Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 cze 2024, 8:21

Od początku mówiłem, że szczytowe kursy 31 na Sielce mogą wiele tematów ogarnąć nawet, jeśli Morder nie mieszka tam jakoś tłumnie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 06 cze 2024, 8:37

Glonojad pisze:Od początku mówiłem, że szczytowe kursy 31 na Sielce mogą wiele tematów ogarnąć nawet, jeśli Morder nie mieszka tam jakoś tłumnie.
Ja też mówiłem o 31.
ŁK

patryk148
Posty: 569
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 07 cze 2024, 9:25

W programie swiatel w opz na budowę bylo 71 na skrecie w Puławską.

Leitner98
Posty: 123
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 07 cze 2024, 11:20

Tylko czy na krańcówce sieleckiej zmieszczą się dwie linie o sensownej częstotliwości? Dałoby się to zrobić BEZ zamiany motorniczych między tramwajami?

Awatar użytkownika
AdamKlocusky
Posty: 679
Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
Lokalizacja: Targówek
Kontakt:

Post autor: AdamKlocusky » 07 cze 2024, 11:45

Leitner98 pisze:
07 cze 2024, 11:20
Tylko czy na krańcówce sieleckiej zmieszczą się dwie linie o sensownej częstotliwości? Dałoby się to zrobić BEZ zamiany motorniczych między tramwajami?
Dałoby się ogarnąć. Sielce wymagałyby bezwzględnego pierwszeństwa co do synchronizacji międzyliniowej. W sytuacjach utrudnień w ruchu cała układanka popsułaby się na łeb na szyję.
Obrazek
___________________________________________________________________________________
1 13 20 22 124 137 138 154 206 307 340 406 444 460 462 512 517 805 N12

man1956
Posty: 1695
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 07 cze 2024, 12:41

A czy ZTM kiedykolwiek planował dwie linie na Sielcach?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 cze 2024, 12:45

Tak. I jest to do ogarnięcia przy założeniu zminimalizowania postojów do "na pierwszego".
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

man1956
Posty: 1695
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 07 cze 2024, 13:21

Wszystko się pewnie wyjaśni, jak ujrzy światło dzienne od dawna zapowiadany przez ZTM plan zmian komunikacyjnych na Mokotowie.


Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 cze 2024, 13:39

Zaskakująco nieźle to wygląda. 239 można było jednak nazwać zmianą trasy 519 :))
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 10 cze 2024, 13:48

Można mieć jednak zastrzeżenia do prezentacji treści i samego "sprzedania" zmian. Bardzo brakuje mapy pokazującej cały układ komunikacyjny po nowemu, wraz z liniami których trasa się nie zmienia. Obecnie ciężko się w tym połapać komuś, kto nie ma w głowie całej siatki. Przeciętny pasażer zobaczy tylko że "usuwają" jego linię i się wkurzy. No i np. domyślam się że 164 będzie skoordynowane z 239 na odcinku Syta-Metro Wilanowska, co da łącznie częstotliwość 7,5/10/10, co stanowi skokową poprawę oferty. Szkoda tylko, że nigdzie tego nie napisano.

Jeśli chodzi o same zmiany, nie wiem czy obsługa bardzo ważnego jednak połączenia Sikorskiego z Wilanowską powinna realizować jedna z najbardziej opóźnionych linii w mieście czyli 107, dziwi mnie że 130 pojedzie na Wilanowską a nie na Wierzbno, no i to 264 wygląda zabawnie. Pytanie konkursowe: ile będzie trzeba zrobić przesiadek żeby pojechać zbiorkomem z siedziby ZTM na Kępę Okrzewską? Można się pomylić o 10

Awatar użytkownika
kmwaw
Posty: 94
Rejestracja: 07 wrz 2022, 16:38
Kontakt:

Post autor: kmwaw » 10 cze 2024, 13:52

Autobus Czerwon pisze:
10 cze 2024, 13:48
Można mieć jednak zastrzeżenia do prezentacji treści i samego "sprzedania" zmian. Bardzo brakuje mapy pokazującej cały układ komunikacyjny po nowemu, wraz z liniami których trasa się nie zmienia. Obecnie ciężko się w tym połapać komuś, kto nie ma w głowie całej siatki. Przeciętny pasażer zobaczy tylko że "usuwają" jego linię i się wkurzy.
Daj mi 2 godziny
https://kmwawa.github.io/kmwaw/
najświeższe zmiany obsługowe znajdziesz na discordzie - https://discord.gg/JxEhh3uRxm

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 10 cze 2024, 14:01

264 to jednak ma tak bardzo przyzerowe znaczenie, że w ogóle bym się nad nim nie zastanawiał, jakkolwiek osobiście uważam że lepiej już co godzinę na Kabaty niż co 45 minut na cmentarz.

Brak wskazanych układów koordynacyjnych to rzeczywiście pewna wada, równie dobrze można się spodziewać, że dodatkowo w tym układzie będzie chodzić 217, które też ma pasującą częstotliwość.

No i oczywiście bawi porządkowanie numeracji poprzez zmianę numeru 263 na 163, żeby łatwiej było się pomylić :term:
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 cze 2024, 14:07

Ad całość:
Vibe 15-20 minut niesie się przez południową Warszawę. Dowozówka do metra co 30 minut w święto (192) lub co 45 minut do innych autobusów...
Dziemieszczyzna fights back
Co będzie wzmacniało Sobieskiego do czasu uruchomienia Stegien i 19 (które - swoją drogą - na bank skanibalizuje 33 na rozpadającej się Wólczyńskiej i Nocznickiego)?
Autobus Czerwon pisze:
10 cze 2024, 13:48
Pytanie konkursowe: ile będzie trzeba zrobić przesiadek żeby pojechać zbiorkomem z siedziby ZTM na Kępę Okrzewską? Można się pomylić o 10
Po co jechać z siedziby ZTM na Kępę Okrzewską?
kmwaw pisze:
10 cze 2024, 13:52
Daj mi 2 godziny
Bohater, którego potrzebujemy, ale na którego nie zasługujemy.

rudy
Posty: 1817
Rejestracja: 21 maja 2007, 12:26
Lokalizacja: Skorosze

Post autor: rudy » 10 cze 2024, 14:11

Autobus Czerwon pisze:
10 cze 2024, 13:48
Jeśli chodzi o same zmiany, nie wiem czy obsługa bardzo ważnego jednak połączenia Sikorskiego z Wilanowską powinna realizować jedna z najbardziej opóźnionych linii w mieście czyli 107
Dokładnie, to samo uderzyło mnie w tym projekcie zmian. Linia jadąca z północnych obrzeży Śródmieścia jako dowozówka do metra dla Sikorskiego to słaby pomysł.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ