Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 cze 2024, 14:13

kmwaw pisze:
10 cze 2024, 13:52
Autobus Czerwon pisze:
10 cze 2024, 13:48
Można mieć jednak zastrzeżenia do prezentacji treści i samego "sprzedania" zmian. Bardzo brakuje mapy pokazującej cały układ komunikacyjny po nowemu, wraz z liniami których trasa się nie zmienia. Obecnie ciężko się w tym połapać komuś, kto nie ma w głowie całej siatki. Przeciętny pasażer zobaczy tylko że "usuwają" jego linię i się wkurzy.
Daj mi 2 godziny
BTW. Taka mapa... istnieje.
Ale link znajduje się na stronie miejskich konsultacji, a nie na ZTMie xD
https://konsultacje.um.warszawa.pl/uplo ... jskiej.pdf

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 10 cze 2024, 14:16

person pisze:
10 cze 2024, 14:07
Po co jechać z siedziby ZTM na Kępę Okrzewską?
Może być jakikolwiek inny punkt na prawobrzeżu, siedziba ZTM to był tylko przykład. Jestem daleki od twierdzenia że Kępa Okrzewska to centrum wszechświata, natomiast wypadałoby żeby jednak 264 dowoziło do czegokolwiek sensownego. No i ciekawe jakie super zaplecze socjalne będą mieli do dyspozycji kierowcy tej linii.

Skoro już będą na najmniejszy możliwy tabor kursy wariantowe linii 164 na trasie Wilanów-Calowa, to wydłużenie ich do Powsina przez Kępę Okrzewską byłoby już znacznie lepszym pomysłem. Choć i tak niestety szkoda że bez połączenia z szyną.

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 10 cze 2024, 14:33

Moim zdaniem super, mam nadzieję że uda się to wprowadzić mniej więcej w takiej formie.
Co do paru rzeczy:
- zgadzam się że dowóz Sikorskiego do Metra Wilanowska to mogłaby być nowa linia, a nie 107;
- skoro już robimy ze wszystkim porządek, to warto by też coś zrobić z kursami wydłużonymi 131, to może już lepiej 107 do Wilanowa a 131 całe do Sadyby;
- dobrze by było też przy okazji uwalić 171 i E-2;
+ no i dla mnie szczególnie super gdyby się faktycznie udało skrócić przy okazji 517;

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 10 cze 2024, 14:59

Żenada... 167 nietknięte. Dowózka do tramwaju co 15 czy 20 minut. Dla dowózki jeszcze by uszło, dla _odwózki_ gdzie nie da sie zaplanować czasu przesiadki to kpina. Zamiast takiego 108 i 130 powinna być jedną lina z M. Wilanowska przez Idzikowskiego, Gołkowską, Bonifacego i Wilanowską do M. Wilanowska. A 108 krótsze. Dzięki temu 130 by miało lepszą czestotliwosć i nie marnowało na ogródkach działkowych.

164 na Kępie ma być co 7-8 minut :-k :?:
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Krzysiek_S
Posty: 5137
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 10 cze 2024, 15:15

TGM pisze:
10 cze 2024, 14:59
Żenada... 167 nietknięte. Dowózka do tramwaju co 15 czy 20 minut. Dla dowózki jeszcze by uszło, dla _odwózki_ gdzie nie da sie zaplanować czasu przesiadki to kpina. Zamiast takiego 108 i 130 powinna być jedną lina z M. Wilanowska przez Idzikowskiego, Gołkowską, Bonifacego i Wilanowską do M. Wilanowska. A 108 krótsze. Dzięki temu 130 by miało lepszą czestotliwosć i nie marnowało na ogródkach działkowych.

164 na Kępie ma być co 7-8 minut :-k :?:
Raczej stawiam na opcje 30/40 KS, oprócz 15/20 na trasie podstawowej...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 cze 2024, 15:41

rudy pisze:
10 cze 2024, 14:11
Autobus Czerwon pisze:
10 cze 2024, 13:48
Jeśli chodzi o same zmiany, nie wiem czy obsługa bardzo ważnego jednak połączenia Sikorskiego z Wilanowską powinna realizować jedna z najbardziej opóźnionych linii w mieście czyli 107
Dokładnie, to samo uderzyło mnie w tym projekcie zmian. Linia jadąca z północnych obrzeży Śródmieścia jako dowozówka do metra dla Sikorskiego to słaby pomysł.
Można by próbować przez Sikorskiego puścić 130, ale wtedy jest problem z Idzikowskiego. Ja nie wiem po co tam cokolwiek ma stać w betonowym korku, ale, jak rozumiem, słowo się rzekło, kobyłka u płota. Bo 107 tam jest bez sensu. Można by ewentualnie 119 tam przełożyć.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 10 cze 2024, 15:44

Zaczynają budowę tramwaju na Zachodni. Zwężą Bitwy. Może opóźnienia na 167 sprawią, że coś się da zrobić.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 10 cze 2024, 15:51

Jak patrzę na GPSy to już obecnie ma po 50 minut także ten...
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4120
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 10 cze 2024, 16:03

Może brak gmerania przy 167 oznacza, że tę kwestię pozostawiono do rozwiązania przy otwarciu tramwaju do DWZ? Wtedy można byłoby ogarnąć ogólnie połączenia ochocko-mokotowskie.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7016
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 10 cze 2024, 16:05

Ciekawe ile z tego się ostanie do uruchomienia. Awantura o zostawienie 131 na Waryńskiego i chociaż co godzinę 519 za 3, 2, 1... :term:

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 10 cze 2024, 16:18

Już ja widzę jak Konstancin odpuszcza 251. Może i słabiej ogarnia Konstancin od 710, ale za to potem jedzie do metra bardziej okrężną trasą :P . Same zalety :lol: .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 10 cze 2024, 16:33

primoż pisze:
10 cze 2024, 16:03
Może brak gmerania przy 167 oznacza, że ...
...że rozwiązanie dla tej linii zaproponują w ramach "wyników analizy zgłoszonych uwag i postulatów"? :D :D :D :D

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 10 cze 2024, 17:17

Jak to sobie wyobrażasz? Pasażerowie będą sami błagać o likwidację albo pocięcie trasy autobusu?

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 10 cze 2024, 17:38

Podczas wielkich cięć w 2013 roku, w wyniku konsultacji ostatecznie skasowano komunikację na Kazimierzowskiej, mimo że w pierwotnej propozycji zmian nie było o tym słowa. Po prostu akurat o 318 nikt nie krzyczał, to zlikwidowali tę linię zamiast czegoś innego :P Więc jak widać takie rzeczy już się zdarzały

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 cze 2024, 17:46

Tramwaje między św. Bonifacego a Branickiego będą miały dziury w takcie, co delikatnie mówiąc jest niezrozumiałe dla mnie - więc szumnie zapowiadanego "co 2 minuty w szczycie" nie będzie, za to będzie coś takiego:
Szczyt: 00 02 04 08 10 12 16 18 20 ...
Międzyszczyt: 00 03 06 12 15 18 24 27 ...
DS: 00 07 11 15 22 26 30 ...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ