Autobusy testowane w Warszawie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 26 mar 2024, 10:45

Nie wiem jak to wygląda w dziwnych rozwiązaniach Genesisa (który jest warszawską szarą eminencją i trochę wygląda jakby był w warszawskich pojazdach bo być musi), ale w bardziej standardowych wdrożeniach z Polgardem i DTI z kamerami Hikvision sterownik RG też łączy się z dodatkowym strumieniem z każdej kamery. Przy czym płynność wcale nie jest jakaś rewelacyjna i to może być albo pochodną problemów z dekodowaniem albo bardzo minimalnych ustawień jakości.

Przy czym moim zdaniem dość zauważalne opóźnienia są już na samej kamerze - przy wyświetlaniu streama na mocnym komputerze, czy to przez vlc czy przez stronę, i tak opóźnienie widać, więc to jest chyba nie do przejścia. Do super podglądu można mieć kamerę hybrydową z wyjściem analogowym i analogowy monitor, przy czym z kosztowego punktu widzenia to nie ma żadnego sensu.

SU89
Posty: 426
Rejestracja: 14 wrz 2016, 14:48
Lokalizacja: 400 metrów od R-5

Post autor: SU89 » 27 mar 2024, 18:19

px33 pisze:
26 mar 2024, 10:45
Nie wiem jak to wygląda w dziwnych rozwiązaniach Genesisa (który jest warszawską szarą eminencją i trochę wygląda jakby był w warszawskich pojazdach bo być musi)
Bardzo ładnie i dyplomatycznie to ująłeś ;) ale pomału kruszy się ten monopol.

Opóźnienia to główna wada wszystkich systemów cyfrowych. Pierwszym moim doświadczeniem było porównanie telewizji analogowej i cyfrowej - można było cofnąć się w czasie o kilkanaście sekund :D Natomiast da się tak skonfigurować systemy, ustawić odpowiednio usługi QOS i buforowanie na minimum, żeby nie było to bardzo odczuwalne. T20 (NVIDIA Tegra 2) ma natywne wsparcie dla H264, o ile nie są skopane sterowniki (https://www.youtube.com/watch?v=OF_5EKNX0Eg), powinno dać się zoptymalizować podgląd na panelu.
Niezaprzeczalnym faktem jest, że najlepsze są systemy analogowe, przede wszystkim w stosunku ceny do jakości. Ciekawi mnie na czym opierają się systemy z kamerami zamiast lusterek. Podejrzewam, że tam sygnał leci w całości cyfrowo. Natomiast jestem przekonany, że niebawem "lusterka elektroniczne" trafią pod strzechy i wtedy też kamery cofania będą w standardzie w autobusach. A to rozwiąże opisywane przez nas problemy :)

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 27 mar 2024, 20:11

Myślę że optymalizowanie aplikacji czy systemu pod kątem podglądu było na absolutnie szarym końcu priorytetów. Jeśli domyślny Linux i QT nie dostarczały dekodowania sprzętowego to go tam po prostu nie ma i nikt nie ma z tym problemu. Myślę że nawet do sporadycznego cofania da się skorzystać z takiej mało płynnej kamery, tylko trzeba traktować ją raczej jako urządzenie bardzo pomocnicze, do oszacowania ile można przejechać w kolejnym kroku.

Nie zgodzę się (i rynek też) z lepszością i szczególnie tańszością systemów analogowych. Kamery cyfrowe dobrej jakości są teraz tanie jak barszcz, okablowanie nic nie kosztuje i nie musi być ciągnięte punkt-punkt (czyli przez przegub można przejść jednym kablem + rezerwą i wciąż móc robić cokolwiek w przyszłości) i nie wpływa na jakość nagrania, rejestratory są prostsze, rozdzielczości wyższe.

A co do lusterek to myślę że jednak są robione na kamerach analogowych właśnie ze względu na opóźnienia i brak konieczności rejestracji. Kabelki też są bardzo krótkie. W tramwajach czasami stosuje się kamery hybrydowe, z dwoma wyjściami - są droższe ale łączą zalety obu opcji.

alojz
Posty: 2664
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 02 kwie 2024, 22:02

https://phototrans.pl/15,909821,0.html - BMC Procity jest testowany przez Abusa (Stalko) na linii W.

Michalk001
Posty: 1222
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 13 cze 2024, 8:22

Podobno od 25.06 do 22.07 ma być testowany MB Citaro Hybrid.
https://www.ztm.waw.pl/informacje-praso ... warszawie/

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 13 cze 2024, 8:47

Ale to wersja 12m czy 18m? Pewnie na R2/R4 pojedzie na testy. Bo tam już merce mają.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

wincenty
Posty: 1371
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 13 cze 2024, 10:09

Michalk001 pisze:
13 cze 2024, 8:22
Podobno od 25.06 do 22.07 ma być testowany MB Citaro Hybrid.
https://www.ztm.waw.pl/informacje-praso ... warszawie/
A jeszcze niedawno MZA zarzekało się że testów autobusów nie będzie
To Citaro to trochę ni w pięć ni w dziewięć, bo MZA zdecydowało, ze hybryd kupować nie będzie, a Mercedes za drogi, no chyba że turecki...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 13 cze 2024, 10:41

Hybrydy plug-in (tudzież mild hybrid) to obecnie taki wytrych, że niby się kupuje bardziej ekologiczny niż diesel pojazd. Unia Europejska zaliczyła tę kategorię do pojazdów niskoemisyjnych (co jest nie bez znaczenia), a jednocześnie takie hybrydy nadal są na ropę, są sporo tańsze i bardziej praktyczne niż choćby elektryki. Być może po deklaracji MZA że nie będzie już kupować klasycznych diesli, chodzi właśnie o taki pomysł xd

Flash8222
Posty: 7628
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 13 cze 2024, 11:38

wincenty pisze:
13 cze 2024, 10:09
Michalk001 pisze:
13 cze 2024, 8:22
Podobno od 25.06 do 22.07 ma być testowany MB Citaro Hybrid.
https://www.ztm.waw.pl/informacje-praso ... warszawie/
A jeszcze niedawno MZA zarzekało się że testów autobusów nie będzie
To Citaro to trochę ni w pięć ni w dziewięć, bo MZA zdecydowało, ze hybryd kupować nie będzie, a Mercedes za drogi, no chyba że turecki...
MZA nigdy nie zarzekało się, że nie będzie robić testów autobusów. Turecki Mercedes jest dokładnie w tej samej cenie co Niemiecki/Francuski..

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 13 cze 2024, 11:51

Flash8222 pisze:
13 cze 2024, 11:38
wincenty pisze:
13 cze 2024, 10:09

A jeszcze niedawno MZA zarzekało się że testów autobusów nie będzie
To Citaro to trochę ni w pięć ni w dziewięć, bo MZA zdecydowało, ze hybryd kupować nie będzie, a Mercedes za drogi, no chyba że turecki...
MZA nigdy nie zarzekało się, że nie będzie robić testów autobusów. Turecki Mercedes jest dokładnie w tej samej cenie co Niemiecki/Francuski..
Nie do końca. W Turcji jest główna baza produkcji Conecto, a w innych krajach Citaro. To są 2 różne wersje różniące się standardem.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

wincenty
Posty: 1371
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 13 cze 2024, 11:59

Flash8222 pisze:
13 cze 2024, 11:38
wincenty pisze:
13 cze 2024, 10:09

A jeszcze niedawno MZA zarzekało się że testów autobusów nie będzie
To Citaro to trochę ni w pięć ni w dziewięć, bo MZA zdecydowało, ze hybryd kupować nie będzie, a Mercedes za drogi, no chyba że turecki...
MZA nigdy nie zarzekało się, że nie będzie robić testów autobusów. Turecki Mercedes jest dokładnie w tej samej cenie co Niemiecki/Francuski..
Owszem, była taka informacja.
No gdyby turecki był w tej samej co z fabryk we Francji czy w Niemczech, to by nikt tych spod Stambułu nie kupował.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7774
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 13 cze 2024, 12:06

No ale to są przetargi, a nie chodzenie z koszykiem po supermarkecie.
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Flash8222
Posty: 7628
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 13 cze 2024, 13:14

wincenty pisze:
13 cze 2024, 11:59
Flash8222 pisze:
13 cze 2024, 11:38


MZA nigdy nie zarzekało się, że nie będzie robić testów autobusów. Turecki Mercedes jest dokładnie w tej samej cenie co Niemiecki/Francuski..
Owszem, była taka informacja.
No gdyby turecki był w tej samej co z fabryk we Francji czy w Niemczech, to by nikt tych spod Stambułu nie kupował.
W 2017 MZA kupiło Conecto w tej samej cenie co Wrocław kupił Citaro C2.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 cze 2024, 14:08

Swoją drogą skąd upór MZA przeciw hybrydom? W segmencie osobowym to jest obecnie podstawa wszelkich flót miejskich typu taksówki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3833
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 13 cze 2024, 14:19

Autobus Czerwon pisze:
13 cze 2024, 10:41
Hybrydy plug-in (tudzież mild hybrid) to obecnie taki wytrych, że niby się kupuje bardziej ekologiczny niż diesel pojazd. Unia Europejska zaliczyła tę kategorię do pojazdów niskoemisyjnych (co jest nie bez znaczenia), a jednocześnie takie hybrydy nadal są na ropę, są sporo tańsze i bardziej praktyczne niż choćby elektryki. Być może po deklaracji MZA że nie będzie już kupować klasycznych diesli, chodzi właśnie o taki pomysł xd
Ekonomicznie jak to się opłaca w przypadku autobusów miejskich? Taniej np. na 100 km jest jechać na ON czy ON+prąd?
Glonojad pisze:
13 cze 2024, 14:08
Swoją drogą skąd upór MZA przeciw hybrydom? W segmencie osobowym to jest obecnie podstawa wszelkich flót miejskich typu taksówki.
To nie jest kwestia tego, że MZA w przypadku autobusów nieelektrycznych poszło w stronę gazu ziemnego?

ODPOWIEDZ