Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 718
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 15 maja 2024, 6:58

Dziś mają się odbyć przegubowe testy na 178. Wg moich informacji test ma być zrobiony tak, żeby był udany. Jak zwykle ztm pakuje kierowców na minę. Bo oczywiście na Prystora x Skoroszewska jedynie tylko cofnięto linię warunowego zatrzymania i to ma być sposób na minięcie się tam przegubów...
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Molo
Posty: 643
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 15 maja 2024, 7:54

Jeździłem przegubem dwa razy jak jeszcze 178 było na R1. Nic przyjemnego, ale się da. Prawda jest taka, że na wczoraj linia ta powinna być na 18m, bo tłok jest tam zawsze.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 718
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 15 maja 2024, 7:57

Uważasz, że dwa przeguby się zmieszczą?
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Molo
Posty: 643
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 15 maja 2024, 8:08

Jeśli trafi się dwóch niemyślących kierowców to się nie miną. Kierowca jadący Skoroszewska musi stanąć odpowiednio wcześniej, bo jak dojedzie do samego skrzyżowania, to już nikt nie skręci.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 maja 2024, 21:13

Takie coś mi wpadło w przeglądarkę:
Wczoraj, 16 maja br., spotkaliśmy się z Zarządem Transportu Miejskiego oraz deweloperami (Ronson Development, Victoria Dom, Dantex, Partico, Udi, Robyg) w sprawie poprawy komunikacji autobusowej na osiedlu Szamoty i zapewnieniu dojazdu autobusowego do budowanej szkoły podstawowej i przedszkola przy ul. Hennela, róg Silnikowej 8.

Omawialiśmy wprowadzenie nowej trasy autobusowej prowadzącej ulicami od ul. Posagu 7 Panien, E. Habicha, Silnikową, T. Hennela, Dyrekcyjną do Placu Czerwca 1976 roku z dwoma parami przystanków autobusowych w ul. E. Habicha oraz bezpośrednio przy szkole i przedszkolu.

W tym celu konieczne jest wybudowanie ul. Habicha na odcinku od Giserskiej do Silnikowej oraz ul. Silnikowej na odcinku od ul. E. Habicha do ul. Herbu Oksza, jak również dokończenie budowy ul. T. Hennela przy ul. Silnikowej.

Większość dróg wybudują deweloperzy, na podstawie umów zawartych z Urzędem Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy z art. 16 ustawy o drogach publicznych. Natomiast prowadzona przez urząd budowa skrzyżowania ul. T. Hennela z ul. Silnikową zostanie zakończona jeszcze w tym roku.

Nowa trasa autobusowa ruszy 1 września 2025 r., czyli w dniu rozpoczęcia funkcjonowania nowej szkoły podstawowej.

Źródło: https://ursus.um.warszawa.pl/-/nowa-trasa-autobusowa
Zastanawiam się, czy to będzie coś wygiętego, co obecnie jeździ, czy raczej przymiarki do nowej linii lokalnej :-k

No i chyba nie wszystkie przystanki na Herbu OKsza (istniejące) łapią się na obsługę.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Jelcz4755
Posty: 145
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 21 maja 2024, 16:50

Obecnie chyba najprościej będzie skierować tam 177. Jak było z wypełnieniem tej linii na odcinku do Niedźwiadka? Docelowo, czyli po oddaniu metra na Karolin to pewnie 228 na Niedźwiadek i 177 na Karolin.

Jelcz4755
Posty: 145
Rejestracja: 02 paź 2012, 17:11

Post autor: Jelcz4755 » 21 maja 2024, 20:11

A nie rozaważano poprowadzenia linii prosto ul. Herbu Oksza do Dyrkecyjnej i dalej do Ursus-Ratusz? Nie wiem, czy przystanek na rogu Silnikowej i Hennela jest konieczny - można go przenieść na skrzyżowanie z Herbu Oksza, a przystanek przy dyrekcyjnej zapewniałby słabe, ale zawsze jakieś, przesiadki na PKP Ursus.

Sorry za post pod postem.

mb112
Posty: 995
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 21 maja 2024, 20:49

Jelcz4755 pisze:
21 maja 2024, 16:50
Obecnie chyba najprościej będzie skierować tam 177. Jak było z wypełnieniem tej linii na odcinku do Niedźwiadka? Docelowo, czyli po oddaniu metra na Karolin to pewnie 228 na Niedźwiadek i 177 na Karolin.
Z tego co pamiętam, to zawsze trochę ludzi tam jechało, ale mniej niż na odcinku P7P - M2, jakaś solówkowa linia w tej relacji by pewnie wystarczyła, nie musi to być przegubowe 177.
Wolfchen pisze:
20 maja 2024, 21:13
Zastanawiam się, czy to będzie coś wygiętego, co obecnie jeździ, czy raczej przymiarki do nowej linii lokalnej :-k

No i chyba nie wszystkie przystanki na Herbu OKsza (istniejące) łapią się na obsługę.
Tak czy inaczej, skoro jest mowa o wrześniu 2025 to pewnie już i tak w międzyczasie będą musiały zajść większe zmiany z powodu uruchomienia M2 na Karolin.
Ogólnie Giserska to chyba nie jest (jeszcze) oficjalna nazwa tylko nazwa dawnej drogi wewnętrznej fabryki. Rozumiem, że to ta pomiędzy P7P i Silnikową (równoległa do nich) ? To pewnie by się przydało ją nadać oficjalnie, podobnie jak wcześniej to zrobiono z Licencyjną, Dyrekcyjną i Silnikową (a Strażacką zmieniono w Ogniową, bo Strażacka już jest gdzie indziej).
Tych ZP na nowym odcinku to chyba ze 3 by się tam przydało (Habicha/Giserska, Silnikowa/Herbu Oksza, Hennela/Silnikowa).
ZielonyJamnik pisze:
15 maja 2024, 6:58
Dziś mają się odbyć przegubowe testy na 178. Wg moich informacji test ma być zrobiony tak, żeby był udany. Jak zwykle ztm pakuje kierowców na minę. Bo oczywiście na Prystora x Skoroszewska jedynie tylko cofnięto linię warunowego zatrzymania i to ma być sposób na minięcie się tam przegubów...
Coś wiadomo jak wyszło ? Przeguby na 178 z pewnością by się przydały, tylko pytanie jeszcze czy się 2 zmieszczą na pętli na Skoroszach ? Wychodzi, że chyba jak jeden podjedzie na maksa do przodu, a drugi będzie stał częściowo zgięty (w praktyce często może wyjść tak, że tył drugiego i tak będzie wystawał na skrzyżowanie).

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 718
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 21 maja 2024, 22:27

Tyle co się dowiedziałem to do tej pory był zakaz puszczania przegubów na 178 (R-1 robiła to na nielegalu). Te testy miały go zdjąć, żeby w razie awaryjnej sytuacji można było puścić przeguba. Na ten moment nie ma w planach robienia z tego linii na przeguby. Wyników testów nie znam, może Flash coś wie.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7084
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 21 maja 2024, 22:30

mb112 pisze:
21 maja 2024, 20:49
Ogólnie Giserska to chyba nie jest (jeszcze) oficjalna nazwa tylko nazwa dawnej drogi wewnętrznej fabryki. Rozumiem, że to ta pomiędzy P7P i Silnikową (równoległa do nich) ? To pewnie by się przydało ją nadać oficjalnie, podobnie jak wcześniej to zrobiono z Licencyjną, Dyrekcyjną i Silnikową (a Strażacką zmieniono w Ogniową, bo Strażacka już jest gdzie indziej).
Z tego co pamiętam to będzie oficjalna nazwa - tak to droga równoległa do P7P i Silnikowej.
mb112 pisze:
21 maja 2024, 20:49
Tych ZP na nowym odcinku to chyba ze 3 by się tam przydało (Habicha/Giserska, Silnikowa/Herbu Oksza, Hennela/Silnikowa).
I dokładnie w tych miejscach są (przynajmniej częściowo) przystanki już są wybudowane.

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 cze 2024, 1:16

No i Ursus stanął na amen. Jedna brygada na 517 przyjechała na Niedźwiadek nawet na -155. Ja miałem trochę mniejsze opóźnienie bo -121. Zastanawiam się czy nie dało się puścić 187 przez Wojciechowskiego i dalej Traktorzystów oraz Al. 4 Czerwca. Teraz Wojciechowskiego trochę zostało odcięte a i Ursus miałby jakieś alternatywne połączenie, pewnie i szybsze. A tak grzęzną autobusy w kilometrowych korkach przez co nikt z tego pożytku i tak nie ma.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 cze 2024, 8:31

Panom Kierowcom (ze szxzególnym uwzględnieniem betonu z NR MZA) naprawde prxydałoby się parę wycieczek do prawdziwych miast typu Wieden czy inne Monachium żeby zobaczyć, gdzie się można przegubem wcisnąć. Owszem, czazem trzeba sie przepuścić. Czasem trzeba kierownicą więcej machnąć. Ale, na litość boską, zaletą autobusu jest podobno elastyczność w zakresie możliwości korzystania z infrastruktury... a u nas to przez lata MZA nam ulice budowało, na zadupiastych skrzyżoeaniach robiąc wyłukowania R15, dla autobusu co 20 minut narzucając pasy 3.25 m (a jeszcze parę lat temu obowiązkowo 3 5!) itd.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 06 cze 2024, 9:19

Może lepiej nie pisz jak pijesz? Paweł napisał na korkach spowodowanych remontem ulicy lalki oraz wahadle na rondzie Malessy, a Ty piszesz jakiś bełkot o szerokich pasach ruchu, jakichś łukach tramwajowych czy o betonie w naszy NR....

Awatar użytkownika
MJ
(Jachim)
Posty: 2224
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:57

Post autor: MJ » 08 cze 2024, 14:03

reserved pisze:
06 cze 2024, 1:16
No i Ursus stanął na amen. Jedna brygada na 517 przyjechała na Niedźwiadek nawet na -155. Ja miałem trochę mniejsze opóźnienie bo -121. Zastanawiam się czy nie dało się puścić 187 przez Wojciechowskiego i dalej Traktorzystów oraz Al. 4 Czerwca. Teraz Wojciechowskiego trochę zostało odcięte a i Ursus miałby jakieś alternatywne połączenie, pewnie i szybsze. A tak grzęzną autobusy w kilometrowych korkach przez co nikt z tego pożytku i tak nie ma.
Więcej bloków na terenach po fabryce! Ursus wytrzyma! xD

PS. Skoro jest jak jest to ktoś powinien się zająć robieniem kolejnych przepraw przez tory. Według mojej wiedzy w Ursusie są aż 2 przejazdy. Słynny wiadukt bez dojazdów ostatnio obchodził 10-lecie. 😂

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25409
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 08 cze 2024, 14:10

Ursus od swojej strony chyba w tym roku będzie dojazd robił. Zostaje Piastów z drugiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ