Autobusy testowane w Warszawie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 cze 2024, 15:20

Glonojad pisze:
13 cze 2024, 14:08
Swoją drogą skąd upór MZA przeciw hybrydom? W segmencie osobowym to jest obecnie podstawa wszelkich flót miejskich typu taksówki.
A tego pytania to nie należałoby zadać na pl. Bankowym?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3829
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 13 cze 2024, 15:34

Chyba nawet nie tylko jedno pytanie na temat zbiorkomu należałoby tam zadać :term:

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 13 cze 2024, 16:55

W Ratuszu nie potrafią "sprzedać" hybryd jako pojazdów ekologicznych? Województwo łódzkie kupiło 20 sztuk Solarisów Urbino 10,5 Mild Hybrid i jakoś je przedstawiło mediom i mieszkańcom jako pojazdy ekologiczne.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 13 cze 2024, 17:33

Przede wszystkim 100 autobusów dieselowych i 100 aut jest bardziej ekologiczne niż 40 elektrycznych i 400 aut... Skoro są wady w postaci niedostępności pojazdów/skalowalności/elastyczności transportu, to UE powinno sobie darować ślepe dążenie do ekologii które nie przyniesie korzyści.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

BrdzJkb
Posty: 206
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 13 cze 2024, 19:07

Hybrydy to jest absurd.

Technologia droższa w obsłudze bez, rzeczywistego efektu ekologicznego.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 727
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 13 cze 2024, 22:40

BrdzJkb pisze:
13 cze 2024, 19:07
Hybrydy to jest absurd.

Technologia droższa w obsłudze bez, rzeczywistego efektu ekologicznego.
Wypowiadasz się choć nie znasz tematu i nie wiesz co pleciesz.
Taka hybryda nawet w wersji mild, powoduje wyrzucenie z osprzętu alternatora i rozrusznika, czyli dwóch regularnie psujących się rzeczy w autobusach.

Technologia Toyoty i miliony sprzedanych aut, robiących nawet w Warszawie setki kilometrów dziennie na pojazd też nie potwierdza twojego oskarżenia. Można by było jeszcze sporo pisać kontrargumentów, ale sobie możesz poszukać informacji o hybrydach
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 14 cze 2024, 0:04

zxcvbnm pisze:
13 cze 2024, 8:47
Ale to wersja 12m czy 18m? Pewnie na R2/R4 pojedzie na testy. Bo tam już merce mają.
Ten Mercedes będzie testowany na Kleszcowej.

BrdzJkb
Posty: 206
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 14 cze 2024, 7:39

ZielonyJamnik pisze:
13 cze 2024, 22:40
Wypowiadasz się choć nie znasz tematu i nie wiesz co pleciesz.
Taka hybryda nawet w wersji mild, powoduje wyrzucenie z osprzętu alternatora i rozrusznika, czyli dwóch regularnie psujących się rzeczy w autobusach.

Technologia Toyoty i miliony sprzedanych aut, robiących nawet w Warszawie setki kilometrów dziennie na pojazd też nie potwierdza twojego oskarżenia. Można by było jeszcze sporo pisać kontrargumentów, ale sobie możesz poszukać informacji o hybrydach
Nie trafiłeś.

W Toyocie jest jedna i ta sama technologia od lat sprzedana w milionach sztuk. Hybrydy z Ostrobramskiej versus hybrydy z ReloBusa versus hybrydy MAN. Ile lat były produkowane i jak tam wsparcie i dostępność części?

Za 2 lata mild hybrid będzie wspomnieniem, za 10 lat nie będzie produkowanych części, a rozruszniki i alternator do diesla będą hurtowo dostępne na każdym rogu.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 cze 2024, 8:18

Oczywistym efektem ekologicznym jest odzysk energii przy hamowaniu i rozruchu, co jest szczególnie ważne w ruchu miejskim - co potwierdzi zresztą każdy użytkownik osobowej hybrydy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 cze 2024, 8:18

pawcio pisze:
13 cze 2024, 15:20
Glonojad pisze:
13 cze 2024, 14:08
Swoją drogą skąd upór MZA przeciw hybrydom? W segmencie osobowym to jest obecnie podstawa wszelkich flót miejskich typu taksówki.
A tego pytania to nie należałoby zadać na pl. Bankowym?
Plac Bankowy zakazał diesli, a nie nakazał kupować tylko elektryki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 14 cze 2024, 8:40

Glonojad pisze:
pawcio pisze:
13 cze 2024, 15:20

A tego pytania to nie należałoby zadać na pl. Bankowym?
Plac Bankowy zakazał diesli, a nie nakazał kupować tylko elektryki.
Ostatnio któryś diesel 85xx na Trasie Łazienkowskiej zostawiał za sobą chmurę czarnego dymu. Miałem sobie zapisać numer i zgłosić na 19115, ale zapomniałem i potem nie było jak. To była sobota po 19, któraś pięćsetka w stronę Centrum, ale nie 523, więc pewnie do wytropienia.

Więc nie dziwne, kompletnie nie dziwne.
ŁK

BrdzJkb
Posty: 206
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 14 cze 2024, 10:08

Glonojad pisze:
14 cze 2024, 8:18
Oczywistym efektem ekologicznym jest odzysk energii przy hamowaniu i rozruchu, co jest szczególnie ważne w ruchu miejskim - co potwierdzi zresztą każdy użytkownik osobowej hybrydy.
Liczony jako wycinek na pewno. Ale w takiej sytuacji najlepiej kupić autobusy na zielony wodór.

Trzeba patrzeć całościowo z uwzględnieniem kosztów alternatywnych.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 727
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 14 cze 2024, 10:18

BrdzJkb pisze:
14 cze 2024, 7:39
Nie trafiłeś.

W Toyocie jest jedna i ta sama technologia od lat sprzedana w milionach sztuk. Hybrydy z Ostrobramskiej versus hybrydy z ReloBusa versus hybrydy MAN. Ile lat były produkowane i jak tam wsparcie i dostępność części?

Za 2 lata mild hybrid będzie wspomnieniem, za 10 lat nie będzie produkowanych części, a rozruszniki i alternator do diesla będą hurtowo dostępne na każdym rogu.
Ta sama? Toyota ma teraz hybrydę bodajże 5gen, wątpliwe aby części pasowały chociażby do 3gen. Więc mimo, że zasada działania podobna to i tak musisz zamówić części pod VIN.

W przypadku Solarisa tam niepoważny okazał się producent Eaton, który nagle zwinął interes i cześć. Teraz od wielu lat jest sprzedawany BAE i nie słyszałem, aby były jakieś problemy z częściami. Co do MANa to nie wiem jak się spisują, to raczej reserved musiałby się wypowiedzieć.

Może się mylę, ale moim zdaniem nadchodzące Euro 7, raczej spowoduje popularność miękkich hybryd, gdyż łatwiej i taniej jest wsadzić silnik elektryczny z akumulatorem, niż wymyślać kolejne systemy przepływu powietrza, podgrzewania głowicy silnika za pomocą spalin jak w Euro 6d-temp itp.
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2241
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 14 cze 2024, 10:55

No i to jest kierunek rozwoju, płynne przechodzenie przez etap miękich hybryd, a nie wciskanie elektryków, gdzie jeszcze daleko do optimum eksploatacyjnego.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2061
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 14 cze 2024, 18:28

Łukasz pisze:
14 cze 2024, 8:40
Glonojad pisze:
Plac Bankowy zakazał diesli, a nie nakazał kupować tylko elektryki.
Ostatnio któryś diesel 85xx na Trasie Łazienkowskiej zostawiał za sobą chmurę czarnego dymu. Miałem sobie zapisać numer i zgłosić na 19115, ale zapomniałem i potem nie było jak. To była sobota po 19, któraś pięćsetka w stronę Centrum, ale nie 523, więc pewnie do wytropienia.

Więc nie dziwne, kompletnie nie dziwne.
Wiele 83xx i 85xx z 2011r. mniej lub bardziej kopci na czarno. Szczególnie te z Woronicza.

ODPOWIEDZ