A tego pytania to nie należałoby zadać na pl. Bankowym?
Autobusy testowane w Warszawie
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Chyba nawet nie tylko jedno pytanie na temat zbiorkomu należałoby tam zadać ![:term:](./images/smilies/chrome.gif)
![:term:](./images/smilies/chrome.gif)
W Ratuszu nie potrafią "sprzedać" hybryd jako pojazdów ekologicznych? Województwo łódzkie kupiło 20 sztuk Solarisów Urbino 10,5 Mild Hybrid i jakoś je przedstawiło mediom i mieszkańcom jako pojazdy ekologiczne.
Przede wszystkim 100 autobusów dieselowych i 100 aut jest bardziej ekologiczne niż 40 elektrycznych i 400 aut... Skoro są wady w postaci niedostępności pojazdów/skalowalności/elastyczności transportu, to UE powinno sobie darować ślepe dążenie do ekologii które nie przyniesie korzyści.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Hybrydy to jest absurd.
Technologia droższa w obsłudze bez, rzeczywistego efektu ekologicznego.
Technologia droższa w obsłudze bez, rzeczywistego efektu ekologicznego.
- ZielonyJamnik
- Posty: 727
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Wypowiadasz się choć nie znasz tematu i nie wiesz co pleciesz.
Taka hybryda nawet w wersji mild, powoduje wyrzucenie z osprzętu alternatora i rozrusznika, czyli dwóch regularnie psujących się rzeczy w autobusach.
Technologia Toyoty i miliony sprzedanych aut, robiących nawet w Warszawie setki kilometrów dziennie na pojazd też nie potwierdza twojego oskarżenia. Można by było jeszcze sporo pisać kontrargumentów, ale sobie możesz poszukać informacji o hybrydach
Mkną po koleinach zielone jamniki... ![=D> =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
![=D> =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
Nie trafiłeś.ZielonyJamnik pisze: ↑13 cze 2024, 22:40Wypowiadasz się choć nie znasz tematu i nie wiesz co pleciesz.
Taka hybryda nawet w wersji mild, powoduje wyrzucenie z osprzętu alternatora i rozrusznika, czyli dwóch regularnie psujących się rzeczy w autobusach.
Technologia Toyoty i miliony sprzedanych aut, robiących nawet w Warszawie setki kilometrów dziennie na pojazd też nie potwierdza twojego oskarżenia. Można by było jeszcze sporo pisać kontrargumentów, ale sobie możesz poszukać informacji o hybrydach
W Toyocie jest jedna i ta sama technologia od lat sprzedana w milionach sztuk. Hybrydy z Ostrobramskiej versus hybrydy z ReloBusa versus hybrydy MAN. Ile lat były produkowane i jak tam wsparcie i dostępność części?
Za 2 lata mild hybrid będzie wspomnieniem, za 10 lat nie będzie produkowanych części, a rozruszniki i alternator do diesla będą hurtowo dostępne na każdym rogu.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Oczywistym efektem ekologicznym jest odzysk energii przy hamowaniu i rozruchu, co jest szczególnie ważne w ruchu miejskim - co potwierdzi zresztą każdy użytkownik osobowej hybrydy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Plac Bankowy zakazał diesli, a nie nakazał kupować tylko elektryki.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ostatnio któryś diesel 85xx na Trasie Łazienkowskiej zostawiał za sobą chmurę czarnego dymu. Miałem sobie zapisać numer i zgłosić na 19115, ale zapomniałem i potem nie było jak. To była sobota po 19, któraś pięćsetka w stronę Centrum, ale nie 523, więc pewnie do wytropienia.
Więc nie dziwne, kompletnie nie dziwne.
ŁK
Liczony jako wycinek na pewno. Ale w takiej sytuacji najlepiej kupić autobusy na zielony wodór.
Trzeba patrzeć całościowo z uwzględnieniem kosztów alternatywnych.
- ZielonyJamnik
- Posty: 727
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Ta sama? Toyota ma teraz hybrydę bodajże 5gen, wątpliwe aby części pasowały chociażby do 3gen. Więc mimo, że zasada działania podobna to i tak musisz zamówić części pod VIN.BrdzJkb pisze: ↑14 cze 2024, 7:39Nie trafiłeś.
W Toyocie jest jedna i ta sama technologia od lat sprzedana w milionach sztuk. Hybrydy z Ostrobramskiej versus hybrydy z ReloBusa versus hybrydy MAN. Ile lat były produkowane i jak tam wsparcie i dostępność części?
Za 2 lata mild hybrid będzie wspomnieniem, za 10 lat nie będzie produkowanych części, a rozruszniki i alternator do diesla będą hurtowo dostępne na każdym rogu.
W przypadku Solarisa tam niepoważny okazał się producent Eaton, który nagle zwinął interes i cześć. Teraz od wielu lat jest sprzedawany BAE i nie słyszałem, aby były jakieś problemy z częściami. Co do MANa to nie wiem jak się spisują, to raczej reserved musiałby się wypowiedzieć.
Może się mylę, ale moim zdaniem nadchodzące Euro 7, raczej spowoduje popularność miękkich hybryd, gdyż łatwiej i taniej jest wsadzić silnik elektryczny z akumulatorem, niż wymyślać kolejne systemy przepływu powietrza, podgrzewania głowicy silnika za pomocą spalin jak w Euro 6d-temp itp.
Mkną po koleinach zielone jamniki... ![=D> =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
![=D> =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
No i to jest kierunek rozwoju, płynne przechodzenie przez etap miękich hybryd, a nie wciskanie elektryków, gdzie jeszcze daleko do optimum eksploatacyjnego.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Wiele 83xx i 85xx z 2011r. mniej lub bardziej kopci na czarno. Szczególnie te z Woronicza.Łukasz pisze: ↑14 cze 2024, 8:40Ostatnio któryś diesel 85xx na Trasie Łazienkowskiej zostawiał za sobą chmurę czarnego dymu. Miałem sobie zapisać numer i zgłosić na 19115, ale zapomniałem i potem nie było jak. To była sobota po 19, któraś pięćsetka w stronę Centrum, ale nie 523, więc pewnie do wytropienia.Glonojad pisze:
Plac Bankowy zakazał diesli, a nie nakazał kupować tylko elektryki.
Więc nie dziwne, kompletnie nie dziwne.