Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 cze 2024, 9:51

Jaki byłby/będzie czas dojazdu 14 na DWZ? Oczywiście mowa o przejeździe Nowowiejską, bo przez Pole to jeszcze lata świetlne czekania.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 cze 2024, 9:59

person pisze:Jaki byłby/będzie czas dojazdu 14 na DWZ? Oczywiście mowa o przejeździe Nowowiejską, bo przez Pole to jeszcze lata świetlne czekania.
Wychodzi mi, że że Stegien co najmniej 35 minut - to jest całkiem sporo. Jedyna rzecz, która może zachęcić to to, że w pustą czternastkę wsiadasz prosto z peronu, a nawet do Ubera trzeba przejść kilka tuneli i też jednak na niego poczekać.

Jest jeszcze jeden drobiazg: na centralny nie ma potoku co 4 minuty z bagażami, ale jednak co 15 to już może być.
ŁK

Delwin
Posty: 301
Rejestracja: 21 mar 2017, 16:37

Post autor: Delwin » 18 cze 2024, 10:50

Tylko, że ta 14 na DZ to za 2(?) lata najwcześniej.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7016
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 18 cze 2024, 10:53

Chyba się nie łudzicie że 522 zniknie? Mało tego, ja obstawiam, że zostanie i to przedłużone do Powsina (może jako 519 przez Al. RP).

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 cze 2024, 11:36

Delwin pisze:
18 cze 2024, 10:50
Tylko, że ta 14 na DZ to za 2(?) lata najwcześniej.
Dlatego tym bardziej IMHO nie można mydlić ludziom oczy, że "do dworca kolejowego będzie 14".
Po prostu 19 powinno jechać do Miasteczka i tyle.

wincenty
Posty: 1580
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 18 cze 2024, 11:50

Łukasz pisze:
17 cze 2024, 10:27
Paweł D. pisze:Ja może i bym się zgodził (albo zaufał specjalistom), że Puławskiej wystarczą dwie słabe linie do Centrum. Ale pod warunkiem ich dobrej koordynacji w połowie taktu. Ale o ile w stronę Centrum, to jeszcze jako-tako (kawałek priorytetu działa, dalej od Woronicza ma już niedługo być), to w drugą stronę opóźnienia 4/10/18 mają charakter losowy i często-gęsto jedzie trójpak. Pierwsze nabite, ostatnie puste.
Dopóki nie doprowadzi się rozkładów do realności (bo o sygnalizacji nawet już nie marzę), to będzie jak będzie. 18 już na Wierzbnie czy PIMOT potrafi mieć -2/3. A dalej to loteria - może -1, może -5. I cała misterna koordynacja leci....
No bo i skąd na Puławskiej miałyby być ogromne potoki… Wilanowską obsługuje metro, zabudowa raczej max. pięciopiętrowa, część ludzi jeździ prostopadle do metra albo będzie jeździć tramwajem na dole. Obstawiam, że po otwarciu całego Wilanowa, na Puławskiej wystarczy spokojnie jedna linia ze wspomaganiem szczytowym. Jednak taka 17 jeździ Wołoską sama (co jest akurat odrobinę za mało), a na Puławskiej potrzeba 4 linii… Może to rzeczywiście kwestia nieprzewidywalności. Na Sielce, gdzie jest potencjał przesiadkowy, daliśmy jedną standardową linię. To sie nie klei.
To ty chyba nigdy Puławską nie jechałeś... Pięciopiętrową zabudowę to może masz na swojej Białołęce..
Bo wzdłuż Puławskiej wysokich bloków jest cała masa - od 20-pietrowego dolarowca przy Dworkowej, poprzez bloki na Wiktorskiej, Racławickiej i całe osiedle 12-piętrowców miedzy Malczewskiego a Woronicza...
Pięć linii to może było tu za dużo, ale 4, 10 i 18 powinny zostać, każda z nich spełnia jakąś rolę... Zhejtowana tu 18 chociażby jako dojazd z Puławskiej do jedynej w dzielni Galerii Mokotów.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 cze 2024, 13:31

wincenty pisze:
Łukasz pisze:
17 cze 2024, 10:27
No bo i skąd na Puławskiej miałyby być ogromne potoki… Wilanowską obsługuje metro, zabudowa raczej max. pięciopiętrowa, część ludzi jeździ prostopadle do metra albo będzie jeździć tramwajem na dole. Obstawiam, że po otwarciu całego Wilanowa, na Puławskiej wystarczy spokojnie jedna linia ze wspomaganiem szczytowym. Jednak taka 17 jeździ Wołoską sama (co jest akurat odrobinę za mało), a na Puławskiej potrzeba 4 linii… Może to rzeczywiście kwestia nieprzewidywalności. Na Sielce, gdzie jest potencjał przesiadkowy, daliśmy jedną standardową linię. To sie nie klei.
To ty chyba nigdy Puławską nie jechałeś... Pięciopiętrową zabudowę to może masz na swojej Białołęce..
Bo wzdłuż Puławskiej wysokich bloków jest cała masa - od 20-pietrowego dolarowca przy Dworkowej, poprzez bloki na Wiktorskiej, Racławickiej i całe osiedle 12-piętrowców miedzy Malczewskiego a Woronicza...
Pięć linii to może było tu za dużo, ale 4, 10 i 18 powinny zostać, każda z nich spełnia jakąś rolę... Zhejtowana tu 18 chociażby jako dojazd z Puławskiej do jedynej w dzielni Galerii Mokotów.
O dziwo jechałem. I jeszcze bardziej o dziwo, to nigdy nie mieszkałem na Białołęce. Napisałem „raczej”. Cała Puławska do Malczewskiego, Narbutta, nie licząc kilku nowszych bloków, ma 4-5 pięter. Malczewskiego-Woronicza to już strefa metra.
ŁK

Paweł D.
Posty: 5633
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 18 cze 2024, 13:42

Tylko czas dojazdu z Malczewskiego do metra (i dojazdu do Centrum) jest +/- równy czasowi jazdy tramwajem. Bo 18 z miasta to jeździ losowo, do Wilanowskiej dochodzi kilka minut. Pominę kwestię schodów, co jest też istotne dla niektórych. Cofanie się do Wilanowskiej jest absurdem, ale kiedy tak spowolniono tramwaje, czasem jest koniecznością.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 cze 2024, 13:51

Delwin pisze:
18 cze 2024, 10:50
Tylko, że ta 14 na DZ to za 2(?) lata najwcześniej.
Układ komunikacyjny buduje się na dekady. Ale tak, możliwe, że 522 przeżyje co 30' do Centrala na zasadzie "do czasu uruchomienia 14 do Zachodniego".

Z bagażami nie jeździ się też codziennie, wiec te 10 min różnicy w dojeździe do Zachodniego jest do przeżycia, a 14 to też cała, gęsto zaludniona i z wieloma miejscami pracy Ochota , nie tylko Dworzec Zachodni.

Ale nie upieram się, dzięki skierowaniu do Wilanowa 15, a nie 35, 19 na Wilanowie nic nie psuje. Co innego, gdyby trafiła tam razem z 35 - wówczas byłoby to kolejne niekoordynowalne sparowanie "z A do B ale różnymi trasami".

Zwracam uwagę na jeszcze jedną rzecz - 19 do Wilanowa oznacza, że jest na dwukierunkach (a nie np. Swingach) przy czym 14 wciąż na dwukierunkach pozostać musi ze względu na Dworzec Zachodni, który będzie terminalem przez mniej więcej - dekadę.

Co do Puławskiej - wbrew pozorom zakres pracy ma bardzo wąski i skrócenie czasu przejazdu niewiele tu pomoże, zwłaszcza w kontekście 2x za gęstych przystanków. Od zachodu jest silna konkurencja metra (ideowo można przyjąć, że zasięg oddziaływania metra i tramwaju to 2:1 od osi trasy, choć powinno się to jednak wg długości rzeczywistych stref dojścia mierzyć), od wschodu - bariera w postaci skarpy warszawskiej bez żadnych wind miejskich i innych tego typu udogodnień powodujaca, że reala głębokość zabudowy obsługwanej przez tramwaj to miejscami jedynie 200 metrów. Przy czym ta zabudowa to m.in. Park Morskie Oko, Park Szustrów, Park Królikarnia... słabe generatory ruchu w szczycie, czego by nie mówić.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 cze 2024, 15:04

Glonojad pisze:
18 cze 2024, 13:51
Delwin pisze:
18 cze 2024, 10:50
Tylko, że ta 14 na DZ to za 2(?) lata najwcześniej.
Układ komunikacyjny buduje się na dekady.(...)
...i przez dekady. Czy to oznacza, że przez x-lat ludzie z Dolnego Mokotowa i Wilanowa mają trwać w prowizorce dojazdów?

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2301
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 18 cze 2024, 15:10

Emyl pisze:
18 cze 2024, 10:53
Chyba się nie łudzicie że 522 zniknie? Mało tego, ja obstawiam, że zostanie i to przedłużone do Powsina (może jako 519 przez Al. RP).
A tu już taki opór jest?

Łukasz
Posty: 11121
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 18 cze 2024, 15:49

person pisze:
Glonojad pisze:
18 cze 2024, 13:51
Układ komunikacyjny buduje się na dekady.(...)
...i przez dekady. Czy to oznacza, że przez x-lat ludzie z Dolnego Mokotowa i Wilanowa mają trwać w prowizorce dojazdów?
Prowizorce bo będzie 14 do Zachodniego a nie dalej, czy bo sie nie da przesiąść jednoperonowo? Do metra ludzie się przesiadają i nie nazywają tego prowizorką dojazdów. Inna sprawa, że na Wilanów, przy tej skali utrudnień, to od razu powinno było pójść metro.
ŁK

Autobus Czerwon
Posty: 4344
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 18 cze 2024, 16:13

Łukasz pisze:
18 cze 2024, 15:49
Inna sprawa, że na Wilanów, przy tej skali utrudnień, to od razu powinno było pójść metro.
Zamiast zrobić metro pod Sobieskiego i tramwaje na al.Wilanowskiej, zaplanowano na odwrót wbrew logice i prognozowanym potokom...no ale teraz to już i tak za późno żeby cokolwiek zmieniać.

wincenty
Posty: 1580
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 18 cze 2024, 16:25

Lukasz436 pisze:
18 cze 2024, 15:10
Emyl pisze:
18 cze 2024, 10:53
Chyba się nie łudzicie że 522 zniknie? Mało tego, ja obstawiam, że zostanie i to przedłużone do Powsina (może jako 519 przez Al. RP).
A tu już taki opór jest?
Poczytaj słoikowe wpisy na forach MW i ilość lajków dla utrzymania bezpośredniego połączenia z Dw. Centralnym... Tu pomóc by mogło skierowanie 19 na Branickiego.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8894
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 18 cze 2024, 16:30

Łukasz pisze:
18 cze 2024, 15:49
person pisze:
...i przez dekady. Czy to oznacza, że przez x-lat ludzie z Dolnego Mokotowa i Wilanowa mają trwać w prowizorce dojazdów?
Prowizorce bo będzie 14 do Zachodniego a nie dalej, czy bo sie nie da przesiąść jednoperonowo? Do metra ludzie się przesiadają i nie nazywają tego prowizorką dojazdów. Inna sprawa, że na Wilanów, przy tej skali utrudnień, to od razu powinno było pójść metro.
Prowizorka, bo między oddaniem Wilanowa, a uruchomieniem tramwajowego Zachodniego trochę czasu upłynie (nie tyle co do mitycznego remontu Średnicy, ale zawsze).
Jeśli już od września (chociaż różne rzeczy o Budimexie się słyszy...) 5xx miałyby wypaść z Sobieskiego, to czemu od razu ludzie mieliby tracić fajny dojazd na DWC?
NIEMNIEJ - dojscie z ZP Centrum do DWC nie jest takie złe. Setki ludzi chodzi tak od metra, to i z 15 mogliby chodzić dolnomokotowianie ;)

ODPOWIEDZ