warunowego zatrzymania i to ma być sposób na minięcie się tam przegubów...
- ZielonyJamnik
- Posty: 718
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Tyle co się dowiedziałem to do tej pory był zakaz puszczania przegubów na 178 (R-1 robiła to na nielegalu). Te testy miały go zdjąć, żeby w razie awaryjnej sytuacji można było puścić przeguba. Na ten moment nie ma w planach robienia z tego linii na przeguby. Wyników testów nie znam, może Flash coś wie.
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Z tego co pamiętam to będzie oficjalna nazwa - tak to droga równoległa do P7P i Silnikowej.mb112 pisze: ↑21 maja 2024, 20:49Ogólnie Giserska to chyba nie jest (jeszcze) oficjalna nazwa tylko nazwa dawnej drogi wewnętrznej fabryki. Rozumiem, że to ta pomiędzy P7P i Silnikową (równoległa do nich) ? To pewnie by się przydało ją nadać oficjalnie, podobnie jak wcześniej to zrobiono z Licencyjną, Dyrekcyjną i Silnikową (a Strażacką zmieniono w Ogniową, bo Strażacka już jest gdzie indziej).
I dokładnie w tych miejscach są (przynajmniej częściowo) przystanki już są wybudowane.
No i Ursus stanął na amen. Jedna brygada na 517 przyjechała na Niedźwiadek nawet na -155. Ja miałem trochę mniejsze opóźnienie bo -121. Zastanawiam się czy nie dało się puścić 187 przez Wojciechowskiego i dalej Traktorzystów oraz Al. 4 Czerwca. Teraz Wojciechowskiego trochę zostało odcięte a i Ursus miałby jakieś alternatywne połączenie, pewnie i szybsze. A tak grzęzną autobusy w kilometrowych korkach przez co nikt z tego pożytku i tak nie ma.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Panom Kierowcom (ze szxzególnym uwzględnieniem betonu z NR MZA) naprawde prxydałoby się parę wycieczek do prawdziwych miast typu Wieden czy inne Monachium żeby zobaczyć, gdzie się można przegubem wcisnąć. Owszem, czazem trzeba sie przepuścić. Czasem trzeba kierownicą więcej machnąć. Ale, na litość boską, zaletą autobusu jest podobno elastyczność w zakresie możliwości korzystania z infrastruktury... a u nas to przez lata MZA nam ulice budowało, na zadupiastych skrzyżoeaniach robiąc wyłukowania R15, dla autobusu co 20 minut narzucając pasy 3.25 m (a jeszcze parę lat temu obowiązkowo 3 5!) itd.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Może lepiej nie pisz jak pijesz? Paweł napisał na korkach spowodowanych remontem ulicy lalki oraz wahadle na rondzie Malessy, a Ty piszesz jakiś bełkot o szerokich pasach ruchu, jakichś łukach tramwajowych czy o betonie w naszy NR....
Więcej bloków na terenach po fabryce! Ursus wytrzyma! xDreserved pisze: ↑06 cze 2024, 1:16No i Ursus stanął na amen. Jedna brygada na 517 przyjechała na Niedźwiadek nawet na -155. Ja miałem trochę mniejsze opóźnienie bo -121. Zastanawiam się czy nie dało się puścić 187 przez Wojciechowskiego i dalej Traktorzystów oraz Al. 4 Czerwca. Teraz Wojciechowskiego trochę zostało odcięte a i Ursus miałby jakieś alternatywne połączenie, pewnie i szybsze. A tak grzęzną autobusy w kilometrowych korkach przez co nikt z tego pożytku i tak nie ma.
PS. Skoro jest jak jest to ktoś powinien się zająć robieniem kolejnych przepraw przez tory. Według mojej wiedzy w Ursusie są aż 2 przejazdy. Słynny wiadukt bez dojazdów ostatnio obchodził 10-lecie.
Ursus od swojej strony chyba w tym roku będzie dojazd robił. Zostaje Piastów z drugiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem