Trasa tramwajowa Dw.Zachodni - Wilanów

Moderator: Wiliam

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 29 maja 2024, 12:15

pawcio pisze:
29 maja 2024, 11:51
Stary Pingwin pisze:
29 maja 2024, 9:56
Na Wyścigach przy wejściu na pętlę jest (wyświetlacz) słupek z rozkładami.
Który nie pokazuje, że tramwaj operacyjnie stoi na innym torze niż wg rozkładu. A to jest zarzewiem gównoburzy na Sielcach.
A nie da się tego wyłączyć? Dla mnie wyświetlacze przystankowe na Sielcach są po prostu zbędne, skoro staje tam tylko jedna linia. One są dobrym rozwiązaniem na przykład w Alejach, gdy na przystanek wpadają po dwa tramwaje i dzięki nim wiesz, który wjedzie pierwszy i możesz się lepiej ustawić. Natomiast tu wystarczy spojrzeć na wyświetlacze tramwaju, które pokazują ile minut do odjazdu ma konkretny wóz.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 29 maja 2024, 13:05

fraktal pisze:
pawcio pisze:
29 maja 2024, 11:51
Który nie pokazuje, że tramwaj operacyjnie stoi na innym torze niż wg rozkładu. A to jest zarzewiem gównoburzy na Sielcach.
A nie da się tego wyłączyć? Dla mnie wyświetlacze przystankowe na Sielcach są po prostu zbędne, skoro staje tam tylko jedna linia. One są dobrym rozwiązaniem na przykład w Alejach, gdy na przystanek wpadają po dwa tramwaje i dzięki nim wiesz, który wjedzie pierwszy i możesz się lepiej ustawić. Natomiast tu wystarczy spojrzeć na wyświetlacze tramwaju, które pokazują ile minut do odjazdu ma konkretny wóz.
Jak są dwa to nigdy nie wiesz, który będzie pierwszy :p
ŁK

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7692
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 29 maja 2024, 18:23

fraktal pisze:
29 maja 2024, 12:15
Dla mnie wyświetlacze przystankowe na Sielcach są po prostu zbędne, skoro staje tam tylko jedna linia.
Obecnie pracuje jeden (05) i pokazuje pełen rozkład. Drugi powinien być dublem tego pierwszego, ale spokojnie - nie wszystko od razu.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5307
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 31 maja 2024, 9:29

Musieli coś mocno schrzanić skoro na Sikorskiego - Witosa z powrotem położyli asfalt na odcinku bez torów i zamknęli odcinek z torami. Chyba dwa tygodnie w plecy.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 727
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 31 maja 2024, 20:40

Wcale mnie to nie dziwi, skoro taki ostry podjazd tam był, więc pojazdy gabarytowe musiały mocno bić w ten fragment torowiska
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2277
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 04 cze 2024, 17:28

Dzisiaj miałem okazję szczegółowo popatrzeć jak idą prace (postęp) w układaniu torowisk. Wg mojej opinii żeby to uruchomić 1 września to Budimex musi pracować 48h na dobę... Tam są miejsca które wyglądają dokładnie tak samo jak 2 lata temu. Już nie mówię o pracach wykończeniowych... wygląda to wszystko słabo. Ale może się mylę.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 04 cze 2024, 17:57

W 90 dni to teraz na fundamencie kilkupiętrowe osiedle stawiają, a tam po płaskim - najwyżej zaleją asfaltem i będą zamykać po kolei :) i tak dobrze, że nie muszą na 22 lipca.

Btw czy tylko mi się wydaje, że najtrudniejszy odcinek był właśnie pod górę z przyłączeniem do Puławskiej? Co tam się na dole dzieje, że ciągle trzeba coś przekładać pod ziemią? Na Gagarina też był kolektor robiony…
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 cze 2024, 19:30

Krytyczny był chyba ciepłociąg przy Dolnej i Chełmskiej, który musiał być etapowany, żeby nie zamykać skrzyżowania na raz. A to okno pogodowe jest akurat bardzo wąskie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8458
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 05 cze 2024, 9:16

Czy priorytet na Spacerowej i Gagarina już uruchomiono?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 05 cze 2024, 9:17

Na Spacerowej to nie spodziewałbym się go do jesieni co najmniej, skoro to wciąż czasowa organizacja ruchu na placu budowy.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8458
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 05 cze 2024, 9:20

Może faktycznie Polacy nie powinni budować KDP, skoro nie potrafimy zrobić, by tramwaj nie stał przed światłami dla pieszych...?

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 05 cze 2024, 9:36

A nie da się po prostu wyłączyć akurat tych świateł do czasu wdrożęnia stałej organizacji ruchu?

Awatar użytkownika
Kelly
Posty: 1516
Rejestracja: 14 lis 2011, 18:29

Post autor: Kelly » 05 cze 2024, 10:36

Autobus Czerwon pisze:
05 cze 2024, 9:36
A nie da się po prostu wyłączyć akurat tych świateł do czasu wdrożęnia stałej organizacji ruchu?
ZaKaZ!! Przecież to NIEBEZPIECZNE.

wincenty
Posty: 1371
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 07 cze 2024, 12:44

Przejechałem się nową trasą i mam dwie uwagi:

- przystanki na Gagarina są za rzadko, szczególnie widać to między Belwederską a Sielecką. Tam mieszka dużo starszych ludzi i oznacza to dla nich wydłużenie dojścia do przystanku KM. Powinny być zbudowane przystanki na wysokości dotychczasowych autobusowych, za to krótsze, bo chyba rzadko się zdarzy sytuacja że podjadą dwa składy, ale jednak częstsze.

- wysokość nowych peronów jest za nisko względem wejścia do wagonu o jakieś 10 cm. Na świecie buduje się jednak perony tak, by poziom peronu był na równi z wejściem do wagonu, tu tak nie jest...

Szkoda, że wyszła bieda wersja, jak zawsze u nas :(

Choć jedzie się całkiem miło, płynnie i 7 minut z Puławskiej do Sielc, to rzeczywiście szybko...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
Bywalec
Posty: 4922
Rejestracja: 29 mar 2010, 20:17

Post autor: Bywalec » 07 cze 2024, 13:24

wincenty pisze:
07 cze 2024, 12:44
- wysokość nowych peronów jest za nisko względem wejścia do wagonu o jakieś 10 cm. Na świecie buduje się jednak perony tak, by poziom peronu był na równi z wejściem do wagonu, tu tak nie jest...
Jakby tak nie zrobili to nie dałoby się wysunąć rampy z Jazza czy Swinga (a te również się tam pojawią po otwarciu Wilanowa).
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ