Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4120
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 11 cze 2024, 1:09

No dobrze, a w tężni solankowej są wyznaczone miejsca na zrobienie grilla jak w Powsinie? :>

Zresztą, tężnie solankowe są też w Parku Sowińskiego i na placu Hallera, naprawdę nie trzeba jechać aż na Olesin :term:

mb112
Posty: 1162
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 11 cze 2024, 1:16

A w Wólce Węglowej i Choszczówce są popularne wejścia do lasu :)
No ale ok, wydłużone kursy 131 tylko w dni świąteczne w sezonie letnim, tak jak kiedyś 130 miałyby sens, ale w dni powszednie 239 do metra naprawdę wystarczy.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 cze 2024, 5:52

mb112 pisze:A w Wólce Węglowej i Choszczówce są popularne wejścia do lasu :)
No ale ok, wydłużone kursy 131 tylko w dni świąteczne w sezonie letnim, tak jak kiedyś 130 miałyby sens, ale w dni powszednie 239 do metra naprawdę wystarczy.
Kursy wydłużone są lepsze, bo teoretycznie zawsze je można wyciąć :) Teoretycznie, bo 112 i 190 pokazują, że tylko można. Ale przynajmniej w niedzielę ich nie ma - i świat istnieje.

Już po wszelakich wyborach, to może się uda wyciąć, choć weekendowe 419 jakoś tam wygląda.
ŁK

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 11 cze 2024, 6:00

Czy takie weekendowe 400/419 czy jak tam jeszcze będzie nazwane ominie w ogóle jakiś przystanek? Może skoro ma stanowić dowóz z Centrum do Powsina to warto wrócić do linii ekspresowej mającej że dwa-trzy przystanki w Centrum, a potem już tylko na Dolnej albo Spacerowej, Bonifacego, Wilanów i Powsin.

Matt Cubis
Posty: 571
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 11 cze 2024, 7:49

Ale po co w ogóle jakiś autobus z centralnego do Powsina? Przecież wszyscy z tego autobusu wysiadają najdalej na Królowej Marysieńki i dalej mogłoby jechać alpino.

Klasycznie najgłośniej krzyczą Ci co korzystają z komunikacji raz do roku. Tak samo jest z dojazdem z walizkami. Jak dwa razy w roku jeździsz na wakacje to nie potrzebujesz bezpośredniego autobusu.

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 11 cze 2024, 8:02

Poza tym, to chyba już nie lata 60. że w weekend pół Warszawy jeździ do Powsina. A dojazd na Wilanowską jest więcej niż wystarczający.
fik pisze:
10 cze 2024, 14:01
Brak wskazanych układów koordynacyjnych to rzeczywiście pewna wada, równie dobrze można się spodziewać, że dodatkowo w tym układzie będzie chodzić 217, które też ma pasującą częstotliwość.
W sumie zastanawiam się, czy nie lepiej by już było ucałotygodniowić 317 i przekierować je do Miasteczka po trasie 217. Zdaje się że i tak 217 do Wilanowskiej służy głównie pracownikom Mordoru, częstotliwość w zasadzie ta sama, a z kolei al.Wilanowskiej i tak nie powinno zaboleć dzięki mocnemu 164+239. Choć przydałoby się jeszcze wzmocnić odcinek na zachód od Metra Wilanowska, głównie poprzez 165 :P

Ciekawe że 172 i 187 zostają bez zmian. Szkoda że Siekierki nadal zostają z dziadowskim 167 i 168.

Georg
Posty: 6364
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 11 cze 2024, 8:04

To prawda. Ale ci, którzy najgłośniej krzyczą mają największy wpływ na wprowadzane zmiany. Niestety.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 cze 2024, 8:52

Matt Cubis pisze:Ci
Wrrrr

No wygląda, jakby główny potok w mieście był typu Pociąg - walizki - Powsin.
ŁK

eloelo520
Posty: 98
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » 11 cze 2024, 9:21

Krokiet pisze:
10 cze 2024, 19:04
517 na Konstytucji wydaje się dobrym pomysłem na zwiększenie podaży między Śródmieściem Płd. a Centralnym, w końcu znika tam 131,501,519 i 522…
Podaż ta będzie zapewniana przez tramwaje 10,11,19

man1956
Posty: 1695
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 11 cze 2024, 9:44

Autobus Czerwon pisze:
11 cze 2024, 8:02
Szkoda że Siekierki nadal zostają z dziadowskim 167 i 168.
Myślę, że przy okazji dolnomokotowskich zmian przydałoby się zwiększenie częstotliwości 168 w międzyszczycie do 15 min.
Wtedy byłaby przydatna, moim zdaniem, koordynacja ze 167 na Gagarina i Rakowieckiej i ze 159 w Alei Polski Walczącej.
Tak jak to ma obecnie miejsce w DS.

tatra
Posty: 315
Rejestracja: 07 wrz 2009, 16:38
Lokalizacja: z ulicy Stołecznej(zawsze)

Post autor: tatra » 11 cze 2024, 10:34

Myślę że po oddaniu Rakowieckiej pojedzie tam 19 i będzie na wspólnym odcinku z 33 co 4 min.
tatra

reserved
Posty: 14771
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 11 cze 2024, 10:47

Na temat wielu linii z tego projektu się nie wypowiem bo zwyczajnie nie mam zdania, ostatnio rzadko bywam na Mokotowie i w Wilanowie. Jednak chciałbym ocenić kilka proponowanych zmian. Najbardziej podoba mi się pomysł z trasą linii 131. Z jednej strony zastąpi sensownie obecne 517 na Powiślu, z drugiej strony będzie też alternatywą dla tramwaju na Czerniakowskiej, ale taką alternatywą która nie będzie aż tak dublowała tramwaju. Trochę i wilk syty, i owca cała. Nie jestem przekonany czy warto - jak piszecie - wydłużać w sezonie 131 do Powsina. Być może tak ale moim zdaniem lepiej przyzwyczajać ludzi do tego 239.

Bardzo nie podoba mi się pomysł skracania 264 do Powsina. Czyli co... robimy dowozówkę do dowozówki do tramwaju? Ile razy ci ludzie mają się przesiadać? Pomysł ze zwiększeniem częstotliwości jak najbardziej ok ale moim zdaniem linia powinna dojeżdżać przynajmniej do Miasteczka Wilanów lub tak jak obecnie Wilanowa.

Troszkę bawią mnie ruchy związane ze 159. Najpierw ZTM sam zepsuł końcówkę tej linii (EC Siekierki) robiąc dziwny ogryzek z kursami wydłużonymi a potem likwiduje bo nie ma pasażerów. No nie ma pasażerów bo nikt na takie coś nie będzie czekał i jeździł na około. Ale to już tradycyjne zagrywki ZTM-u. Przyznam że jednak mnie wkurza to jak bardzo ZTM pasażerów robi w balona.

man1956
Posty: 1695
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 11 cze 2024, 10:58

tatra pisze:
11 cze 2024, 10:34
Myślę że po oddaniu Rakowieckiej pojedzie tam 19 i będzie na wspólnym odcinku z 33 co 4 min.
Po oddaniu na pewno będą zmiany, ale do oddania jeszcze trochę wody w Wiśle upłynie, więc póki co warto co nieco ulepszyć.

eloelo520
Posty: 98
Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07

Post autor: eloelo520 » 11 cze 2024, 11:05

reserved pisze:
11 cze 2024, 10:47
Bardzo nie podoba mi się pomysł skracania 264 do Powsina. Czyli co... robimy dowozówkę do dowozówki do tramwaju? Ile razy ci ludzie mają się przesiadać? Pomysł ze zwiększeniem częstotliwości jak najbardziej ok ale moim zdaniem linia powinna dojeżdżać przynajmniej do Miasteczka Wilanów lub tak jak obecnie Wilanowa.
Normalnie, jak każda inna wieś pod Warszawą

fraktal
Posty: 5690
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 11 cze 2024, 11:07

Ja też dorzucę swoje trzy grosze. Czy na pewno na Wilanów musi jechać 15, a nie 35 jak na początku planowano? Taborowo wyjdzie nie do końca dobrze, bo 15, ktorapokrywa się bardzo z linią M1 będzie w stu procentach niskopodłogowa (dwukierunki), natomiast na Stegnach będzie klasyczna pętla, więc na 19 będą 105ki (gdzieś jezdzić muszą). Dodatkowo 33 ma chyba zostać na tej trasie co teraz, ewentualnie również pojechać na Stegny (to nie jest jasne) - to tam też będą hulać 105tki. Na pewno tego chcemy? Bo moim zdaniem mogłoby wyjść lepiej pod względem taborowym.

ODPOWIEDZ